VAZ-211220 - 2002 - papan helmi 65 tkm - harrastekäyttöauto
Alueen säännöt
Otsikoi postauksesi muotoon:
TEHTAAN MALLINUMERO - VUOSIMALLI - VAPAAEHTOINEN NIMI - VAPAAMUOTOINEN AUTON TILA (PROJEKTI/KÄYTTIS/YMS.)
Huom! Ketjun nimeämisessä saa ja on toivottavaa käyttää hieman mielikuvista sääntöjen puitteissa jotta autosi erottuisi muiden joukosta. Jos autoillasi on esimerkiksi nimi tai joku muu kuvaus projektista olisi suotavaa pelkän mallinumeron ja vuosiluvun lisäksi.
Otsikoi postauksesi muotoon:
TEHTAAN MALLINUMERO - VUOSIMALLI - VAPAAEHTOINEN NIMI - VAPAAMUOTOINEN AUTON TILA (PROJEKTI/KÄYTTIS/YMS.)
Huom! Ketjun nimeämisessä saa ja on toivottavaa käyttää hieman mielikuvista sääntöjen puitteissa jotta autosi erottuisi muiden joukosta. Jos autoillasi on esimerkiksi nimi tai joku muu kuvaus projektista olisi suotavaa pelkän mallinumeron ja vuosiluvun lisäksi.
Re: VAZ-211220 - 2002 - papan helmi 65 tkm - harrastekäyttöa
Proppu näyttäisi olevan ihan normaalisti. Tuo ei kiristy kantaan asti kun on kartiolla oleva proppu. Voihan tuota kokeilla 13mm listalla että on kunnolla kiinni mutta ei tuo kyllä näytä vuotaneen.
Auto saa olla mikä tahansa, kunhan se vain on takapotku lada
http://oulunseudunladailijat.dy.fi:8080/index.html http://latushka83.dy.fi:8080/latushka/tervetuloa.html
2107 -94, 1200L -88
http://oulunseudunladailijat.dy.fi:8080/index.html http://latushka83.dy.fi:8080/latushka/tervetuloa.html
2107 -94, 1200L -88
Re: VAZ-211220 - 2002 - papan helmi 65 tkm - harrastekäyttöa
Joo kiinnihän se on. Kuulemma 110-sarjalaisilla kestää pitkään jäähdytysjärjestelmän täydellinen ilmautuminen elijta kirjoitti:Proppu näyttäisi olevan ihan normaalisti. Tuo ei kiristy kantaan asti kun on kartiolla oleva proppu. Voihan tuota kokeilla 13mm listalla että on kunnolla kiinni mutta ei tuo kyllä näytä vuotaneen.
voi joutua jopa useamman kerran lisäämään nestettä.
Re: VAZ-211220 - 2002 - papan helmi 65 tkm - harrastekäyttöa
Ajoin eilen yli 100 km ja nyt nestettä ei juuri ole kulunut.
Pidin vielä neuvon saatuani lämppäriä täysillä Tampereen reissulla.
Alkaa olo helpottua "nestevuodon" suhteen.
Kolme kertaa on "Check engine" syttynyt ja joka kerta lämpimänä
tyhjäkäynnillä. Vikakoodi on ollut P0443 eli hiilipöntön säätöventtiili.
Kerran olen päässyt laskemaan melko tarkan kulutuslukeman
535 km:n matkalta ja se oli huomioimatta mittarivirhettä 7,4L/100km.
N.230 km oli kaupunkiajoa/lyhyttä ajoa ja 300 km maantieajoa.
(Päivitys:) Mittarivirhe on +4,9%, joten keskikulutus oli 7,8L/100km
Pidin vielä neuvon saatuani lämppäriä täysillä Tampereen reissulla.
Alkaa olo helpottua "nestevuodon" suhteen.
Kolme kertaa on "Check engine" syttynyt ja joka kerta lämpimänä
tyhjäkäynnillä. Vikakoodi on ollut P0443 eli hiilipöntön säätöventtiili.
Kerran olen päässyt laskemaan melko tarkan kulutuslukeman
535 km:n matkalta ja se oli huomioimatta mittarivirhettä 7,4L/100km.
