VAZ-211220 - 2002 - papan helmi 65 tkm - harrastekäyttöauto
Alueen säännöt
Otsikoi postauksesi muotoon:
TEHTAAN MALLINUMERO - VUOSIMALLI - VAPAAEHTOINEN NIMI - VAPAAMUOTOINEN AUTON TILA (PROJEKTI/KÄYTTIS/YMS.)
Huom! Ketjun nimeämisessä saa ja on toivottavaa käyttää hieman mielikuvista sääntöjen puitteissa jotta autosi erottuisi muiden joukosta. Jos autoillasi on esimerkiksi nimi tai joku muu kuvaus projektista olisi suotavaa pelkän mallinumeron ja vuosiluvun lisäksi.
Otsikoi postauksesi muotoon:
TEHTAAN MALLINUMERO - VUOSIMALLI - VAPAAEHTOINEN NIMI - VAPAAMUOTOINEN AUTON TILA (PROJEKTI/KÄYTTIS/YMS.)
Huom! Ketjun nimeämisessä saa ja on toivottavaa käyttää hieman mielikuvista sääntöjen puitteissa jotta autosi erottuisi muiden joukosta. Jos autoillasi on esimerkiksi nimi tai joku muu kuvaus projektista olisi suotavaa pelkän mallinumeron ja vuosiluvun lisäksi.
VAZ-211220 - 2002 - papan helmi 65 tkm - harrastekäyttöauto
Vuoden 2016 viimeisenä päivänä tuli ostettua toiselta omistajalta
kaunis metallinhohto hopea Lada 112 1,5 8V. Kokonaisajomäärä ostohetkellä 64615 km.
Ensihavaintoja autosta ostohetkellä ja pian oston jälkeen:
- Kori siisti, mutta pintaruostetta löytyy mm. ovien alareunoista
- Moottorin sivussa öljytikun alapuolella öljymöhnää.
- Kytkinpoljin on normaaliasennossa hyvin ylhäällä ja muutenkin ajossa irrottaa ylhäältä.
- Jäähdytinnestettä häviää, paisuntasäiliön päällä tahmeaa kosteutta
- Valvontataulu väittää kaikkien ovien olevan kokoajan auki samoin lasinpesunesteen vähyyttä huutaa vaikka säiliö on täynnä.
- Puskurista puuttuu pala keskeltä alhaalta
- Punainen koodauspampula puuttuu ja toinen musta pampula on mykkä.
- Takaluukun oikean puoleisessa muovikaukalossa on vettä muutama desi
- Oikea etuovi ei ole keskulukituksen piirissä.
- Kaikkien ovien stoppareiden pultit ovat löysällä.
- Takalasin pyyhin ei pyyhi, mutta yrittää kuitenkin
- Käsijarrun merkkivalo ei pala
- Trippimittarin "satametri"-pikselit sekoilevat kylmänä
kaunis metallinhohto hopea Lada 112 1,5 8V. Kokonaisajomäärä ostohetkellä 64615 km.
Ensihavaintoja autosta ostohetkellä ja pian oston jälkeen:
- Kori siisti, mutta pintaruostetta löytyy mm. ovien alareunoista
- Moottorin sivussa öljytikun alapuolella öljymöhnää.
- Kytkinpoljin on normaaliasennossa hyvin ylhäällä ja muutenkin ajossa irrottaa ylhäältä.
- Jäähdytinnestettä häviää, paisuntasäiliön päällä tahmeaa kosteutta
- Valvontataulu väittää kaikkien ovien olevan kokoajan auki samoin lasinpesunesteen vähyyttä huutaa vaikka säiliö on täynnä.
- Puskurista puuttuu pala keskeltä alhaalta
- Punainen koodauspampula puuttuu ja toinen musta pampula on mykkä.
- Takaluukun oikean puoleisessa muovikaukalossa on vettä muutama desi
- Oikea etuovi ei ole keskulukituksen piirissä.
