VAZ-11173 - 2009 - Lada Kalina farmari

Etuvetoiset Ladat: Samara, 110 ja 117/119 eli Kalina, myyty Suomessa vuosina 1986-2009

Otsikoi muotoon: TEHTAAN MALLINUMERO - VUOSIMALLI - VAPAAEHTOINEN NIMI - VAPAAMUOTOINEN AUTON TILA (PROJEKTI/KÄYTTIS/YMS.)
Alueen säännöt
Otsikoi postauksesi muotoon:

TEHTAAN MALLINUMERO - VUOSIMALLI - VAPAAEHTOINEN NIMI - VAPAAMUOTOINEN AUTON TILA (PROJEKTI/KÄYTTIS/YMS.)

Huom! Ketjun nimeämisessä saa ja on toivottavaa käyttää hieman mielikuvista sääntöjen puitteissa jotta autosi erottuisi muiden joukosta. Jos autoillasi on esimerkiksi nimi tai joku muu kuvaus projektista olisi suotavaa pelkän mallinumeron ja vuosiluvun lisäksi.
JohnDoe
Viestit: 1470
Liittynyt: 10.9.2011 8:41

Re: VAZ-11173 - 2009 - Lada Kalina farmari

Viesti Kirjoittaja JohnDoe »

Voisi kysyä, jos Manselta saisi ihan uuden rattaan, tuskin olisi kallis... Peilin lasi menee tilaukseen, täytyy vain lähettää kuva nykyisen kiinnityksestä, jotta saavat tilattua oikeanlaisen.

Tuli myös Nikolailta vinkki, että näissä on tyyppivikana vuotava lämppärin kenno, joka rikkoo moottorinohjaimen, joka on sijoitettu kennon alapuolelle. Ohjain on siirrettävissä turvallisempaan paikkaan, mikä kannattaa tehdä, vaikkei vuotoa olisikaan. Ja jos vuotoa on, niin myyjäliikkeen virhevastuuseen kuuluu sen korjaaminen, samoin korvaukset moottorinohjaimen vioittumisesta, jos se on jo saanut tarpeeksi nestettä päälleen.

Tutkitaan huomenna siis, jos vaikka ehtisin päivän näöllä. Tälle päivälle töitä, yhdestä työtehtävästä tulin ja toiseen taas lähdettävä tunnin päästä.
Lada 117 STW 1,4 16v 2009
Lada 112 HB 1,6 16v 2005
Eurosamara 1,5 Gli -98
Saab 900i -90
Saab 9-3 2.0t -02 & 1.8t -04
VW Transporter Syncro -97
VW Passat V6 Syncro -98
VW 1300 -73
4 x Talbot: 3 x 1510 & 1 x Solara
Chrysler 1508 GT
Avatar
Lada-Jussi
Viestit: 10210
Liittynyt: 24.9.2003 17:48
Paikkakunta: Janakkala

Re: VAZ-11173 - 2009 - Lada Kalina farmari

Viesti Kirjoittaja Lada-Jussi »

ja eikös mallinumero ole 11174?
Kuva "Suurin osa kalustosta on ulkotiloissa olosuhteiden pakosta, mutta se lohduttaa vähän kun kalusto huononee kuitenkin hitaammin kuin prässissä" (tai tuningissa)
JohnDoe
Viestit: 1470
Liittynyt: 10.9.2011 8:41

Re: VAZ-11173 - 2009 - Lada Kalina farmari

Viesti Kirjoittaja JohnDoe »

Taitaapi olla Jussin kertomaa mallia, tullut kirjoitusvirhe otsikossa. :)

Sain Manselta tärkeää tietoa, jonka voinee julkaista tässä muidenkin tätä Kalina-mallia omistavien tai tulevaisuudessa hankkivien tiedoksi (tai itse asiassa myös ihan uutta Kalina 2 -mallia ostavien):

- nykyään myytävissä KAIKISSA 16 v moottoreissa tulee tuhoja, jos jakohihna katkeaa, venttiilit osuvat väistämättä mäntiin, 110-sarjassa käytetyn 1,6 l 16 v koneen kanssa oli täällä sellaista tietoa, ettei siinä venttiilirikkoa tulisi, mutta uudempian mallien kanssa ainakin tulee 100% varmuudella

