VAZ-2110 - 1999 - Projektihan tämäkin
Alueen säännöt
Otsikoi postauksesi muotoon:
TEHTAAN MALLINUMERO - VUOSIMALLI - VAPAAEHTOINEN NIMI - VAPAAMUOTOINEN AUTON TILA (PROJEKTI/KÄYTTIS/YMS.)
Huom! Ketjun nimeämisessä saa ja on toivottavaa käyttää hieman mielikuvista sääntöjen puitteissa jotta autosi erottuisi muiden joukosta. Jos autoillasi on esimerkiksi nimi tai joku muu kuvaus projektista olisi suotavaa pelkän mallinumeron ja vuosiluvun lisäksi.
Otsikoi postauksesi muotoon:
TEHTAAN MALLINUMERO - VUOSIMALLI - VAPAAEHTOINEN NIMI - VAPAAMUOTOINEN AUTON TILA (PROJEKTI/KÄYTTIS/YMS.)
Huom! Ketjun nimeämisessä saa ja on toivottavaa käyttää hieman mielikuvista sääntöjen puitteissa jotta autosi erottuisi muiden joukosta. Jos autoillasi on esimerkiksi nimi tai joku muu kuvaus projektista olisi suotavaa pelkän mallinumeron ja vuosiluvun lisäksi.
Re: VAZ-2110 - 1999 - Projektihan tämäkin
Moi,
on kyllä ollut uudempia autoja ja on edelleen - harrastukseksihan näitä vanhempia on hankittua eikä välttämättä käyttöautoiksi. Tästä topicin autostakin on katsastus mennyt vanhaksi eikä ole edes liikennekäytössä. Tarkoitus on laitella tämä kyllä kuntoon ja sehän on harrastamisen suola, autoja tosiaan on nimissä 16 kpl, eli kyllä tässä varmatoimisia ja ehjiä yksilöitä on pilvin pimein.
Homman nimi nyt on etsiä ajan kanssa vian aiheuttaja/aiheuttajat ja korjata, sitten katsastus ja ajoon. Eihän tällä kiirettä ole, mutta syö miestä, kun luulin vian korjanneeni, eikä asia niin ollutkaan. Voihan tässä toki huonoa onneakin olla, luin yhdestä tapauksesta vuosien takaa täällä foorumila, että oli useampi puolayksikkö tuntemattomasta syystä rikkoutunut aika lyhyen ajan sisällä, oireet juuri samat kuin tässä projektissani. Ei vain tuosta topicista koskaan selvinnyt, mikä niitä rikkoi.
on kyllä ollut uudempia autoja ja on edelleen - harrastukseksihan näitä vanhempia on hankittua eikä välttämättä käyttöautoiksi. Tästä topicin autostakin on katsastus mennyt vanhaksi eikä ole edes liikennekäytössä. Tarkoitus on laitella tämä kyllä kuntoon ja sehän on harrastamisen suola, autoja tosiaan on nimissä 16 kpl, eli kyllä tässä varmatoimisia ja ehjiä yksilöitä on pilvin pimein.
Homman nimi nyt on etsiä ajan kanssa vian aiheuttaja/aiheuttajat ja korjata, sitten katsastus ja ajoon. Eihän tällä kiirettä ole, mutta syö miestä, kun luulin vian korjanneeni, eikä asia niin ollutkaan. Voihan tässä toki huonoa onneakin olla, luin yhdestä tapauksesta vuosien takaa täällä foorumila, että oli useampi puolayksikkö tuntemattomasta syystä rikkoutunut aika lyhyen ajan sisällä, oireet juuri samat kuin tässä projektissani. Ei vain tuosta topicista koskaan selvinnyt, mikä niitä rikkoi.
Lada 117 STW 1,4 16v 2009
Lada 112 HB 1,6 16v 2005
Eurosamara 1,5 Gli -98
Saab 900i -90
Saab 9-3 2.0t -02 & 1.8t -04
VW Transporter Syncro -97
VW Passat V6 Syncro -98
VW 1300 -73
4 x Talbot: 3 x 1510 & 1 x Solara
Chrysler 1508 GT
Lada 112 HB 1,6 16v 2005
Eurosamara 1,5 Gli -98
Saab 900i -90
Saab 9-3 2.0t -02 & 1.8t -04
VW Transporter Syncro -97
VW Passat V6 Syncro -98
VW 1300 -73
4 x Talbot: 3 x 1510 & 1 x Solara
Chrysler 1508 GT
Re: VAZ-2110 - 1999 - Projektihan tämäkin
Moi,
Hyvä että harrastat näitäkin malleja. Ja mukava on näitä juttuja lukea. Ladoissa on tunnetusti luonnetta.
