VAZ-21013 - 1985 - Resto#museo17
Alueen säännöt
Otsikoi postauksesi muotoon:
TEHTAAN MALLINUMERO - VUOSIMALLI - VAPAAEHTOINEN NIMI - VAPAAMUOTOINEN AUTON TILA (PROJEKTI/KÄYTTIS/YMS.)
Huom! Ketjun nimeämisessä saa ja on toivottavaa käyttää hieman mielikuvista sääntöjen puitteissa jotta autosi erottuisi muiden joukosta. Jos autoillasi on esimerkiksi nimi tai joku muu kuvaus projektista olisi suotavaa pelkän mallinumeron ja vuosiluvun lisäksi.
Otsikoi postauksesi muotoon:
TEHTAAN MALLINUMERO - VUOSIMALLI - VAPAAEHTOINEN NIMI - VAPAAMUOTOINEN AUTON TILA (PROJEKTI/KÄYTTIS/YMS.)
Huom! Ketjun nimeämisessä saa ja on toivottavaa käyttää hieman mielikuvista sääntöjen puitteissa jotta autosi erottuisi muiden joukosta. Jos autoillasi on esimerkiksi nimi tai joku muu kuvaus projektista olisi suotavaa pelkän mallinumeron ja vuosiluvun lisäksi.
VAZ-21013 - 1985 - Resto#museo17
Ilahduttavan paljon museo/entisöintiprojekteja näkyy foorumilla olevan ja laitetaan julkiseksi yksi lisää.
Vuosia omistuksessa ollut klassikko etenee kohti museokatsastusta vuosi ja pala kerrallaan.
Päivitystä pääasiassa kuvien kanssa niin saadaan silmänruokaa foorumille. Kuluvalle talvelle projektina on konehuone ja alusta käydä läpi.
-15 pitkä leima tulossa kehujen kera. Jätän kuvan tähän alkuun niin näkee vähän osviittaa autosta.
Alusta ja konehuone jäi ilman maalia -14 kesänä, muuten korin kävin läpi. Kaveri ruiskutti ulkopinnan josta olen erittäin kiitollinen
Autoon on joskus vaihdettu vas. etu-ja takakulma, sekä kolhittu c-pilari.
Kaikki luukut olivat irti ja saivat hiekkakylpyä, epoksia, happoa, pakkelia, primeria ja akryylipinnan.
Luukkujen sisäpuolet ja oviaukot maaliin, sitten varovainen kasaus ja loppupinta luukut paikallaan sävyerojen välttämiseksi. Vaaraa ei sinänsä ollut, kun ei isoa hilettä 235-sävyssä ole.
"Pinta kuin lasia" oli toivekonsertti.
Sori tärähtäneet kännyräpsyt, parempaa on tulossa. Kuvassa on alkanut varovaisen kiireinen kasaaminen, jotta saa auton pois hallista.
Ruostesuojaus.
Lähetettyäni ensimmäisen viestin kuvien kanssa uskallan muokata viestiä ja lisätä asiaa. Jatkossa tulee tuoreempia kuvia autolla ajamisesta, osista ja tekemisistä.
Talvisäilytyspaikka, kiitos vuokraisännälle!
Kiertelyä ep-llä kesän lopulla -15 kahden kuvan verran. Onkos foorumilla puhuttu jotain ABC-ketjusta?
Vanha akku ja ilmanputsarikotelon kansi väärässä asennossa= kuumana pitkä pyöritys ja kaapelin nokkaan.
Tankin innostuin maalailemaan puolikiiltävällä keväällä -16
Kesävanteet ennen- tykityksen jälkeen- ja epoksi+vannehopea
Pöläri tuli vastaan sattumalta mutta keskikonsolia sai hakemalla hakea. On se vain tärkeä jos meinaa nauttia ajoista, että saa arskat ja puhelimen ym. hollille.
Katkenneen peilin sain korjattua olkoonkin 2103-paksu malli. Mutta nupukivikadut saivat lasin putoamaan ajossa. Loppukesä meni mustalla peilillä.
Oulunseudun ladailijoiden ajoissa pääsin pyörähtämään. Mukava oli tehdä tuttavuutta!