- 1,4l 16 v koneen kanssa on käytetty sekaisin automaattikiristeistä sekä perinteisempää jakopäätä

- jakopääongelmia on esiintynyt suhteellisen paljon, yleisiä aiheuttajia ovat myös asentajan huolimattomuus, hihnaa kiristettäessä liikaa saattaa vesipumpun laakerointi pettää ja ajaa hihnaa vinoon varsinkin jos vesipumppua ei uusita jakohihnan vaihdon yhteydessä, myös jakopään suojakotelon kiinnitysruuveja on jäänyt löysälle, jolloin ne pääsevät putoamaan jakohihnan väliin (suositeltavaa käyttää ruuvilukitetta niiden kanssa)

- 1,4 l 16 v koneeseen on vaihdettavissa kestävämpi Priorasta alkaen käytetty jakopää (hihnan vaihtoväli jopa 100 tkm), vaatii kampi- ja nokka-akseleiden hihnapyörien vaihdon, osia on saatavilla eivätkä ihan älyttömiä maksakaan

- 8 v kone on siis suositeltavampi valinta, jos haluaa varmemman jakopään sekä päästä pelkällä hihnan vaihdolla, jos se sattuu katkeamaan, lisäksi hihnan vaihto on paljon nopeampi työ - toki tässä koneessa miinuksena, että venttiilit säädettävä aika ajoin, jotta ei tule vastaan venttiiliremonttia jakopäänhihnasta riippumattomasta syystä
Lada 117 STW 1,4 16v 2009
Lada 112 HB 1,6 16v 2005
Eurosamara 1,5 Gli -98
Saab 900i -90
Saab 9-3 2.0t -02 & 1.8t -04
VW Transporter Syncro -97
VW Passat V6 Syncro -98
VW 1300 -73
4 x Talbot: 3 x 1510 & 1 x Solara
Chrysler 1508 GT
t tulppu
Viestit: 4042
Liittynyt: 16.1.2013 7:58

Re: VAZ-11173 - 2009 - Lada Kalina farmari

Viesti Kirjoittaja t tulppu »

Entä jos vahingossa hihna kestääkin niin on turhan takia pelko ollut. Minunkin piti pelätä 110 että voi palaa niinkuin työnJohtajan 111 paloi startin jäätyä päälle, 14 vuoteen ei ole vielä palanut.. Hitto jos siinä olisin hyvän Ladan jättänyt ostamatta.. Ostanut jonkun vanhan Katiskan. Niin ois jäänyt tämäkin pelko kokematta.
JohnDoe
Viestit: 1470
Liittynyt: 10.9.2011 8:41

Re: VAZ-11173 - 2009 - Lada Kalina farmari

Viesti Kirjoittaja JohnDoe »

Tosiaan edellisessä 117:ssa kesti, enkä osannut edes pelätä, etteikö kestäisi.
Lada 117 STW 1,4 16v 2009
Lada 112 HB 1,6 16v 2005
Eurosamara 1,5 Gli -98
Saab 900i -90
Saab 9-3 2.0t -02 & 1.8t -04
VW Transporter Syncro -97
VW Passat V6 Syncro -98
VW 1300 -73
4 x Talbot: 3 x 1510 & 1 x Solara
Chrysler 1508 GT
JohnDoe
Viestit: 1470
Liittynyt: 10.9.2011 8:41

Re: VAZ-11173 - 2009 - Lada Kalina farmari

Viesti Kirjoittaja JohnDoe »

Uusi laturin hihna haettu tänään, huomenna sen verran pakkasta, ettei pihahommina viitsi vaihtaa. Varmaan ajelen lämpimässä verstaassa sen vaihtamassa loppuviikosta.

