Ladaboard

Tänään on 30.3.2020 16:08

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]


Alueen säännöt


Otsikoi postauksesi muotoon:

TEHTAAN MALLINUMERO - VUOSIMALLI - VAPAAEHTOINEN NIMI - VAPAAMUOTOINEN AUTON TILA (PROJEKTI/KÄYTTIS/YMS.)

Huom! Ketjun nimeämisessä saa ja on toivottavaa käyttää hieman mielikuvista sääntöjen puitteissa jotta autosi erottuisi muiden joukosta. Jos autoillasi on esimerkiksi nimi tai joku muu kuvaus projektista olisi suotavaa pelkän mallinumeron ja vuosiluvun lisäksi.



Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 19 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1, 2
Kirjoittaja Viesti
ViestiLähetetty: 19.12.2019 0:15 
Poissa
Lada kerhon jäsen
Avatar

Liittynyt: 30.3.2009 17:11
Viestit: 1241
Paikkakunta: Hερψαντα
Ajoin viime viikon torstaina reitin Tampere-Ilomantsi-Lemi. Matkaa tuli yhteensä 820 km. Matkakulutukseksi sain tuolla matkalla 6,65 litraa/100 km, joka on mielestäni oivallinen lukema. Teknisiä ongelmia tällä reissulla oli 0 kpl, mikä oli odotettavissa muutoinkin. Joulun tienoilla ajattelin tarkistaa venttiilivälykset. Ruiskussa onkin helppoa ne katsoa, koska virranjakajaa ei ole kiintoavaimien tiellä. Muuten tällä Ladalla on vain ajettu. Minä olen reilun neljän kuukauden omistusaikanani rullutellut tällä 16 000 km, joka tekisi noin 48 000 km vuodessa tällä tahdilla.

_________________
Köyhä kansa: revi punalippu, polta Pääoma, ja liity kansallissosialisteihin!


Ylös
 Profiili  
Vastaa lainaamalla  
ViestiLähetetty: 19.1.2020 16:04 
Poissa
Lada kerhon jäsen
Avatar

Liittynyt: 30.3.2009 17:11
Viestit: 1241
Paikkakunta: Hερψαντα
Eilen vaihdoin Ladaan quaife-ruuvilukollisen perämurikan. Tällä tavalla pyrin parantamaan auton käytöstä liukkaalla kelillä, mutta kuitenkin säilyttäen hyvän ajettavuuden pitävällä pinnalla. Ainakin muutamalla kymmenellä kilometrillä tämä lukkoperä tuntuisi toimivan hyvin. Lukon olemassaoloa ei huomaa pitävällä kelillä edes etupyörien ääriasennoissaan oikealle tahi vasemmalle. Näin ollen quaife toimii. Liukasta keliä pitää odotella vielä. Perä pitää sisäänajaa hyvin. Ensimmäinen öljynvaihto tulee eteen 100 km ajon jälkeen. Tästä olen ajanut 35 km. Toinen 1000 km kohdalla ja vielä kolmas 2500 km kohdalla, jolloin voi laittaa pitkäaikaiset öljyt. Muuten tämä Lada on pelannut mainiosti.

_________________
Köyhä kansa: revi punalippu, polta Pääoma, ja liity kansallissosialisteihin!


Ylös
 Profiili  
Vastaa lainaamalla  
ViestiLähetetty: 11.2.2020 18:30 
Poissa
Lada kerhon jäsen
Avatar

Liittynyt: 30.3.2009 17:11
Viestit: 1241
Paikkakunta: Hερψαντα
Teetätin tähän alustapesun eräässä Kangasalan ruostesuojaamossa. Pesun jälkeen todettiin, että tähän kannattaa tehdä kokonaan uusi suojakäsittely. Sepä sitten tehtiinkin saman tien. Samalla asennutin muoviset sisälokarit taaksekin, jotta estetään pyöräkoteloiden ruostuminen. Tehty suojakäsittely oli Finikorin ja maksoi 700 euroa. Ladan pohjassa oli suojauksen tekijän mukaan punainen maali erittäin laajalla alalla näkyvissä, mikä kertoo ruosteettomuudesta. Tällä investoinnilla varmistetaan monen monta käytövuotta lisää. Neljän vuoden päästä olisi suositeltu uusintasuojaus.

_________________
Köyhä kansa: revi punalippu, polta Pääoma, ja liity kansallissosialisteihin!


Ylös
 Profiili  
Vastaa lainaamalla  
ViestiLähetetty: 22.3.2020 3:07 
Poissa
Lada kerhon jäsen
Avatar

Liittynyt: 30.3.2009 17:11
Viestit: 1241
Paikkakunta: Hερψαντα
Laitoin tänään combiin uuden takatukivarsisarjan, joka on uretaanipuslin varustettu. Samalla laitoin takaiskareihin punaiset "extrakovat" puslat. Lopputuloksena saatiin erinomainen ajotuntuma ja alusta. Takapään kallistelu vaimeni huomattavasti ja alusta on kuin kilpa-autoissa.
Asennuksesta: Tukivarsien uusimisessa takaiskareiden alapäät joutuu irrottamaan. Lada oli nosturilla ja aputunkkina oli pistemäinen apunostin, jolla saattoi nostaa taka-akselia toisesta päästä renkaasta. Tuolla aputunkilla pystyi saattelemaan tukivarsien pultinreiät kohdalleen, koska taka-akseli liikkui, jos tukivarren otti irti. Uutta vartta ei enää saanutkaan saman tien paikalleen. 80 Nm on noiden tukivarsien kiristysmomentti ja tähän ne laitoinkin.
Extrakovien iskarin puslien asennus oli hieman konstikasta. Kun laittoi puslat iskariin ja yritti kiinnittää mutteria, se ei yltänyt kierteille. Siispä tein pari sisään-ulos -harjoitusta, joissa puristin puslia ilman kokoonpanoon kuuluvaa välilevyä paikoilleen. Harjoitusten jälkeen mutteri ylsi kierteeseen ja asennus onnistui.
Nyt kelpaa kanttailla. Takapää jämäköityi huomattavasti.

_________________
Köyhä kansa: revi punalippu, polta Pääoma, ja liity kansallissosialisteihin!


Ylös
 Profiili  
Vastaa lainaamalla  
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 19 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1, 2

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 5 vierailijaa


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää:  
Keskustelufoorumin moottorina toimii phpBB® Forum Software © phpBB Group
Käännös, Lurttinen, www.phpbbsuomi.com