VAZ-21124 - 2006 - Sämpylä
Alueen säännöt
Otsikoi postauksesi muotoon:
TEHTAAN MALLINUMERO - VUOSIMALLI - VAPAAEHTOINEN NIMI - VAPAAMUOTOINEN AUTON TILA (PROJEKTI/KÄYTTIS/YMS.)
Huom! Ketjun nimeämisessä saa ja on toivottavaa käyttää hieman mielikuvista sääntöjen puitteissa jotta autosi erottuisi muiden joukosta. Jos autoillasi on esimerkiksi nimi tai joku muu kuvaus projektista olisi suotavaa pelkän mallinumeron ja vuosiluvun lisäksi.
Otsikoi postauksesi muotoon:
TEHTAAN MALLINUMERO - VUOSIMALLI - VAPAAEHTOINEN NIMI - VAPAAMUOTOINEN AUTON TILA (PROJEKTI/KÄYTTIS/YMS.)
Huom! Ketjun nimeämisessä saa ja on toivottavaa käyttää hieman mielikuvista sääntöjen puitteissa jotta autosi erottuisi muiden joukosta. Jos autoillasi on esimerkiksi nimi tai joku muu kuvaus projektista olisi suotavaa pelkän mallinumeron ja vuosiluvun lisäksi.
Re: VAZ-21124 - 2006 - Sämpylä
Hyvin se akku kestää kun ei lataa liian korkealla jännitteellä
Joka kerta vielä tänään meinasi säikähtää kun auton käynnisti, vinkaisee sen verran iloisesti tuo startti, että vaatii vähän totuttelua. Äänikin on ihan erilainen, johtunee siitä että itse startin moottori kiertää melko kovilla kierroksilla alennusvaihteen vuoksi. Autokin käynnistyy lämpimänä saman tien kun avainta kääntää.
Jos tuosta löytyy puoletkaan tuosta väännöstä vielä -20 pakkasilla, ei ole hätäpäivää tämän vehkeen käyntiin saannissa.
Tuolla vielä Venäjäksi juttua tuosta BATE:sta ja sen ongelmista: http://alex---1967.narod.ru/starter_BATE.html
Joka kerta vielä tänään meinasi säikähtää kun auton käynnisti, vinkaisee sen verran iloisesti tuo startti, että vaatii vähän totuttelua. Äänikin on ihan erilainen, johtunee siitä että itse startin moottori kiertää melko kovilla kierroksilla alennusvaihteen vuoksi. Autokin käynnistyy lämpimänä saman tien kun avainta kääntää.
Jos tuosta löytyy puoletkaan tuosta väännöstä vielä -20 pakkasilla, ei ole hätäpäivää tämän vehkeen käyntiin saannissa.
Tuolla vielä Venäjäksi juttua tuosta BATE:sta ja sen ongelmista: http://alex---1967.narod.ru/starter_BATE.html
Sometimes is never quite enough
11193 U40 110 '07 | 21113 S01 130 '04 | 21124 U51 142 '06
11193 U40 110 '07 | 21113 S01 130 '04 | 21124 U51 142 '06
Re: VAZ-21124 - 2006 - Sämpylä
mush kirjoitti:Nyt on uusi paikallaan ja ainakin lämmintä konetta pyörittää kuin viimeistä päivää. Näkee sitten miten toimii kun pakkaset kiristyy
Nyt ovat pakkaset hieman kiristyneet, paria kymppiä näytti täällä etelässäkin aamulla. Edelleen nyrkin kokoinen startti pyörittää lähestulkoon yhtä iloisesti kun plussakeleillä, sitkeä peli.
Jostain syystä ei kyllä lähtenyt heti käyntiin tänään aamulla, mutta parin yrityksen jälkeen hörähti normaalisti. Tutkitaan jos alkaa ottamaan tavaksi pakkasilla. Ei kyllä ole tarkoitus ilman roikkaa käynnistelläkään, nyt vain tuli jätettyä auto illalla paikkaan mihin roikka ei yltänyt.