Tuli myös koeajettua uusi Kalina ja kyllä tuollainen vielä menee jossain vaiheessa hankintaan, tykkäsin kovasti ajettavuudesta sekä korin ja sisustan uudesta ilmeestä. Jopa uudessa 110:ssä ja 1. sukupolven Kalinassa vallinnut vahva tuoksu puuttuu täysin. Aika paljon parannuksia ensimmäiseen sukupolveen nähden muutenkin varustuksen ja äänieristyksen puolesta. Vaihtotarjousta selvittelin myös, että vaihtaisi Saabin ja Skodan pois, mutta ei niistä tosiaan saa tarpeeksi hyvää hintaa tällä hetkellä, varmaankin nyt kuitenkin lykätä uuden Ladan ostoa vuosi tai kaksi. Vaimokaan ei lämmennyt ajatukselle, että nyt heti sellaisen ostaisi, kun noista vanhoista saa niin huonosti siihen nähden, mitä ova tulleet maksamaan, käyttöarvo on niin paljon suurempi kuin pois myyntiarvo. Ja jos kuitenkin asuntolainan yrittäisi maksaa pois ensin. Jos pari vuotta sitten lähes 10 000 euroa maksaneesta Saabista sais nyt 2500 euroa, niin kyllä tätä kannattaa pitää vielä pari vuotta, tuosta 2500:sta tuskin enää mihinkään laskee. Toki summa on, mitä autokauppias autosta maksaisi ja sopiva ostaja varmasti voisi maksaa tuosta paljon enemmän. Mansemotorshan ei siis vaihtoautoja ota, vaan löytyy yhteistyökumppani tuohon tarkoitukseen.
Lada 117 STW 1,4 16v 2009
Lada 112 HB 1,6 16v 2005
Eurosamara 1,5 Gli -98
Saab 900i -90
Saab 9-3 2.0t -02 & 1.8t -04
VW Transporter Syncro -97
VW Passat V6 Syncro -98
VW 1300 -73
4 x Talbot: 3 x 1510 & 1 x Solara
Chrysler 1508 GT
JohnDoe
Viestit: 1470
Liittynyt: 10.9.2011 8:41

Re: VAZ-11173 - 2009 - Lada Kalina farmari

Viesti Kirjoittaja JohnDoe »

Laturin hihnan kävin vaihtamassa kaverin kanssa ja samoin tuli nastarenkaat kitkojen tilalle. Aivan surkeat nuo kitkat nyt jääkelillä! Reilulla vaihdilla pääsin suuremmat mäet ylös. Vanha laturin hihna olikin jo täysin piloilla, ei meinannutpitää enää lainkaan. Edellinen hihnanvaihtaja oli jättänyt hihnan liian löysälle ja oli luistaessaan hionut hihnapyörätkin kiiltäviksi. Mansemotorsilta löytyi saksalainen 100 000 km keston lupaava hihna, saa nähdä kuinka kauan kestää, sillä joku seppä oli myös toista hihnapyörää murjonut ja siinä oli ikävä jälki, joka saattaa tehdä huonoa hihnalle. Nyt kuitenkin toimii hyvin.

Helmat pitää massata jossain vaiheessa, sen verran hiekassakin on tällä jossain välissä ajettu, että maalia irronnut ja ruostumisen vaara ilmeinen.

Pohjapanssari ympäristöineen on todella öljyinen. Tämä on jossain vaiheessa vuotanut jostain öljyä oikein kunnolla, venttiilikoppa ja kansi ovat tietenkin olleet auki venttiiliremontin vuoksi ja jollain tiivistemassalle tiivistetyt. Remontin tekijä ei ole vaivautunut minkäänlaisiin putsaushommiin! Vaikutti siltä, ettei öljyä ilmeiseti nyt kuitenkaan vuoda mistään. Vien auton pika pikaa moottorinpesuun, niin sen jälkeen helpompi tarkkailla, alkaako jostain öljyä pudottelemaan. Öljyä koneessa näyttää olevan mittatikun puoliväliin ja on ihan kirkasta, eli öljynvaihdon jälkeen ei ole paljoa ajettu.

Pakosarjasta katalysaattorin ympäriltä ns. kettumaisesta paikasta on jätetty pultit pois. Ei ole vaivauduttu, mitäs niitä laittamaan, kun paikka on niin paha.

Ilmanputsarikotelolta lähtevä torvi puuttuu (Kalinassa erittäin ärsyttävä vempuloida se pois ja paikoilleen), ja torvi on irroituksen yhteydessä ilmeisesti kammettu väkisin pois paikoilaan, on pellissä painauma ja kunnon jäljet tästä. Lisäksi konetilassa lähes kaikki tunnistimet irti kiinnikkeistään, samoin lasinpesinten letkut vedetty väärästä paikkaa.

