VAZ-21013 - 1988 - Isältä pojalle - Harrasteauto

Takavetoiset Ladat: 2101-2107, myyty Suomessa vuosina 1971-1997

Otsikoi muotoon: TEHTAAN MALLINUMERO - VUOSIMALLI - VAPAAEHTOINEN NIMI - VAPAAMUOTOINEN AUTON TILA (PROJEKTI/KÄYTTIS/YMS.)
Alueen säännöt
Otsikoi postauksesi muotoon:

TEHTAAN MALLINUMERO - VUOSIMALLI - VAPAAEHTOINEN NIMI - VAPAAMUOTOINEN AUTON TILA (PROJEKTI/KÄYTTIS/YMS.)

Huom! Ketjun nimeämisessä saa ja on toivottavaa käyttää hieman mielikuvista sääntöjen puitteissa jotta autosi erottuisi muiden joukosta. Jos autoillasi on esimerkiksi nimi tai joku muu kuvaus projektista olisi suotavaa pelkän mallinumeron ja vuosiluvun lisäksi.
Uitukki
Lada kerhon jäsen
Viestit: 1368
Liittynyt: 6.1.2010 15:22
Paikkakunta: Ий

VAZ-21013 - 1988 - Isältä pojalle - Harrasteauto

Viesti Kirjoittaja Uitukki »

No niin. Isän autoilut on autoiltu ku sai aivoinfarktin heinäkuussa josta seurasi ajokieltoa. Marraskuussa ennen 70-vuotispäivää isä kävi lääkärillä ja lääkäri sanoi että ajoluvan palauttamiselle ja ajokortin uusinnalle ei ole terveydellistä estettä mutta inssi pitää suorittaa. Isä otti yhden ajotunnin ja yritti seuraavana päivänä inssiä ja reputti. Ei aikonut yrittää uudestaan joten laadin huutonettiin ilmotuksen Ladasta. Eipä kellää kiinnostanu ostaa joten tehtiin isän kans eilen paperit ja Lada on nyt minun. Minun ensimmäinen Ladani. Tänne vois alkaa kirjottelemaan auton vaiheita. Autolla on ajettu melkein 300000 km ja on ollut ympärivuotisessa ajossa näihin päiviin asti.
Viimeksi muokannut Uitukki, 3.4.2020 7:29. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Mönkijän korvike Saab 900i -86
Käyttis Saab 900 S -97

Uitukki
Lada kerhon jäsen
Viestit: 1368
Liittynyt: 6.1.2010 15:22
Paikkakunta: Ий

Re: VAZ-21013 - 1988 - Nimetön - Harrasteauto

Viesti Kirjoittaja Uitukki »

Eilen kävin tälle vuokraamassa katospaikan. Ei pahan hintanen. 12 €/kk. Mansesta oon tilannu osia. Tankki pitää vaihtaa kun uudella korkillakin sotkee lokasuojan täydella tankilla. Epäilen vuotavan täyttöputken liitoskohdasta. Samalla vaihdatan tankin aluspellin, säädätän irvistävät ovet, kaasarin putsautan ja roiskeläpät asennutan.

E: Katospaikan vuokraaja tuntee auton ekan omistajan. Käskin sanoa terveisiä että Lada on edelleen hengissä 8)
Mönkijän korvike Saab 900i -86
Käyttis Saab 900 S -97

Avatar
pressa
Viestit: 9209
Liittynyt: 25.9.2003 13:23
Paikkakunta: Seinäjoki

Re: VAZ-21013 - 1988 - Nimetön - Harrasteauto

Viesti Kirjoittaja pressa »

Tarkista kuinka se tankin huohotusletku menee? Voipi siitä huokaista yli...

Uitukki
Lada kerhon jäsen
Viestit: 1368
Liittynyt: 6.1.2010 15:22
Paikkakunta: Ий

Re: VAZ-21013 - 1988 - Nimetön - Harrasteauto

Viesti Kirjoittaja Uitukki »

Tankki on joka tapauksessa tilattu niin sama joka tapauksessa vaihdattaa uuteen kun sen aluspellin hitsauksen vuoksi joutuu kuitenkin irrottamaan. Kiitos kuitenkin vinkistä.
Mönkijän korvike Saab 900i -86
Käyttis Saab 900 S -97

Uitukki
Lada kerhon jäsen
Viestit: 1368
Liittynyt: 6.1.2010 15:22
Paikkakunta: Ий