- Kaikkien ovien stoppareiden pultit ovat löysällä.
- Takalasin pyyhin ei pyyhi, mutta yrittää kuitenkin
- Käsijarrun merkkivalo ei pala
- Trippimittarin "satametri"-pikselit sekoilevat kylmänä
Re: VAZ-211220 - 2002 - papan helmi 65 tkm - harrastekäyttöa
Moi,
Aika tyypillisiä oireita etuvetoisessa Ladassa. Tuo jäähdytysnesteen katoaminen voi johtua rikkoutuneesta paisuntasäiliöstä, ilmeisesti sieltä pellinpuolelta.
Aika tyypillisiä oireita etuvetoisessa Ladassa. Tuo jäähdytysnesteen katoaminen voi johtua rikkoutuneesta paisuntasäiliöstä, ilmeisesti sieltä pellinpuolelta.
***************************************************************
EX- VAZ 21093 1,5i 51kW Cross over vm1995/2011, GM-ruisku, Euro-S sisustus, korotettu alusta.
EX- VAZ 21093 1,5i 51kW Cross over vm1995/2011, GM-ruisku, Euro-S sisustus, korotettu alusta.
Re: VAZ-211220 - 2002 - papan helmi 65 tkm - harrastekäyttöa
Joo, luin kaikki 212 sivua "Lisäkokemukset 110:sta" ja totesin etten ole yksin.
Tein autoon laajan huollon vaihtaen kaikki nesteet, suodattimet, tulpat, laturin hihnan,
akun, paisuntasäiliön antureineen ja korkkeineen, lasinpesusäiliön anturin ja venttiilikopan
ison huohotinletkun.
Ilmansuodattimessa oli leima vuodelta 2001 ja PA-suodatinkin vaikutti alkuperäiseltä.
Tulpat oli sentään vain 38 tkm ajetut ja vaihteistossa taisi olla moottoriöljyt.
Takalasin pyyhin alkoi toimia kun kiristin mutterin akselin päältä.
Punaisen pampulan hain ensiomistajalta, 86-vuotiaalta papalta, joka omisti auton 2002- 9/2016.
Melkoista tuuria oli, että pampula löytyi häneltä sillä hänellä ei ollut käsitystä punapampulan merkityksestä.
Alkuperäiset pölykapselit on hankittu ja ehjä puskuri odottaa asennusta. Molemmat löytyivät Ladaboardilta.
Neuvoja saa esittää harrastelija-amatöörille, tarkoitus on vähitellen tehdä hyvästä Ladasta erinomainen.
Mikähän on vikana kun valvontataulu näyttää ovien olevan aina auki?
Tein autoon laajan huollon vaihtaen kaikki nesteet, suodattimet, tulpat, laturin hihnan,
akun, paisuntasäiliön antureineen ja korkkeineen, lasinpesusäiliön anturin ja venttiilikopan
ison huohotinletkun.
Ilmansuodattimessa oli leima vuodelta 2001 ja PA-suodatinkin vaikutti alkuperäiseltä.
Tulpat oli sentään vain 38 tkm ajetut ja vaihteistossa taisi olla moottoriöljyt.
Takalasin pyyhin alkoi toimia kun kiristin mutterin akselin päältä.
Punaisen pampulan hain ensiomistajalta, 86-vuotiaalta papalta, joka omisti auton 2002- 9/2016.
Melkoista tuuria oli, että pampula löytyi häneltä sillä hänellä ei ollut käsitystä punapampulan merkityksestä.
Alkuperäiset pölykapselit on hankittu ja ehjä puskuri odottaa asennusta. Molemmat löytyivät Ladaboardilta.
Neuvoja saa esittää harrastelija-amatöörille, tarkoitus on vähitellen tehdä hyvästä Ladasta erinomainen.
Mikähän on vikana kun valvontataulu näyttää ovien olevan aina auki?
