VAZ-21113,5 - 2004 - Elämää nähnyt
Alueen säännöt
Otsikoi postauksesi muotoon:
TEHTAAN MALLINUMERO - VUOSIMALLI - VAPAAEHTOINEN NIMI - VAPAAMUOTOINEN AUTON TILA (PROJEKTI/KÄYTTIS/YMS.)
Huom! Ketjun nimeämisessä saa ja on toivottavaa käyttää hieman mielikuvista sääntöjen puitteissa jotta autosi erottuisi muiden joukosta. Jos autoillasi on esimerkiksi nimi tai joku muu kuvaus projektista olisi suotavaa pelkän mallinumeron ja vuosiluvun lisäksi.
Otsikoi postauksesi muotoon:
TEHTAAN MALLINUMERO - VUOSIMALLI - VAPAAEHTOINEN NIMI - VAPAAMUOTOINEN AUTON TILA (PROJEKTI/KÄYTTIS/YMS.)
Huom! Ketjun nimeämisessä saa ja on toivottavaa käyttää hieman mielikuvista sääntöjen puitteissa jotta autosi erottuisi muiden joukosta. Jos autoillasi on esimerkiksi nimi tai joku muu kuvaus projektista olisi suotavaa pelkän mallinumeron ja vuosiluvun lisäksi.
Re: VAZ-21113 - 2004 - Elämää nähnyt
Vaihdelaatikon puoleinen kannatin tosiaan petti. Kuului vain tumpsahdus ja vaihteiden vaihto kävi lähes mahdottomaksi. Siksi piti köyttää vaihteisto roikkumaan tuosta iskarin päästä, kun ei oikein ollut muutakaan kiinnityspaikkaa.
Näyttäisi kiinnityspultti katkenneen, se mikä on siinä kumin keskellä ja joka kannattelee koko vaihteiston painoa:
En ole vielä purkanut, mutta näyttäisi siltä että tuosta lyhyemmästä päästä napsahtanut poikki.
Yllättävän paljon ovat viljelleet hienokierteitä näissä vehkeissä, tuossakin kierre on M10x1,25. Sunnuntaina voi olla heikkoa löytää hienokierteisiä osia, joten täytynee taas vihreästä farkusta ottaa. IKH:lta saisi huomenna hienokierteisiä myös 10.9 lujuudella, joka voisi olla tuossa ihan hyvä.
Näyttäisi kiinnityspultti katkenneen, se mikä on siinä kumin keskellä ja joka kannattelee koko vaihteiston painoa:
En ole vielä purkanut, mutta näyttäisi siltä että tuosta lyhyemmästä päästä napsahtanut poikki.
Yllättävän paljon ovat viljelleet hienokierteitä näissä vehkeissä, tuossakin kierre on M10x1,25. Sunnuntaina voi olla heikkoa löytää hienokierteisiä osia, joten täytynee taas vihreästä farkusta ottaa. IKH:lta saisi huomenna hienokierteisiä myös 10.9 lujuudella, joka voisi olla tuossa ihan hyvä.
Sometimes is never quite enough
11193 U40 110 '07 | 21113 S01 130 '04 | 21124 U51 142 '06
11193 U40 110 '07 | 21113 S01 130 '04 | 21124 U51 142 '06
Re: VAZ-21113 - 2004 - Elämää nähnyt
Juurikin kuten arvelin. Laatikon puolelta katkennut, mutteri ja loppuosa pultista lentänyt pois. Katselin että tähän hätään haen tavallisen 10mm pultin, jossa kierteetöntä osaa n. 70mm (kumityynyosan paksuus). Tämä sitten ylhäältä alaspäin läpi, kumityynyn alapuolelle mutteri (tarvittaessa ohuemmaksi hiottu) ja sitten koko komeus prikkoineen vaihteiston korvakkeeseen kiinni. Ajanee saman asian, eikä tarvitse toisesta ottaa osaa, joka tekee sen siirtokelvottomaksi.