Sometimes is never quite enough
11193 U40 110 '07 | 21113 S01 130 '04 | 21124 U51 142 '06
11193 U40 110 '07 | 21113 S01 130 '04 | 21124 U51 142 '06
Re: VAZ-21124 - 2006 - Sämpylä
150tkm kääntyi tämän mittariin eilen, ei oikeastaan mitään ihmeellistä raportoitavaa. Huolto pitäisi tehdä, mutta odotellaan kunhan tontti kuivaa vähän vielä.
Sometimes is never quite enough
11193 U40 110 '07 | 21113 S01 130 '04 | 21124 U51 142 '06
11193 U40 110 '07 | 21113 S01 130 '04 | 21124 U51 142 '06
Re: VAZ-21124 - 2006 - Sämpylä
Löytyihän sitä näperrettävääkin, melkein heti kun pääsi sanomasta:
Eli pakoputken jousto oli päättänyt antautua. Kuuntelin jo hetken aikaa että jostain vuotaa hieman, mutta kun alkoi sitten jo pitää miehekkäämpääkin ääntä, niin päätin ryhtyä toimeen.
Hiukan ylikokoinen 2" jousto tarttui motonetin hyllystä matkaan:
Laiskuuttani en irrottanut putkea katilta, vaan vedin puukkosahalla poikki vanhan jouston edestä. Sitten vain pätkä 2" putkea joustoon kiinni ja jousto vanhaan putkeen toisesta päästään. 2" putki menee juuri sopivasti vanhan moottorilta tulevan putken päälle:
Eli pakoputken jousto oli päättänyt antautua. Kuuntelin jo hetken aikaa että jostain vuotaa hieman, mutta kun alkoi sitten jo pitää miehekkäämpääkin ääntä, niin päätin ryhtyä toimeen.
Hiukan ylikokoinen 2" jousto tarttui motonetin hyllystä matkaan:
Laiskuuttani en irrottanut putkea katilta, vaan vedin puukkosahalla poikki vanhan jouston edestä. Sitten vain pätkä 2" putkea joustoon kiinni ja jousto vanhaan putkeen toisesta päästään. 2" putki menee juuri sopivasti vanhan moottorilta tulevan putken päälle:
Sometimes is never quite enough
11193 U40 110 '07 | 21113 S01 130 '04 | 21124 U51 142 '06
11193 U40 110 '07 | 21113 S01 130 '04 | 21124 U51 142 '06
Re: VAZ-21124 - 2006 - Sämpylä
Hienosti laitettu. Ei tuo joustokaan loppupeleissä taida kuitenkaan juuri pitempään kestää kuin se jousisysteemikään? Itse sain täällä silloin moitteita kun erehdyin sen virittämään samanlaisena takaisin Samaraan. Eihän se vanha tosin ollut vielä kahtakymmentä vuottakaan kestänyt, saa nähdä miten tämän nykyisen käy..
Samara. Suomesta ja Venäjältä. Sputnikista Euroon.
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
Re: VAZ-21124 - 2006 - Sämpylä
^Tuskin nämä "hanurijoustot" sen kummempia kestää kartiomallisiin verrattuna, veikkaisin että huonommin. Tämänkin vanhassa oli se "hanuriosa" verkon sisällä murtunut, todennäköisesti metallin väsymistä. Aika paljon liikettähän näissä on juuri tuossa kohtaa, kun koko pakosarjakatti on pultattu liikkumattomaksi lohkon kylkeen. Vanhemmassa on sentään pakosarjallakin jousto.
Sometimes is never quite enough
11193 U40 110 '07 | 21113 S01 130 '04 | 21124 U51 142 '06
11193 U40 110 '07 | 21113 S01 130 '04 | 21124 U51 142 '06
Re: VAZ-21124 - 2006 - Sämpylä
Nyt menee jo vähän räpellyksen puolelle.
Lauantaina putki meni poikki kokonaan keskipöntön takapäästä. Olikin heikossa hapessa pakoputki keskiputken takaa, joten joutui vähän soveltamaan. Roisin näköinen putkihan tuo oli, mutta edessä oli materiaalia ihan reilusti, takaa tuosta kohtaa vastaavasti olikin ihan ohutta.