Re: VAZ-211220 - 2002 - papan helmi 65 tkm - harrastekäyttöa
Moi,Lumppuri kirjoitti: Neuvoja saa esittää harrastelija-amatöörille, tarkoitus on vähitellen tehdä hyvästä Ladasta erinomainen.
Minä etsisin paksua vaahtomuovia ja tunkisin sitä eristeeksi paisuntasäiliön ja pellin väliin mihin säiliö nojaa. Tällä estetään lämpö-kylmä rasitukset säiliöön ja peltiin. Näin tehden säiliö pysyy ehjänä eikä pelti ruostu sieltä kurakaaren puolelta (puhki) vuosikymmenten saatossa.
***************************************************************
EX- VAZ 21093 1,5i 51kW Cross over vm1995/2011, GM-ruisku, Euro-S sisustus, korotettu alusta.
EX- VAZ 21093 1,5i 51kW Cross over vm1995/2011, GM-ruisku, Euro-S sisustus, korotettu alusta.
Re: VAZ-211220 - 2002 - papan helmi 65 tkm - harrastekäyttöa
Joo, tarvii kokeilla tuota. Edelleen sitä jäähdytinnestettä silti häviää johonkin. Vaihdelaatikon päällä on tahmaisuutta ja seuraava homma onkin pestäJouska kirjoitti:Moi,Lumppuri kirjoitti: Neuvoja saa esittää harrastelija-amatöörille, tarkoitus on vähitellen tehdä hyvästä Ladasta erinomainen.
Minä etsisin paksua vaahtomuovia ja tunkisin sitä eristeeksi paisuntasäiliön ja pellin väliin mihin säiliö nojaa. Tällä estetään lämpö-kylmä rasitukset säiliöön ja peltiin. Näin tehden säiliö pysyy ehjänä eikä pelti ruostu sieltä kurakaaren puolelta (puhki) vuosikymmenten saatossa.
kyseinen alue ja katsella moottorin käydessä, tiputtaako mistään liitoksesta. Vähän pelkään kuitenkin, että jäähdytinnestettä menee moottoriöljyn sekaan
eli kannentiivisteessä saattaisi olla vikaa. Asiaan perehtyneemmät kaverit eivät kuitenkaan tähän usko, kun olen heille kertonut tästä ja toivottavasti he
ovat oikeassa.
Re: VAZ-211220 - 2002 - papan helmi 65 tkm - harrastekäyttöa
Moi,
Ei nää ihan niin huonoja autoja ole jotta kannentiiviste menisi helposti. Vanhalle Ladalle tyypillistä että jäähdytysnestettä tihkuu jostain. Eikä se niin vakavaa ole. Joskus lämmityslaitteen kenno voi vuotaa, jäähdytinkin voi vuotaa mutta vaan reunoistaan. Kokeile joutessasi kiristää letkujen kiristyspantoja josko jossain olisi esim löysää.
Samarassani vuosi alempi jäähdyttimeltä tuleva letkun liitos, mutta vain talvella! Tämäkin johtui varmaan osittain että talvella ehkä letkujen kumi kovempaa.
Ei nää ihan niin huonoja autoja ole jotta kannentiiviste menisi helposti. Vanhalle Ladalle tyypillistä että jäähdytysnestettä tihkuu jostain. Eikä se niin vakavaa ole. Joskus lämmityslaitteen kenno voi vuotaa, jäähdytinkin voi vuotaa mutta vaan reunoistaan. Kokeile joutessasi kiristää letkujen kiristyspantoja josko jossain olisi esim löysää.
Samarassani vuosi alempi jäähdyttimeltä tuleva letkun liitos, mutta vain talvella! Tämäkin johtui varmaan osittain että talvella ehkä letkujen kumi kovempaa.
***************************************************************
EX- VAZ 21093 1,5i 51kW Cross over vm1995/2011, GM-ruisku, Euro-S sisustus, korotettu alusta.