Olinkin ihmetellyt kun suuntaa vaihtaessa kuului usein pieni klonksahdus, epäilin että pallonivelessä tms alkaa olla hieman väljää, mutta taisikin olla tämä laatikon ripustus kun piti ääntä.
Sometimes is never quite enough
11193 U40 110 '07 | 21113 S01 130 '04 | 21124 U51 142 '06
11193 U40 110 '07 | 21113 S01 130 '04 | 21124 U51 142 '06
Re: VAZ-21113 - 2004 - Elämää nähnyt
Korjattu tällä erää. Tarvikkeena 100mm M10 pultti, kaksi mutteria, kolme tavallista aluslevya ja yksi korialuslevy. Toisesta mutterista hiottu pois noin 1/3 paksuudesta, tulee siihen kohtaan missä alkuperäisessä on tuo levike.
Eli koko komeus kasattu seuraavasti: pultti, siihen kaksi aluslevyä, läpi kumityynystä ja ohennetulla mutterilla kiristys kasaan. Mutteri pitää ohentaa ettei "tule läpi" vaihteiston kannakkeesta. Tämän jälkeen kumityyny paikoilleen ja alakautta vaihteiston kannakkeen puolelta korialuslevy, tavallinen aluslevy ja mutterilla kiristys.
Näin jotakuinkin alkuperäistä vastaava toiminnaltaan, tosin tavallista 8.8 rautakauppatavaraa std kierteellä, mutta eiköhän tuo nyt hetken kestä. Ohennettu mutteri estää kumityynypaketin levähtämisen asennusvaiheessa ja mahtuu vielä kannakkeen reikään. Pultista jää vielä reilusti kierreosaa, jotta sen saa helposti kiinnitettyä vaihteiston kannakkeeseen alakautta.
Pieni klonksahdus edelleen läsnä, lienee sittenkin pallo tai joku muu alustan väljyys.
Eli koko komeus kasattu seuraavasti: pultti, siihen kaksi aluslevyä, läpi kumityynystä ja ohennetulla mutterilla kiristys kasaan. Mutteri pitää ohentaa ettei "tule läpi" vaihteiston kannakkeesta. Tämän jälkeen kumityyny paikoilleen ja alakautta vaihteiston kannakkeen puolelta korialuslevy, tavallinen aluslevy ja mutterilla kiristys.
Näin jotakuinkin alkuperäistä vastaava toiminnaltaan, tosin tavallista 8.8 rautakauppatavaraa std kierteellä, mutta eiköhän tuo nyt hetken kestä. Ohennettu mutteri estää kumityynypaketin levähtämisen asennusvaiheessa ja mahtuu vielä kannakkeen reikään. Pultista jää vielä reilusti kierreosaa, jotta sen saa helposti kiinnitettyä vaihteiston kannakkeeseen alakautta.
Pieni klonksahdus edelleen läsnä, lienee sittenkin pallo tai joku muu alustan väljyys.
Sometimes is never quite enough
11193 U40 110 '07 | 21113 S01 130 '04 | 21124 U51 142 '06
11193 U40 110 '07 | 21113 S01 130 '04 | 21124 U51 142 '06
Re: VAZ-21113 - 2004 - Elämää nähnyt
Moi,
Samarassa tuossa kohtaa yhtenäinen pultti. Tuli huomattua kun vaihdoin aikanaan kumityynyn.
Samarassa tuossa kohtaa yhtenäinen pultti. Tuli huomattua kun vaihdoin aikanaan kumityynyn.
***************************************************************
EX- VAZ 21093 1,5i 51kW Cross over vm1995/2011, GM-ruisku, Euro-S sisustus, korotettu alusta.
EX- VAZ 21093 1,5i 51kW Cross over vm1995/2011, GM-ruisku, Euro-S sisustus, korotettu alusta.
