VAZ-21124 - 2006 - Sämpylä
Alueen säännöt
Otsikoi postauksesi muotoon:
TEHTAAN MALLINUMERO - VUOSIMALLI - VAPAAEHTOINEN NIMI - VAPAAMUOTOINEN AUTON TILA (PROJEKTI/KÄYTTIS/YMS.)
Huom! Ketjun nimeämisessä saa ja on toivottavaa käyttää hieman mielikuvista sääntöjen puitteissa jotta autosi erottuisi muiden joukosta. Jos autoillasi on esimerkiksi nimi tai joku muu kuvaus projektista olisi suotavaa pelkän mallinumeron ja vuosiluvun lisäksi.
Otsikoi postauksesi muotoon:
TEHTAAN MALLINUMERO - VUOSIMALLI - VAPAAEHTOINEN NIMI - VAPAAMUOTOINEN AUTON TILA (PROJEKTI/KÄYTTIS/YMS.)
Huom! Ketjun nimeämisessä saa ja on toivottavaa käyttää hieman mielikuvista sääntöjen puitteissa jotta autosi erottuisi muiden joukosta. Jos autoillasi on esimerkiksi nimi tai joku muu kuvaus projektista olisi suotavaa pelkän mallinumeron ja vuosiluvun lisäksi.
VAZ-21124 - 2006 - Sämpylä
Tällainen kohtuu siistikuntoinen, hieman yli 130tkm ajettu sämpylä tuli haettua viikonloppuna kotiin.
Tästä saa ajoauton, niin voi vapaa-ajalla harrastaa hieman farkkujen parissa.
Ensitöikseen tarvitsee ainakin öljynvaihdon. Jakopäästä ei ole tietoa, vaikka huoltokirjassa muuten on hyvin merkintöjä.
Tähän jo otin vihreästä farkusta lämppärin läpän servon ja koko muovin tuulilasin eteen. Vaihdoin samalla pimpelipompelilootan, kun oli miellyttävämpiääninen toisessa ja asensin BK-10:n.
Pitää katsoa sopiiko tähän farkun vetokoukku, edes sovellettuna, tämähän on lyhyempi kuin 110 ja 111. Koukku olisi tarpeen.
Tästä saa ajoauton, niin voi vapaa-ajalla harrastaa hieman farkkujen parissa.
Ensitöikseen tarvitsee ainakin öljynvaihdon. Jakopäästä ei ole tietoa, vaikka huoltokirjassa muuten on hyvin merkintöjä.
Tähän jo otin vihreästä farkusta lämppärin läpän servon ja koko muovin tuulilasin eteen. Vaihdoin samalla pimpelipompelilootan, kun oli miellyttävämpiääninen toisessa ja asensin BK-10:n.
Pitää katsoa sopiiko tähän farkun vetokoukku, edes sovellettuna, tämähän on lyhyempi kuin 110 ja 111. Koukku olisi tarpeen.
Sometimes is never quite enough
11193 U40 110 '07 | 21113 S01 130 '04 | 21124 U51 142 '06
11193 U40 110 '07 | 21113 S01 130 '04 | 21124 U51 142 '06
Re: VAZ-21124 - 2006 - Sämpylä
Moi,
Hyvä lempinimi autolle. Minullekin tulee mieleen jotkin sämpylät, oliskohan puikulat.
Auton perä on kovasti painuksissa , ilmeisesti renkaat painona tavaratilassa.
Hyvä lempinimi autolle. Minullekin tulee mieleen jotkin sämpylät, oliskohan puikulat.
Auton perä on kovasti painuksissa , ilmeisesti renkaat painona tavaratilassa.
***************************************************************
EX- VAZ 21093 1,5i 51kW Cross over vm1995/2011, GM-ruisku, Euro-S sisustus, korotettu alusta.
EX- VAZ 21093 1,5i 51kW Cross over vm1995/2011, GM-ruisku, Euro-S sisustus, korotettu alusta.
Re: VAZ-21124 - 2006 - Sämpylä
Onnittelut "Sämpylän" hankinnasta.
Re: VAZ-21124 - 2006 - Sämpylä
Joskus vuosia sitten veljen käyttäessä 110:ään katsastuksessa niin katsastusmies oli kysynyt: "painaako toi työkalupakki noin paljon kun on perä alhaalla?"Jouska kirjoitti:Moi,
Auton perä on kovasti painuksissa , ilmeisesti renkaat painona tavaratilassa.
Pakki ei paljoa painanut ja tästä johtuen veli käski tuoda siihen uudet takajouset. Ne vaihdettuaan kertoi perän nousseen maksimissaan ehkä yhden senttimetrin.
Samara. Suomesta ja Venäjältä. Sputnikista Euroon.
