VAZ-2107 - 1994 - 1500SL *Mahdollinen käyttis projekti*

Takavetoiset Ladat: 2101-2107, myyty Suomessa vuosina 1971-1997

Otsikoi muotoon: TEHTAAN MALLINUMERO - VUOSIMALLI - VAPAAEHTOINEN NIMI - VAPAAMUOTOINEN AUTON TILA (PROJEKTI/KÄYTTIS/YMS.)
Alueen säännöt
Otsikoi postauksesi muotoon:

TEHTAAN MALLINUMERO - VUOSIMALLI - VAPAAEHTOINEN NIMI - VAPAAMUOTOINEN AUTON TILA (PROJEKTI/KÄYTTIS/YMS.)

Huom! Ketjun nimeämisessä saa ja on toivottavaa käyttää hieman mielikuvista sääntöjen puitteissa jotta autosi erottuisi muiden joukosta. Jos autoillasi on esimerkiksi nimi tai joku muu kuvaus projektista olisi suotavaa pelkän mallinumeron ja vuosiluvun lisäksi.
Avatar
jta
Viestit: 4362
Liittynyt: 11.1.2004 22:08
Paikkakunta: Kempele
Viesti:

VAZ-2107 - 1994 - 1500SL *Mahdollinen käyttis projekti*

Viesti Kirjoittaja jta »

Tänään kävin kuolinpesältä lunastamassa yhden auton tontille lisää. Lada 2107 1500SL -94. Noin 68000 ajettu. Huonona puolena on että on axtec. Äkikseltään vaikuttaisi että tuostahan voisi pienellä vaivalla saada itelle väliaikasen käyttis auton. Ei ollu edes jarrut jumittunut vaikka jotain 6 vuotta seisonu. Tosin ei ne kyllä hirveemmin stopanneetkaan. :lol: Aika villi olla hinauksessa kun ainoa vähänkään toimiva jarru oli käsijarru. Onneksi oli vain parin kilsan matka. Tuossa voisi selvitä ihan vain nesteiden vaihdolla ja ilmauksella kun pumppamalla sai vähän eloa jarruihin. Käyntiin en vielä ole yrittäny kun mahtaa olla sen verran vanhat bensat tankissa että pitänee saada vähän tuoreempaa sekaan. Ja kattoa nuo alipaineletkuhässäkät että ovatko missä kunnossa ja onko patentteja. Jäähdytinnesteet tää on ilmeisesti vuotanu kartanolle kun näkyi olevan paisari tyhjä eikä jäähdyttimessäkään näkyny mitään. Kytkimen työsylinteri meinaa hieman jumittaa mutta taitaapi notkistua ihan käyttämällä. Kunhan tuon saa käyntiin niin ajaa tuohon liuskalle ja katella että onko pohja missä kunnossa.

Kuva Kuva Kuva Kuva Kuva Kuva Kuva Kuva Kuva Kuva Kuva Kuva Kuva Kuva
Viimeksi muokannut jta, 25.6.2017 22:31. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Auto saa olla mikä tahansa, kunhan se vain on takapotku lada
Kuva
http://oulunseudunladailijat.dy.fi:8080/index.html http://latushka83.dy.fi:8080/latushka/tervetuloa.html

2107 -94, 1200L -88
Avatar
degen
Viestit: 1284
Liittynyt: 30.3.2009 17:11
Paikkakunta: Sipoo

Re: VAZ 2107 - 1994 - 1500SL *Mahdollinen käyttis projekti*

Viesti Kirjoittaja degen »

Hienot penkit ja hieno auto muutenkin. Koriltaankin vaikuttaa olevan kunnossa. Konehuoneen puolella ainakin virranjakajan alipaineletku puuttuu ja toi ryypyn alipainepönttö on saanut turpiinsa jossakin.
Köyhä kansa: revi punalippu, polta Pääoma, ja liity kansallissosialisteihin!
Avatar
jta
Viestit: 4362
Liittynyt: 11.1.2004 22:08
Paikkakunta: Kempele
Viesti:

Re: VAZ 2107 - 1994 - 1500SL *Mahdollinen käyttis projekti*

Viesti Kirjoittaja jta »

Joo tuo jakajan alipaineletku on hajonnut vanhuuttaan. Pätkä oli vielä tuolla konepellin alla irtaallaan ja tuntui jo enemmän muovilta kuin kumilta. Tuo säiliö taas on ilmeisesti ollut irtaallaan tuolla kun puuttuu se kumiremmi. On painu vähän kasaan mutta ehjältä ainakin näytti. Edellisessä axtecissa oli käyny tuo säiliö pakoputkea vasten ja oli kyljessä melkonen reikä. Saas nähdä vieläkö muistaa tämän systeemin kujeet kun edellisestä axtecista on aikaa reilun 7 vuotta. No onneksi on se romppu vielä tallessa muistin virkistykseksi. Eiköhän tämäkin saada tarvittaessa kuntoon kun saatiin se edellinenkin.

Sisusta on muuten siisti mutta joutuu aika perusteellisesti pesemään kun on jonkin verran tuo home päässy iskeen kun on tiiviisti ollut ikkunat kiinni ja puolipeitto auton päällä. Kankaissa ei juurikaan hometta ole mutta jännä miten tuo on enemmänkin tarttunu noihin kumimaisiin pintoihin.

Keula tuossa on ottanu hieman osumaa kun on molemmat kulmat alareunastaan kurtussa ja muistelisin että tuosta olisi maski ja oikea etuvalo vaihdettu. Maski tekisi mieli vaihtaa kromiseen kun ei tuo musta oikein itteäni säväytä. Etupuskurikin on hieman rikki oikeasta reunastaan. Molemmissa takaovissa on naarmut/painaumat.
Auto saa olla mikä tahansa, kunhan se vain on takapotku lada
Kuva
http://oulunseudunladailijat.dy.fi:8080/index.html http://latushka83.dy.fi:8080/latushka/tervetuloa.html

2107 -94, 1200L -88
Avatar
jta
Viestit: 4362
Liittynyt: 11.1.2004 22:08
Paikkakunta: Kempele
Viesti:

Re: VAZ 2107 - 1994 - 1500SL *Mahdollinen käyttis projekti*

Viesti Kirjoittaja jta »

Torstaina kävin vähän katteleen tuota daadaa niin ainakaan päällisin puolin ei näkyny mitään mikä estäisi käynnistysyritykset eli letkut sun muut oli pääosin kunnossa. Kaasarilta aktiivihiilisäiliölle menevä letku pitää ainakin vaihtaa. Koneeseen laittelin lisää vettä ja öljyäkin näkyi olevan. Bensa on kyllä sen hajuista tavaraa että en usko tuolla lähtevän ihan helpolla. Pitää käydä hakeen vielä lisää tuoretta bensaa ja kaataa sekaan kun muutaman litran laittelin kun ei enempääsäkään ollut. Katella varuksi vielä huikkapullo tuolle. Sen verran kuitenkin selvisi että startti on joko jumissa tai hiilet loppu kun solenoidi vain naksuu eikä lähde pyöriin. Kone ei ainakaan jumissa tuntunut olevan kun sitä pyörittelin.
Auto saa olla mikä tahansa, kunhan se vain on takapotku lada
Kuva
http://oulunseudunladailijat.dy.fi:8080/index.html http://latushka83.dy.fi:8080/latushka/tervetuloa.html

2107 -94, 1200L -88
Avatar
jta
Viestit: 4362
Liittynyt: 11.1.2004 22:08
Paikkakunta: Kempele
Viesti:

Re: VAZ 2107 - 1994 - 1500SL *Mahdollinen käyttis projekti*

Viesti Kirjoittaja jta »

Niinhän siinä kävi että startin joutui vaihtaan. Ei täydelläkään akulla tehnyt muuta kuin solenoidi naksahteli. Ei auttanu vaikka yritti samalla vaihde päällä pukata autoa kun yritti käynnistää. Hain sitten varastosta kunnostetun startin ja vaihtelin niin johan alko pyörittään.