Re: VAZ-21113 - 2004 - Elämää nähnyt
Pitikin oikein luntata miten se Samarassa oli, näköjään pistetty uusiksi koko hoito. Samarassa järkevämmän oloinen mielestäni sen vuoksi, että pultti on poikittain, ei roiku kierteen varassa koko murikan paino. 11x onkin sitten kumityyny pystyssä ja koko vaihteiston pään paino on yhden mutterin varassa.
Sometimes is never quite enough
11193 U40 110 '07 | 21113 S01 130 '04 | 21124 U51 142 '06
11193 U40 110 '07 | 21113 S01 130 '04 | 21124 U51 142 '06
Re: VAZ-21113 - 2004 - Elämää nähnyt
Kaksoisolento näkyy olevan kaupan:
http://www.tori.fi/uusimaa/Lada_stw_262 ... ?ca=18&w=1
Saman värinen, vierekkäinen rekisterinumero ja samaan aikaan käyttöönotettu. Päässyt paljon vähemmillä kilometreillä tosin, mittarissa vain reilu kolmannes.
http://www.tori.fi/uusimaa/Lada_stw_262 ... ?ca=18&w=1
Saman värinen, vierekkäinen rekisterinumero ja samaan aikaan käyttöönotettu. Päässyt paljon vähemmillä kilometreillä tosin, mittarissa vain reilu kolmannes.
Sometimes is never quite enough
11193 U40 110 '07 | 21113 S01 130 '04 | 21124 U51 142 '06
11193 U40 110 '07 | 21113 S01 130 '04 | 21124 U51 142 '06
Re: VAZ-21113 - 2004 - Elämää nähnyt
Kolahtelun mahdollinen lähde taisi löytyä myös:
Ylätukikumi revennyt ja nojaa melkein toiseen laitaan, metalliosien välillä vain jokunen milli näin lepotilassakin. Pitää tuolta vihreästä ottaa tuki.
Ylätukikumi revennyt ja nojaa melkein toiseen laitaan, metalliosien välillä vain jokunen milli näin lepotilassakin. Pitää tuolta vihreästä ottaa tuki.
Sometimes is never quite enough
11193 U40 110 '07 | 21113 S01 130 '04 | 21124 U51 142 '06
11193 U40 110 '07 | 21113 S01 130 '04 | 21124 U51 142 '06
Re: VAZ-21113 - 2004 - Elämää nähnyt
Tullut harrastettua tämänkin kanssa:
Koko tekniikka vaihtunut, mm. ilmestynyt hiilikanisterin viereen tuo pieni musta purkki, jonka korkissa lukee "ZF".
Ei näköjään mene tehostettu hammastanko heittämällä paikalleen, tehostettu tunkeutuu enemmän kabiinin puolelle, joten rattiakselit eri pituisia ja koko läpivientihässäkkä erilainen.
Ihan valmista paikkaa puolalle ei myöskään ollut tuossa koneessa, piti itse porata ja kierteyttää puolan paikka ja muutenkin pientä viilausta. Olisi toki voinut vaihtaa koko venttiilikopan. Muovisessa imusarjassa on kyllä tulpanjohtojen paikat valmiina.
Suurimmat jumpat tehty kun koko paketti omien kannakkeiden varassa, nyt vielä kaikki letkut ja johdot ym.
Eihän tässä mitään järkeä ole, mutta ihan mukavaa harrastamista
Koko tekniikka vaihtunut, mm. ilmestynyt hiilikanisterin viereen tuo pieni musta purkki, jonka korkissa lukee "ZF".
Ei näköjään mene tehostettu hammastanko heittämällä paikalleen, tehostettu tunkeutuu enemmän kabiinin puolelle, joten rattiakselit eri pituisia ja koko läpivientihässäkkä erilainen.
Ihan valmista paikkaa puolalle ei myöskään ollut tuossa koneessa, piti itse porata ja kierteyttää puolan paikka ja muutenkin pientä viilausta. Olisi toki voinut vaihtaa koko venttiilikopan. Muovisessa imusarjassa on kyllä tulpanjohtojen paikat valmiina.