Tänään varaosakaupat tietysti kiinni, eikä pariin päivään kerkeäisi laittamaan. Ei kiinnostanut myöskään karsealla pörinällä ajella, joten pärjättävä niillä palikoilla mitä nurkista löytyy. 90° mutkaa ei tietenkään ollut, vain pari 2" 60° mutkaa mistä sitten yhdistelin.
Ehkä tällä hetki mennään taas, pitänee hommata uusi koko roska.
Lauantaina putki meni poikki kokonaan keskipöntön takapäästä. Olikin heikossa hapessa pakoputki keskiputken takaa, joten joutui vähän soveltamaan. Roisin näköinen putkihan tuo oli, mutta edessä oli materiaalia ihan reilusti, takaa tuosta kohtaa vastaavasti olikin ihan ohutta.
Tänään varaosakaupat tietysti kiinni, eikä pariin päivään kerkeäisi laittamaan. Ei kiinnostanut myöskään karsealla pörinällä ajella, joten pärjättävä niillä palikoilla mitä nurkista löytyy. 90° mutkaa ei tietenkään ollut, vain pari 2" 60° mutkaa mistä sitten yhdistelin.
Ehkä tällä hetki mennään taas, pitänee hommata uusi koko roska.
Sometimes is never quite enough
11193 U40 110 '07 | 21113 S01 130 '04 | 21124 U51 142 '06
11193 U40 110 '07 | 21113 S01 130 '04 | 21124 U51 142 '06
Re: VAZ-21124 - 2006 - Sämpylä
Kesärenkaita vaihdellessa tuli huomattua muutamia puutteita, joten visiitti varaosatiskille.
Oikealla jarruletkussa oli pieni viilto/halkeama, joten se meni vaihtoon. Eipä ollut kuin yksi hyllyssä, joten toinen sai jäädä odottamaan vielä. Olisin vaihtanut molemmat samalla. Jarrupalat näyttivät myös siinä määrin ohentuneilta, että saivat väistyä uusien tieltä.
Ja sitten se mikä oli tiedossakin, tässähän oli pieni reikä oikeassa ulkopuolisessa vetarin kumissa, joten sinne vaihtelin koko nivelen.
Lupasin vaihtaa serkun Fiestaan myös jarrupalat, eihän ne olleet kuin tuplahintaiset Ladan vastaaviin verrattuna (15e vs 30e). Tuskin ne sen kummemmat palikat on, joku vain rikastui vähän enemmän.
Jokunen tunti saatu taas käsiä rasvata tähänkin vehkeeseen, mutta eiköhän se siitä taas. Kormoranit alla ja kelpaa ajella, aika myöhään meni vaihto tänä vuonna.
Oikealla jarruletkussa oli pieni viilto/halkeama, joten se meni vaihtoon. Eipä ollut kuin yksi hyllyssä, joten toinen sai jäädä odottamaan vielä. Olisin vaihtanut molemmat samalla. Jarrupalat näyttivät myös siinä määrin ohentuneilta, että saivat väistyä uusien tieltä.
Ja sitten se mikä oli tiedossakin, tässähän oli pieni reikä oikeassa ulkopuolisessa vetarin kumissa, joten sinne vaihtelin koko nivelen.
Lupasin vaihtaa serkun Fiestaan myös jarrupalat, eihän ne olleet kuin tuplahintaiset Ladan vastaaviin verrattuna (15e vs 30e). Tuskin ne sen kummemmat palikat on, joku vain rikastui vähän enemmän.
Jokunen tunti saatu taas käsiä rasvata tähänkin vehkeeseen, mutta eiköhän se siitä taas. Kormoranit alla ja kelpaa ajella, aika myöhään meni vaihto tänä vuonna.
Sometimes is never quite enough
11193 U40 110 '07 | 21113 S01 130 '04 | 21124 U51 142 '06
11193 U40 110 '07 | 21113 S01 130 '04 | 21124 U51 142 '06
Re: VAZ-21124 - 2006 - Sämpylä
Moi,
Miten noin muuten, oletko ajellut sämpylällä paljon ja oletko ollut autoon tyytyväinen?
Miten noin muuten, oletko ajellut sämpylällä paljon ja oletko ollut autoon tyytyväinen?