Eihän tuo kuitenkaan silti käyntiin lähteny mikä nyt ei yllätyksenä tullut. Ilmanputsari pois ja suoraan kaasarista koneelle ryyppy niin pärähti samantien käyntiin kun starttas. Kävi kuitenkin vain sen aikaa mitä kaasarissa oli bensaa. Vaihdoin bensapumpun ja suodattimen vaan ei vieläkään ala nostaan bensaa tankista. Käydä huomenna hakeen jerryllä vähän lisää bensaa josko ois bensan vähyydestä kiinni ja samalla kokeilla että täyttää pumppu letkun kautta. Voi olla sekin että kun on tyhjä linjasto niin ei lähde senkään takia nostaan. Mutta joka tapauksessa voiton puolella ollaan kun on jo saatu pitkän seisonnan jäljiltä kone tulille.

Jotenkin tuossa vanhassa startissa tuo sisälle menevä johto sen näkönen että on tainnu kuumana käydä jossain välissä. Eikä tuo jumissakaan ollu vaan pyöri ihan käsin pyörittämällä.
Pari kuvatusta.
Kuva Kuva
Viimeksi muokannut jta, 25.6.2017 22:33. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Auto saa olla mikä tahansa, kunhan se vain on takapotku lada
Kuva
http://oulunseudunladailijat.dy.fi:8080/index.html http://latushka83.dy.fi:8080/latushka/tervetuloa.html

2107 -94, 1200L -88
t tulppu
Viestit: 4042
Liittynyt: 16.1.2013 7:58

Re: VAZ 2107 - 1994 - 1500SL *Mahdollinen käyttis projekti*

Viesti Kirjoittaja t tulppu »

Onnea uudelle Ostokselle ja Onnea uuten auton Omistajalle. Kännykästä äkkiseltään katottuna makea peli, nyt vaan rakkautta ja lämpöä Ladalle..
Avatar
jta
Viestit: 4362
Liittynyt: 11.1.2004 22:08
Paikkakunta: Kempele
Viesti:

Re: VAZ 2107 - 1994 - 1500SL *Mahdollinen käyttis projekti*

Viesti Kirjoittaja jta »

Toksia. On tuo nyt kohtuu siisti peli mutta kyllähän tuossa käytönjälkeä on.

Tänään ajattelin että kokeilisin ilmata jarrut vaan ei selvinny ihan niin vähällä. Vasemmalta takaa vuoti jarruputki niin pitää se vaihtaa. Samoiten kun vas. takaa jarrusylinteristä ei lähteny ilmausnippa auki niin vaihtelin samoilla tulilla uuden jarrusylinterin kun suotta sinne enää vanhaa takasin laittaa näillä osien hinnoilla kun kerta irrottaan joutui. Varsinaisesti vikaa noissa sylintereissä ei ollut.

Vaihtelin oikeallekin puolelle taakse samalla sylinterin ja pitää siihenkin putki vaihtaa kun ei suostunu ehjänä lähteen irti. Nyt kun vielä saisi tuon putken irti siitä t-haarasta mikä on taka-akselin päällä. Uskalla kunnolla lämmittääkkään ettei polttaisi jarruletkua pilalle samalla. Epäilen että tuskin irtoaisi tuosta letkustakaan putki suosiolla ja kovin hanakka en paineensäätimelle asti ole putkea vaihtaan jos ei ole pakko. Huomenna kokeilla vielä yhtä kikkaa josko tuon sais irtoaan.