N.230 km oli kaupunkiajoa/lyhyttä ajoa ja 300 km maantieajoa.
(Päivitys:) Mittarivirhe on +4,9%, joten keskikulutus oli 7,8L/100km
Re: VAZ-211220 - 2002 - papan helmi 65 tkm - harrastekäyttöa
Ihmettelin kun yllättäen jäähdytinnestettä alkoi häviämään ja paisuntasäiliön alapuolella
näkyi selvää tahmanestettä pellissä.
Vaihtaessani aiemmin paisuntasäiliötä ja nesteitä, jouduin katkaisemaan pätkän syyläriltä
paisuntasäiliölle tulevasta letkusta. Nyt vuotoon syyllinen kohde oli paisuntasäiliön alin ja paksuin
letku joka tulee termostaatin lähellä olevasta letkukeskittymästä. Pätkäisin palan pois letkusta ja nyt
saattaa vihdoin nestevuoto olla ohi.
Koeajolla oli nautittavaa kun vaihteisto pelasi moitteettomasti. Aiemmin ykkönen oli kovin hankala saada
kytkettyä mutta nyt se loksahtaa kerrasta silmään.
näkyi selvää tahmanestettä pellissä.
Vaihtaessani aiemmin paisuntasäiliötä ja nesteitä, jouduin katkaisemaan pätkän syyläriltä
paisuntasäiliölle tulevasta letkusta. Nyt vuotoon syyllinen kohde oli paisuntasäiliön alin ja paksuin
letku joka tulee termostaatin lähellä olevasta letkukeskittymästä. Pätkäisin palan pois letkusta ja nyt
saattaa vihdoin nestevuoto olla ohi.
Koeajolla oli nautittavaa kun vaihteisto pelasi moitteettomasti. Aiemmin ykkönen oli kovin hankala saada
kytkettyä mutta nyt se loksahtaa kerrasta silmään.
Re: VAZ-211220 - 2002 - papan helmi 65 tkm - harrastekäyttöa
Kuvassa Ladani laturin pitkä alapultti, joka järkytyksekseni oli irtoamassa
kunnes taannoin huoltojen yhteydessä havaitsin sen. Pultissa ei ollut lainkaan
mutteria ja se oli päässyt "valumaan" ainakin 3 cm ulkona.
Autossani on oletettavasti alkuperäinen laturi, joten tämä voisi vaikka
olla näitä "tehtaan erikoisia" eli mutteri jätetty jo Vladimirin toimesta löysälle
ja se on vähitellen päässyt irtoamaan ja pultti siten lähtenyt pakenemaan kolostaan.
kunnes taannoin huoltojen yhteydessä havaitsin sen. Pultissa ei ollut lainkaan
mutteria ja se oli päässyt "valumaan" ainakin 3 cm ulkona.
Autossani on oletettavasti alkuperäinen laturi, joten tämä voisi vaikka
olla näitä "tehtaan erikoisia" eli mutteri jätetty jo Vladimirin toimesta löysälle
ja se on vähitellen päässyt irtoamaan ja pultti siten lähtenyt pakenemaan kolostaan.
Re: VAZ-211220 - 2002 - papan helmi 65 tkm - harrastekäyttöa
Oliko se holkkiviritelmä, joka keskittää ja kiristää laturin jalkaan kuitenkin vielä tallella? Kuuluu siihen mutterin alle.
Sometimes is never quite enough
11193 U40 110 '07 | 21113 S01 130 '04 | 21124 U51 142 '06
11193 U40 110 '07 | 21113 S01 130 '04 | 21124 U51 142 '06
Re: VAZ-211220 - 2002 - papan helmi 65 tkm - harrastekäyttöa
Yksi mahdollisuus on että auton apulaitehihnaa on joskus kiristetty tai vaihdettu, silloin on säätämisen takia alamutteria löysätty mutta unohdettu kiristää.
Re: VAZ-211220 - 2002 - papan helmi 65 tkm - harrastekäyttöa
Se oli tallella ja toimi normaalisti kun vaihdoin hihnan.mush kirjoitti:Oliko se holkkiviritelmä, joka keskittää ja kiristää laturin jalkaan kuitenkin vielä tallella? Kuuluu siihen mutterin alle.