Konehuoneen kävin syksyllä -16 IP-pesulassa huljuttelemassa ennen talven remontteja, kuvasta ei isoa eroa näe mutta mustaa sakkaa kertyi hallin lattialle kiitettävän suuri määrä. Kaikki se on pois vaatteista ja lattiasta tallissa.
Syyskuulla pääsi lada talliin ja #museo17-projekti pyörähtämään virallisemmin käyntiin. Tavoitteena on saada MR-leima 2017-vuonna, jo pelkästään kulujen pudottamiseksi
Tallipaikka ei ole iso mutta vapon hallissa paljon työskelleenä annan tälle arvoa! Tarjolla on kuitenkin sähköä, viemäri ja lukittava ovi.
Ensimmäiset osat lähtivät rauhalliseen tahtiin ja samaa on jatkettu koko proggiksen ajan. Mitään ei ole hajoitettu.
Heikkopeikko! Heti tuli rakko keskariin, kun piti syylärin pulttia kitkutella eestaas katkeamisen estämiseksi.
Koneen nostoon hain 2"x4" ja ison liinan, sekä sain kaksi kaveria. Kiitos avusta!
Alustaa purkaessa kävi tenkkapoo jousipuristimien kanssa. Aavistin mahdollisuuden moiseen ja laitoin liinan estämään hampaat-seinä-auto-katto-lattia-kimpoilun. Ja jousihan ponkaisi sittenkin koko pituuteensa puristinten lentäessä sivuun!. Jonne ne jäivätkin. Sain hommattua ladan oman puristimen, mistä tosin meni se laakeri heti rikki..
Viimeisiä purkamisen haasteita oli, kun poikkipalkin kuljettajanpuolen kaksi pystypulttien mutteria pyörivät läpi. Tonnikalapurkki auki ja hitsillä pultinpäät kiinni niin eivät pyöri enään.
Siittä kevyt aloitus. Menestystä kaikille jatkoon. Heittäkää kommentteja ja tulkaa jutuille Etelän lämpöön, jossa hätäseen pääsee pyörähtämään. Kuvan kaksivärisellä kulkineella
Vuosia omistuksessa ollut klassikko etenee kohti museokatsastusta vuosi ja pala kerrallaan.
Päivitystä pääasiassa kuvien kanssa niin saadaan silmänruokaa foorumille. Kuluvalle talvelle projektina on konehuone ja alusta käydä läpi.
-15 pitkä leima tulossa kehujen kera. Jätän kuvan tähän alkuun niin näkee vähän osviittaa autosta.
Alusta ja konehuone jäi ilman maalia -14 kesänä, muuten korin kävin läpi. Kaveri ruiskutti ulkopinnan josta olen erittäin kiitollinen
Autoon on joskus vaihdettu vas. etu-ja takakulma, sekä kolhittu c-pilari.
Kaikki luukut olivat irti ja saivat hiekkakylpyä, epoksia, happoa, pakkelia, primeria ja akryylipinnan.
Luukkujen sisäpuolet ja oviaukot maaliin, sitten varovainen kasaus ja loppupinta luukut paikallaan sävyerojen välttämiseksi. Vaaraa ei sinänsä ollut, kun ei isoa hilettä 235-sävyssä ole.
"Pinta kuin lasia" oli toivekonsertti.
Sori tärähtäneet kännyräpsyt, parempaa on tulossa. Kuvassa on alkanut varovaisen kiireinen kasaaminen, jotta saa auton pois hallista.
Ruostesuojaus.
Lähetettyäni ensimmäisen viestin kuvien kanssa uskallan muokata viestiä ja lisätä asiaa. Jatkossa tulee tuoreempia kuvia autolla ajamisesta, osista ja tekemisistä.
Talvisäilytyspaikka, kiitos vuokraisännälle!
Kiertelyä ep-llä kesän lopulla -15 kahden kuvan verran. Onkos foorumilla puhuttu jotain ABC-ketjusta?
Vanha akku ja ilmanputsarikotelon kansi väärässä asennossa= kuumana pitkä pyöritys ja kaapelin nokkaan.
