VAZ-2108 - 1987 - green hornet - projekti
Lähetetty: 18.7.2017 2:02
Velipoika päätti hommata pienen projektin(eli velipoika maksaa ja ajaa, minä korjaan ja kiroan), kun edellinen 2106 oli liian isotöinen lahovikojen takia. Nyt pihaa koristaa metsän vihreä, kärsämaskilla varustettu sarana. 1,3 litraisella moottorilla ja 5-lovisella askilla. Autolla oli paalituomio, mutta päätettiin "pelastaa" hirvitys hirveältä kohtalolta. Ja siinä on vielä peltisarja ja 2" putkistokin. Ja jotain muutakin hienouksia tuli mukaan
Pohja näyttää hyvältä, ja ulkokuori vielä paremmalta kun sammaltakin kasvaa jo kovasti. Sopii hyvin auton väriin.
No onhan tuossa kyllä hieman tekemistä, kun kytkin ei irroita ollenkaan. On ilmeisesti levy tarrannut vauhtikseen kiinni tai jotain muuta kivaa. Jarrut oli tottakai umpi jumissa, mutta aukesi kun näytti hellästi moskaa vanteille. Pienen vetämisen kera.
Eipä tuo kyllä käyntiinkään lähde, niin muut ongelmat on vielä toistaiseksi sivuseikkoja. Sitten löytyy kaikenlaisia pienempiä ongelmia esim ovien kanssa.
Tulevaisuuden suunnitelmat olisi saada neuvostorauta katsastettua, kun siitäkin on jo yli 4 vuotta. Ja sen jälkeen keksitään jotain tyylikästä, eli todennäköisesti jotain todella matalaa.
Mutta nyt tuo pitäisi saada käyntiin. Ja tähän ongelmaan olisi kiva saada apua.
Laitettu uusi akku paikalleen, ja startti pyörittää oikein iloisesti. Bensaa saa, eli pumppu on ehjä. Mutta ilmeisestikkin kipinät on päässyt loppumaan kun ei edes lupaa. Ja ilmeisesti tämän syyn takia jäänyt pihan perälle seisomaan. Kaikkiin sähkö osiin jotka liittyy sytkään on laitettu kontakti spraytä ja katsottu ettei ole hapettunut. Eli virranjakajan kansi, pyörijä, tulpan johdot, virranjakajan liitin, sytkäboksin liitin, sen vieressä oleva boksi josta ei ole mitään hajua. Ja sitten puolan napoihin.
Noista ei ollut apua, joten otettiin vieressä olevasta 240 volvosta ehjä sytkäboksi, joka pitäisi olla sama kuin samaraan saatava boschilainen. Ei tälläkään tullut eloa koneeseen.
Seuraavaksi otetaan syyniin maajohdot ja puola. Puolan luulen olevan ehjä kun se on ennen seisomista vaihdettu bilteman suurtehopuolaan. Tulpanjohdotkin on melko vähän ajetut, mutta pakko vaihtaa kun on metallisilla hatuilla.
Miten tuon puolan toimivuuden pystyisi mittaamaan/testaamaan, saati hall anturin kun kärjettämässä systeemissähän pitäisi olla ihan oma puolansa eikä kärjellisen, jonka luulen sen olevan.
Takavetoiset on tutumpia kapistuksia, joten pääsempä valaisemaan itseäni tästä etuvetoisten maailmasta.
Pohja näyttää hyvältä, ja ulkokuori vielä paremmalta kun sammaltakin kasvaa jo kovasti. Sopii hyvin auton väriin.
No onhan tuossa kyllä hieman tekemistä, kun kytkin ei irroita ollenkaan. On ilmeisesti levy tarrannut vauhtikseen kiinni tai jotain muuta kivaa. Jarrut oli tottakai umpi jumissa, mutta aukesi kun näytti hellästi moskaa vanteille. Pienen vetämisen kera.
Eipä tuo kyllä käyntiinkään lähde, niin muut ongelmat on vielä toistaiseksi sivuseikkoja. Sitten löytyy kaikenlaisia pienempiä ongelmia esim ovien kanssa.
Tulevaisuuden suunnitelmat olisi saada neuvostorauta katsastettua, kun siitäkin on jo yli 4 vuotta. Ja sen jälkeen keksitään jotain tyylikästä, eli todennäköisesti jotain todella matalaa.
Mutta nyt tuo pitäisi saada käyntiin. Ja tähän ongelmaan olisi kiva saada apua.
Laitettu uusi akku paikalleen, ja startti pyörittää oikein iloisesti. Bensaa saa, eli pumppu on ehjä. Mutta ilmeisestikkin kipinät on päässyt loppumaan kun ei edes lupaa. Ja ilmeisesti tämän syyn takia jäänyt pihan perälle seisomaan. Kaikkiin sähkö osiin jotka liittyy sytkään on laitettu kontakti spraytä ja katsottu ettei ole hapettunut. Eli virranjakajan kansi, pyörijä, tulpan johdot, virranjakajan liitin, sytkäboksin liitin, sen vieressä oleva boksi josta ei ole mitään hajua. Ja sitten puolan napoihin.
Noista ei ollut apua, joten otettiin vieressä olevasta 240 volvosta ehjä sytkäboksi, joka pitäisi olla sama kuin samaraan saatava boschilainen. Ei tälläkään tullut eloa koneeseen.
Seuraavaksi otetaan syyniin maajohdot ja puola. Puolan luulen olevan ehjä kun se on ennen seisomista vaihdettu bilteman suurtehopuolaan. Tulpanjohdotkin on melko vähän ajetut, mutta pakko vaihtaa kun on metallisilla hatuilla.
Miten tuon puolan toimivuuden pystyisi mittaamaan/testaamaan, saati hall anturin kun kärjettämässä systeemissähän pitäisi olla ihan oma puolansa eikä kärjellisen, jonka luulen sen olevan.
Takavetoiset on tutumpia kapistuksia, joten pääsempä valaisemaan itseäni tästä etuvetoisten maailmasta.