Hyvä että harrastat näitäkin malleja. Ja mukava on näitä juttuja lukea. Ladoissa on tunnetusti luonnetta.
***************************************************************
EX- VAZ 21093 1,5i 51kW Cross over vm1995/2011, GM-ruisku, Euro-S sisustus, korotettu alusta.
EX- VAZ 21093 1,5i 51kW Cross over vm1995/2011, GM-ruisku, Euro-S sisustus, korotettu alusta.
Re: VAZ-2110 - 1999 - Projektihan tämäkin
Villi veikkaus, että tuo melko yksinkertainen ruisku päättlee vain siitä, että lambdalta tieto, että happea liikaa ja vaikka seosta rikastetaan, yhä happea liikaa -> imuvuoto. Eli tässä tapauksessa pytty pimeänä, liikaa happea -> "imuvuoto".JohnDoe kirjoitti:Tuo imuvuoto on pirullinen vikakoodi,
Nyt olisi tärkeä tietää käykö tosiaan kolmella vai kahdella? Nimittäin jos kaksi sylinteriä pimeänä, niin sitten suoraan epäilyksen aiheena puolayksikkö, sen ohjaus, jne, hukkakipinäpuola kun. Kokeilla voit vaihtaa ristiin 1 ja 4 sylinterien ja 2 ja 3 sylinterien tulpanjohdot (näihin pareihin tulee kipinä aina samaan aikaan) ja katsoa siirtyykö vika toiseen sylinteriin. Jos löytyy vanha kunnon strobo, niin sillä voi myös haarukoida kipinän olemassaoloa.
Kolmella käynnistä mielummin sitten tarkasteluun muut asiat, suuttimet, venttiilit... Suuttimilla muuten sama juttu em. pareihin ruutataan samaan aikaan, eli jos johdot ehjät, niin suutin tukossa tai hajalla.
Vaihdoitko muuten tulpat?
Jos näillä vähän eteenpäin taas...
Sometimes is never quite enough
11193 U40 110 '07 | 21113 S01 130 '04 | 21124 U51 142 '06
11193 U40 110 '07 | 21113 S01 130 '04 | 21124 U51 142 '06
Re: VAZ-2110 - 1999 - Projektihan tämäkin
Kolmellahan se röpöttää, kuten aiemmin todettu, kakkospytty pois pelistä.mush kirjoitti: Nyt olisi tärkeä tietää käykö tosiaan kolmella vai kahdella?
Ja puolayksikön tosiaan vaihdoin ja heti vaihdon jälkeen kävi neljällä, mutta päivän seistyään ei enää. Se tässä on mystistä. Ja oikeastaan tarkemmin niin, että auto oli ulkona yön yli ja aamulla siirrettiin sisälle kolmella pytyllä. Seuraavan yön oli taas sisällä ja takaisin ulos siirrettäessä kävi neljällä. Tänään ei missään vaiheessa enää käynyt kuin kolmella. On tämmöistä siirtelyä, kun noissa tiloissa käydään muitakin autoja korjaamassa, niin omat autoni on silloin siirrettävä epämääräisiksi ajoiksi pois tieltä.
Löytyy ja myös oskilloskooppi ja vaikka mitä korjaamovarustusta (korjailen tuolla lopettaneen korjaamon tiloissa), yhdellä testerillä on kyllä katsottu, että kipinä pitäisi kaikille pytyille tulla. Ruiskutussuutintahan tässä myös epäiltiin jo aiemmin ja sitä en ole ehtinyt vielä tutkia... Jos tosiaan antaa vääränlaista vikakoodia, niin vika voisi tuolla puolella olla. Tosin aikanaan sdelano tästä vikakoodista 42 neuvoi tarkistamaan sytytyslaitteiston, koska vika kertoo viasta sytytysvirtapiirissä. Tulostelin sdelanon ohjeen ja kytkentäkaavian, katsotaan milloin ehtisin mittailemaan, varmaankin jo huomenna.mush kirjoitti: Jos löytyy vanha kunnon strobo, niin sillä voi myös haarukoida kipinän olemassaoloa.