EX- VAZ 21093 1,5i 51kW Cross over vm1995/2011, GM-ruisku, Euro-S sisustus, korotettu alusta.
Re: VAZ-211220 - 2002 - papan helmi 65 tkm - harrastekäyttöa
Onnittelut hankinnasta. Pikkuvikoja näyttää olevan, huollon ja käytön puutetta lähinnä. Vastailen vähän näkemyksiä "vikojen" perään.
Joskus olen jopa avannut niitä saumoja, jotta saa kunnolla möhnät putsattua ja mömmöt väliin ja lopuksi naputellut kiinni. Kuitenkin mahdoton paikka saada kaikkea ruostetta pois.
Letkunkiristimetkin löystyvät ajan oloon, kannattaa käydä läpi. Tosin tihkuvia aina ei saa edes kiristämällä tiiviiksi, kun välissä on kovettunutta kökkökerrostumaa, mikä pitää putsata ensin pois.
Oven alasauma on vaikea paikka, mutta kannattaa ainakin hidastaa ruosteen etenemistä esim. tämäntyyppisellä aineella.- Kori siisti, mutta pintaruostetta löytyy mm. ovien alareunoista
Joskus olen jopa avannut niitä saumoja, jotta saa kunnolla möhnät putsattua ja mömmöt väliin ja lopuksi naputellut kiinni. Kuitenkin mahdoton paikka saada kaikkea ruostetta pois.
Sen huohotinletkun kunto kannattaa tarkistaa mikä lähtee tikun vierestä venttiilikoppaan. Usein korppuuntunut ja murtunut.- Moottorin sivussa öljytikun alapuolella öljymöhnää.
Ensiapuna vaijerin löysäys, mutta tämähän kielii kuitenkin kytkimen kulumisesta. Varsinkin näissä papan helmissä.- Kytkinpoljin on normaaliasennossa hyvin ylhäällä ja muutenkin ajossa irrottaa ylhäältä.
Jouskan mainitseman vaivan lisäksi kannattaa tarkistaa (tai vain vaihtaa kun on halpa) paisuntasäiliön korkki. Jos ei pidä painetta, niin saattaa puklata kuumalla koneella lientä pihalle, esim liikennevaloissa. Risoja korkkeja on tullut aika usein vastaan.- Jäähdytinnestettä häviää, paisuntasäiliön päällä tahmeaa kosteutta
Letkunkiristimetkin löystyvät ajan oloon, kannattaa käydä läpi. Tosin tihkuvia aina ei saa edes kiristämällä tiiviiksi, kun välissä on kovettunutta kökkökerrostumaa, mikä pitää putsata ensin pois.
Sisävalo toimii kuitenkin normaalisti?- Valvontataulu väittää kaikkien ovien olevan kokoajan auki samoin lasinpesunesteen vähyyttä huutaa vaikka säiliö on täynnä.
Joskus ajan myötä jäykistyy mekanismi niin paljon, ettei moottori jaksa liikuttaa. Voi olla myös johtovika, yleisemmin sen kumihaitarin tietämillä missä johdot oveen matkaavat. Jossain vaiheessahan katosi 110:Stä ovimoottori kokonaan kuskin ovesta, mutta mielestäni tämän ikäisessä pitäisi vielä olla.- Oikea etuovi ei ole keskulukituksen piirissä.
Sometimes is never quite enough
11193 U40 110 '07 | 21113 S01 130 '04 | 21124 U51 142 '06
11193 U40 110 '07 | 21113 S01 130 '04 | 21124 U51 142 '06
Re: VAZ-211220 - 2002 - papan helmi 65 tkm - harrastekäyttöa
Ruosteet on tarkoitus ottaa ajan kanssa kiinni kunnolla jossain vaiheessa(hionta, sinkki, ruosteenestopohja ja pintamaali sävy 690) ja sitten kotelonsuojat
ja massaukset. Kaaret ovat ehjät, mikä on mukava asia. Sisälokasuojat pois ja putsaus sekä massaus.