Jakopään rikkoutumiselle löytyi syy: jakokopan alaosan saaminen oikein paikoilleen vaatii tarkkuutta, se ei ole ollut jossain vaiheessa kunnolla ja ohjainrulla oli hangannut siihen syvät jäljet, jakokopan puoliskojen välissä on ollut rakoa, josta on voinut päästä jakopäähään likaa ja vierasesineitä. Voihan myös olla, että kiinnityspultit on jätetty liian löysälle, mistä ongelmasta Nikolai mainitsi. Nyt paikallaan oleva Contin hihna oli hyväkuntoinen, kireys ok, eikä yhtään öljyinen eikä halkeillut tms. Eli sen puolesta voi hyvin mielin ajella kyllä.

Pakoputkea oli joskus korjattu vakiopaikastaan eli takapöntön juuresta, asiallinen hitsausjälki - toki olisi voinut paikan tehdä vähän pidemmälle matkallekin, koska paikan vieressä näytti siltä, että saattaa jossain vaiheessa puhjeta siitä.

Lämmityslaitteen kennoa en ehtinyt tällä kertaa vielä tutkia. Täytyy katsoa jossain toisessa vaiheessa, joko pajalla tai sitten ihan taivastalla, jos säät tästä paranevat.

Sitten autoon on asennettu sisätilanlämmittimen sarja, mutta näemmä Defalla on nykyään tällaisia sarjoja, ettei sisälle tulekaan pistorasiaa, vaan suoraan liitin, joka menee lämmittimeen kiinni. Ja itse lämmitinhän tästä puuttui, sen jalka oli kyllä paikoillaan. Pitää katsoa, jos sopivaa Defaa on jossain myytävänä. Ihan uudenlainen ratkaisu kyllä minulle tämä.

Etulambda on vaihdettu jossain vaiheessa yleismalliin.

Tuulilasinpyyhkimissä kuskin puolen sulka on liian pitkä tai varsi väärin säädetty, kolahtelee pyyhkimen päällä ollessa A-pilariin.

Eli löytyyhän tästä kaikkea mielenkiintoisa, ei sitä vain tule näemmä autokaupassa ihan kaikkeen mahdolliseen kiinnitettyä huomiota. No, mikäli öljyvuotoa ei mistään löydy ja lämmityslaitteen kenno kunnossa, niin tuskin tässä mitään virhevastuuseen menevää korjattavaa kuitenkaan on.

Ja ajettavuus todella mukava, tykkään kyllä tällä ajaa, kulkee vakaasti ja nyt nastarenkailla pitokin hyvä. Vaihteet ja kytkin toimivat hyvin ja kohtuullisen hyvä tässä on ohjauskin, paikallaan pyöritettäessä todella kevyt ja hidas ohjaus tuntuu vähän erikoiselta, mutta vauhdissa sitten tuntuma muuttuu, kuten pitääkin.

Sivupeilin lasi on kyllä tosi kovassa kiinni, sitä en saanut vielä irti, en keksinyt miten irtoais ehjänä, tai siis niin, ettei lasin kiinnitys rikkoudu. Ei keksinyt kaverikaan.
Lada 117 STW 1,4 16v 2009
Lada 112 HB 1,6 16v 2005
Eurosamara 1,5 Gli -98
Saab 900i -90
Saab 9-3 2.0t -02 & 1.8t -04
VW Transporter Syncro -97
VW Passat V6 Syncro -98
VW 1300 -73
4 x Talbot: 3 x 1510 & 1 x Solara
Chrysler 1508 GT
JohnDoe
Viestit: 1470
Liittynyt: 10.9.2011 8:41

Re: VAZ-11173 - 2009 - Lada Kalina farmari

Viesti Kirjoittaja JohnDoe »

