VAZ-21113,5 - 2004 - Elämää nähnyt
Alueen säännöt
Otsikoi postauksesi muotoon:
TEHTAAN MALLINUMERO - VUOSIMALLI - VAPAAEHTOINEN NIMI - VAPAAMUOTOINEN AUTON TILA (PROJEKTI/KÄYTTIS/YMS.)
Huom! Ketjun nimeämisessä saa ja on toivottavaa käyttää hieman mielikuvista sääntöjen puitteissa jotta autosi erottuisi muiden joukosta. Jos autoillasi on esimerkiksi nimi tai joku muu kuvaus projektista olisi suotavaa pelkän mallinumeron ja vuosiluvun lisäksi.
Otsikoi postauksesi muotoon:
TEHTAAN MALLINUMERO - VUOSIMALLI - VAPAAEHTOINEN NIMI - VAPAAMUOTOINEN AUTON TILA (PROJEKTI/KÄYTTIS/YMS.)
Huom! Ketjun nimeämisessä saa ja on toivottavaa käyttää hieman mielikuvista sääntöjen puitteissa jotta autosi erottuisi muiden joukosta. Jos autoillasi on esimerkiksi nimi tai joku muu kuvaus projektista olisi suotavaa pelkän mallinumeron ja vuosiluvun lisäksi.
Re: VAZ-21113 - 2004 - Elämää nähnyt
Käpy paloi takavaloihin. Tilasin nelinapaisia vesitiivitä liittimiä ja BA15S lampunkantoja 6kpl. Kaikki temput tehty takavaoille, mutta aina vain joku pimenee omia aikojaan.
Muuten mennään eteenpäin ilman ihmeempiä, vikamuistikin pysynyt tyhjänä. Toissapäivänä mittarissa seisoi 222222km.
Muuten mennään eteenpäin ilman ihmeempiä, vikamuistikin pysynyt tyhjänä. Toissapäivänä mittarissa seisoi 222222km.
Sometimes is never quite enough
11193 U40 110 '07 | 21113 S01 130 '04 | 21124 U51 142 '06
11193 U40 110 '07 | 21113 S01 130 '04 | 21124 U51 142 '06
Re: VAZ-21113 - 2004 - Elämää nähnyt
Mulla Syksyn takavalo remontin jälkeen tai alkutalvea tais olla, niin on todella hyvin pelannut valot ja asioikseen on bk10 lukea kun ei ole sinne tullut yhtään vika merkkiä koko talvena. vaikka polannetta ja tärinää on lada tänä talvena saanut. Takavaloon porasin pienet reijjät lampun kiinnikkeeseen ja laitoin eristetyn rautalangan painamaan systeemiä pohjaan..On ollut erittäin helppo talvi Ladalle jota haukutaan Malliston Huonoimmaksi... <Kiva numerosarja sinulla mittaristossa.
Re: VAZ-21113 - 2004 - Elämää nähnyt
Olen tuosta tinannut lampunkannat, kun oli piirilevy niin löystynyt etteivät lamput pysyneet kunnolla paikoillaan. Liittimet on putsattu, laitettu vaseliinia pintaan ja työnnetty täytettä piirilevyn alle kiristämään, mutta taitaa olla vain tunnit täynnä. Yleensä ei tarvitse edes kunnolla koskea kun taas syttyy, mutta kun ei jaksa aina olla räpläämässä.
Jännä että toisessa 111:ssä ei tarvinnut näihin juurikaan koskea, toimivat vain vuodesta toiseen.
Tällaiset liittimet tulee:
Ja tällaiset kannat:
En vielä tiedä miten nuo kannat järkkään paikoilleen, mutta eiköhän ne jotenkin uppoa.
Jokusen euron noista köyhtyi.
Jännä että toisessa 111:ssä ei tarvinnut näihin juurikaan koskea, toimivat vain vuodesta toiseen.
Tällaiset liittimet tulee:
Ja tällaiset kannat:
En vielä tiedä miten nuo kannat järkkään paikoilleen, mutta eiköhän ne jotenkin uppoa.