Jäi venttiilivälykset katsomatta tästä vielä, puristuspaineet todella hyvät kuitenkin. Korjaamotilojen varastossa on jossain Samaran venttiilikopan tiivisteitä (tässä autossa vuotanut niin pahasti, että pitää vaihtaa samalla kun kopan avaa), mutta niitä ei vielä löytynyt, niin jäi koppa tänään aukaisematta.
mush kirjoitti: Vaihdoitko muuten tulpat?
JohnDoe kirjoitti: Vaihdoin tulpat ja sytytysjohdotkin mitattu ehjiksi (tosin otin jo sytytysyksikön vaihdon yhteydessä Joen musikalta saadut johdotkin käyttöön, ja nehän oli täydessä kunnossa olevasta moottorista purettu irti).
Lada 117 STW 1,4 16v 2009
Lada 112 HB 1,6 16v 2005
Eurosamara 1,5 Gli -98
Saab 900i -90
Saab 9-3 2.0t -02 & 1.8t -04
VW Transporter Syncro -97
VW Passat V6 Syncro -98
VW 1300 -73
4 x Talbot: 3 x 1510 & 1 x Solara
Chrysler 1508 GT
Lada 112 HB 1,6 16v 2005
Eurosamara 1,5 Gli -98
Saab 900i -90
Saab 9-3 2.0t -02 & 1.8t -04
VW Transporter Syncro -97
VW Passat V6 Syncro -98
VW 1300 -73
4 x Talbot: 3 x 1510 & 1 x Solara
Chrysler 1508 GT
Re: VAZ-2110 - 1999 - Projektihan tämäkin
Ja projekti etenee ja muuttuu mielenkiintoisemmaksi. Stroboskooppi näyttää "normaalilta" vain ykköspytyn kohdalla, muilla pytyillä välkkyy liian nopeasti tai harvakseltaan. Kun verrataan Boschilaiseen 112:een vuosimallia 2005, niin siinä strobo näyttää normaalilta kaikkien pyttyjen kohdalla. Joen musikalta saadussa sytytysyksikössä oli kakkospytyn kohdalla vääränlainen tulpanjohto, joka ei saanut kunnon kontaktia, nyt vaihdettu oikeanlaiseen ja auto alkoi taas käymään kaikilla pytyillä. Ajoin suljetulla piha-alueella (kun on liikennekäytöstä pois oleva auto, niin ei voi pidemmälle lenkille lähteä) hetken ja moottori alkoi taas käymään todella huonosti ja tehot hävisivät. Nilkuttaen sitten nosturille.... Hetken päästä käynnistyi taas kaikilla pytyillä, muttei käy niillä kauaa, kun käynti taas huononee. Vikakoodit edelleen 42 ja 49.
Alipainevuotoa testattiin suihkuttamalla starttipilottia konetilassa strategisissa paikoissa, mutta kierrokset eivät tästä nousseet -> ei imuvuotoa. Jossain täällä aiemmin kirjoitettiin, että näissä vuosimalleissa oli tyyppiongelmana jarrutehostimen tiivisteen vuotaminen, mutta siitäkään tuskin on kyse, jarrun painaminen ei vaikuta käyntiin mitenkään ja lulisi starttipilottikokeilun paljastaneen tämänkin.
Venttiilivälykset ovat kaikki kunnossa, tuli nekin vielä tarkistettua, vaikka puristuspaineista aiemmin näkikin, ettei venttiileissä pitäisi olla vikaa.
Kuskin puolen takalokasuojassa olevasta höyryjenkierrätyspöntöstä oli lähtenyt yksi letku irti ja jokin osa roikkui myös letkun päässä pyörän yläpuolella, itse säiliö on vielä patenttivannekiinnityksellä pysynyt kiinni (tämän kiinnityksen teimme silloin 2013, kun laakeria edellisen omistajan aikana olin vaihtamassa, kun pönttö oli lähtenyt irti kiinnityksistään). Mutta voiko tällä olla käyntiin merkitystä tämän ikäisessä ja GM-ruiskullisessa autossa?