Pitää vähän seurailla kun vaikuttaa että saattaa takapyöränlaakerin joutua vaihtaan vasemmalle kun tuntuu että vähän jyrisis ja ehkä aavistuksen saattaa klappia olla. No tuo ei paha vaihtaa ole kunhan ensin löytäsin että missä ne laakerit taas on.
Auto saa olla mikä tahansa, kunhan se vain on takapotku lada
Kuva
http://oulunseudunladailijat.dy.fi:8080/index.html http://latushka83.dy.fi:8080/latushka/tervetuloa.html

2107 -94, 1200L -88
Avatar
jta
Viestit: 4362
Liittynyt: 11.1.2004 22:08
Paikkakunta: Kempele
Viesti:

Re: VAZ 2107 - 1994 - 1500SL *Mahdollinen käyttis projekti*

Viesti Kirjoittaja jta »

Tänään sai sitten tuon t-haarankin irroteltua. Sahasin tuo jumissa olevan putken poikki niin sai pihteillä tuosta kiinni ja sai letkusta pyöriteltyä tuon haaran irti. Ilmeisen jumissa tuo putki tuossa t-haarassa kun nippa katkesi ennenkuin lähti irti. No onneksi oli tallessa hyvä käytetty niin vaihtelin sen sinne. Huomenna käydä uudet putket hakemassa niin saa peräpään takas kasaan.

Kuva

Samalla tuossa kopistelin vähän pohjaa niin tuntuu olevan vielä helmat ja pohja kovat eli hitsihommaa ei ainakaan isommin ole tiedossa. Löytyi vain yksi pieni reikä pyöränkotelosta vänkärin puolelta takaa. Aika perinteinen paikka tuo helmanpääty. Samoiten nuo vakiot eli helmapeltien saumat edessä ja takana molemmilla puolilla aika ikävän näköiset mutta ei niihin vielä reikää tullut kun meisselillä kaivelin. Pitää vaan ottaa nyt kiinni ennenkuin menee läpi asti. Tuossa samalla kun tuolla alla pyöriskeli niin huuhdoin vesiletkulla enimmät hiekat ja mullat pois pohjasta.

Kuva Kuva Kuva Kuva Kuva
Viimeksi muokannut jta, 25.6.2017 22:36. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Auto saa olla mikä tahansa, kunhan se vain on takapotku lada
Kuva
http://oulunseudunladailijat.dy.fi:8080/index.html http://latushka83.dy.fi:8080/latushka/tervetuloa.html

2107 -94, 1200L -88
Avatar
jta
Viestit: 4362
Liittynyt: 11.1.2004 22:08
Paikkakunta: Kempele
Viesti:

Re: VAZ 2107 - 1994 - 1500SL *Mahdollinen käyttis projekti*

Viesti Kirjoittaja jta »

Kolhua hieman löytyy mikä onkin varsin ymmärrettävää kun vanhalla miehellä ollut.

Kuva Kuva Kuva Kuva Kuva Kuva Kuva Kuva

Öljypohjassakin ilkeän näköinen painauma mutta on onneksi sellaisessa kohtaa missä ei ole vaaraa rikkoa mitään. Kattoa jaksaako alkaa tuota vaihteleen tai oikoon kun ei käytännössä vaikuta mihinkään.
Viimeksi muokannut jta, 25.6.2017 22:40. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Auto saa olla mikä tahansa, kunhan se vain on takapotku lada
Kuva
http://oulunseudunladailijat.dy.fi:8080/index.html http://latushka83.dy.fi:8080/latushka/tervetuloa.html

2107 -94, 1200L -88
Avatar
jta
Viestit: 4362
Liittynyt: 11.1.2004 22:08
Paikkakunta: Kempele
Viesti:

Re: VAZ 2107 - 1994 - 1500SL *Mahdollinen käyttis projekti*

Viesti Kirjoittaja jta »

Jarruputket taakse laitettu ja jarrut ilmattu. Nuohan jopa toimii. Ihme että lähti edessä ilmausnipat auki helposti. Yrittää vaan tuossa pihalla ajella edestakasin ja jarrutella että alkaavat toppaan kunnolla ja säätää käsijarrua vielä vähän.

