VAZ-2112 - 2002 - Käyttöauto
Alueen säännöt
Otsikoi postauksesi muotoon:
TEHTAAN MALLINUMERO - VUOSIMALLI - VAPAAEHTOINEN NIMI - VAPAAMUOTOINEN AUTON TILA (PROJEKTI/KÄYTTIS/YMS.)
Huom! Ketjun nimeämisessä saa ja on toivottavaa käyttää hieman mielikuvista sääntöjen puitteissa jotta autosi erottuisi muiden joukosta. Jos autoillasi on esimerkiksi nimi tai joku muu kuvaus projektista olisi suotavaa pelkän mallinumeron ja vuosiluvun lisäksi.
Otsikoi postauksesi muotoon:
TEHTAAN MALLINUMERO - VUOSIMALLI - VAPAAEHTOINEN NIMI - VAPAAMUOTOINEN AUTON TILA (PROJEKTI/KÄYTTIS/YMS.)
Huom! Ketjun nimeämisessä saa ja on toivottavaa käyttää hieman mielikuvista sääntöjen puitteissa jotta autosi erottuisi muiden joukosta. Jos autoillasi on esimerkiksi nimi tai joku muu kuvaus projektista olisi suotavaa pelkän mallinumeron ja vuosiluvun lisäksi.
Re: VAZ-2112 - 2002 - Käyttöauto
Tärkeinhän ei ole puristuspaineen korkea arvo vaan tasaisuus sylinterien välillä, eli ei saisi mielellään yli 10% heittoa olla.
Re: VAZ-2112 - 2002 - Käyttöauto
Mutta ei kai mikään auto kuitenkaan sen takia tien päälle jää, jos jossain pyty(i)ssä on heittoa yli 10% ? Jos ei sitten hihnan pettämisestä johdu.
Itsellä oli joskus monia vuosia sitten Samarassa pakoventtiili palanut, mikä tuli ilmi vasta katsastuksessa suuren hiilivetymäärän myötä. Se ei sytyttänyt edes moottorivaloa, puristuspaineita mitattaessa ykköspytystä löytyi painetta muistaakseni vain jotain 4-5:n luokkaa.
Itsellä oli joskus monia vuosia sitten Samarassa pakoventtiili palanut, mikä tuli ilmi vasta katsastuksessa suuren hiilivetymäärän myötä. Se ei sytyttänyt edes moottorivaloa, puristuspaineita mitattaessa ykköspytystä löytyi painetta muistaakseni vain jotain 4-5:n luokkaa.
Samara. Suomesta ja Venäjältä. Sputnikista Euroon.
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
Re: VAZ-2112 - 2002 - Käyttöauto
Niin ongelmia on todella paljon ollut. Bensaa putkistoon, katti hajonnut. Joka paikka bensassa. Suutinpukin johdot uusittu. Suuttimet sumuttavat ilmeisesti irrallaan ollessa tasaisesti. Tulpat uusittu, puristuksis mittailtu ja vaikka mitä. En ole itse paljon korjaamolla kerinnyt olemaan kun on työ mutta älyän sen verran että kalliiksi käy, vielä jakohihnan vaihtokin olisi. Alkaa alkoholismi tuntua houkuttelevalta vaihtoehdolta. Jotain horisivat että nyt jotenkin käy ja polttoaine pumppu pitää uusia. En tiedä.... tiedä vain että v*tutt**. Huomenna kuulen lisää ehkä. Tässä unettoman keskiyön tilitystä ja aamulla töihin jonka palkka ei riitä tähän elämään. Motivoivaa....
Re: VAZ-2112 - 2002 - Käyttöauto
Suomi 100 v*ttu jee
Re: VAZ-2112 - 2002 - Käyttöauto
Onkohan kampiakselin siivapyörä antanut vulkanoinnista periksi ja siirtynyt hieman
Re: VAZ-2112 - 2002 - Käyttöauto
Yritän tässä avata tapahtumia noin pähkinänkuoressa. Autoni on nykinyt ajoittaean ajaessa puolisen vuotta, ei koko ajan mutta joskus kiihdyttäessä on tuntunut nykäisy.
No olin tässä taannoin lähdössä Venäjälle niin auto rupesi kiihtyvästi nykimään ja hyytymään niin pahasti että sammutin (moottorin merkkivalo syttyi ja välkkyi vällillä) sen tien sivuun. Kävimme äidin autolla Venäjällä koska tarvitsin varaosia autooni.
Päivän seisomisen jälkeeen auto käynnistyi ihan ok ja sain ajettua sen kotiin mutta moottorin merkkivalo paloi koko ajan.