Mittaukset puolayksikön liittimeltä jäivät vielä tekemättä, mutta luulisi tuonne maadoituksen ja käyttöjännitteen tulevan ok, kun moottori kuitenkin käy, ja jopa kaikilla pytyilläkin hetken aikaa.
Seisonta on aiheuttanut aika suuria ruostevaurioita: kynnyskoteloissa useampia hitsattavia reikiä, oikeanpuolenen takajarrukilpi on ruostunut puhki eli jarrujen kanssakin työläämpi projekti edessä. Bensansuodatinta ei muuten ole tuolla korjaamolla vaihdettu ainakaan tällä viimeisellä ihmettelykerralla, vaikka semmoista olin ymmärtävinäni, paikallaan oleva suodatin kun on jo vanha likainen ja kiinnitysmutteritkin täysin ruosteessa.¨
Olisiko tässä aika ostaa Joen musikalta lisää purkuosia ja mihin pitäisi nyt kiinnittää huomio, ruiskuun? Se tyypillinen lämpötilatunnistimen johtojen murtuminen 15 cm päässä liittimestä tuskin aiheuttaa tällaisia vikoja, vaan vikaa on etsittävä edelleen muualta.
Alipainevuotoa testattiin suihkuttamalla starttipilottia konetilassa strategisissa paikoissa, mutta kierrokset eivät tästä nousseet -> ei imuvuotoa. Jossain täällä aiemmin kirjoitettiin, että näissä vuosimalleissa oli tyyppiongelmana jarrutehostimen tiivisteen vuotaminen, mutta siitäkään tuskin on kyse, jarrun painaminen ei vaikuta käyntiin mitenkään ja lulisi starttipilottikokeilun paljastaneen tämänkin.
Venttiilivälykset ovat kaikki kunnossa, tuli nekin vielä tarkistettua, vaikka puristuspaineista aiemmin näkikin, ettei venttiileissä pitäisi olla vikaa.
Kuskin puolen takalokasuojassa olevasta höyryjenkierrätyspöntöstä oli lähtenyt yksi letku irti ja jokin osa roikkui myös letkun päässä pyörän yläpuolella, itse säiliö on vielä patenttivannekiinnityksellä pysynyt kiinni (tämän kiinnityksen teimme silloin 2013, kun laakeria edellisen omistajan aikana olin vaihtamassa, kun pönttö oli lähtenyt irti kiinnityksistään). Mutta voiko tällä olla käyntiin merkitystä tämän ikäisessä ja GM-ruiskullisessa autossa?
Mittaukset puolayksikön liittimeltä jäivät vielä tekemättä, mutta luulisi tuonne maadoituksen ja käyttöjännitteen tulevan ok, kun moottori kuitenkin käy, ja jopa kaikilla pytyilläkin hetken aikaa.
Seisonta on aiheuttanut aika suuria ruostevaurioita: kynnyskoteloissa useampia hitsattavia reikiä, oikeanpuolenen takajarrukilpi on ruostunut puhki eli jarrujen kanssakin työläämpi projekti edessä. Bensansuodatinta ei muuten ole tuolla korjaamolla vaihdettu ainakaan tällä viimeisellä ihmettelykerralla, vaikka semmoista olin ymmärtävinäni, paikallaan oleva suodatin kun on jo vanha likainen ja kiinnitysmutteritkin täysin ruosteessa.¨
Olisiko tässä aika ostaa Joen musikalta lisää purkuosia ja mihin pitäisi nyt kiinnittää huomio, ruiskuun? Se tyypillinen lämpötilatunnistimen johtojen murtuminen 15 cm päässä liittimestä tuskin aiheuttaa tällaisia vikoja, vaan vikaa on etsittävä edelleen muualta.