***************************************************************
EX- VAZ 21093 1,5i 51kW Cross over vm1995/2011, GM-ruisku, Euro-S sisustus, korotettu alusta.
EX- VAZ 21093 1,5i 51kW Cross over vm1995/2011, GM-ruisku, Euro-S sisustus, korotettu alusta.
Re: VAZ-21124 - 2006 - Sämpylä
Tällähän minä olen lähes pelkästään ajanut kohta vuoden päivät ja vähän yli 20tkm. Täytyy sanoa että ihan tyytyväinen pitää tähän olla. Aina on lähdetty ja perillekin on päästyt, mitä nyt esiteinin pientä huomionhakuisuutta on ollut.
Kalinahan on lähinnä muorin käytössä ja sinisestä on leima vanhana. Sininen pitäisi viedä vain näytille, niin saisi käyttöön kesän viinaralliin (etanolikäyttöön).
Kalinahan on lähinnä muorin käytössä ja sinisestä on leima vanhana. Sininen pitäisi viedä vain näytille, niin saisi käyttöön kesän viinaralliin (etanolikäyttöön).
Sometimes is never quite enough
11193 U40 110 '07 | 21113 S01 130 '04 | 21124 U51 142 '06
11193 U40 110 '07 | 21113 S01 130 '04 | 21124 U51 142 '06
Re: VAZ-21124 - 2006 - Sämpylä
Ei ole velikään vielä tarpeekseen 110:stään saanut vaan ajelee edelleen sillä tyytyväisenä jo vuodesta 2004 asti. Aika vähän on tarvinnut vuosien saatossa remppailla, eikä vielä kertaakaan hitsata koria. Bensaputkea on jouduttu mätävian takia korjaamaan, yksi mätä jarruputki uusimaan ja höyrypönttö vaihtamaan muoviseen, ei vielä muuta mätävikaa ollut.
Toisen työtä on aina helppo arvostella, mutta ei Mushia mielestäni ainakaan kovin laiskana työmiehenä voida pitää, jos vaihtaa vielä nivelenkin kun kumissa on pieni reikä. Itse olen mennyt sen venytettävän kumin kanssa, joka sekin tuntuu mielestäni jo työläältä liimattavaan verrattuna.
Toisen työtä on aina helppo arvostella, mutta ei Mushia mielestäni ainakaan kovin laiskana työmiehenä voida pitää, jos vaihtaa vielä nivelenkin kun kumissa on pieni reikä. Itse olen mennyt sen venytettävän kumin kanssa, joka sekin tuntuu mielestäni jo työläältä liimattavaan verrattuna.
Samara. Suomesta ja Venäjältä. Sputnikista Euroon.
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
Re: VAZ-21124 - 2006 - Sämpylä
Näihin nyt on niin helppo vaihtaa vetonivel, vain muutama hassu pultti/mutteri. Melkein sanoisin että helpommalla vaihtuu koko nivel kun venytettävän kumin kanssa tapellessa. Eihän siinä kohtaa kun nivel on navasta irti, ole jäljellä enää kuin pari napakkaa vasaraniskua ja möykky on irti. Vettä se nivel on kuitenkin vetänyt itseensä koko talven ja huonossa tapauksessa antautuu keskellä ensi talven pakkasia.
Tämäkin on eräänlaista iän tuomaa laiskuutta, tehdä kerralla niin ettei tarvitse huomenna uudestaan.
Tämäkin on eräänlaista iän tuomaa laiskuutta, tehdä kerralla niin ettei tarvitse huomenna uudestaan.
Sometimes is never quite enough
11193 U40 110 '07 | 21113 S01 130 '04 | 21124 U51 142 '06
11193 U40 110 '07 | 21113 S01 130 '04 | 21124 U51 142 '06
Re: VAZ-21124 - 2006 - Sämpylä
Joo, ei tässä työn laadusta ollutkaan kysymys, vaan miten mentäessä aita on matalin.
Auton remppaus tällä tasolla vaatii jo osaamista ja rutiinia, ei se kaikille enää välttämättä olekaan helppoa muuten kuin tietokoneen ääressä. Kyllä se nivelen vaihto itseltä vaatii aina todennäköisimmin vetoakselin irrotusta ja ruuvipenkkiä. Taidokkampi kaveri vaihtaa sen paikallaankin.