Tankin innostuin maalailemaan puolikiiltävällä keväällä -16
Kesävanteet ennen- tykityksen jälkeen- ja epoksi+vannehopea
Pöläri tuli vastaan sattumalta mutta keskikonsolia sai hakemalla hakea. On se vain tärkeä jos meinaa nauttia ajoista, että saa arskat ja puhelimen ym. hollille.
Katkenneen peilin sain korjattua olkoonkin 2103-paksu malli. Mutta nupukivikadut saivat lasin putoamaan ajossa. Loppukesä meni mustalla peilillä.
Oulunseudun ladailijoiden ajoissa pääsin pyörähtämään. Mukava oli tehdä tuttavuutta!
Konehuoneen kävin syksyllä -16 IP-pesulassa huljuttelemassa ennen talven remontteja, kuvasta ei isoa eroa näe mutta mustaa sakkaa kertyi hallin lattialle kiitettävän suuri määrä. Kaikki se on pois vaatteista ja lattiasta tallissa.
Syyskuulla pääsi lada talliin ja #museo17-projekti pyörähtämään virallisemmin käyntiin. Tavoitteena on saada MR-leima 2017-vuonna, jo pelkästään kulujen pudottamiseksi
Tallipaikka ei ole iso mutta vapon hallissa paljon työskelleenä annan tälle arvoa! Tarjolla on kuitenkin sähköä, viemäri ja lukittava ovi.
Ensimmäiset osat lähtivät rauhalliseen tahtiin ja samaa on jatkettu koko proggiksen ajan. Mitään ei ole hajoitettu.
Heikkopeikko! Heti tuli rakko keskariin, kun piti syylärin pulttia kitkutella eestaas katkeamisen estämiseksi.
Koneen nostoon hain 2"x4" ja ison liinan, sekä sain kaksi kaveria. Kiitos avusta!
Alustaa purkaessa kävi tenkkapoo jousipuristimien kanssa. Aavistin mahdollisuuden moiseen ja laitoin liinan estämään hampaat-seinä-auto-katto-lattia-kimpoilun. Ja jousihan ponkaisi sittenkin koko pituuteensa puristinten lentäessä sivuun!. Jonne ne jäivätkin. Sain hommattua ladan oman puristimen, mistä tosin meni se laakeri heti rikki..
Viimeisiä purkamisen haasteita oli, kun poikkipalkin kuljettajanpuolen kaksi pystypulttien mutteria pyörivät läpi. Tonnikalapurkki auki ja hitsillä pultinpäät kiinni niin eivät pyöri enään.
Siittä kevyt aloitus. Menestystä kaikille jatkoon. Heittäkää kommentteja ja tulkaa jutuille Etelän lämpöön, jossa hätäseen pääsee pyörähtämään. Kuvan kaksivärisellä kulkineella
Re: VAZ-21013-1985-Resto#museo17
Olen sanaton. Komiaa!!
Mönkijän korvike Saab 900i -86
Käyttis Saab 900 S -97
Käyttis Saab 900 S -97
Re: VAZ-21013-1985-Resto#museo17
Hieno Lada Sinulla. Hatun noston paikka.
- Lada-Jussi
- Viestit: 10210
- Liittynyt: 24.9.2003 17:48
- Paikkakunta: Janakkala
Re: VAZ-21013-1985-Resto#museo17
Hienoa ja vielä tätä ennen faceliftiä versio orkkis osilla
"Suurin osa kalustosta on ulkotiloissa olosuhteiden pakosta, mutta se lohduttaa vähän kun kalusto huononee kuitenkin hitaammin kuin prässissä" (tai tuningissa)
Re: VAZ-21013-1985-Resto#museo17
Nyt on ladat osaavissa käsissä. Hienoa!
Mullakin hajos jousipuristimesta heti samantien laakeri. Vaihdoin laakerikaupasta siihen litteän neulalaakerin kuulalaakerin tilalle niin on kestänyt, tosin en yhtä tiukkaan ole enää jousia puristanut.
Mullakin hajos jousipuristimesta heti samantien laakeri. Vaihdoin laakerikaupasta siihen litteän neulalaakerin kuulalaakerin tilalle niin on kestänyt, tosin en yhtä tiukkaan ole enää jousia puristanut.
