Konttorilla tuli käytyä hyvissä ajoin ennen vappuajoja.
Menin aikaa varaamatta, onneksi oli hyvää luettavaa odotellessa
Aikanaan edellisillä autoilla, joillakin konttoreilla inssillä oli tapana käyttää rengasrautaa mielestäni kovin kovakätisesti jos pehmytpaikkoja oli autossa.
Tässä autossa ei sellaista käsittelyongelmaa ole ollut inssille riittää kun kävelee auton ali ja ympäri rauta kädessä
Ovipahvit löysivät paikkansa, menevät siihen saakka kun tehdastekoiset kävelevät jostain vastaan.
Leimahan tuli ilman huomautuksia.
Tuoreen leiman johdosta täytyy ottaa tietty leimakahvit!
VAZ-21013 - 1985 - Resto#museo17
Alueen säännöt
Otsikoi postauksesi muotoon:
TEHTAAN MALLINUMERO - VUOSIMALLI - VAPAAEHTOINEN NIMI - VAPAAMUOTOINEN AUTON TILA (PROJEKTI/KÄYTTIS/YMS.)
Huom! Ketjun nimeämisessä saa ja on toivottavaa käyttää hieman mielikuvista sääntöjen puitteissa jotta autosi erottuisi muiden joukosta. Jos autoillasi on esimerkiksi nimi tai joku muu kuvaus projektista olisi suotavaa pelkän mallinumeron ja vuosiluvun lisäksi.
Otsikoi postauksesi muotoon:
TEHTAAN MALLINUMERO - VUOSIMALLI - VAPAAEHTOINEN NIMI - VAPAAMUOTOINEN AUTON TILA (PROJEKTI/KÄYTTIS/YMS.)
Huom! Ketjun nimeämisessä saa ja on toivottavaa käyttää hieman mielikuvista sääntöjen puitteissa jotta autosi erottuisi muiden joukosta. Jos autoillasi on esimerkiksi nimi tai joku muu kuvaus projektista olisi suotavaa pelkän mallinumeron ja vuosiluvun lisäksi.
Re: VAZ-21013 - 1985 - Resto#museo17
Vappuajot jäivät välistä, leiman jälkeen auto tuli otettua liikenteeseen vasta viikkoja myöhemmin keväällä.
Suuntasin silloin ensimmäisen ajon kokoontumiseen.
Ei ollut aivan pelkkää myötätuulta matkalla, tuntui että autolle tuli ramppikuumetta lastentautien muodossa.
Jarruille kertyi paine päälle
Syylärin ylävesiletkun lähtö halki
Tupakki-ikkunoiden lukot irti
Kaasarista säätöruuvi pyöri ajossa
Autopesulassa vedet tupiin oli myös kuljettajan omaa vikaa.
Luulin että kuskin etupyöränlaakeri antautui
Näitä yksi kerrallaan parsimaan;
Laakeri selvisi jo kotimatkalla, kun tasainen kolina alkoi pölykapselin sisällä ja ajoin sivuun tarkistamaan asiaa.
Pyöränpultit oli löystyneet.
Etujarrut huolsin, kaikki ok. Kyseessähän 1,5v vanhat sylinterit. Taitaa vika olla pääsylinterissä.
Syylärin käytin jäähdytinkorjamolla. Oli niin edullista että melkein hävetti Pihvin hinnalla tinasivat kaikki kolme lähtöä.
Tupakki-ikkunoihin koitin lasiliikkeiden ollessa kiireisiä tämmöistä, ei kovin hyvä.
Mutta on auto ollut edustamassakin!
Reissuun oli mukava valmistautua sisäsiivouksella ja pesuilla/vahalla.
Posekuva
Suuntasin silloin ensimmäisen ajon kokoontumiseen.
Ei ollut aivan pelkkää myötätuulta matkalla, tuntui että autolle tuli ramppikuumetta lastentautien muodossa.
Jarruille kertyi paine päälle
Syylärin ylävesiletkun lähtö halki
Tupakki-ikkunoiden lukot irti
Kaasarista säätöruuvi pyöri ajossa
Autopesulassa vedet tupiin oli myös kuljettajan omaa vikaa.
Luulin että kuskin etupyöränlaakeri antautui
Näitä yksi kerrallaan parsimaan;
Laakeri selvisi jo kotimatkalla, kun tasainen kolina alkoi pölykapselin sisällä ja ajoin sivuun tarkistamaan asiaa.
Pyöränpultit oli löystyneet.
Etujarrut huolsin, kaikki ok. Kyseessähän 1,5v vanhat sylinterit. Taitaa vika olla pääsylinterissä.
Syylärin käytin jäähdytinkorjamolla. Oli niin edullista että melkein hävetti Pihvin hinnalla tinasivat kaikki kolme lähtöä.
Tupakki-ikkunoihin koitin lasiliikkeiden ollessa kiireisiä tämmöistä, ei kovin hyvä.
Mutta on auto ollut edustamassakin!
Reissuun oli mukava valmistautua sisäsiivouksella ja pesuilla/vahalla.
Posekuva
Re: VAZ-21013 - 1985 - Resto#museo17
Upean näköinen on autosi, niin sisältä kuin ulkoa
Kokonaisuuden viimeistelisi hienosti kiiltävät pyyhkijänvarret
Kokonaisuuden viimeistelisi hienosti kiiltävät pyyhkijänvarret
☭ GAZ 24 Volga ☭ VAZ 2121 ☭ VAZ 2106 ☭ VAZ 2103 ☭ VAZ 21013 ☭ VAZ 21083 RU 21099 RU 21093 RU VAZ 21083 ☭ VAZ 21093 ☭ Moskvitsh 1500SL ☭ MTZ-501
ex VAZ 21063 VAZ 21051 VAZ 210993
ex VAZ 21063 VAZ 21051 VAZ 210993