Kuva Kuva

Kokeilin taas käyntiinkin tuota niin nyt alkoi jopa ottaan bensaa ihan omin voimin niin pysty käyttään kunnolla kuumaksikin koneen. Ihme että tuolla bensalla yleensä edes käy niin tämä vain käy eikä edes pätki yhtään. Haisee aivan hirveälle tuo bensa ja pakokaasukin haisee kummalle. Vähän tuolla alkuun oli vaikeuksia saada kierroksia mutta säädin tyhjäkäyntiä alemmas niin alkoi ottaan kierroksiakin. En kyllä tiedä että mikä tuossa vaikutti. Joutui tuohon kuitenkin paluu puolen bensaletkun vaihtaan kun alkoi heti vuotaan kun sai kunnolla bensaa. Jotain sontaa tuolla tankissa/putkistossa oli kun melko paljon jotain mujua tuli suodattimeen. Jossain välissä pestä ne pois kunhan saa ensin lisää parempaa bensaa tuohon.

Yksi huohotuspuolen letku piti uusia kun oli jo aika pykinyt.

Kuva

Seuraava operaatio taitaa olla venttiiliensäätö ja jakoketjun kiristys. Ketju vähän meinaa karahdella välillä. Jossain välissä sitten vaihdella öljyt moottoriin, laatikkoon ja perään ja laitella kunnolliset jäähdytysnesteet kun nyt on melkolailla pelkkää vettä koneessa.

Mittariston otin irti että saa vaihdettua polttimoita kun osa ilmeisesti palanut. Tuokin oli omanlaisensa operaatio kun ei meinannut saada mittarinvaijeria irti. Oli melkoisen tiukkaan väännetty se mutteri ja muutenkin vaijeri niin lyhkänen ettei kättä meinannu saada sinne taakse mitenkään.

Pakoputken korjaus ja vielä se yksi paikka tehdä pyöränkoteloon niin tuotahan voisi yrittää tarjota leimalle.
Viimeksi muokannut jta, 25.6.2017 22:42. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Auto saa olla mikä tahansa, kunhan se vain on takapotku lada
Kuva
http://oulunseudunladailijat.dy.fi:8080/index.html http://latushka83.dy.fi:8080/latushka/tervetuloa.html

2107 -94, 1200L -88
Avatar
jta
Viestit: 4362
Liittynyt: 11.1.2004 22:08
Paikkakunta: Kempele
Viesti:

Re: VAZ 2107 - 1994 - 1500SL *Mahdollinen käyttis projekti*

Viesti Kirjoittaja jta »

Tänään ei jaksanut mitään isompia alkaa väkerteleen niin laittelin Mitta Riston takaisin paikoilleen. Taisin laittaa muutaman merkkivalon väärinpäin kun ei palanutkaan. Led-polttimot tuonne laittelin niihin mihin pystyi. Mittarivaloihinkin laittelin vihreät led-polttimot niin nyt näkee päivälläkin että on valot päällä. Ilmeisesti tämä ei olekkaan ladannut aikaisemmin kun nyt alkoi latauksen merkkivalokin toimiin kun sitä pyörittelin. Näytti volttimittarikin vähän korkeampia lukemia auton käydessä. Osannu tuohon reagoida kunnolla kun nuo mittaritkin on vähän sellaisia suuntaa antavia ja tuohan valohan ei vissiin kaikissa ole edes kytkettykkään.

Aloin sitten tutkaileen tuota keskikonsolia kun oli irti ja näkyi puuttuvan se ilmanohjurikin tuolta sisältä niin laittelin sen paikoilleen ja ruuvasin muutenkin oikein sen kiinni. Radiokin lähti samassa rytäkässä. Samalla tutkailin noita sähköjä tuolla niin jotain patenttia tuolla oli tehty. Kellolta puuttui sähköt kokonaan kun oli ilmeisesti ryövätty radiolle ne ja löytyi se hukassa ollut check engine valokin. Polttimo roikkui konsolin sisällä ja oli kantakin rikottu. Vaihdoin turvavyönvarottimesta ehjä kannan ja laitoin uuden polttimon niin alkoi tuokin pelaan. Syttyy ja sammuu niinkuin pitääkin. Vielä tutkailla että mikä on kun ei takalasinlämmittimen merkkivalo pelaa ja nyt palaa sitten jarrunesteenvaroitusvalo kokoajan. Tutkia että onko vika oikea vaiko onko siellä johdot väärin kytketty.