Re: VAZ-21013 - 1988 - Nimetön - Harrasteauto

Viesti Kirjoittaja Uitukki »

Pissapojan pumppu alkanu juonittelemaan viikonlopun aikana. Myös säiliö vuotaa ja olen harkinnut uuden säiliön tilaamista mutta en ole ainakaan toistaiseksi tilannut kun silloin olisi pitänyt tilata uusi pumppukin kun ei noita Konelan asentamia säiliöitä mistään saa uusia. Nytpä se olisi sitten sama tilata se uusi säiliö pumppuineen.
Mönkijän korvike Saab 900i -86
Käyttis Saab 900 S -97

Uitukki
Lada kerhon jäsen
Viestit: 1368
Liittynyt: 6.1.2010 15:22
Paikkakunta: Ий

Re: VAZ-21013 - 1988 - Nimetön - Harrasteauto

Viesti Kirjoittaja Uitukki »

Eilen hain mansen paketin. Siinä tuli jarrurummut, takasumari, tankki, pissapojan säiliö ja pumppu. Eilen laitoin säiliön paikalleen mutta huomasin että konepelti ei mahdu tällä säiliöllä kiinni. Tänään selvisi että Konelasäiliön kanssa kiinnitysrauta on ylempänä joten se pitäisi siirtää alemmas tämmöisen venäjämallisen säiliön kanssa. Vähän vierastan uusien reikien tekoa joten on nyt mietinnässä mihin ratkaisuun päädyn säiliön kanssa.
Viimeksi muokannut Uitukki, 21.1.2020 19:45. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Mönkijän korvike Saab 900i -86
Käyttis Saab 900 S -97

Avatar
Flaiman
Moderaattori
Viestit: 1523
Liittynyt: 14.8.2006 19:08
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: VAZ-21013 - 1988 - Nimetön - Harrasteauto

Viesti Kirjoittaja Flaiman »

Säiliöitä nyt vielä varmaan löytää käytettynä, mutta orkkispumppuja en ole itse löytänyt kuin kerran rompetorilta. Joskin pumppu jää sinne säiliön alle näkymättömiin, ettei tarvikepumppu ehkä niin haittaa.
Kuva

Uitukki
Lada kerhon jäsen
Viestit: 1368
Liittynyt: 6.1.2010 15:22
Paikkakunta: Ий

Re: VAZ-21013 - 1988 - Nimetön - Harrasteauto

Viesti Kirjoittaja Uitukki »

Löytyy vaan tahtoo vaan kaikissa olla jossain neulanpiston kokonen reikä :lol: Enon jäämistössä kyllä on pumppu jota eilen pikaseen kokeilin ja se ainakin pyöri.
Mönkijän korvike Saab 900i -86
Käyttis Saab 900 S -97

Uitukki
Lada kerhon jäsen
Viestit: 1368
Liittynyt: 6.1.2010 15:22
Paikkakunta: Ий

Re: VAZ-21013 - 1988 - Nimetön - Harrasteauto

Viesti Kirjoittaja Uitukki »

Tässä pientä huolta aiheuttanut ku oon viime aikoina kantatessa nähnyt sivusilmällä punaisen valon välähtävän kääntyessä. Luullut että se on öljynpaineen merkkivalo mutta aamulla töihin mennessä huomasin että jarrunesteen valohan se onkin. Lisäsin nestettä ennen ku lähin töistä ajelemaan. Kaikki siis hyvin.
Mönkijän korvike Saab 900i -86
Käyttis Saab 900 S -97

Uitukki
Lada kerhon jäsen
Viestit: 1368
Liittynyt: 6.1.2010 15:22
Paikkakunta: Ий

Re: VAZ-21013 - 1988 - Nimetön - Harrasteauto

Viesti Kirjoittaja Uitukki »

Ai niin. Töiden jälkeen hain jupsulta kanttiksen penkit oviverhoilut ja -kahvat. Penkit ainakin tulee tähän käyttöön. Ovipahveja ja -kahvoja pitää vielä miettiä.
Mönkijän korvike Saab 900i -86
Käyttis Saab 900 S -97

Uitukki
Lada kerhon jäsen
Viestit: 1368
Liittynyt: 6.1.2010 15:22
Paikkakunta: Ий

Re: VAZ-21013 - 1988 - Nimetön - Harrasteauto

Viesti Kirjoittaja Uitukki »