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
Re: VAZ-21124 - 2006 - Sämpylä
Onnee vaan Tulpultakin Aatolle ja Aaton Omistajalle...Helppo rasti uskon niin.
Re: VAZ-21124 - 2006 - Sämpylä
Juu tuollaisiahan ne on, varsinkin vaalea auto, niin pistää silmään. Pyöränkaaret on ulkonäöllisesti liian pienet auton kokoon nähden ja takakaari vielä matalampi kuin edessä.
Ei tämä niin paha ole:
Verrattuna esimerkiksi tähän:
Ja ei tämäkään vielä pohjaanlyöntikumien varassa mene.
Kiitokset vain kaikille toivotteluista.
Ei tämä niin paha ole:
Verrattuna esimerkiksi tähän:
Ja ei tämäkään vielä pohjaanlyöntikumien varassa mene.
Kiitokset vain kaikille toivotteluista.
Sometimes is never quite enough
11193 U40 110 '07 | 21113 S01 130 '04 | 21124 U51 142 '06
11193 U40 110 '07 | 21113 S01 130 '04 | 21124 U51 142 '06
Re: VAZ-21124 - 2006 - Sämpylä
131600km Öljyt ja suodatin vaihdettu. Revitty jakopää sen verran auki, että tarkistettu hihnan kunto. Tehdas on tullut siihen tulokseen ettei tarkistusluukkua jakokoppaan enää tarvita, joten pitemmän kaavan kautta. Todella siisti Gatesin hihna oli siellä, saa mielenrauhan toistaiseksi, vaikka onkin vapaastipyörivä kone. Äänettömästi tuo kyllä pyörii, ei mitään sellaista sirkutusta mitä vennään jakopääsetti pitää sinisessä.
Tilattu kasa tavaraa Manselta, ml. jakopääsetti, vesipumppu, ilmansuodatin, raitisilmasuodatin...
Ihmettelinkin kun saa laittaa puhaltimen kolmoselle että ilma liikkuu senkään vertaa mitä toisessa ykkösasennossa. Samalla kun vaihtelin tuulilasinedusmuovia, niin siellä se pilkisteli, raitisilmasuodatin, voipi olla melko tukkoinen.
Nyt alkaa olla siinä kunnossa että sininen farkku jää kohta huilimaan ja otetaan käyttöön.
Tilattu kasa tavaraa Manselta, ml. jakopääsetti, vesipumppu, ilmansuodatin, raitisilmasuodatin...
Ihmettelinkin kun saa laittaa puhaltimen kolmoselle että ilma liikkuu senkään vertaa mitä toisessa ykkösasennossa. Samalla kun vaihtelin tuulilasinedusmuovia, niin siellä se pilkisteli, raitisilmasuodatin, voipi olla melko tukkoinen.
Nyt alkaa olla siinä kunnossa että sininen farkku jää kohta huilimaan ja otetaan käyttöön.
Sometimes is never quite enough
11193 U40 110 '07 | 21113 S01 130 '04 | 21124 U51 142 '06
11193 U40 110 '07 | 21113 S01 130 '04 | 21124 U51 142 '06
Re: VAZ-21124 - 2006 - Sämpylä
Oletko muuten pannut merkille, tuntuuko sämpylä ajolleen epävakaammalta farmariin verrattuna? Itsellä kun on kaksi sämpylää ollut (tai yksi on edelleen), niin sedan tuntuu paljon vakaammalta ajaa, farmarina en ole 11X-sarjaa päässyt testaamaan, mutta auton pituus vaikuttanee vakauteen jotenkin.
Lada 117 STW 1,4 16v 2009
Lada 112 HB 1,6 16v 2005
Eurosamara 1,5 Gli -98
Saab 900i -90
Saab 9-3 2.0t -02 & 1.8t -04
VW Transporter Syncro -97
VW Passat V6 Syncro -98
VW 1300 -73
4 x Talbot: 3 x 1510 & 1 x Solara
Chrysler 1508 GT
Lada 112 HB 1,6 16v 2005
Eurosamara 1,5 Gli -98
Saab 900i -90
Saab 9-3 2.0t -02 & 1.8t -04
VW Transporter Syncro -97
VW Passat V6 Syncro -98
VW 1300 -73
4 x Talbot: 3 x 1510 & 1 x Solara
Chrysler 1508 GT
Re: VAZ-21124 - 2006 - Sämpylä
Ei suurta eroa, mutta kyllä farkku tuntuu varsinkin moottoritiellä vakaammalta, vaikka onkin kilometrejä nähnyt ja sen myötä aika löysä jousitus varsinkin takana.