Sähköjen ihmettelyä
Kuva
Noillekkin alko jo paikat löytyyn kun kytkentäkaaviota vähän aikaa tutkaillu.

Keskikonsoli paikoillaan
Kuva

"Uusi" peili paikoillaan. Piti vaihtaa peili kun oli sekin särki.
Kuva
Viimeksi muokannut jta, 25.6.2017 22:45. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Auto saa olla mikä tahansa, kunhan se vain on takapotku lada
Kuva
http://oulunseudunladailijat.dy.fi:8080/index.html http://latushka83.dy.fi:8080/latushka/tervetuloa.html

2107 -94, 1200L -88
Avatar
jta
Viestit: 4362
Liittynyt: 11.1.2004 22:08
Paikkakunta: Kempele
Viesti:

Re: VAZ 2107 - 1994 - 1500SL *Mahdollinen käyttis projekti*

Viesti Kirjoittaja jta »

Nyt ois keskikonsolissakin sähköt selvitetty. Takalasinlämppärinvalo ei pelannu siksi kun uudessakin polttimossa oli jotain häikkää. Lampulle tuli sähkö ja maadoituskin oli kunnossa niin kokeilin vielä vaihtaa polttimon niin alkoi pelaan. Jarrunesteenvaroitusvalo näköjään syttyy kun käsijarru on päällä vaikka tuolle käsijarrulle on oma valonsa mittaristossa. Liekkö sitten vika vai ominaisuus. No samapa tuo kun kerta kuitenkin toimii. Muutama ylimääräinen johto sinne jäi mutta eipä tässä niille paikkaa olekkaan kun ovat taustavalaistuksen valoja. Tup.sytissä ei valoa ole ja kellossakaan ei valoa ole tai jos oli niin ei se ainakaan toiminu. Tup.sytille piti tehdä erilainen johto kun ei tuolta sille sopivaa liitintä löytynyt. Lattaliitin ei oikein pyöreään liitimeen käynyt.

Kuva

Nyt pelaa mittaristossakin kaikki merkkivalot kun käänsi osan kannoista toisin päin.
Huono kuva kun ei jaksanu alkaa isommin säätään valotusten kans tuolla vanhalla kameralla.
Kuva

Tuo yksi pimeänä oleva merkkivalo ei tässä mallissa ole kytkettynä kun on ryypynvalo. Miettiny että kytkiskö tuohon sumarin merkkivalon kun johtokin olisi valmiina vai luottaisko pelkästään katkasijassa olevaan valoon. Symboli tuohon vain pitäisi saada vaihdettua jotenkin.
Viimeksi muokannut jta, 25.6.2017 22:47. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Auto saa olla mikä tahansa, kunhan se vain on takapotku lada
Kuva
http://oulunseudunladailijat.dy.fi:8080/index.html http://latushka83.dy.fi:8080/latushka/tervetuloa.html

2107 -94, 1200L -88
Avatar
degen
Viestit: 1284
Liittynyt: 30.3.2009 17:11
Paikkakunta: Sipoo

Re: VAZ 2107 - 1994 - 1500SL *Mahdollinen käyttis projekti*

Viesti Kirjoittaja degen »

Minulla palaa myös jarrunesteen merkkivalo käppärin kanssa saman kojelaudan kombissa. Nesteen valo himmenee ja kirkastuu myös käppärin merkkivalon tahdissa, muttei siis sammu kokonaan kuten varsinainen kässärin valo tekee. Nestevalo toimii myös normaalisti anturistaan. Olen antanut olla, koska se on mukava vitsi. Lienee ominaisuus.
Auton pohja näyttää minusta hivenen pelottavalta ruosteen osalta.
Köyhä kansa: revi punalippu, polta Pääoma, ja liity kansallissosialisteihin!
Avatar
Samza
Viestit: 264
Liittynyt: 17.9.2007 1:00
Paikkakunta: Sodankylä & Jyväskylä