Lada 117 STW 1,4 16v 2009
Lada 112 HB 1,6 16v 2005
Eurosamara 1,5 Gli -98
Saab 900i -90
Saab 9-3 2.0t -02 & 1.8t -04
VW Transporter Syncro -97
VW Passat V6 Syncro -98
VW 1300 -73
4 x Talbot: 3 x 1510 & 1 x Solara
Chrysler 1508 GT
Lada 112 HB 1,6 16v 2005
Eurosamara 1,5 Gli -98
Saab 900i -90
Saab 9-3 2.0t -02 & 1.8t -04
VW Transporter Syncro -97
VW Passat V6 Syncro -98
VW 1300 -73
4 x Talbot: 3 x 1510 & 1 x Solara
Chrysler 1508 GT
Re: VAZ-2110 - 1999 - Projektihan tämäkin
Johan menee mielenkiintoiseksi. Kun tuon hukkakipinäpuola saa vain kaksi signaalia, joten pareilla pitäisi olla samat kipinätkin. Jos katsot strobolla hihnapyörää eri sylintereissä, pysyykö "paikallaan", vai hyppiikö sinne tänne?
Puolahan on myös maaohjattu, eli periaatteessa runkoon hankaava vioittunut signaalijohdin voisi aiheuttaa ylimääräisiä kipinöitäkin, mutta nämäkin tulisi taas pareittain.
En usko että takaisinkierrätys vaikuttaa noin paljon, ellei sitten sen venttiili ole myös rikki, jotta on päässyt horimaan suoraan ilmaa sen kautta. Tuonhan voi eliminoida vaikka puristamalla kasaan sen letkun mikä menee venttiilitä moottorille vian ollessa päällä.
Maadoituspisteiden läpikäynti voisi olla myös paikallaan.
Toinen mikä tulee mieleen on sitten kampiakselin asentotunnistin, sehän sen kipinätahdin loppupeleissä määrää. Kai kierroslukumittari sentään käyttäytyy normaalisti?
No, alkaa mennä arvailuksi, mutta kyllä se ongelma sieltä vielä löytyy.
Puolahan on myös maaohjattu, eli periaatteessa runkoon hankaava vioittunut signaalijohdin voisi aiheuttaa ylimääräisiä kipinöitäkin, mutta nämäkin tulisi taas pareittain.
En usko että takaisinkierrätys vaikuttaa noin paljon, ellei sitten sen venttiili ole myös rikki, jotta on päässyt horimaan suoraan ilmaa sen kautta. Tuonhan voi eliminoida vaikka puristamalla kasaan sen letkun mikä menee venttiilitä moottorille vian ollessa päällä.
Maadoituspisteiden läpikäynti voisi olla myös paikallaan.
Toinen mikä tulee mieleen on sitten kampiakselin asentotunnistin, sehän sen kipinätahdin loppupeleissä määrää. Kai kierroslukumittari sentään käyttäytyy normaalisti?
No, alkaa mennä arvailuksi, mutta kyllä se ongelma sieltä vielä löytyy.
Sometimes is never quite enough
11193 U40 110 '07 | 21113 S01 130 '04 | 21124 U51 142 '06
11193 U40 110 '07 | 21113 S01 130 '04 | 21124 U51 142 '06
-
- Viestit: 1924
- Liittynyt: 30.6.2005 19:58
- Paikkakunta: Öllölä,Tuupovaara Joensuu
Re: VAZ-2110 - 1999 - Projektihan tämäkin
Toivottavasti en sotke asioita; 16 -venttiilisessä viime vuonna tuli samantyyppinen ongelma.Tuntui kuin kävisi kolmella pytyllä.
Oli varaosiakin ja kaikkea -myös puolaa- kokeiĺin kolmeen kertaan.Naapurimökin fiksu nuori konemies ehdotti lopuksi tukkoista pakoputkea tai ilmamassa-anturia.
Vaihdoin anturin - BINGO! -pariksi viikoksi tai niillä main. Sitten vein korjaamoon ja -puola!Onneksi se odotti takakontissa. Nyt on ajeltu.
Oli varaosiakin ja kaikkea -myös puolaa- kokeiĺin kolmeen kertaan.Naapurimökin fiksu nuori konemies ehdotti lopuksi tukkoista pakoputkea tai ilmamassa-anturia.
Vaihdoin anturin - BINGO! -pariksi viikoksi tai niillä main. Sitten vein korjaamoon ja -puola!Onneksi se odotti takakontissa. Nyt on ajeltu.
2112,-04,hopea
2112,-06,musta
2111,-06,musta
2x 1119,-08,hopea
ex:2105x3,2107x3,2104x2,2109x2,2110x2,2108,2111x2,2112x2,1117.