Suurimmat jumpat tehty kun koko paketti omien kannakkeiden varassa, nyt vielä kaikki letkut ja johdot ym.
Eihän tässä mitään järkeä ole, mutta ihan mukavaa harrastamista
Sometimes is never quite enough
11193 U40 110 '07 | 21113 S01 130 '04 | 21124 U51 142 '06
11193 U40 110 '07 | 21113 S01 130 '04 | 21124 U51 142 '06
Re: VAZ-21113 - 2004 - Elämää nähnyt
Tämä on ollut tämän päivää ajossa, kun sain ratin laitettua suoraan ja viimeiset rattiakselin muovitkin paikoilleen. Miellyttävästi käyttäytyvä paketti tuli.
MP7.0 ruisku toimii oikein jouhevasti 1,6 moottorin kanssa ja vetoja on paremmin kuin esim tuossa HB:ssä (M7.9.7 ruisku). Positiivisena parannuksena sekin, että kone vetää kivasti jo matalilta kierroksilta asti, joka oli puolestaan jonkinlainen puute 1,5:ssa jota sai huudattaa enempi. MP7.0 + 1,5 antaa paperillakin enempi tehoja kuin M7.9.7 + 1,6, joten taisi tulla paremmat puolet molemmista.
Tähänhän tuli koko imu ja pakopuoli moottorin mukana, eli mm. muovinen imusarja ja pakosarjakatti. Mikä lie sitten vaikuttaa eniten, mutta joka tapauksessa hyvään suuntaan meni.
Pitää vielä nostaa bensanpaineita vähän, hiukan ohutta on vielä veto talla pohjassa. Tässä uudemmassa moottorissa lienee alunperinkin erilaiset suuttimet, koska siinä on vakionakin korkeampi paine. Nyt säätö on vielä vanhan koneen jäljiltä. Eli sama säädettävä paineensäädin on edelleenkin, mutta piti viritellä T-haara bensalinjaan ja siitä säätimen läpi paluu tankkiin, koska uudemmassa on enää yksi bensalinja tankilta, eikä paluuta lainkaan jakotukilta.
Muutenkin tämä tuntuu kulkevan vakaammin kuin HB kaikkine ajettuine kilometreineen, vaikka nyt tässäkin on sama "nopea" hammastanko kuin toisessa. Eli ei ollut siitä kiinni. Pidän enemmän tämän käytöksestä. Alla vielä kesäkumit, mölyävät Kamat.
MP7.0 ruisku toimii oikein jouhevasti 1,6 moottorin kanssa ja vetoja on paremmin kuin esim tuossa HB:ssä (M7.9.7 ruisku). Positiivisena parannuksena sekin, että kone vetää kivasti jo matalilta kierroksilta asti, joka oli puolestaan jonkinlainen puute 1,5:ssa jota sai huudattaa enempi. MP7.0 + 1,5 antaa paperillakin enempi tehoja kuin M7.9.7 + 1,6, joten taisi tulla paremmat puolet molemmista.
Tähänhän tuli koko imu ja pakopuoli moottorin mukana, eli mm. muovinen imusarja ja pakosarjakatti. Mikä lie sitten vaikuttaa eniten, mutta joka tapauksessa hyvään suuntaan meni.
Pitää vielä nostaa bensanpaineita vähän, hiukan ohutta on vielä veto talla pohjassa. Tässä uudemmassa moottorissa lienee alunperinkin erilaiset suuttimet, koska siinä on vakionakin korkeampi paine. Nyt säätö on vielä vanhan koneen jäljiltä. Eli sama säädettävä paineensäädin on edelleenkin, mutta piti viritellä T-haara bensalinjaan ja siitä säätimen läpi paluu tankkiin, koska uudemmassa on enää yksi bensalinja tankilta, eikä paluuta lainkaan jakotukilta.