Kuvittelin että tehostajalla voisi olla myös tekemistä, ei ole kokemusta vanhemmasta HB:stä. Sama juttu Kalinassa. Rengastuksesta johtuvat erot selvitettän sitten kun saan farkusta siirrettyä uudet Kormoranit tähän.
Tämä on nyt jokapäiväisessä ajossa, farkku laitettu seisontaan toistaiseksi.
Kohta on taas perävaunukin parsittu myös kasaan (vuonna 1984 Haagan ammattikoulussa syntynyt, kaipasi vähän uutta putkea), joten vetokouokkuasia alkaa olla ajankohtainen. Ei tuota silmällä oikein hahmota mistä kohdin on pituuserosentit revitty, mutta selkeästi lyhyempi on 112, joten nähtäväksi jää miten koukku sopii vai sopiiko mitenkään.
Kuvittelin että tehostajalla voisi olla myös tekemistä, ei ole kokemusta vanhemmasta HB:stä. Sama juttu Kalinassa. Rengastuksesta johtuvat erot selvitettän sitten kun saan farkusta siirrettyä uudet Kormoranit tähän.
Tämä on nyt jokapäiväisessä ajossa, farkku laitettu seisontaan toistaiseksi.
Kohta on taas perävaunukin parsittu myös kasaan (vuonna 1984 Haagan ammattikoulussa syntynyt, kaipasi vähän uutta putkea), joten vetokouokkuasia alkaa olla ajankohtainen. Ei tuota silmällä oikein hahmota mistä kohdin on pituuserosentit revitty, mutta selkeästi lyhyempi on 112, joten nähtäväksi jää miten koukku sopii vai sopiiko mitenkään.
Sometimes is never quite enough
11193 U40 110 '07 | 21113 S01 130 '04 | 21124 U51 142 '06
11193 U40 110 '07 | 21113 S01 130 '04 | 21124 U51 142 '06
Re: VAZ-21124 - 2006 - Sämpylä
Koukku ei välttämättä sovi mtenkään, mutta minulla olisi purkuautosta peräisin oleva 112-mallin koukku jossain. Omassa 112:ssa on jo koukku ja toisen myin pois, niin olisi joutilaana - 110:ssänikin on koukku, niin ei tosiaan itsellä tuolle mitään käyttöä. Kiinnityspulttien löytymisestä tosin en ole niinkään varma, kun tuli heiteltyä purluosat lajittelematta yhteen kasaan...
Lada 117 STW 1,4 16v 2009
Lada 112 HB 1,6 16v 2005
Eurosamara 1,5 Gli -98
Saab 900i -90
Saab 9-3 2.0t -02 & 1.8t -04
VW Transporter Syncro -97
VW Passat V6 Syncro -98
VW 1300 -73
4 x Talbot: 3 x 1510 & 1 x Solara
Chrysler 1508 GT
Lada 112 HB 1,6 16v 2005
Eurosamara 1,5 Gli -98
Saab 900i -90
Saab 9-3 2.0t -02 & 1.8t -04
VW Transporter Syncro -97
VW Passat V6 Syncro -98
VW 1300 -73
4 x Talbot: 3 x 1510 & 1 x Solara
Chrysler 1508 GT
Re: VAZ-21124 - 2006 - Sämpylä
Jääränä revin purkufarkusta koukun irti, totean ettei sovi ja palaan asiaan kaupanteon merkeissä
Tuo on vaan sen verran uusi (1.1.2005 jälkeen rekisteröity), että pitää olla E-hyväksytty koukku etteivät ala konttorilla vinkumaan.
Tuo on vaan sen verran uusi (1.1.2005 jälkeen rekisteröity), että pitää olla E-hyväksytty koukku etteivät ala konttorilla vinkumaan.
Sometimes is never quite enough
11193 U40 110 '07 | 21113 S01 130 '04 | 21124 U51 142 '06
11193 U40 110 '07 | 21113 S01 130 '04 | 21124 U51 142 '06
Re: VAZ-21124 - 2006 - Sämpylä
Kun tuli ylimääräinen vapaapäivä, niin revin purkufarkusta Bosalin koukun irti.
Kyllä se tähän vehkeeseen menee, ihan pientä säätöä vain tarvitsee. Tärkein mitta on kuitenkin autoissa suht sama, eli vararengaskotelon ja puskurin ulkolaidan väli. Pienen ongelman tuottaa ainoastaan 112:n taaempana oleva takapöntön kumi, muuten menisi ihan heittämällä. Alkuperäinen kannatin pitänee poistaa kokonaan ja askarrella uusi joka tulee palkin sivusta, eikä suoraan alta. Tähän tarkoitukseen riittänee ihan vain "koukku" ja siihen kahdeksikon mallinen ripustinkumi.