Vielä kun pääsis Popetan kyytiin!
2112,-06,musta
2111,-06,musta
2x 1119,-08,hopea
ex:2105x3,2107x3,2104x2,2109x2,2110x2,2108,2111x2,2112x2,1117.
Vielä kun pääsis Popetan kyytiin!
Re: VAZ-2110 - 1999 - Projektihan tämäkin
Kaveri tuota tutki, hihnapyörässä ei näkyny ajoitusmerkkiä lainkaan tai se ei vain osunut silmään eli tästä ei voi sanoa vielä mitään.Tosin skooppi todellakin käyttäytyi epänormaalisti muiden paitsi ykköspytyn kohdalla.mush kirjoitti:Johan menee mielenkiintoiseksi. Kun tuon hukkakipinäpuola saa vain kaksi signaalia, joten pareilla pitäisi olla samat kipinätkin. Jos katsot strobolla hihnapyörää eri sylintereissä, pysyykö "paikallaan", vai hyppiikö sinne tänne?
Pitääpä testatamush kirjoitti: En usko että takaisinkierrätys vaikuttaa noin paljon, ellei sitten sen venttiili ole myös rikki, jotta on päässyt horimaan suoraan ilmaa sen kautta. Tuonhan voi eliminoida vaikka puristamalla kasaan sen letkun mikä menee venttiilitä moottorille vian ollessa päällä.
Kierroslukumittari toimii täysin oikein. Asentotunnistimesta kyllä pitäisi varmaan tulla oma vikakoodinsa? Vai voisiko tosiaan kuitenkin vaikuttaa tähän 42 koodiin, jos kuitenkin lasketaan osaksi sytytysvirtapiiriä. OBD-16- venttiilisessä kun oli asentotunnistimen johtovika, niin siitä tuli ainakin oma vikakoodinsa, mikä auttoi vian paikallistamisessa.mush kirjoitti: Toinen mikä tulee mieleen on sitten kampiakselin asentotunnistin, sehän sen kipinätahdin loppupeleissä määrää. Kai kierroslukumittari sentään käyttäytyy normaalisti?
Ilmamassamittari tähän on jo kertaa,leen vaihdettu, ei tosin uuteen vaan käytettyyn. Ja puolayksikkö vaihtui siihen Joen musikalta ostamaani varmasti toimivaan... Ellei autossa sitten olisi mysistä vikaa, joka rikkoo puolayksiköt, sellaisestahan mainitsinkin täällä lukeneeni vuosia vanhasta topicista.
Lada 117 STW 1,4 16v 2009
Lada 112 HB 1,6 16v 2005
Eurosamara 1,5 Gli -98
Saab 900i -90
Saab 9-3 2.0t -02 & 1.8t -04
VW Transporter Syncro -97
VW Passat V6 Syncro -98
VW 1300 -73
4 x Talbot: 3 x 1510 & 1 x Solara
Chrysler 1508 GT
Lada 112 HB 1,6 16v 2005
Eurosamara 1,5 Gli -98
Saab 900i -90
Saab 9-3 2.0t -02 & 1.8t -04
VW Transporter Syncro -97
VW Passat V6 Syncro -98
VW 1300 -73
4 x Talbot: 3 x 1510 & 1 x Solara
Chrysler 1508 GT
Re: VAZ-2110 - 1999 - Projektihan tämäkin
Lisätään vielä, että onhan tuossa pihalla samalla GM- tekniikalla oleva Samara Sedan, ongelma suunnilleen vastaava, mutta käy vain kahdella pytyllä, joten vian aiheuttaja hieman eri. Puolayksikön olen vaihtanut toimivasta moottorista purettuun, mutta lienenkö itse sitten rikkonut... tai sitten vikaa on moottorinohjaimen ja puolayksikön välillä. Näyttävät lumet vähitellen pihasta sulavan, joten voisi yrittää tätäkin taas ihmetellä, jos olisi apua 110-projektin ratkonnassa, Tuo projekti kun on 40 km päässä eikä omassa pihassa.