Huohotinletku tosiaan oli murtunut ja uusi on jo tilalla.
Kytkinvaijeria jo löysäsin mutta päädyin palauttamaan sen takaisin kireyteen. Kytkin ei onneksi luista mutta voi olla
että vaihdan aikanaan uuden paketin.
Paisuntasäiliö korkkeineen on jo kunnossa ja todettu vuotamattomaksi, mutta termostaatilta lähtevä letku on aika kyseenalainen
ja vaihteiston päällä oleva tahma kertoo vuodosta. Kiristin varovasti klemmareita, mutta taitaa edessä olla useamman letkun vaihto.
Sisävalo toimii normaalisti, joten näyttötaulun herjaama "ovet auki" on mysteeri.
Eihän tämä vakava "vika" ole, mutta josko se olisi helposti korjattavissa niin kiva olisi.
ja massaukset. Kaaret ovat ehjät, mikä on mukava asia. Sisälokasuojat pois ja putsaus sekä massaus.
Huohotinletku tosiaan oli murtunut ja uusi on jo tilalla.
Kytkinvaijeria jo löysäsin mutta päädyin palauttamaan sen takaisin kireyteen. Kytkin ei onneksi luista mutta voi olla
että vaihdan aikanaan uuden paketin.
Paisuntasäiliö korkkeineen on jo kunnossa ja todettu vuotamattomaksi, mutta termostaatilta lähtevä letku on aika kyseenalainen
ja vaihteiston päällä oleva tahma kertoo vuodosta. Kiristin varovasti klemmareita, mutta taitaa edessä olla useamman letkun vaihto.
Sisävalo toimii normaalisti, joten näyttötaulun herjaama "ovet auki" on mysteeri.
Eihän tämä vakava "vika" ole, mutta josko se olisi helposti korjattavissa niin kiva olisi.
Re: VAZ-211220 - 2002 - papan helmi 65 tkm - harrastekäyttöa
Näyttää niin yksinkertaiselta tuo valvontayksikön johdotus ovikytkimien osalta, eli varmaankin itse yksikkö hajalla.
Näissä ei välttämättä kytkin edes luista ennen kuin hajoaa kuluneisuuttaan. Se oli ainoa kerta kun yksikään 110:stä mitä meillä on ollut ei tullut omin voimin kotiin, levystä kului niitit puhki ja kitkamateriaali irtosi. Toki kuluneisuus oli tiedossa jo pitkän aikaa. En halua pelotella, mutta näinkin voi käydä.
Huuhtele jäähdytysjärjestelmä ja vaihda samalla pakkasnesteet kun letkuja availet. Nämä ovat niitä huoltoja, mitkä usein jää näissä vehkeissä tekemättä. Ikinä ei ole kyllä näihin vehkeisiin vesiletkuja tarvinnut vaihtaa, ovat kohtalaisen hyvää tekoa olleet.
Tuo 690 maali kannattaa melkein ostaa idänkävijöiltä. Esimerkiksi Motip:n valmiista ei löydy kuin vähän sinne päin.
Näissä ei välttämättä kytkin edes luista ennen kuin hajoaa kuluneisuuttaan. Se oli ainoa kerta kun yksikään 110:stä mitä meillä on ollut ei tullut omin voimin kotiin, levystä kului niitit puhki ja kitkamateriaali irtosi. Toki kuluneisuus oli tiedossa jo pitkän aikaa. En halua pelotella, mutta näinkin voi käydä.
Huuhtele jäähdytysjärjestelmä ja vaihda samalla pakkasnesteet kun letkuja availet. Nämä ovat niitä huoltoja, mitkä usein jää näissä vehkeissä tekemättä. Ikinä ei ole kyllä näihin vehkeisiin vesiletkuja tarvinnut vaihtaa, ovat kohtalaisen hyvää tekoa olleet.