Jokusen euron noista köyhtyi.
Sometimes is never quite enough
11193 U40 110 '07 | 21113 S01 130 '04 | 21124 U51 142 '06
11193 U40 110 '07 | 21113 S01 130 '04 | 21124 U51 142 '06
Re: VAZ-21113 - 2004 - Elämää nähnyt
Sen verran kätevä oot Että Onnistuu..
Re: VAZ-21113 - 2004 - Elämää nähnyt
Tänään tuli haettua tähän uudet kesäkumit, ajattelin kerrankin olla ajoissa liikkeellä tässä asiassa. Ei toki alle laitettu vielä, mutta ovatpahan nyt valiina odottamassa sitä päivää.
Halvemman pään kumeista valitsin hiljaisimmat, Kormoran Impulser B2, koossa 175/65-14. Kiinalaisiin en kehdannut sortua, eli tuli puolalainen merkki, jonka Michelin omistaa ja joka on valmistettu Romaniassa. Nämä tuli pyöräytettyä Punton aluille, jotka ovat jo pari kesää tämän alla palvelleet.
Halvemman pään kumeista valitsin hiljaisimmat, Kormoran Impulser B2, koossa 175/65-14. Kiinalaisiin en kehdannut sortua, eli tuli puolalainen merkki, jonka Michelin omistaa ja joka on valmistettu Romaniassa. Nämä tuli pyöräytettyä Punton aluille, jotka ovat jo pari kesää tämän alla palvelleet.
Viimeksi muokannut mush, 8.3.2016 19:40. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Sometimes is never quite enough
11193 U40 110 '07 | 21113 S01 130 '04 | 21124 U51 142 '06
11193 U40 110 '07 | 21113 S01 130 '04 | 21124 U51 142 '06
Re: VAZ-21113 - 2004 - Elämää nähnyt
Ostin joskus 90-luvun puolivälin tietämissä Transittiin "Stomil Kormoran" 195C-14 kesärenkaat Tartossa. Silloin niitä vielä markkinoitiin "Stomil" merkillä ja olivat Puolassa tehtyjä, Michelinin "pinnalla" ja tehdas sen omistuksessa oli jo tuolloin. Hyvät renkaat kyllä mielestäni olivat, eivät ainakaan yhtään huonommat kuin Uniroyal ensiasennusrenkaat, joiden tilalle ne Stomilit silloin tuli.
Samara. Suomesta ja Venäjältä. Sputnikista Euroon.
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
Re: VAZ-21113 - 2004 - Elämää nähnyt
Alkuperäinen Kormoranin valmistaja onkin Stomil-Olsztyn, mutta Michelin näyttää ostaneen loputkin siitä 2005 ja nimi on vaihtunut Michelin Polskaksi. Wikipedian mukaan Olsztynissa tehdään renkaita 4000 työntekijän voimin, eli ihan mikään pikkupaja. (OT Olsztyn on yksi inhokkikaupunkejani läpiajettavaksi, aika monta kertaa tuolta on läpi painettu).
Muutamia arvosteluita netistä luin ko. kumeista ja kun oli EU normien mukainen melutaso alhaisin, 68dB, kun muissa tarjotuissa oli 70dB. Kulutustaso oli kyllä pykälää huonompi kuin muissa, mutta näissä vehkeissä kun rengasmelu kuuluu, niin mielummin hiljaisempi.
Toivotaan että kohta pääsee kokeilemaan.
Muutamia arvosteluita netistä luin ko. kumeista ja kun oli EU normien mukainen melutaso alhaisin, 68dB, kun muissa tarjotuissa oli 70dB. Kulutustaso oli kyllä pykälää huonompi kuin muissa, mutta näissä vehkeissä kun rengasmelu kuuluu, niin mielummin hiljaisempi.
Toivotaan että kohta pääsee kokeilemaan.