Re: VAZ 2107 - 1994 - 1500SL *Mahdollinen käyttis projekti*

Viesti Kirjoittaja Samza »

degen kirjoitti:Minulla palaa myös jarrunesteen merkkivalo käppärin kanssa saman kojelaudan kombissa. Nesteen valo himmenee ja kirkastuu myös käppärin merkkivalon tahdissa, muttei siis sammu kokonaan kuten varsinainen kässärin valo tekee. Nestevalo toimii myös normaalisti anturistaan. Olen antanut olla, koska se on mukava vitsi. Lienee ominaisuus.
Auton pohja näyttää minusta hivenen pelottavalta ruosteen osalta.

Mulla taas jarrunesteen merkkivalo syttyy silloin kuin sitä itseään huvittaa kun käsijarru on päällä, muuten se osaa vain ilmoittaa nesteenvähyydestä :lol:
EXLada 21072 1300s vm.88
Lada 21073 1700i vm.96


"Jos lada ei lähde -30 asteessa käyntiin, on starttaajassa vika."
Avatar
jta
Viestit: 4362
Liittynyt: 11.1.2004 22:08
Paikkakunta: Kempele
Viesti:

Re: VAZ 2107 - 1994 - 1500SL *Mahdollinen käyttis projekti*

Viesti Kirjoittaja jta »

Näissäkin taitaa jonkin verran olla eroja. Mulla tuossa on yksi 2107 mittaristo niin siinä on diodin avulla hoidettu että tuo yksi ja sama valo ilmoittaa molemmat. Käsijarru vilkuttaa ja jarrunesteen kautta palaa sitten kokoajan. Muistaakseni on vanhemmasta 2107 mallista. Kun vaan vielä viittis irrottaa tuon mittariston ja tutkailla että mitä eroja tuossa oli. Muistaakseni tuossa liittimessä oli vähemmän pinnejä käytössä mihin tulee nuo merkkivalot.

Ja tosiaan nuo alustan osat on aika vahvassa ruosteessa mutta pohja itsessään on täysin ehjä. Koputtelin meisselillä melko lujastikkin ja kopisi täysin terveesti. Pitää kuitenkin tarkistella nuo tukivarret että onko kuinka syvällä ruoste menossa.

Ja kun tuossakin tuntuu tuo takavalon liitin pätkivän niin enpä sitä sen enempiä alkanu ihmetteleen vaan kylmästi johdot poikki. Oli tuota jo yritetty patentoida kun oli yritetty paperia tunkea väliin että pysyis liitin kunnolla paikoillaan. Ei katko kontaktia enää kun tinasin johdot suoraan piirilevyyn kiinni.. Motonetistä kävin 6-napaiset liitinkotelot hakemassa ja laittelin sen tuohon väliin. Vielä auton puolelle laittaa vastakappale niin eiköhän tuolla taas sitten pärjää. Jossain välissä vielä toisellekkin puolelle tehdä sama operaatio.

Kuva Kuva Kuva Kuva Kuva Kuva Kuva Kuva Kuva

Kattoa että tekiskö vielä yhden pikku jutun Pressaa matkien ja soveltaen. Laittais jarruvalosta diodin sumuvalon polttimolle että syttyy sumuvalo samalla kun painaa jarrua. Tehdä vain jotenkin siten että on tarvittaessa helppo poistaa jos katsastuksessa tulee sanomista.
Viimeksi muokannut jta, 25.6.2017 22:50. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Auto saa olla mikä tahansa, kunhan se vain on takapotku lada
Kuva
http://oulunseudunladailijat.dy.fi:8080/index.html http://latushka83.dy.fi:8080/latushka/tervetuloa.html

2107 -94, 1200L -88
Vastaa Viestiin