Yksi kommentti unohtui. Edelliset Kalinani olivat molemmat VDO:n mittaristolla. Tässä on semmoinen almanakan puolikuuta muistuttava logo. Kun sytytysvirrat kytkee, saattaa polttoaineen varoitusvalo syttyä piippauksen kera, vaikka viisari nousee miltei tappiin asti. Hetken päästä sammuu. Liekö tässä mittarissa tuollainen tarkistus alussa vaiko jotain kosketushäiriötä jossain. Aika näyttää. Muuten ajotietokone ja mittarit toimivat, kuten pitääkin. 112:ssa oli sellaista ongelmaa kierroslukumittarin kanssa, että neula värisi nolla-asennossa, kunnes sytytti ajovalot, sen jälkeen alkoi näyttämään oikeita lukemia. Tai tuo ominaisuus on siinä edelleen, ei ole haitannut ja tuskin haittaa uutta omistajaakaan.

Lada-Jussin vanhasta Samara Sedanista purin tuulilasissa kiinni olleen pienen aktiiviantennin ennen romutusta. Jos olisi kunnossa, niin pitää asentaa tähän jossain vaiheessa, samoin kaiuttimet. En viitsi porailla reikiä ja asentaa kattoantennia, tosin eivät nämä aktiiviset pikkuantennit ihan sellaisen veroisia ole olleet. Kalinan etuovissa ei ole valmiina kaiutinreikiä eikä ristikoita, kuten 110:ssä ja Eurosamarassa. Täytyy varmaan jossain vaiheessa paneutua asiaan ja porailla sopivankokoisella rasiaporala reiät kohdilleen ja asentaa kaiuttimet, edellisessä 117:ssa asensin ne laiskuuksissani ainoastaan taakse, siellä sentään oli paikat valmiina.
Lada 117 STW 1,4 16v 2009
Lada 112 HB 1,6 16v 2005
Eurosamara 1,5 Gli -98
Saab 900i -90
Saab 9-3 2.0t -02 & 1.8t -04
VW Transporter Syncro -97
VW Passat V6 Syncro -98
VW 1300 -73
4 x Talbot: 3 x 1510 & 1 x Solara
Chrysler 1508 GT
Avatar
mush
Viestit: 2002
Liittynyt: 27.9.2003 12:50
Paikkakunta: Veikkola
Viesti:

Re: VAZ-11173 - 2009 - Lada Kalina farmari

Viesti Kirjoittaja mush »

Meidänkin Kalinassa on "СчетМаш" -mittaristo, eikä se kyllä tee tuollaista. Alkaa piippaamaan ja polttamaan valoa vasta kun bensa on oikeasti lopussa. Ajotietokone ja kaikki muukin pelaa kuten olettaa saattaa, mitä nyt näytön taustavalon polttimo pitäisi vaihtaa.

Autossa on myös joku ikkuna-antenni. Radio kuuluu kyllä hyvin, vaikka antenni on vähän rikkikin, mutta aina vähän mietityttää kun kovillakin pakkasilla on aina sula läntti antennin kohdalla. Kai se koko ajan jonkin verran virtaa vie, vaikka ongelmia ei kyllä ole sen suhteen ollut.
Sometimes is never quite enough
11193 U40 110 '07 | 21113 S01 130 '04 | 21124 U51 142 '06
t tulppu
Viestit: 4042
Liittynyt: 16.1.2013 7:58

Re: VAZ-11173 - 2009 - Lada Kalina farmari

Viesti Kirjoittaja t tulppu »

Varmaan antenni yhdistetty jatkuvaan virtaan.
JohnDoe
Viestit: 1470
Liittynyt: 10.9.2011 8:41

Re: VAZ-11173 - 2009 - Lada Kalina farmari

Viesti Kirjoittaja JohnDoe »

T Tulpun kanssa sama päätelmä. Yleensä nämä ikkuna-antennit tosiaan saavat syöttönsä radiolta, en nyt muista liittimen pinnin numeroa, mutta yleensä sininen johto on se, mistä saa 12v ja jotain milliampeereja ulos, kun radio on päällä. Juuri tämmöisiä ikkunamalleja olen käyttänyt, on Eurosamarassa, oli 112:ssa ja aikaisemmassa 117:ssa. Valmistajien keskenkin on eroa mikä toimii parhaiten, Eurosamaran Motonetin malli ei ollut kummoinen, kun taas Kärkkäiseltä ostettu 117:ssa käyttämäni oli ihmeenkin hyvä. Nähtäväksi jää, millainen tämä Jussilla Samara Sedanissa ollut on. Raaskin eilen ostaa Motonetistä ihan uudet kaiuttimet, vähän järeän kokoiset, toivottavasti saan oviin istumaan (hintalappu oli nyt se ratkaiseva tekijä).

