VAZ-21093 - 1996

Etuvetoiset Ladat: Samara, 110 ja 117/119 eli Kalina, myyty Suomessa vuosina 1986-2009

Otsikoi muotoon: TEHTAAN MALLINUMERO - VUOSIMALLI - VAPAAEHTOINEN NIMI - VAPAAMUOTOINEN AUTON TILA (PROJEKTI/KÄYTTIS/YMS.)
Alueen säännöt
Otsikoi postauksesi muotoon:

TEHTAAN MALLINUMERO - VUOSIMALLI - VAPAAEHTOINEN NIMI - VAPAAMUOTOINEN AUTON TILA (PROJEKTI/KÄYTTIS/YMS.)

Huom! Ketjun nimeämisessä saa ja on toivottavaa käyttää hieman mielikuvista sääntöjen puitteissa jotta autosi erottuisi muiden joukosta. Jos autoillasi on esimerkiksi nimi tai joku muu kuvaus projektista olisi suotavaa pelkän mallinumeron ja vuosiluvun lisäksi.
Avatar
mush
Viestit: 2002
Liittynyt: 27.9.2003 12:50
Paikkakunta: Veikkola
Viesti:

Re: Uusi Elämänkokemus Samaran omistajana.

Viesti Kirjoittaja mush »

Kyllä pitäisi. Ruisku ei saa enää moottorin lämpötilatietoa, niin pelaa varman päälle ja käynnistää flektin.

Toinen tapa testata flekti on vikakoodien lukutila. Eli se langanpätkä sinne diagnostiikkapistokkeeseen ja virrat päälle. Samalla pitäisi flektinkin pyöriä: https://www.youtube.com/watch?v=1NkZ4gdbPCw
Sometimes is never quite enough
11193 U40 110 '07 | 21113 S01 130 '04 | 21124 U51 142 '06
sontasaarensamara

Re: Uusi Elämänkokemus Samaran omistajana.

Viesti Kirjoittaja sontasaarensamara »

Mooro

Oli hippasen rankempi viikonloppu omat 50v ja Norrtällje Custon Bike Show.

Mutta se siitä

Vikakoodi näyttää: Yksi vilkahdus plus viisi.

Olis käyttöä tuolle samaralle,kannattaako jättää anturin liitin irti,jos pakko ajaa.Flekti pyörii silloin.Kokeiltu.
Avatar
mush
Viestit: 2002
Liittynyt: 27.9.2003 12:50
Paikkakunta: Veikkola
Viesti:

Re: Uusi Elämänkokemus Samaran omistajana.

Viesti Kirjoittaja mush »

Vikakoodi 15 "Coolant Temper. Sensor circuit High Input"

Ei ole GM:n manuaalia käsillä, mutta Boschilaisen tapauksessa (sama anturi sielläkin) tämä tarkoittaisi, että ohjain on saanut lämpötilatiedoksi alle -42C 0,2s ajan, jolloin ko. vikakoodi syntyy.

Aja mielummin johto irti kunnes saat uuden anturin, niin ruiskukin tajuaa ettei anturilta tule järkevää tietoa. Kylmäkäynnistykset saattavat olla vaikeampia, mutta lämpöisenä pitäisi pelata suht normaalisti.
Sometimes is never quite enough
11193 U40 110 '07 | 21113 S01 130 '04 | 21124 U51 142 '06
sontasaarensamara

Re: Uusi Elämänkokemus Samaran omistajana.

Viesti Kirjoittaja sontasaarensamara »

Ok. Kiitos infosta.
Onneksi tuo anturi on helpossa paikassa,niin jaksoi pienessä kaihelossakin sitä tänään ihmetellä.
sontasaarensamara

Re: Uusi Elämänkokemus Samaran omistajana.

Viesti Kirjoittaja sontasaarensamara »

Niin malli on 2109

Nyt on suppari ja hieman madallettu.Ilmaiset mangels vanteet odottaa asennusta.Kai ne mansossa on paikalla.Lyhyet iskarit eteen hakusessa.Telttaperävaunu skif on myös :)
Vastaa Viestiin