Lada Vesta -17
Lada 1500 Combi deluxe -84
Uaz 3741 -87
Lada 1500 Combi deluxe -84
Uaz 3741 -87
Re: VAZ-21013-1985-Resto#museo17
Farkulla käyty Kokkolassa ja hyvin pelasi. Kiitokset menomatkan letkaseurasta Oulunseudun ladailijoille!
Ladashop toimi leirintäalueella asiallisesti ja sain tärkeän detaljin ostettua ilmanputsarikotelon kanteen.
Mitä ajattelette, olen koittanut selvittää keltapassivoinnin mahdollisuutta niitä tarvitseville auton osille mutta ei vielä ole napannut. Vai ostaako kaikki suoraan uutta? Kauhea, eurot vain pyörivät silmissä
Onhan noita kaikenmaailman teeseitse-ohjeita mutta tarvikkeita ei jaksaisi ostaa käytön määrän ollessa niin marginaalinen.
Ladashop toimi leirintäalueella asiallisesti ja sain tärkeän detaljin ostettua ilmanputsarikotelon kanteen.
Mitä ajattelette, olen koittanut selvittää keltapassivoinnin mahdollisuutta niitä tarvitseville auton osille mutta ei vielä ole napannut. Vai ostaako kaikki suoraan uutta? Kauhea, eurot vain pyörivät silmissä
Onhan noita kaikenmaailman teeseitse-ohjeita mutta tarvikkeita ei jaksaisi ostaa käytön määrän ollessa niin marginaalinen.
Re: VAZ-21013-1985-Resto#museo17
Täällä foorumilla JPM on tekemässä viimesen päälle siistiä nappista. Se muistaakseni on itse pinnottanut joitain osia. Oisko sillä sitten laitteet ja vehkeet lainaksikin.
Lada Vesta -17
Lada 1500 Combi deluxe -84
Uaz 3741 -87
Lada 1500 Combi deluxe -84
Uaz 3741 -87
Re: VAZ-21013 - 1985 - Resto#museo17
No niin, osia alkaa myös tippumaan hiljoksiin. Oli aivan pakko ostaa uudet kallistuksenvakaajan kiinnikkeet tukivarsiin, kun halvalla sai. Samoiten uusi apusimpukka, laakeroituna TIETYSTI. Ei kai niin pussihousu voi olla, että normaalilla ajaa
Uutta virranjakajaa olen myös ostanut jo kauan aikaa, jos nyt päivityksen aikana onnistuisi.
Konehuoneessa on tullut sumutinpullon ja bensan kanssa heiluttua pariin otteeseen, olen kyllä kiitollinen autolle aikanaan tehdystä ruostesuojauksesta mutta on niiden siivoamisessa oma savottansa. Mutta bensa, pensseli, messinkiharja ja liuotinpesu.
Runkopalkkikin meni tänään umpeen ydintäytelangalla. Aiemmin palkin sisälle ruuttasin sinkkimaalin.
Monissa hienoissa konehuoneissa on ollut palikat kiilloitettuna ym. mutta johtosarja on ollut likainen, pesin liuottimella ja tiskiharjalla.
Tämähän on laiskanmiehen projekti, kun johtosarjakin on kiinni tuon kun saa sopivaan kuntoon niin voi pussittaa ja ottaa paketin auki keväämällä sotkematta paikkoja.
Sitten korjattavat. Käsi pystyyn kenelle on tutun kuntoinen akkuteline?
Harmillinen määrä pehmeää, ei viitsi kokonaan vaihtaa, eikä mene kemiallisella. Silpasin kulman pois ja seppään uuden palan,
eikä tarvitse polvea vasten tai betoniin hakata, kun ostin ruuvipenkin. Harrasteystävälliseen 6e hintaan!!
Arvatkaa reaktio, kun kesän lopulla huomasin etulokariin parkkipaikalla tulleen jäljen? Ei ole helppoa pitää autoa ehjänä, vaikka sisäpihalla pitäisi..
Olen tässä pohtinu että maalatako samalla kuin konehuone.
Suunnitelmissahan on radioida tämä liikkuva retrolaitos niin kaiuttimet löysin kesällä jo ajan henkeen sopivat. Autoonhan tulee siis samaa paria olevat. Todennäköisesti sisälleen saavat uudemmat kaiuttimet niin kuuluu paremmin.