Lada 117 STW 1,4 16v 2009
Lada 112 HB 1,6 16v 2005
Eurosamara 1,5 Gli -98
Saab 900i -90
Saab 9-3 2.0t -02 & 1.8t -04
VW Transporter Syncro -97
VW Passat V6 Syncro -98
VW 1300 -73
4 x Talbot: 3 x 1510 & 1 x Solara
Chrysler 1508 GT
Lada 112 HB 1,6 16v 2005
Eurosamara 1,5 Gli -98
Saab 900i -90
Saab 9-3 2.0t -02 & 1.8t -04
VW Transporter Syncro -97
VW Passat V6 Syncro -98
VW 1300 -73
4 x Talbot: 3 x 1510 & 1 x Solara
Chrysler 1508 GT
Re: VAZ-2110 - 1999 - Projektihan tämäkin
Ei ole merkkiä, eikä tarvitsekaan olla, mitään säädettäväähän ei ole. Lähinnä ajoin takaa sitä, että jos kipinä tulee joka kierroksella samaan (oikeaan) aikaan, niin strobon valossa hihnapyörä ikäänkuin näyttää pysyvän paikallaan tai korkeintaan näyttää liikkuvan hiljaa jos ennakko säätyy. Jos pyörä näyttää pyörivän tai hyppivän tulee kipinää miten sattuu.JohnDoe kirjoitti:Kaveri tuota tutki, hihnapyörässä ei näkyny ajoitusmerkkiä lainkaan tai se ei vain osunut silmään eli tästä ei voi sanoa vielä mitään.Tosin skooppi todellakin käyttäytyi epänormaalisti muiden paitsi ykköspytyn kohdalla.
Sometimes is never quite enough
11193 U40 110 '07 | 21113 S01 130 '04 | 21124 U51 142 '06
11193 U40 110 '07 | 21113 S01 130 '04 | 21124 U51 142 '06
Re: VAZ-2110 - 1999 - Projektihan tämäkin
Tutki suuttimille menevät johdot, Atellahan oli jonkun suuttimen johdon eriste hankautunut puhki ja maadoittaessa ei ruiskuttanut pyttyyn polttoainetta. (tämä tuntuisi nyt samanlaiselta häiriöltä, eli välillä ei tlisi kakkoseen polttoainetta)
Re: VAZ-2110 - 1999 - Projektihan tämäkin
^Tuo lienee ollut se tapaus, missä suuttimen johto otti tietyssä asennossa maihin jolloin suutin oli auki koko ajan, kastellen koko pytyn. Katkos johtosarjassa toki mahdollinen...
Sometimes is never quite enough
11193 U40 110 '07 | 21113 S01 130 '04 | 21124 U51 142 '06
11193 U40 110 '07 | 21113 S01 130 '04 | 21124 U51 142 '06
Re: VAZ-2110 - 1999 - Projektihan tämäkin
Pitää tutkia johtosarja niin ruiskusuutinten päässä kuin konetilan läpiviennistäkin - sain tänään vinkin, että tyypillinen vika on, että eristeet saattavat hankautua rikki myös tuossa läpivientipaikassa.
Sopiikohan muuten uudemman Bosch-ruiskuisen ja OBD-mallisen Ladan höyrynkierrätyspönttö tähän GM ruiskuun? Tarkoitan siis sitä lokasuojan sisällä olevaa, sain tänään osien joukossa myös sellaisen täysin ehjän... Tässä autossahan on kärsinyt, osittain hajalla ja letkujakin irti.
Sopiikohan muuten uudemman Bosch-ruiskuisen ja OBD-mallisen Ladan höyrynkierrätyspönttö tähän GM ruiskuun? Tarkoitan siis sitä lokasuojan sisällä olevaa, sain tänään osien joukossa myös sellaisen täysin ehjän... Tässä autossahan on kärsinyt, osittain hajalla ja letkujakin irti.