Muutenkin tämä tuntuu kulkevan vakaammin kuin HB kaikkine ajettuine kilometreineen, vaikka nyt tässäkin on sama "nopea" hammastanko kuin toisessa. Eli ei ollut siitä kiinni. Pidän enemmän tämän käytöksestä. Alla vielä kesäkumit, mölyävät Kamat.
Sometimes is never quite enough
11193 U40 110 '07 | 21113 S01 130 '04 | 21124 U51 142 '06
11193 U40 110 '07 | 21113 S01 130 '04 | 21124 U51 142 '06
Re: VAZ-21113 - 2004 - Elämää nähnyt
Tänään aamu alkoi sitten ryppyilyllä, ei käynyt tyhjää ollenkaan, vaikka illalla toimi ihan normaalisti. Hetken päästä vikavalo syttyi ja koodi oli ilmamassamittarilta. Putsasin - ei auttanut, vaihdoin toiseen - ei auttanut. Sitten vasta huomasin bensapaineensäätimeltä, että paine oli vain noin 2bar.
Nostin painetta siihen kolmen baarin päälle ja löytyi se tyhjäkäyntikin, tosin hetken päästä paine olikin jo 5bar. Laskin vähän paineita, jätin siihen neljän pintaan (vakio näille suuttimille 3,6-4) ja taas pelaa. Todennäköisesti joku roska liikkeellä rempan jäljiltä joka löysi tiensä säätimeen.
Vaihdoin sitten jonkinmoiset talvikumitkin mitä nyt kasasta löytyi, pari Barumia ja pari Nokialaista. Sämpylä saa palvella huonommilla keleillä, kun on paremmat kumit. Ei tosin tämäkään mennyt putkeen, kun vasen takajarru olikin takaa märkä. Vaihdoin sitten pikaisesti koko setin, sylinterin vasemmalle puolelle ja molemmille kengät ja rummut. Purkuosia, sylinterin olisin mieluusti uudenkin laittanut, mutta ei aika, eikä motivaatio riittänyt lähteä varta vasten sellaista hakemaan. Rummut oli melko tiukassa, mutta en alkanut yli 200tkm ajettuja säälimään sen kummemmin, kun parempiakin oli.
BK-10:kin on sitten seonnut seisonnan aikana, näyttö näyttää vähän mitä sattuu.
Nostin painetta siihen kolmen baarin päälle ja löytyi se tyhjäkäyntikin, tosin hetken päästä paine olikin jo 5bar. Laskin vähän paineita, jätin siihen neljän pintaan (vakio näille suuttimille 3,6-4) ja taas pelaa. Todennäköisesti joku roska liikkeellä rempan jäljiltä joka löysi tiensä säätimeen.
Vaihdoin sitten jonkinmoiset talvikumitkin mitä nyt kasasta löytyi, pari Barumia ja pari Nokialaista. Sämpylä saa palvella huonommilla keleillä, kun on paremmat kumit. Ei tosin tämäkään mennyt putkeen, kun vasen takajarru olikin takaa märkä. Vaihdoin sitten pikaisesti koko setin, sylinterin vasemmalle puolelle ja molemmille kengät ja rummut. Purkuosia, sylinterin olisin mieluusti uudenkin laittanut, mutta ei aika, eikä motivaatio riittänyt lähteä varta vasten sellaista hakemaan. Rummut oli melko tiukassa, mutta en alkanut yli 200tkm ajettuja säälimään sen kummemmin, kun parempiakin oli.
BK-10:kin on sitten seonnut seisonnan aikana, näyttö näyttää vähän mitä sattuu.
Sometimes is never quite enough
11193 U40 110 '07 | 21113 S01 130 '04 | 21124 U51 142 '06
11193 U40 110 '07 | 21113 S01 130 '04 | 21124 U51 142 '06
Re: VAZ-21113 - 2004 - Elämää nähnyt
Kaivoin tämänkin sitten esille, pesin, vaihdoin öljyt moottoriin ja vaihdoin kesäkumit alle. Vein sitten päästötestin kautta katsastukseen, edellinen olikin jäänyt väliin.