Uutta virranjakajaa olen myös ostanut jo kauan aikaa, jos nyt päivityksen aikana onnistuisi.
Konehuoneessa on tullut sumutinpullon ja bensan kanssa heiluttua pariin otteeseen, olen kyllä kiitollinen autolle aikanaan tehdystä ruostesuojauksesta mutta on niiden siivoamisessa oma savottansa. Mutta bensa, pensseli, messinkiharja ja liuotinpesu.
Runkopalkkikin meni tänään umpeen ydintäytelangalla. Aiemmin palkin sisälle ruuttasin sinkkimaalin.
Monissa hienoissa konehuoneissa on ollut palikat kiilloitettuna ym. mutta johtosarja on ollut likainen, pesin liuottimella ja tiskiharjalla.
Tämähän on laiskanmiehen projekti, kun johtosarjakin on kiinni tuon kun saa sopivaan kuntoon niin voi pussittaa ja ottaa paketin auki keväämällä sotkematta paikkoja.
Sitten korjattavat. Käsi pystyyn kenelle on tutun kuntoinen akkuteline?
Harmillinen määrä pehmeää, ei viitsi kokonaan vaihtaa, eikä mene kemiallisella. Silpasin kulman pois ja seppään uuden palan,
eikä tarvitse polvea vasten tai betoniin hakata, kun ostin ruuvipenkin. Harrasteystävälliseen 6e hintaan!!
Arvatkaa reaktio, kun kesän lopulla huomasin etulokariin parkkipaikalla tulleen jäljen? Ei ole helppoa pitää autoa ehjänä, vaikka sisäpihalla pitäisi..
Olen tässä pohtinu että maalatako samalla kuin konehuone.
Suunnitelmissahan on radioida tämä liikkuva retrolaitos niin kaiuttimet löysin kesällä jo ajan henkeen sopivat. Autoonhan tulee siis samaa paria olevat. Todennäköisesti sisälleen saavat uudemmat kaiuttimet niin kuuluu paremmin.
Re: VAZ-21013 - 1985 - Resto#museo17
Toimintajärjestykseen tuli parin viikon muutos ostettuani kompressorin, jonka saan käyttöön parin viikon päästä. Odotellessa pyöräyttelen moottorin ulkoisesti, kun ei kerta sisäisesti mitään tarvitse No kampuran stefat pitää kaikesta öljystä päätellen laitttaa. Kuvassa ennen liuotinpesuja, moottorin vasenta puolta ja ketjukotelonkoppaa sain painepesurilla suihkittua ennen projektin alkua.
Etupalkki on melkoisen rapsakka, jää siihen vielä materiaalia sitruunahapon ja puhaltelujen jälkeenkin.
Uuden virranjakajan sain maksettua, nyt vain odotellaan
Etupalkki on melkoisen rapsakka, jää siihen vielä materiaalia sitruunahapon ja puhaltelujen jälkeenkin.
Uuden virranjakajan sain maksettua, nyt vain odotellaan
Re: VAZ-21013 - 1985 - Entisöinti - Resto#museo17
Kompuraa odotellessa olen moottoria entrannut puhdistamalla maalausta varten. Työskentelyä on mukavoittanut paljon moottoriteline, aikanaan meinasin pajoittaa itselleni kyseisenlaisen vehkeen, mutta en saanut aikaiseksi kuin raudat hommata Kaupasta sai melko kivuttomasti, ja pihi ladaharrastajakin malttoi ostaa, kun tulevaisuudessakin on käyttöä.
Värkit on lohkon maalaukseen, sopivaa aikarakoa on haettu että pystyisi tekemään valmista kerralla. Taitaa haavetta olla
Värkit on lohkon maalaukseen, sopivaa aikarakoa on haettu että pystyisi tekemään valmista kerralla. Taitaa haavetta olla
Re: VAZ-21013 - 1985 - Resto#museo17
No nyt sai lohko harmaansa! Venttiilikoppa ja öljypohja saavat pintansa samalla, kuin muutkin konehuoneen ja alustan osat.
Ainut ongelma voi olla irto-osien riiputtaminen maalauksen aikana, kuvastakin päätellen voi olettaa tilanahtauden iskevän
Pesut, rasvanpoisto, teräsharja porakoneessa, rasvanpoisto, sinkkipohjamaali ja akryyli.