Hihna vaikutti halkeamien perusteella alkuperäiseltä, mutta tokihan sitä on saatettu jossain vaiheessa kiristää.
Autossani saattaa olla vielä alkuperäiset takaluukun kaasujouset. Arvaan että Ladan takaluukkua ei juuri ole käytetty
alkuperäisomistajan aikana, sen verran siistissä kunnossa se on.
Re: VAZ-211220 - 2002 - papan helmi 65 tkm - harrastekäyttöa
Kesärenkaat, jotka on valmistettu 2008, vaihdettu alle ja satulat, palat ja liukutapit
rasvattu. Jotain meni pieleen tässä vaativassa hommassa sillä toisesta etujarrusta
kuuluu melkoista rahinaa jarrutettaessa. Täytyy ottaa huomenna auki.
Kulutus 598km todellisella matkalla 6,7L/100km. Arviolta 430 km oli maantietä
ja loput 170 lähinnä kaupunkiolosuhteita.
Keskikulutus talvirenkailla n. 1100 km matkalla oli 7,2L/100km.
Saakeli paisuntasäiliön letkut ovat heikkoa materiaalia. Olen lyhentänyt
niitä mutta vuoto vain jatkuu. Mansesta täytyy tilata uudet, onneksi eivät ole kalliita.
rasvattu. Jotain meni pieleen tässä vaativassa hommassa sillä toisesta etujarrusta
kuuluu melkoista rahinaa jarrutettaessa. Täytyy ottaa huomenna auki.
Kulutus 598km todellisella matkalla 6,7L/100km. Arviolta 430 km oli maantietä
ja loput 170 lähinnä kaupunkiolosuhteita.
Keskikulutus talvirenkailla n. 1100 km matkalla oli 7,2L/100km.
Saakeli paisuntasäiliön letkut ovat heikkoa materiaalia. Olen lyhentänyt
niitä mutta vuoto vain jatkuu. Mansesta täytyy tilata uudet, onneksi eivät ole kalliita.
Re: VAZ-211220 - 2002 - papan helmi 65 tkm - harrastekäyttöa
Kesärenkaiden vaihto oli viikko sitten. Otin samalla satulat auki ja rasvasin
kuparitahnalla liukupinnat.
Laskettuani oikean puoleisen eturenkaan maahan, aloin kiristää pultteja.
Yksi pultti alkoi yllättäen pyöriä tyhjää ja ehdin jo rukoilla Lentävältä Spagettihirviöltä,
että navan kierteet olisivat säilyneet. Hänen Nuudelinen Ulokkeutensa kuulikin rukoukseni
ja ainoastaan pultin kierteet olivat "hävinneet". Eipä ole koskaan moista sattunut minkään muun auton
kanssa. Sieltä oli jo ennestään yksi pultti uusittu, joten ehkä alkuperäiset pultit eivät ole parasta laatua.
Paikallisesta Fixuksesta kävin hakemassa korvaavan pultin.
Kesärenkailla mittarivirhe on ensimmäisen mittauksen mukaan +4,6%, talvirenkailla se oli +4,9%.
kuparitahnalla liukupinnat.
Laskettuani oikean puoleisen eturenkaan maahan, aloin kiristää pultteja.
Yksi pultti alkoi yllättäen pyöriä tyhjää ja ehdin jo rukoilla Lentävältä Spagettihirviöltä,
että navan kierteet olisivat säilyneet. Hänen Nuudelinen Ulokkeutensa kuulikin rukoukseni
ja ainoastaan pultin kierteet olivat "hävinneet". Eipä ole koskaan moista sattunut minkään muun auton
kanssa. Sieltä oli jo ennestään yksi pultti uusittu, joten ehkä alkuperäiset pultit eivät ole parasta laatua.
Paikallisesta Fixuksesta kävin hakemassa korvaavan pultin.
Kesärenkailla mittarivirhe on ensimmäisen mittauksen mukaan +4,6%, talvirenkailla se oli +4,9%.