VAZ-2112 - 2006 - 1,6 16V - KÄYTTIS

Etuvetoiset Ladat: Samara, 110 ja 117/119 eli Kalina, myyty Suomessa vuosina 1986-2009

Otsikoi muotoon: TEHTAAN MALLINUMERO - VUOSIMALLI - VAPAAEHTOINEN NIMI - VAPAAMUOTOINEN AUTON TILA (PROJEKTI/KÄYTTIS/YMS.)
Alueen säännöt
Otsikoi postauksesi muotoon:

TEHTAAN MALLINUMERO - VUOSIMALLI - VAPAAEHTOINEN NIMI - VAPAAMUOTOINEN AUTON TILA (PROJEKTI/KÄYTTIS/YMS.)

Huom! Ketjun nimeämisessä saa ja on toivottavaa käyttää hieman mielikuvista sääntöjen puitteissa jotta autosi erottuisi muiden joukosta. Jos autoillasi on esimerkiksi nimi tai joku muu kuvaus projektista olisi suotavaa pelkän mallinumeron ja vuosiluvun lisäksi.
äölkjhgf
Viestit: 900
Liittynyt: 4.11.2011 18:10

Re: VAZ-2112-2006-1,6 16V-KÄYTTIS

Viesti Kirjoittaja äölkjhgf »

Joen musikka kirjoitti:Puolenkymmentä kertaa olen ramplannut noita paikoilleen ja luulen että vain yksi kireys on oikea.Siis - ei säätöjä vaan tarpeellinen määrä kierroksia.
Nyt ollaan ilmeisesti samalla aaltopituudella. Minä kun käsitin väärin että sinä olisit käsittänyt väärin :lol: Eli luulin että tuo tarpeeksi kierroksia tarkoittaa että moottoria vaan pyöritetään ja vaijeri kiristyisi. :?


Mutta kun ei remontissa ole koskettu koko vaijerikelaan, niin ajattelin että voiko niitä kiristää noista taittopyörien läpivientien hahloista?
forra

Re: VAZ-2112-2006-1,6 16V-KÄYTTIS

Viesti Kirjoittaja forra »

Nyt taisi selvitä. Otin koneiston taas irti ja huomasin, että vaijeri kelan päässä olevat jouset oli toisesta päästä paljon löysempi. Käänsin neliö avaimella vaijeri kelaa sopivaan kohtaan siten että jousi oli yhtä kireä molemmin puolin kelaa. Lisäksi moottorin hiilet hankasi liukupinnan alareunaan missä käämit on kiinni ja rutina johtui tästä. Vieläkin toimii väärinpäin, mutta toden näköisesti moottorin kuori väärinpäin jossa kestomagneetit ovat.

http://i1040.photobucket.com/albums/b40 ... ozvxoi.jpg
Vastaa Viestiin