Edittinä kysymys. Mitä tuo F-kirjain tarkoittaa valussa? Mallimerkintä ja päivämäärä on kyllä selvät.
Ainut ongelma voi olla irto-osien riiputtaminen maalauksen aikana, kuvastakin päätellen voi olettaa tilanahtauden iskevän
Pesut, rasvanpoisto, teräsharja porakoneessa, rasvanpoisto, sinkkipohjamaali ja akryyli.
Edittinä kysymys. Mitä tuo F-kirjain tarkoittaa valussa? Mallimerkintä ja päivämäärä on kyllä selvät.
Re: VAZ-21013 - 1985 - Resto#museo17
Asiallinen projekti ja nätti auto.
Moottorin kirjain, täytyy myöntää etten Ladan tapauksessa varmaksi tiedä, mutta joillain valmistajilla vastaava merkki kertoo millä porauksella sylinterit on viimeistelty.
Toinen vaihtoehto on, ihan loogisesti, vuosimallia merkitsevä kirjain. Sinun autosi on ilmeisesti 1985 vuosimalliltaan (ei tarkoita rekisteröintiä siis) eli F. Samoin kuin mulla esimerkiksi Niva on 1982 ja lohkossa kirjain C.
Menestystä!
Moottorin kirjain, täytyy myöntää etten Ladan tapauksessa varmaksi tiedä, mutta joillain valmistajilla vastaava merkki kertoo millä porauksella sylinterit on viimeistelty.
Toinen vaihtoehto on, ihan loogisesti, vuosimallia merkitsevä kirjain. Sinun autosi on ilmeisesti 1985 vuosimalliltaan (ei tarkoita rekisteröintiä siis) eli F. Samoin kuin mulla esimerkiksi Niva on 1982 ja lohkossa kirjain C.
Menestystä!
☭ GAZ 24 Volga ☭ VAZ 2121 ☭ VAZ 2106 ☭ VAZ 2103 ☭ VAZ 21013 ☭ VAZ 21083 RU 21099 RU 21093 RU VAZ 21083 ☭ VAZ 21093 ☭ Moskvitsh 1500SL ☭ MTZ-501
ex VAZ 21063 VAZ 21051 VAZ 210993
ex VAZ 21063 VAZ 21051 VAZ 210993
Re: VAZ-21013 - 1985 - Resto#museo17
Näyttäisi olevan se vuosinumerointi missä on käytetty latinalaisia aakkosia.
http://ustroistvo-avtomobilya.ru/identi ... z-zhiguli/
http://ustroistvo-avtomobilya.ru/identi ... z-zhiguli/
Samara. Suomesta ja Venäjältä. Sputnikista Euroon.
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
Re: VAZ-21013 - 1985 - Resto#museo17
No niinhän tietysti se olikin! Ei aina leikkaa, sama äffä komeilee runkonumerossa.
Kiitos asiallisista vastauksista ja kommenteista. Tuo linkki myös vaikuttaa siltä, että täytyy chromen kääntäjän kanssa käydä katsomassa.
Kiitos asiallisista vastauksista ja kommenteista. Tuo linkki myös vaikuttaa siltä, että täytyy chromen kääntäjän kanssa käydä katsomassa.
Re: VAZ-21013 - 1985 - Resto#museo17
Juuri tuota sivua etsinkin, kiitos Samarai! Ja siellähän se oli kerrottu. Ilman kuvaa tosin ja esimerkissä pitkän koodin kanssa...
Hyödyllistä tietoa muutenkin tuolla, mm. käytetty fontti.
Hyödyllistä tietoa muutenkin tuolla, mm. käytetty fontti.
☭ GAZ 24 Volga ☭ VAZ 2121 ☭ VAZ 2106 ☭ VAZ 2103 ☭ VAZ 21013 ☭ VAZ 21083 RU 21099 RU 21093 RU VAZ 21083 ☭ VAZ 21093 ☭ Moskvitsh 1500SL ☭ MTZ-501
ex VAZ 21063 VAZ 21051 VAZ 210993
ex VAZ 21063 VAZ 21051 VAZ 210993