Mikko tietänee kertoa, onko ovipahvit samalla tavalla näissä kiinni kuin 110:ssäkin? En ole Kalinan oviverhoiluja aiemmin aukaissut, 110:ien kanssa taas moneenkin kertaan. Mietin myös kiinnitysruuvien sijainteja, mutta täytyy tutkiskella...

On Defa muuten toiminut aika törkeästi noiden sisätilanlämmitinsarjojen kanssa, ei siinä mitään, että luovutaan hyväksi todetusta pistorasiamallista ja vaihdetaan se Defan omaan miniplugiin, jos kaikki Defa-merkkiset lämmittimet tuohon systeemiin kävisivät, mutta kun suurin osa malleista on edelleen pistotulppamallisia. Kierstin pari paikkaa läpi, toisessa myytiin tuota uutta sisätilanlämmitinsarjaa, muttei ollenkaan siihen sopivia lämmittimiä. Motonetistä lämmittimen lölysin, mutta tämä halvin sarjaan käyvä, minkä ostin, maksoi 69 euroa! Kilpailevan laatubrändin Calixin lämmittimiä taas sai tarjouksesta hintaan 9,90 eur! Toki pistotulpalla, janäitä pistotulppamallejahan nykyään tekee ties kuinka moni tehdas Kiinassa. Ehkä se on syy, miksi Defa on siirtynyt tuohon järjestelmäänsä, että heidän sarjaansa on pakko ostaa heidän sisätilanlämmittimensä, mutta se hinta - Defan halvimpia malleja saa kuitenkin noin 40 euron hintaluokassa, ja tähän sarjaan käyvästä pitää maksaa lähes tuplahinta. No, onhan 5 vuoden takuu, termostaattiohjaus sekä ilmeisesti valmistettu jopa Norjassa eikä Kiinassa. Hinta silti tuntui korkealta, enkä nyt enää niin paljoa ihmettele, miksi edellinen omistaja on lämmittimen pitänyt itse. Tosin huvittava kyllä, on jättänyt kiinnityskehyksen autoon kiinni, olisi kyllä kannattanut purkaa sekin pois, ei niitä erikseen myydä. Uuden lämmittimen mukana tuli tietysti samanlainen uusi...
Lada 117 STW 1,4 16v 2009
Lada 112 HB 1,6 16v 2005
Eurosamara 1,5 Gli -98
Saab 900i -90
Saab 9-3 2.0t -02 & 1.8t -04
VW Transporter Syncro -97
VW Passat V6 Syncro -98
VW 1300 -73
4 x Talbot: 3 x 1510 & 1 x Solara
Chrysler 1508 GT
Avatar
mush
Viestit: 2002
Liittynyt: 27.9.2003 12:50
Paikkakunta: Veikkola
Viesti:

Re: VAZ-11173 - 2009 - Lada Kalina farmari

Viesti Kirjoittaja mush »

Juu toki, joku on meillä kytkenyt antennin väärin tai sitten radio antaa virtaa koko ajan. En ole tutkinut, kun kerran toimii (ja muistuu mieleen vain pakkasilla).

Heti alkuun tuli omassa käytettyä ovipahvia irti, kun ikkuna ei totellut kunnolla ohjausta. En muista mitään muuta erikoista ovipahvissa, kun siellä avauskahvan tyvessä olevan ruuvin, joka oli vähän piilossa. Muut sitten klipsuja tai ruuveja ihan loogisissa paikoissa.