Katsuri oli iskaritestin jälkeen varma, että jossain on väljää, kolisi niin pahasti. Ei löytynyt kuitenkaan mitään sellaista alustasta, vain pakoputki oli melko lähellä lattiaa ja ilmeisesti testin rytinässä hakkasi sitten koriin. Muuten oli ihan kunnossa, mutta tuo eteläisen veljeskansan lelu- ja peltipurkkitehtaan tekele päätti ryppyillä juuri tuolloin, nimittäin kuljettajan turvavyö tuli nätisti ulos ja jäi myös ulos. Käytön puutetta, pitää jumpata ja käydä näytillä.
Vikavalo syttyikin sitten konttorin kynnyksellä ulos ajettaessa, P0327, nakuanturi lienee vetänyt itseensä taas kosteutta.
Pitää sitten viedä tämäkin Veholle näytille, niin saavat pojat sielläkin taas ihmetellä (halvin jälkkäri näillä nurkilla).
Katsuri oli iskaritestin jälkeen varma, että jossain on väljää, kolisi niin pahasti. Ei löytynyt kuitenkaan mitään sellaista alustasta, vain pakoputki oli melko lähellä lattiaa ja ilmeisesti testin rytinässä hakkasi sitten koriin. Muuten oli ihan kunnossa, mutta tuo eteläisen veljeskansan lelu- ja peltipurkkitehtaan tekele päätti ryppyillä juuri tuolloin, nimittäin kuljettajan turvavyö tuli nätisti ulos ja jäi myös ulos. Käytön puutetta, pitää jumpata ja käydä näytillä.
Vikavalo syttyikin sitten konttorin kynnyksellä ulos ajettaessa, P0327, nakuanturi lienee vetänyt itseensä taas kosteutta.
Pitää sitten viedä tämäkin Veholle näytille, niin saavat pojat sielläkin taas ihmetellä (halvin jälkkäri näillä nurkilla).
Sometimes is never quite enough
11193 U40 110 '07 | 21113 S01 130 '04 | 21124 U51 142 '06
11193 U40 110 '07 | 21113 S01 130 '04 | 21124 U51 142 '06
Re: VAZ-21113 - 2004 - Elämää nähnyt
Tämäkin tuli katsastettua loppuun, käytin eilen K1-asemalla Nummelassa. Vaihdoin koko turvavyön paremmin toimivaan. Taas saa ajaa ensi vuoden marraskuun loppuun.
Laturi sekoilee jotain, BK piippaa aika ajoin väärästä jännitteestä. Mutta koska BK:n näyttö on seonnut seisonnan aika osittain, ei saa selvää meneekö liian alas vai ylös. Pitää tutkia.
Myös uusi nakuanturi tilattu.
Sillä välin kun tämä oli seisonnassa, uusin vakuutukset näihin uusiin. Jostain syystä nykyään 111:n vakuutus on 141e/v ja 112:n 197e/v. Ennen 112 oli halvempi.
Laturi sekoilee jotain, BK piippaa aika ajoin väärästä jännitteestä. Mutta koska BK:n näyttö on seonnut seisonnan aika osittain, ei saa selvää meneekö liian alas vai ylös. Pitää tutkia.
Myös uusi nakuanturi tilattu.
Sillä välin kun tämä oli seisonnassa, uusin vakuutukset näihin uusiin. Jostain syystä nykyään 111:n vakuutus on 141e/v ja 112:n 197e/v. Ennen 112 oli halvempi.