Sovimme korjaamolle ajan seuraavaksi aamuksi. Aamulla oli myös lääkäri aika jonka siirtäminen oli vaikeaa. Sovimme että koetan käydä lääkärissä ja sieltä sitten suoraan huoltoon. Lääkäriin lähtiessä jo haistoin bensan ja huomasin paksun savun tulevan putkesta. Hampaat irvessä ajoin lääkäriin. Sieltäkin pääsin lähtemään mutta auto hyytyin pahasti nykien tien sivuun. Yritin tyhmyyttäni vielä startata ja ajoin vielä pari metriä.
Sitten alkoi tulemaan savua auton alta, kurkkasin sinne ja katalysaattori oli tulipunainen kuumuudesta ja tulipalonvaara ilmeinen. Onneksi auto jäähtyi ja sen pahempaa ei tapahtunut. Auto hinattiin korjaamolle. Ilmoittivat että jokapaikka lainehtii bensassa koneistossa. Öljykin haisi bensalle.
Annoin korjaamomiehille uudet suutinpukkien johdot että vaihtavat samalla kun kuitenkin suuttimia tutkivat. (Oli vähän samanlaista vikaa noin pari vuotta sitten joka lakkasi, kerkesin hommata johdot kun epäilimme niiden kosketushäiriötä syylliseksi)
Uusivat pari tulppaa jotka eivät antaneet tarpeeksi kipinää. Tyhjensivät katin näin ensi hätään sillä se oli tukossa. Bensanpaineet olivat heikot joten epäilivät syylliseksi bensapumppua. Syy oli kuitenkin tukkeunut ja sisältä ruostuen hajonnut polttoaine suodatin. (Ihmettelin asiaa sillä olen liiankin usein vaihtanut polttoainesuodattimen) No auto toimii nyt muuten paitsi katti tyhjä. Samaan syssyyn vaitoivat jakohihnan ja kiristinrullat sekä vesipumpun. Oli aikakin sillä olin ajanut jo yli 61 000 km edellisestä. Pumppu oli jo väljä ja muutenkin ihan loppu. Hihnakin oli heikossa hapessa oli jopa kivi iskenyt hihnasta läpi ja oli vielä kiinni siinä.
Että semmosta näin tiivistettynä.
No olin tässä taannoin lähdössä Venäjälle niin auto rupesi kiihtyvästi nykimään ja hyytymään niin pahasti että sammutin (moottorin merkkivalo syttyi ja välkkyi vällillä) sen tien sivuun. Kävimme äidin autolla Venäjällä koska tarvitsin varaosia autooni.
Päivän seisomisen jälkeeen auto käynnistyi ihan ok ja sain ajettua sen kotiin mutta moottorin merkkivalo paloi koko ajan.
Sovimme korjaamolle ajan seuraavaksi aamuksi. Aamulla oli myös lääkäri aika jonka siirtäminen oli vaikeaa. Sovimme että koetan käydä lääkärissä ja sieltä sitten suoraan huoltoon. Lääkäriin lähtiessä jo haistoin bensan ja huomasin paksun savun tulevan putkesta. Hampaat irvessä ajoin lääkäriin. Sieltäkin pääsin lähtemään mutta auto hyytyin pahasti nykien tien sivuun. Yritin tyhmyyttäni vielä startata ja ajoin vielä pari metriä.
Sitten alkoi tulemaan savua auton alta, kurkkasin sinne ja katalysaattori oli tulipunainen kuumuudesta ja tulipalonvaara ilmeinen. Onneksi auto jäähtyi ja sen pahempaa ei tapahtunut. Auto hinattiin korjaamolle. Ilmoittivat että jokapaikka lainehtii bensassa koneistossa. Öljykin haisi bensalle.
Annoin korjaamomiehille uudet suutinpukkien johdot että vaihtavat samalla kun kuitenkin suuttimia tutkivat. (Oli vähän samanlaista vikaa noin pari vuotta sitten joka lakkasi, kerkesin hommata johdot kun epäilimme niiden kosketushäiriötä syylliseksi)
Uusivat pari tulppaa jotka eivät antaneet tarpeeksi kipinää. Tyhjensivät katin näin ensi hätään sillä se oli tukossa. Bensanpaineet olivat heikot joten epäilivät syylliseksi bensapumppua. Syy oli kuitenkin tukkeunut ja sisältä ruostuen hajonnut polttoaine suodatin. (Ihmettelin asiaa sillä olen liiankin usein vaihtanut polttoainesuodattimen) No auto toimii nyt muuten paitsi katti tyhjä. Samaan syssyyn vaitoivat jakohihnan ja kiristinrullat sekä vesipumpun. Oli aikakin sillä olin ajanut jo yli 61 000 km edellisestä. Pumppu oli jo väljä ja muutenkin ihan loppu. Hihnakin oli heikossa hapessa oli jopa kivi iskenyt hihnasta läpi ja oli vielä kiinni siinä.