Tuo 690 maali kannattaa melkein ostaa idänkävijöiltä. Esimerkiksi Motip:n valmiista ei löydy kuin vähän sinne päin.
Sometimes is never quite enough
11193 U40 110 '07 | 21113 S01 130 '04 | 21124 U51 142 '06
11193 U40 110 '07 | 21113 S01 130 '04 | 21124 U51 142 '06
Re: VAZ-211220 - 2002 - papan helmi 65 tkm - harrastekäyttöa
Montako pakkasnesteen tyhjennysproppua lohkossa on ja missä sijaitsevat? Alavesiletkun irrottamallamush kirjoitti:Näyttää niin yksinkertaiselta tuo valvontayksikön johdotus ovikytkimien osalta, eli varmaankin itse yksikkö hajalla.
Näissä ei välttämättä kytkin edes luista ennen kuin hajoaa kuluneisuuttaan. Se oli ainoa kerta kun yksikään 110:stä mitä meillä on ollut ei tullut omin voimin kotiin, levystä kului niitit puhki ja kitkamateriaali irtosi. Toki kuluneisuus oli tiedossa jo pitkän aikaa. En halua pelotella, mutta näinkin voi käydä.
Huuhtele jäähdytysjärjestelmä ja vaihda samalla pakkasnesteet kun letkuja availet. Nämä ovat niitä huoltoja, mitkä usein jää näissä vehkeissä tekemättä. Ikinä ei ole kyllä näihin vehkeisiin vesiletkuja tarvinnut vaihtaa, ovat kohtalaisen hyvää tekoa olleet.
Tuo 690 maali kannattaa melkein ostaa idänkävijöiltä. Esimerkiksi Motip:n valmiista ei löydy kuin vähän sinne päin.
ei tullut kuin n. 3,5 l nestettä, joten moottorin puolelle jäi yli 4 l.
Mitä tarkoitat idänkävijöillä? Tällaisen maalipuljun löysin pikaisella haulla: https://www.vernicispray.co.uk/16673215 ... to_c_2.jsp
Re: VAZ-211220 - 2002 - papan helmi 65 tkm - harrastekäyttöa
Lohkon tyhjennysproppu on puolatelineen alla moottorin etupuolella. Muistaakseni 13mm kannalla oleva tulppa.
Laita vaikka maalista ostetaan-osastolle ilmoitus, joku joka käy Venäjän puolella osaostoksilla voi tuoda. Ovat olleet hyvälaatuisia maaleja ja sävyt hyvin kohdallaan, lisäksi kohtuuhintaisia.
Laita vaikka maalista ostetaan-osastolle ilmoitus, joku joka käy Venäjän puolella osaostoksilla voi tuoda. Ovat olleet hyvälaatuisia maaleja ja sävyt hyvin kohdallaan, lisäksi kohtuuhintaisia.
Sometimes is never quite enough
11193 U40 110 '07 | 21113 S01 130 '04 | 21124 U51 142 '06
11193 U40 110 '07 | 21113 S01 130 '04 | 21124 U51 142 '06
Re: VAZ-211220 - 2002 - papan helmi 65 tkm - harrastekäyttöa
Kiitos tähänastiseta tuesta, seuraavaksi yritän paikantaa jäähdytinnesteen vuotopaikat.
Re: VAZ-211220 - 2002 - papan helmi 65 tkm - harrastekäyttöa
Ei ainakaan öljyn sekaan mene jäähdytinnesteet, se on nyt varmaa.
Paljon sitä kyllä häviää, sillä nyt jo valvontataulu herjasi vähäistä
määrää. Arviolta 0,5-0,8 litraa katoaa 100 km:n matkalla!
Jos lämmityslaitteessa olisi vuoto, niin eikö kajuutassa pitäisi
selvästi tuoksua jäähdytinneste?
Huomenna yritän paikantaa vuotopaikan.