Aika isot kaiuttimet on joku hifisti saanut sovitettua meillä Kalinan oviin:
Kuva
Sometimes is never quite enough
11193 U40 110 '07 | 21113 S01 130 '04 | 21124 U51 142 '06
mikko853
Viestit: 2659
Liittynyt: 3.8.2005 8:51
Paikkakunta: Kotka

Re: VAZ-11173 - 2009 - Lada Kalina farmari

Viesti Kirjoittaja mikko853 »

Eipä noissa ihmeitä ollut, yksi ruuvi tosiaan tuon avauskahvan juuressa, toinen siinä kiinnivetokahvan pohjalla kuskin ovessa, muutoin ruuvit on tulppien alla näkyvissä ja 110:n tapaan ovitaskun alareunassa. Sähköikkunoiden ja keskuslukituksen nappuloista johdot irti, koko musta paneeli jossa nämä on kiinni lähtee yläpäästä irti, siellä on pieni kieleke. Ovipahvia toki ei ole pakko irroittaa kaiuttimen asennusta varten, ~115mm reiän poraa 5,25" kaiutinta varten, johdot on valmiina edessä. Kaiutinhan tulee näissä kiinni itse ovipahviin, eli oven pellissä ei ole mitään paikkaa peltiruuvimuttereille kuten 110:ssa. Ovipahvin kiinnikkeet on hieman erilaiset kalinassa kuin 110:ssa, mutta kiinnikkeet käyvät kyllä ristiin, kalinan malli on omasta mielestäni parempi, niitä olen käyttänyt myös 110:ssa kun ovat tukevampia.
Njet problem, normal katastroof :mrgreen:
JohnDoe
Viestit: 1470
Liittynyt: 10.9.2011 8:41

Re: VAZ-11173 - 2009 - Lada Kalina farmari

Viesti Kirjoittaja JohnDoe »

Onkin hyvä tieto, ettei tarvitse pahveja välttämättä irroittaa kaiutinasennuksia varten. Täytyy kuitenkin pelata varman päälle, ja porata ensin pienempi koereikä, jotta pystyy katsomaan tuonne taakse, kuinka tyhjää on. Viikonloppu meni niin että hurahti, mutta jos huomenna töiden jälkeen ehtisi ja jaksaisi, eikä olisi niin paljon pakkasta kuin viikonlopun aikana, että pihahommina viitsii tehdä.

Toki pahvi pitäisi irrottaa sen sähköikkunan kärsineen rattaan vuoksi, mutta ei ole kiireellinen juttu...
Lada 117 STW 1,4 16v 2009
Lada 112 HB 1,6 16v 2005
Eurosamara 1,5 Gli -98
Saab 900i -90
Saab 9-3 2.0t -02 & 1.8t -04
VW Transporter Syncro -97
VW Passat V6 Syncro -98
VW 1300 -73
4 x Talbot: 3 x 1510 & 1 x Solara
Chrysler 1508 GT
JohnDoe
Viestit: 1470
Liittynyt: 10.9.2011 8:41

Re: VAZ-11173 - 2009 - Lada Kalina farmari

Viesti Kirjoittaja JohnDoe »

Liian suuret ne Motonetin kaiuttimet, ostin 5,25" Sonyt tilalle ja odottavat asentamista. Jos vaikka tänään vielä ehtisi. Taakse niinikään kävivät 5,25" mallit, jotka ovat jo paikoillaan. En ymmärrä mihin olen kadottanut yhden JVC:n cd-radion, en kai sitä ole pois myytyyn Kalinaan aikanaan jättänyt, mielestäni olen sen kyllä ottanut talteen ja pitänyt itselläni. Tai sitten tosiaan meni auton mukana, sinällään harmi, satasen soitin. Onhan kolmekin irrallista autoradiota jossain nurkissa, mutta ei mikään ole niin uusi ja hyvä kuin tuo oli. AUX in ja USB puuttuvat.

Maanantaille sain moottorin pesun tälle. Ei ole tullut käytännössä ajeltua autolla yhtään, otetaan ajoon, kun moottori pesty ja pääsee seuraamaan, ettei ole öljyvuotoja enää missään.
Lada 117 STW 1,4 16v 2009
Lada 112 HB 1,6 16v 2005
Eurosamara 1,5 Gli -98
Saab 900i -90
Saab 9-3 2.0t -02 & 1.8t -04
VW Transporter Syncro -97
VW Passat V6 Syncro -98
VW 1300 -73
4 x Talbot: 3 x 1510 & 1 x Solara
Chrysler 1508 GT
Vastaa Viestiin