Lada 117 STW 1,4 16v 2009
Lada 112 HB 1,6 16v 2005
Eurosamara 1,5 Gli -98
Saab 900i -90
Saab 9-3 2.0t -02 & 1.8t -04
VW Transporter Syncro -97
VW Passat V6 Syncro -98
VW 1300 -73
4 x Talbot: 3 x 1510 & 1 x Solara
Chrysler 1508 GT
Lada 112 HB 1,6 16v 2005
Eurosamara 1,5 Gli -98
Saab 900i -90
Saab 9-3 2.0t -02 & 1.8t -04
VW Transporter Syncro -97
VW Passat V6 Syncro -98
VW 1300 -73
4 x Talbot: 3 x 1510 & 1 x Solara
Chrysler 1508 GT
Re: VAZ-2110 - 1999 - Projektihan tämäkin
Postissa sain Joen musikalta tähän varmasti toimivat ruiskusuuttimet ja kasan antureita. Täytyy vaihdella ja katsoa, alkaako mystinen vika häviämään. Ja onhan toki nyt toinen moottorinohjausboksikin, mitä kokeilla. Tai on kolmaskin boksi, mutta Samarasta purrtu ajonestoton boksi ei taida niin vain tähän käydäkään?
Korjauspeltejä pohjan ruostevaurioihin olen jo varaillut tutusta metallifirmasa (ilmaisia hukkapaloja), kunhan vain ehtisin hakea.
Korjauspeltejä pohjan ruostevaurioihin olen jo varaillut tutusta metallifirmasa (ilmaisia hukkapaloja), kunhan vain ehtisin hakea.
Lada 117 STW 1,4 16v 2009
Lada 112 HB 1,6 16v 2005
Eurosamara 1,5 Gli -98
Saab 900i -90
Saab 9-3 2.0t -02 & 1.8t -04
VW Transporter Syncro -97
VW Passat V6 Syncro -98
VW 1300 -73
4 x Talbot: 3 x 1510 & 1 x Solara
Chrysler 1508 GT
Lada 112 HB 1,6 16v 2005
Eurosamara 1,5 Gli -98
Saab 900i -90
Saab 9-3 2.0t -02 & 1.8t -04
VW Transporter Syncro -97
VW Passat V6 Syncro -98
VW 1300 -73
4 x Talbot: 3 x 1510 & 1 x Solara
Chrysler 1508 GT
Re: VAZ-2110 - 1999 - Projektihan tämäkin
Nopeasti kun oli kiireessä eilen kokeiltavissa, niin testasin autoa toisella moottorinohjauyksiköllä, kolmella käy silläkin. Seuraavan kerran kun käyn auton luona on vuorossa ruiskusuuttimien vaihto ja samalla johtojen silmämääräinen tarkastus.
Piti muuten myös moottorinohjaimen yläpuolella oleva ajonestoyksikkö vaihtaa, että auton sai käyntiin. Olisikohan Joen musikalla ollut purkuautossa ajonestossa huoltotila päällä, kun yksikönvaihdon jälkeen lähti käymään ilman ajoneston kuittaamista? Joen musikalta siis on peräisin tio varmasti toimiva moottorinohjaus ja samassa paketisssa onneksi tuli ajonestolatikkokin, kun näemmä GM:ssä se on erikseen ja mitä ilmeisemmin paritettu ohjausboksin kanssa.
Piti muuten myös moottorinohjaimen yläpuolella oleva ajonestoyksikkö vaihtaa, että auton sai käyntiin. Olisikohan Joen musikalla ollut purkuautossa ajonestossa huoltotila päällä, kun yksikönvaihdon jälkeen lähti käymään ilman ajoneston kuittaamista? Joen musikalta siis on peräisin tio varmasti toimiva moottorinohjaus ja samassa paketisssa onneksi tuli ajonestolatikkokin, kun näemmä GM:ssä se on erikseen ja mitä ilmeisemmin paritettu ohjausboksin kanssa.
Lada 117 STW 1,4 16v 2009
Lada 112 HB 1,6 16v 2005
Eurosamara 1,5 Gli -98
Saab 900i -90
Saab 9-3 2.0t -02 & 1.8t -04
VW Transporter Syncro -97
VW Passat V6 Syncro -98
VW 1300 -73
4 x Talbot: 3 x 1510 & 1 x Solara
Chrysler 1508 GT
Lada 112 HB 1,6 16v 2005
Eurosamara 1,5 Gli -98
Saab 900i -90
Saab 9-3 2.0t -02 & 1.8t -04
VW Transporter Syncro -97
VW Passat V6 Syncro -98
VW 1300 -73
4 x Talbot: 3 x 1510 & 1 x Solara
Chrysler 1508 GT