Viime viikolla vaihdatin tankin, tankin aluspellin ja virranjakajan. Lisäksi laitatin roiskeläpät jotka tästä autosta on puuttuneet kolmattakymmentä vuotta. Keskiviikkona vein Ladan katokseen pajalta haun jälkeen ja poistin liikennekäytöstä. Seuraavan kerran liikennekäyttöön viimeistään Mobilia-viikonloppuna. Tilasin myös Parkanosta tähän oikean ikäisen ohjekirjan. Jostain syystä tässä on aina ollut -86 vuoden ohjekirja hanskalokerossa.
Mönkijän korvike Saab 900i -86
Käyttis Saab 900 S -97

Uitukki
Lada kerhon jäsen
Viestit: 1368
Liittynyt: 6.1.2010 15:22
Paikkakunta: Ий

Re: VAZ-21013 - 1988 - Nimetön - Harrasteauto

Viesti Kirjoittaja Uitukki »

Tänään tuli ajettua työpaikan halliin entraamaan Ladaa niin on hyvä lähtiä tekemään Kangasalan reissu ens viikonloppuna. Vaihdoin pissapojan maajohdon, ehjän pissapojan moottorin, uuden pyyhkijän moottorin, ehjemmät etupenkit ja uuden virtalukon pohjan. Sen jälkeen imurointi, lukkopesien voitelu, kuukausia pitkin peräkonttia lojuneiden työkalujen keräys työkaluboxiin ja -pussiin. Kotimatkalla käytin vielä tebskan pesussa.
Mönkijän korvike Saab 900i -86
Käyttis Saab 900 S -97

Uitukki
Lada kerhon jäsen
Viestit: 1368
Liittynyt: 6.1.2010 15:22
Paikkakunta: Ий

Re: VAZ-21013 - 1988 - Nimetön - Harrasteauto

Viesti Kirjoittaja Uitukki »

Kylläpä nuo seiskan penkit on hyvät ku vertaa nappiksen penkkeihin. Oli kyllä kannattava tuo etupenkkien vaihto.
Mönkijän korvike Saab 900i -86
Käyttis Saab 900 S -97

Uitukki
Lada kerhon jäsen
Viestit: 1368
Liittynyt: 6.1.2010 15:22
Paikkakunta: Ий

Re: VAZ-21013 - 1988 - Nimetön - Harrasteauto

Viesti Kirjoittaja Uitukki »

Eilen ajelin Pälkäneelle ja poikkesin samalla Ladaritarilta ostamassa osia. Oulun ja Pihtiputaan välillä enovainaan pissapojan moottori sanoi itsensä irti. Nyt oottelen Tampereen Bilteman aukeamista. Kävis ostaa yleismallin pissapojan pumpun ja koittas kötöstellä jotenki paikoilleen ja ajelis sitte Mobiliaan.
Mönkijän korvike Saab 900i -86
Käyttis Saab 900 S -97

Uitukki
Lada kerhon jäsen
Viestit: 1368
Liittynyt: 6.1.2010 15:22
Paikkakunta: Ий

Re: VAZ-21013 - 1988 - Nimetön - Harrasteauto

Viesti Kirjoittaja Uitukki »

Pumppu tuli laiteltua eilen paikoilleen ja pelaa. Pihtiputaan ja Jyväskylän välillä lauantaina löysäsi München nännimankasta taajuuden säätö. Nuppia kun pyörittää ei tapahdu mitään. Nyt kuunnellaan siis radiota vain silloin kuin päälle jääneellä taajuudella sattuu joku kanava kuulumaan. Mutta silloin kun kuuluu niin kuuluu häiriöttömämmin kuin koskaan ennen. Tuossa ei ole asema aikasemmin pysynyt varmaan viittä minuuttia kauempaa paikallaan ja muutenkin tuo on herkästi ottanut häiriötä laturista ja puhaltimesta ym. mutta tuon säädön löysättyä on kuulunut hyvin mikäli taajuudella on sattunut joku kanava olemaan. Eilen Pyhäjärveltä lähtiessä matkaa jatkamaan kuului YleX ja se kuuluikin hyvin melkein Ouluun asti. Mulla on Pioneerin CD-soitin jossain. Pitää se asentaa paikoilleen kun joskus kerkiää.
Mönkijän korvike Saab 900i -86
Käyttis Saab 900 S -97

Vastaa Viestiin