Tänään aikaa kului kun irrotin rintapellin yläpuolella olevan
muoviritilän päästäkseni siivoamaan lehdet pois tulipellin sopukoista.
Hankalin homma oli kokoamisvaiheessa saada mutteri kuskinpuoleisen
tuulilasinpyyhkijän varren päähän.
Ehjä etupuskuri tuli vaihdettua paikalleen. Ei meinannut millään uusi puskuri
mennä kulmista kohdilleen mutta lopulta sain puljattua sen joten kuten sijoilleen.
Paljon sitä kyllä häviää, sillä nyt jo valvontataulu herjasi vähäistä
määrää. Arviolta 0,5-0,8 litraa katoaa 100 km:n matkalla!
Jos lämmityslaitteessa olisi vuoto, niin eikö kajuutassa pitäisi
selvästi tuoksua jäähdytinneste?
Huomenna yritän paikantaa vuotopaikan.
Tänään aikaa kului kun irrotin rintapellin yläpuolella olevan
muoviritilän päästäkseni siivoamaan lehdet pois tulipellin sopukoista.
Hankalin homma oli kokoamisvaiheessa saada mutteri kuskinpuoleisen
tuulilasinpyyhkijän varren päähän.
Ehjä etupuskuri tuli vaihdettua paikalleen. Ei meinannut millään uusi puskuri
mennä kulmista kohdilleen mutta lopulta sain puljattua sen joten kuten sijoilleen.
-
- Viestit: 166
- Liittynyt: 30.7.2015 19:09
- Paikkakunta: Jossain kokkolan suunnalla
Re: VAZ-211220 - 2002 - papan helmi 65 tkm - harrastekäyttöa
Yevgenissä tihkuu se kulmaliitos laatikon päällä. Kosteutta askin päällä on huomattukin.
Re: VAZ-211220 - 2002 - papan helmi 65 tkm - harrastekäyttöa
Tänään yritin paikantaa vuotokohtaa:
-Lohkolämmittimen proppu ei vuoda
-Lohkon tyhjennysproppu ei vuoda, vaikka näyttää olevan auki!Kuuluuko kyseisen propun olla "noin auki"?(kuvaliite)
-Ajoin koneen kuumaksi ja testasin samalla, lähteekö flekti pyörimään. Lähti tasan 100C:ssa pyörimään.
-Katsoin kaikkia liitoksia koneen käydessä ylhäältä ja alhaalta
Ei havaintoa vuodoista. Kuningaspultin mainitsema kosteus askin päältä täytyy mahdollisimman pestä pois jos
sitten varmistuisi termostaattikotelon syyllisyys.
Sitten aktiivihiilisäiliön kierrätyspönttö(?) eli takapyöräkotelossa oleva letkusysteemi.
Liitteenä kuva kyseisestä paikasta. Ilmeisesti autostani on poistettu se kuuluisa
säiliö, joka peltisenä ruostuu olemattomiin ja jonka olisi parasta olla muovinen?
-Lohkolämmittimen proppu ei vuoda
-Lohkon tyhjennysproppu ei vuoda, vaikka näyttää olevan auki!Kuuluuko kyseisen propun olla "noin auki"?(kuvaliite)
-Ajoin koneen kuumaksi ja testasin samalla, lähteekö flekti pyörimään. Lähti tasan 100C:ssa pyörimään.
-Katsoin kaikkia liitoksia koneen käydessä ylhäältä ja alhaalta
Ei havaintoa vuodoista. Kuningaspultin mainitsema kosteus askin päältä täytyy mahdollisimman pestä pois jos
sitten varmistuisi termostaattikotelon syyllisyys.
Sitten aktiivihiilisäiliön kierrätyspönttö(?) eli takapyöräkotelossa oleva letkusysteemi.
Liitteenä kuva kyseisestä paikasta. Ilmeisesti autostani on poistettu se kuuluisa
säiliö, joka peltisenä ruostuu olemattomiin ja jonka olisi parasta olla muovinen?