VAZ-21113,5 - 2004 - Elämää nähnyt
Lähetetty: 24.11.2014 15:22
Aloitanpa tästäkin uuden aiheen, kun ei liene mieltä jatkaa tuonne vanhaan aiheeseen.
Eli tämä tuli hankittua hieman yli vuosi sitten. Auto on kovia kokenut ja huonollakin hoidolla ollut edellisessä elämässään.
Editoin jaksaessani tähän muita vaiheita, mutta aloitetaan viimeisestä:
Ihan ei vielä kerennyt 200tkm ilmestyä mittariin, kun viime perjantaina töistä lähtiessäni löin auton normaalisti käyntiin, mutta käynti oli vähän ontuvaa, mutta tasaantui melko pian normaaliksi. Tämä oli se lumimyräkkäpäivä täällä etelässä, joten ajattelin että kosteutta jossain (ja arvio osui kuin osuikin oikeaan).
Kävin vielä n. 50km kotimatkalla tankilla ja kaikki pelasi normaalisti, kunnes kerkesin kotikulmille, niin alkoi vikavalo vilkkua ja vähän haiskahtikin. Kotipihalle pääsin niin pellin alta nousee käryä, outo katku. Avasin pellin, ei ihmeempiä, mutta käynti puputtavaa. Annoin kaasua niin sain jotain kuumia tirskeitä naamalleni. Sammutin ja katsoin jäähdytysnestesäiliöön - tyhjä, kokeilin vesiletkuista, niissä oli vielä vettä.
No, ei kun auki.
Liekkirengas oli tuollain auki ja sen välistä tiivistemateriaalia hävinnyt, suora yhteys vesikanavaan. Eli uutta pahvia kaipaa, ei vain löydy oikein mistään lyhyellä varoitusajalla.
Mikähän lienee 8v ja 16v kansipahvien ero? Lohkothan ovat samasta muotista, kannen pulteissa puolestaam eroa halkaisijassa, olisiko tuo ainut ero?
Tuolta näyttää pikkaisen auki 200tkm ajettu 16v moottori sisältä.
Tirskeet naamalle puolestaan johtuivat haljenneesta pakosarjasta, olen aina luullut että se vuotaa hieman pakoputken ja pakosarjan välistä, mutta olikin pakosarjassa pari halkeamaa. Ne tuli hitsattua tänään samalla, näkyy tuossa kuvassakin korjaus.
Kannessa oli aika paljon törkyä vesikanavissa, puhaltelin niitä vielä hieman puhtaaksi tuon kuvan oton jälkeen.
Kesällä vaihdoin tähän jäähdytysnesteet jakopääremontin yhteydessä. Haisee ihan omituiselle palaessaan kyseinen aine, ei lainkaan makea tunnistettava haju niin kuin silloin ennen.
Nyt vain odotetaan saako motonet järkättyä uuden tiivisteen huomiseen mennessä, vai pitääkö hakea perjantaina Hämeenlinnasta, kun sinne päin olen muutenkin menossa.
Eli tämä tuli hankittua hieman yli vuosi sitten. Auto on kovia kokenut ja huonollakin hoidolla ollut edellisessä elämässään.
Editoin jaksaessani tähän muita vaiheita, mutta aloitetaan viimeisestä:
Ihan ei vielä kerennyt 200tkm ilmestyä mittariin, kun viime perjantaina töistä lähtiessäni löin auton normaalisti käyntiin, mutta käynti oli vähän ontuvaa, mutta tasaantui melko pian normaaliksi. Tämä oli se lumimyräkkäpäivä täällä etelässä, joten ajattelin että kosteutta jossain (ja arvio osui kuin osuikin oikeaan).
Kävin vielä n. 50km kotimatkalla tankilla ja kaikki pelasi normaalisti, kunnes kerkesin kotikulmille, niin alkoi vikavalo vilkkua ja vähän haiskahtikin. Kotipihalle pääsin niin pellin alta nousee käryä, outo katku. Avasin pellin, ei ihmeempiä, mutta käynti puputtavaa. Annoin kaasua niin sain jotain kuumia tirskeitä naamalleni. Sammutin ja katsoin jäähdytysnestesäiliöön - tyhjä, kokeilin vesiletkuista, niissä oli vielä vettä.
No, ei kun auki.
Liekkirengas oli tuollain auki ja sen välistä tiivistemateriaalia hävinnyt, suora yhteys vesikanavaan. Eli uutta pahvia kaipaa, ei vain löydy oikein mistään lyhyellä varoitusajalla.
Mikähän lienee 8v ja 16v kansipahvien ero? Lohkothan ovat samasta muotista, kannen pulteissa puolestaam eroa halkaisijassa, olisiko tuo ainut ero?
Tuolta näyttää pikkaisen auki 200tkm ajettu 16v moottori sisältä.
Tirskeet naamalle puolestaan johtuivat haljenneesta pakosarjasta, olen aina luullut että se vuotaa hieman pakoputken ja pakosarjan välistä, mutta olikin pakosarjassa pari halkeamaa. Ne tuli hitsattua tänään samalla, näkyy tuossa kuvassakin korjaus.
Kannessa oli aika paljon törkyä vesikanavissa, puhaltelin niitä vielä hieman puhtaaksi tuon kuvan oton jälkeen.
Kesällä vaihdoin tähän jäähdytysnesteet jakopääremontin yhteydessä. Haisee ihan omituiselle palaessaan kyseinen aine, ei lainkaan makea tunnistettava haju niin kuin silloin ennen.
Nyt vain odotetaan saako motonet järkättyä uuden tiivisteen huomiseen mennessä, vai pitääkö hakea perjantaina Hämeenlinnasta, kun sinne päin olen muutenkin menossa.