Että semmosta näin tiivistettynä.
Re: VAZ-2112 - 2002 - Käyttöauto
Hyvä että Peluaa.
Re: VAZ-2112 - 2002 - Käyttöauto
Polttoainesuodatin vaihdettu viimeksi 14.12.2016. Ei kestänyt vuottakaan. Tarvikesuodatin oli..... nyt Ladan originaali.
Re: VAZ-2112 - 2002 - Käyttöauto
Oliko siis joku suutin jumittunut auki jonkin bensansuodattimesta irronneen nokareen takia?
☭☭☭☭☭☭☭☭☭☭
Lada Samara 1500i -96
Tunturi Tiger Aqua -89
+ muita hienoja vehkeitä
Lada Samara 1500i -96
Tunturi Tiger Aqua -89
+ muita hienoja vehkeitä
Re: VAZ-2112 - 2002 - Käyttöauto
En todellakaan tiedä.
-
- Viestit: 3624
- Liittynyt: 3.7.2010 22:09
Re: VAZ-2112 - 2002 - Käyttöauto
Oletko tankannut venäjän bensaa jostain epämääräiseltä asemalta? Aika yllättävää että suodatin ruostuisi noin nopeasti sisältä päin..
Luottamus hyvä, kontrolli parempi.
Neuvostoliitossa ei ollut tätäkään ongelmaa.
Neuvostoliitossa ei ollut tätäkään ongelmaa.
-
- Viestit: 1924
- Liittynyt: 30.6.2005 19:58
- Paikkakunta: Öllölä,Tuupovaara Joensuu
Re: VAZ-2112 - 2002 - Käyttöauto
Niiralan rajanylityspaikan läheisyydessä ei ole epämääräisiä tankkauspisteitä.Bensiini on ottomoottorin kannalta parempaa kuin tällä puolen rajaa.
Alkoholi laimennettuna suuhun,ei bensatankkiin.
Alkoholi laimennettuna suuhun,ei bensatankkiin.
2112,-04,hopea
2112,-06,musta
2111,-06,musta
2x 1119,-08,hopea
ex:2105x3,2107x3,2104x2,2109x2,2110x2,2108,2111x2,2112x2,1117.
Vielä kun pääsis Popetan kyytiin!
2112,-06,musta
2111,-06,musta
2x 1119,-08,hopea
ex:2105x3,2107x3,2104x2,2109x2,2110x2,2108,2111x2,2112x2,1117.
Vielä kun pääsis Popetan kyytiin!
Re: VAZ-2112 - 2002 - Käyttöauto
Lattaraudalle. En ole tankannut sen epämääräisemmissä kuin muutkaan. Sitäpaitsi huonomman vointini vuoksi olen puolen vuoden aikana käynyt omalla autolla vain kaksi kertaa tankilla. Näet mielelläsi ongelman siellä päässä sen kyllä tunnemme. Voi se ollakin mutta jotenkin väsyttää joskus jotkut tyypit. Epäilen ostaneeni kerran yhdeltä huolto asemalta vanhemman näköisiä polttoaine suodattimia, tämä oli yksi niistä. Voihan olla että esim varastointi paikka on ollut huono ja suodatin on alkanut mahimaan sisältä jo ennen kuin ostinkaan sen.
Re: VAZ-2112 - 2002 - Käyttöauto
Sen verran raporttia että 150 000km pyörähti.
Re: VAZ-2112 - 2002 - Käyttöauto
Noniin... laitetaan päivitystä, maanantaina ajoin töyssyyn ja kuului hirmuinen pamaus. Ääni kuului takarenkaan luota ja pysäytin auton. Siellä oli renkaan välissä joku peltinen ruoste möykky ja renkaan välistä pilkisti myös musta letkun pätkä.
Kaverin kanssa siitä jo keskusteltiinkin että olisiko se joku polttoaine puolen "paisunta säiliö". En tiedä mikä on oikea nimi. Irroitin sen ruostemöykyn renkaan välistä äsken ja napsaisin renkaan välistä pilkistävän letkun lyhemmäksi. Pitänee uusia osia jostain koettaa kalastella.
Kaverin kanssa siitä jo keskusteltiinkin että olisiko se joku polttoaine puolen "paisunta säiliö". En tiedä mikä on oikea nimi. Irroitin sen ruostemöykyn renkaan välistä äsken ja napsaisin renkaan välistä pilkistävän letkun lyhemmäksi. Pitänee uusia osia jostain koettaa kalastella.