Kuvassa muuten suht hollillaan, mutta kannatinkumin vuoksi vinossa.
Nyt sitten istutaankin sähköittä, kun myrsky vei ne mennessään, haittaa harrastamista
EDIT:
Niin tuohon vakausaiheeseen vielä. Tuli vain huomattua, että jotain eroa on, kun yritin kääntää pyöriä kone sammuksissa, niin aloin katsomaan tarkemmin. Tehostetun ohjaus on noin kolme kierrosta laidasta laitaan, tehostamattoman neljä. Eli siinäkin aikamoinen ero.
Kyllä se tähän vehkeeseen menee, ihan pientä säätöä vain tarvitsee. Tärkein mitta on kuitenkin autoissa suht sama, eli vararengaskotelon ja puskurin ulkolaidan väli. Pienen ongelman tuottaa ainoastaan 112:n taaempana oleva takapöntön kumi, muuten menisi ihan heittämällä. Alkuperäinen kannatin pitänee poistaa kokonaan ja askarrella uusi joka tulee palkin sivusta, eikä suoraan alta. Tähän tarkoitukseen riittänee ihan vain "koukku" ja siihen kahdeksikon mallinen ripustinkumi.
Kuvassa muuten suht hollillaan, mutta kannatinkumin vuoksi vinossa.
Nyt sitten istutaankin sähköittä, kun myrsky vei ne mennessään, haittaa harrastamista
EDIT:
Niin tuohon vakausaiheeseen vielä. Tuli vain huomattua, että jotain eroa on, kun yritin kääntää pyöriä kone sammuksissa, niin aloin katsomaan tarkemmin. Tehostetun ohjaus on noin kolme kierrosta laidasta laitaan, tehostamattoman neljä. Eli siinäkin aikamoinen ero.
Viimeksi muokannut mush, 9.6.2016 14:02. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Sometimes is never quite enough
11193 U40 110 '07 | 21113 S01 130 '04 | 21124 U51 142 '06
11193 U40 110 '07 | 21113 S01 130 '04 | 21124 U51 142 '06
Re: VAZ-21124 - 2006 - Sämpylä
Yritinkin juuri kysellä tuolla pikkukysymykset osiolla että kuinka koukun asennus onnistuu. Vaatiiko puskurin irroituksen? Koukkuhan tulee kahdella isommalla pultilla kiinni, eihän siellä jenkoja ole mihin tulevat vai laitetaanko mutterit ja mistäs kautta ne sinne saa menemään?
Lada 2107 1300S -91
Lada 112 1.5 16V -03
Lada 112 1.5 16V -03
Re: VAZ-21124 - 2006 - Sämpylä
Voi olla valmistajakohtaisia eroja, mutta ainakin tämä ja Kovilin koukku tulee siellä takapalkeissa valmiina oleviin reikiin, mutta ne pitää porata auki konttiin asti. Sitten vain läpipulteilla kontista auton alle.
Bosal tulee kiinni myös varapyöränkoteloon, Kovil pelkästään palkkeihin.
Hyvä kun otit puheeksi, vilkaisin samalla toisen Farkun alle, niin siellähän on Kovilin koukku jossa olisi valmiiksi kolo myös 112:n kannatinkumille. Eihän tuo ole kuin kuudella pultilla kiinni, niin voisikin sieltä ottaa koukun tähän ja laittaa Bosalin sinne.
EDIT: Niin vielä, puskuria ei tarvitse irroittaa, takapöntön melkeinpä joudut irroittamaan että mahtuu poraamaan.
Bosal tulee kiinni myös varapyöränkoteloon, Kovil pelkästään palkkeihin.
Hyvä kun otit puheeksi, vilkaisin samalla toisen Farkun alle, niin siellähän on Kovilin koukku jossa olisi valmiiksi kolo myös 112:n kannatinkumille. Eihän tuo ole kuin kuudella pultilla kiinni, niin voisikin sieltä ottaa koukun tähän ja laittaa Bosalin sinne.
EDIT: Niin vielä, puskuria ei tarvitse irroittaa, takapöntön melkeinpä joudut irroittamaan että mahtuu poraamaan.
Sometimes is never quite enough
11193 U40 110 '07 | 21113 S01 130 '04 | 21124 U51 142 '06
11193 U40 110 '07 | 21113 S01 130 '04 | 21124 U51 142 '06
Re: VAZ-21124 - 2006 - Sämpylä
Hyvä kiitos, tuota vain mietinkin että kuinka saa pultit paikoilleen kun ei näkynyt kontissa olevan reikiä. En nyt edes muista kumpi koukku itsellä oli, olisiko ollut kovil.
Lada 2107 1300S -91
Lada 112 1.5 16V -03
Lada 112 1.5 16V -03