Sometimes is never quite enough
11193 U40 110 '07 | 21113 S01 130 '04 | 21124 U51 142 '06
11193 U40 110 '07 | 21113 S01 130 '04 | 21124 U51 142 '06
Re: VAZ-21113 - 2004 - Elämää nähnyt
Itsekin olen Olsztynistä kerran läpi ajanut joskus 90-luvun lopulla kun lähdettiin Augustowista Järvi-Puolan kautta maata läpiajamaan.
Ainakin silloin itselle tuntui kaikki Puolan kaupungit hankalilta läpiajettavilta. Kartasta näyttivät pikkukyliltä, mutta kun pääsi kohteeseen niin jengiä oli joka puolella kuin pipoa ja niitä "pikkukyliä" siellä riittää, yhdestä kun pääsee läpi niin seuraava on jo vastassa. Pari kertaa kun joutui rosvopoliiseille maksamaan ties mistä ja Saksan rajalla lähellä Oderia huoltarilla lopuksi vielä yritettiin rullata, tuli jo mieleen, että ei ikinä enää tähän maahan. Tältä vuosituhannelta kokemukset Puolasta puuttuvat ja oletettavasti muutosta tapahtunut ettei jokaista suurempaa taajamaa tarvitse läpi ajaa.
Ainakin silloin itselle tuntui kaikki Puolan kaupungit hankalilta läpiajettavilta. Kartasta näyttivät pikkukyliltä, mutta kun pääsi kohteeseen niin jengiä oli joka puolella kuin pipoa ja niitä "pikkukyliä" siellä riittää, yhdestä kun pääsee läpi niin seuraava on jo vastassa. Pari kertaa kun joutui rosvopoliiseille maksamaan ties mistä ja Saksan rajalla lähellä Oderia huoltarilla lopuksi vielä yritettiin rullata, tuli jo mieleen, että ei ikinä enää tähän maahan. Tältä vuosituhannelta kokemukset Puolasta puuttuvat ja oletettavasti muutosta tapahtunut ettei jokaista suurempaa taajamaa tarvitse läpi ajaa.
Samara. Suomesta ja Venäjältä. Sputnikista Euroon.
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
Re: VAZ-21113 - 2004 - Elämää nähnyt
MInäkin tappelin aikoinaan noiden takavalojen kanssa.Vaatii tehtaalta todellista ammattitaitoa tehdä noin epäluotettavat takavalot.20 autoa olen omistanut joista 3 Ladaa niin nuo on huonoimmista huonoimmat.Muistakseni tinasin piirikortiin kyhmyt.
Re: VAZ-21113 - 2004 - Elämää nähnyt
225tkm, tyjäkäynti ajoittain täristävää, pitää putsata tk-säädin, johan siitä edellisestä kerrasta onkin kohta 50tkm. Öljynvaihtoa kaipaa tämäkin, eipä ole näilläkään kilometreillä ollut tarvetta lisätä edellisen vaihdon jälkeen.
Jakopää pitäisi laittaa jossain välissä, kilometrit alkaa olla täynnä. Venäläinen hihna oli alunperinkin hieman kyseenalainen.
Takavaoljen "korjaussarja" on myös saapunut, pitäisi löytää aikaa askarrella. Yllättäen nyt valot ovat pelanneet jo jonkin aikaa ongelmitta.
Jakopää pitäisi laittaa jossain välissä, kilometrit alkaa olla täynnä. Venäläinen hihna oli alunperinkin hieman kyseenalainen.
Takavaoljen "korjaussarja" on myös saapunut, pitäisi löytää aikaa askarrella. Yllättäen nyt valot ovat pelanneet jo jonkin aikaa ongelmitta.
Sometimes is never quite enough
11193 U40 110 '07 | 21113 S01 130 '04 | 21124 U51 142 '06
11193 U40 110 '07 | 21113 S01 130 '04 | 21124 U51 142 '06
Re: VAZ-21113 - 2004 - Elämää nähnyt
Pari sataa kilometriä uusilla kumeilla ajettu ja on ihan positiiviset ensikokeukset. Hiljaisimat mitä Ladassa on tähän asti ollut, eivät ääntele kummemmin edes nastojen karhentamalla päällysteellä. Eivät keskitä ohjausta niin voimakkaasti kuin vanhat, mutta riittävästi, että tuntuma säilyy. Nätisti pyörivät moottoritien kesärajoituksillakin.mush kirjoitti:Tänään tuli haettua tähän uudet kesäkumit 8< 8< Kormoran Impulser B2, koossa 175/65-14.