Sometimes is never quite enough
11193 U40 110 '07 | 21113 S01 130 '04 | 21124 U51 142 '06
11193 U40 110 '07 | 21113 S01 130 '04 | 21124 U51 142 '06
Re: VAZ-21113 - 2004 - Elämää nähnyt
"uusin vakuutukset näihin uusiin"
Tätä "u-u" sanayhdistelmää piti alkaa tosissaan miettimään ja tuli selvitettyä omia ajoneuvovakuutuksia. Uusin uusiin samantein neljä vakuutusta: pakettiauto-, auto- ja kaksi moottoripyörävakuutusta ja kaikkiin tuli nyt 80% liikennevakuutukseen ja 70% mp:ien kaskoihin. Säästöä tuli vuosimaksuihin omien laskujuen mukaan n. 260 euroa!
Aikaisemmin tällainen vanhan liikennevakuutuksen samassa yhtiössä uuteen vaihtaminen ei onnistunut. Olemassa olevaa liikennevakuutusta ei saanut poikki kuin myymällä (ajoneuvon luovutus) tai romuttamalla.
Tätä "u-u" sanayhdistelmää piti alkaa tosissaan miettimään ja tuli selvitettyä omia ajoneuvovakuutuksia. Uusin uusiin samantein neljä vakuutusta: pakettiauto-, auto- ja kaksi moottoripyörävakuutusta ja kaikkiin tuli nyt 80% liikennevakuutukseen ja 70% mp:ien kaskoihin. Säästöä tuli vuosimaksuihin omien laskujuen mukaan n. 260 euroa!
Aikaisemmin tällainen vanhan liikennevakuutuksen samassa yhtiössä uuteen vaihtaminen ei onnistunut. Olemassa olevaa liikennevakuutusta ei saanut poikki kuin myymällä (ajoneuvon luovutus) tai romuttamalla.
Samara. Suomesta ja Venäjältä. Sputnikista Euroon.
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
Re: VAZ-21113 - 2004 - Elämää nähnyt
Hyvä että minun aivopieruajatuskatko poiki jotain näinkin positiivista
Sen takia minäkin uusin vakuutukset, että sai kaikkiin autoihin 80% bonukset.
Sen takia minäkin uusin vakuutukset, että sai kaikkiin autoihin 80% bonukset.
Sometimes is never quite enough
11193 U40 110 '07 | 21113 S01 130 '04 | 21124 U51 142 '06
11193 U40 110 '07 | 21113 S01 130 '04 | 21124 U51 142 '06
Re: VAZ-21113 - 2004 - Elämää nähnyt
Joskus kannattaa epäselviä asioita alkaa selvittää.
Kerroin myös veljelle ja 110:nkin liikennevakuutuksesta lähti n. 50e pois.
Veli oli kuulemma käynyt jo hakemassa leimankin satakymppiinsä, eikä mitään korjattavaa ollut löytynyt.
Jarrujenkin heitto kässäriä myöten oli tasan 0%. Oli päässyt vähän katsuriakin ojentamaan, kun katsuri oli alkanut nosturilla selvittää paineensäätäjän toimintaa. Kertoi sanoneensa katsurille, että eihän tässä takapyörät ja kässäri ota tasaisesti, jos paineensäätäjä on jumissa. "Niinhän se on" oli katsuri vastannut ja lopettanut siihen tutkimisensa.
Kerroin myös veljelle ja 110:nkin liikennevakuutuksesta lähti n. 50e pois.
Veli oli kuulemma käynyt jo hakemassa leimankin satakymppiinsä, eikä mitään korjattavaa ollut löytynyt.
Jarrujenkin heitto kässäriä myöten oli tasan 0%. Oli päässyt vähän katsuriakin ojentamaan, kun katsuri oli alkanut nosturilla selvittää paineensäätäjän toimintaa. Kertoi sanoneensa katsurille, että eihän tässä takapyörät ja kässäri ota tasaisesti, jos paineensäätäjä on jumissa. "Niinhän se on" oli katsuri vastannut ja lopettanut siihen tutkimisensa.
Samara. Suomesta ja Venäjältä. Sputnikista Euroon.
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»