Kyllä se venytettävä nivelkumi asennussuppilon avulla laitettuna omalla kohdalla on ehkä sopivin ratkaisu. Olen Samaraan joku vuosi sitten sellaisen apumiehen puolelle laittanut ja ainakaan tässä tapauksessa ei ole ollut katumista.
Auton remppaus tällä tasolla vaatii jo osaamista ja rutiinia, ei se kaikille enää välttämättä olekaan helppoa muuten kuin tietokoneen ääressä. Kyllä se nivelen vaihto itseltä vaatii aina todennäköisimmin vetoakselin irrotusta ja ruuvipenkkiä. Taidokkampi kaveri vaihtaa sen paikallaankin.
Kyllä se venytettävä nivelkumi asennussuppilon avulla laitettuna omalla kohdalla on ehkä sopivin ratkaisu. Olen Samaraan joku vuosi sitten sellaisen apumiehen puolelle laittanut ja ainakaan tässä tapauksessa ei ole ollut katumista.
Samara. Suomesta ja Venäjältä. Sputnikista Euroon.
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
-
- Viestit: 1932
- Liittynyt: 30.6.2005 19:58
- Paikkakunta: Öllölä,Tuupovaara Joensuu
Re: VAZ-21124 - 2006 - Sämpylä
Mansemotorsistako sen kortsun ja suppilon saa? 111:een on nivel ostettuna mutta jos sen kortsun sais helpommin niin....
2112,-04,hopea
2112,-06,musta
2111,-06,musta
2x 1119,-08,hopea
ex:2105x3,2107x3,2104x2,2109x2,2110x2,2108,2111x2,2112x2,1117.
Vielä kun pääsis Popetan kyytiin!
2112,-06,musta
2111,-06,musta
2x 1119,-08,hopea
ex:2105x3,2107x3,2104x2,2109x2,2110x2,2108,2111x2,2112x2,1117.
Vielä kun pääsis Popetan kyytiin!
Re: VAZ-21124 - 2006 - Sämpylä
^eiköhän niitä myy melkein joka varaosaliike, motonet, Biltema, jne, esim: http://www.motonet.fi/fi/tuote/172928/V ... purkamista.
Sen verran hullu kai olen, että joskus kun on tullut pelkkä kumi vaihdettua, niin olen kuitenkin irrottanut ja purkanut nivelen, pessyt vanhat rasvat pois ja vasta sitten uusilla rasvoilla kasaan. Ehkä turhaa, mutta eipä ole niveliä käsiinkään levinnyt. Voisi melkein mielenkiinnosta tutkia tuon vanhan nivelen, mutta yli 150tkm ajettuna tuskin oli uudenveroinen muutenkaan.
Kai sitä on sitten tullut jo sinuiksi näiden vehkeiden kanssa Kulutusosien vaihto kun ei enää oikein työltäkään tunnu, sitä rutiinia se kai sitten on, vaikka ei näitä päivittäin tehdä, tai vuosittainkaan.
Sen verran hullu kai olen, että joskus kun on tullut pelkkä kumi vaihdettua, niin olen kuitenkin irrottanut ja purkanut nivelen, pessyt vanhat rasvat pois ja vasta sitten uusilla rasvoilla kasaan. Ehkä turhaa, mutta eipä ole niveliä käsiinkään levinnyt. Voisi melkein mielenkiinnosta tutkia tuon vanhan nivelen, mutta yli 150tkm ajettuna tuskin oli uudenveroinen muutenkaan.
Kai sitä on sitten tullut jo sinuiksi näiden vehkeiden kanssa Kulutusosien vaihto kun ei enää oikein työltäkään tunnu, sitä rutiinia se kai sitten on, vaikka ei näitä päivittäin tehdä, tai vuosittainkaan.
Sometimes is never quite enough
11193 U40 110 '07 | 21113 S01 130 '04 | 21124 U51 142 '06
11193 U40 110 '07 | 21113 S01 130 '04 | 21124 U51 142 '06