Nyt kyllä kuuluu sitten kaikki muut äänet, varsinkin vaihteiston jollotus (eli pitää se laakeri vaihtaa kytkinakselin toiseenkin päähän vihdoin ja viimein).
Sometimes is never quite enough
11193 U40 110 '07 | 21113 S01 130 '04 | 21124 U51 142 '06
11193 U40 110 '07 | 21113 S01 130 '04 | 21124 U51 142 '06
Re: VAZ-21113 - 2004 - Elämää nähnyt
Lataus pätkii lyhyesti silloin tällöin, ilmeisesti hiilet alkaa olla laturissa loppu. BK-10 reagoi jännitevaroituksella, mutta edes latausvalo ei. Tuota varten ostinkn myyntipalstalta hyväkuntoisen laturin niin on helppo heittää paikalleen jossain välissä.
Suuresti ei ole tullut hetkeen kilometrejä, kun auto seisoi pari viikkoa lentokentän kupeessa kärpäspuistossa (Flypark). Kuitenkin vajaa tonni ajettu uusilla kumeilla ja tuntuu että Kormoranit ovat rauhoittuneet hieman entisestään ja tuntuma parantunut (tai sitten olen vain tottunut).
Suuresti ei ole tullut hetkeen kilometrejä, kun auto seisoi pari viikkoa lentokentän kupeessa kärpäspuistossa (Flypark). Kuitenkin vajaa tonni ajettu uusilla kumeilla ja tuntuu että Kormoranit ovat rauhoittuneet hieman entisestään ja tuntuma parantunut (tai sitten olen vain tottunut).
Sometimes is never quite enough
11193 U40 110 '07 | 21113 S01 130 '04 | 21124 U51 142 '06
11193 U40 110 '07 | 21113 S01 130 '04 | 21124 U51 142 '06
Re: VAZ-21113 - 2004 - Elämää nähnyt
Tällaisella patentilla tultiin töistä kotiin tänään:
Olkoon toistaiseksi pienenä arvoituksena, tutkitaan tarkemmin huomenna mitä ja miksi...
Olkoon toistaiseksi pienenä arvoituksena, tutkitaan tarkemmin huomenna mitä ja miksi...
Sometimes is never quite enough
11193 U40 110 '07 | 21113 S01 130 '04 | 21124 U51 142 '06
11193 U40 110 '07 | 21113 S01 130 '04 | 21124 U51 142 '06
Re: VAZ-21113 - 2004 - Elämää nähnyt
Iskunvaimentimen kiinnitykseen liittyvä vika ehkä, mutta korkkasiko kierre alempaa, vai ruostevaurioko kävi vai mitä? Vaikea arvata...
Lada 117 STW 1,4 16v 2009
Lada 112 HB 1,6 16v 2005
Eurosamara 1,5 Gli -98
Saab 900i -90
Saab 9-3 2.0t -02 & 1.8t -04
VW Transporter Syncro -97
VW Passat V6 Syncro -98
VW 1300 -73
4 x Talbot: 3 x 1510 & 1 x Solara
Chrysler 1508 GT
Lada 112 HB 1,6 16v 2005
Eurosamara 1,5 Gli -98
Saab 900i -90
Saab 9-3 2.0t -02 & 1.8t -04
VW Transporter Syncro -97
VW Passat V6 Syncro -98
VW 1300 -73
4 x Talbot: 3 x 1510 & 1 x Solara
Chrysler 1508 GT
Re: VAZ-21113 - 2004 - Elämää nähnyt
Vaihdelaatikon kiinnitys karannut luulisin..