VAZ-2107 - 1996 - волк - Harraste

Takavetoiset Ladat: 2101-2107, myyty Suomessa vuosina 1971-1997

Otsikoi muotoon: TEHTAAN MALLINUMERO - VUOSIMALLI - VAPAAEHTOINEN NIMI - VAPAAMUOTOINEN AUTON TILA (PROJEKTI/KÄYTTIS/YMS.)
Alueen säännöt
Otsikoi postauksesi muotoon:

TEHTAAN MALLINUMERO - VUOSIMALLI - VAPAAEHTOINEN NIMI - VAPAAMUOTOINEN AUTON TILA (PROJEKTI/KÄYTTIS/YMS.)

Huom! Ketjun nimeämisessä saa ja on toivottavaa käyttää hieman mielikuvista sääntöjen puitteissa jotta autosi erottuisi muiden joukosta. Jos autoillasi on esimerkiksi nimi tai joku muu kuvaus projektista olisi suotavaa pelkän mallinumeron ja vuosiluvun lisäksi.
Avatar
Samza
Viestit: 264
Liittynyt: 17.9.2007 1:00
Paikkakunta: Sodankylä & Jyväskylä

VAZ-2107 - 1996 - волк - Harraste

Viesti Kirjoittaja Samza »

Tervehdys taas pitkästä aikaa.

Vanhimmat ehkä muistavat minut yhdeksän vuoden takaa kun touhotin sinisestä 2107 1300s, joka tuli löydettyä havunneulasten alta ja niin oltiin sitä laittamassa tieliikenteeseen, kunnes pehmeän sammalpatjan ruostevahingon laajuudet alkoi karttumaan enemmän ja enemmän, ja niin yksi päivä sitten kun heräsin ja avasin kompuutterin, niin olivat päättäneet pätkiä katon pois sinisestä salamasta ja paaliin. (vieläkin järkyttynyt siitä kuvasta)

Noh, siinä sitten meni aikaa toipumiseen järkytyksestä vaikka kortin sain, melkein 10 vuotta, tojotia kerkesi olla välissä aika paljon, niistäkin tuli rassailtua suurinta osaa ja ainoa mieleenpainuvin taisi olla vanha farmari DX-corolla, hiukan ladamainen vempele puotella menemään.

Noh kyllähän sitten kyti aina takaraivossa se ladan omistaminen toistamiseen, kun vielä kattelin vanhoja kuviani ja videoitani, muttakun isän jyrkkä EI sai aina hätkähtämään, vaikka minun rahojahan ne on. Lisäksi aina kävi niin että kun olisi ollut saumaa ladalle pihaan, niin ei ollut myynnissä kuin sellasia valioyksilöitä joihin heitetty paukkupullolla joku väri niskaan ja pakkelia enemmän kuin tukiaisella, yms virityksiä, joihin viisas naapurinikin sanoi että ei kannata riskeerata.

Noh sitten taas tuli kesä 2015 poukkoiltua naapurissa, välissä sen ikuisuusprojetki-2104sessa ja sitten tuli laskettua trailerilta toinen projetki, 2102-Turbokopeekka niin taas tunsin orastavia kuumehoureilun oireita, ja merkit oli selvät aina täyskuun aikoihin, kun nettiauto oli auki ladaosastolta. Kun näin kyseisen yksilön nettiautossa vieläkin monen kuukauden jälkeen (elokuussa taisi tulla jo myyntiin http://www.nettiauto.com/lada/1700/7594128 niin jokin päässä raksahti ja harrastetoyota myyntiin ja sillä setelitupolla sitten tuonne liikkeeseen. Oli muuten vielä kesärenkaatkin alla kun soitin, ranttuja nää nykyajan ihmiset.

Noh, tietenkin susi oli ihmeissään että kukas tää nyt on, anna minun nukkua talviunta, kun tulin paikalle ja aloin starttaamaan, ja tulipas peltoautoajat mieleen kun lada sanoi vaan että "vou." Noh avulias myyjä joka puhutteli nappistakin kopeekaksi, liekkö harrastaja, tuli jo boosterin kanssa ja niin lähti 1700 ruisku kauniisti tulille ja niin pihaa kiertään ympäri ja kuuntelemaan isommat kolinat, kunnes naapurin kossi tuli kans kolistelemaan peltejä kun sai saateltua minun (EX) corollan maailmalle.

Noh pellit oli kunnossa ja 1700cc käy ladamaisen tyyliin höpisten omiaan ja pojat on autottomina eli rahaa tiskiin ja nimiä paperiin ja menoksi, vaikka pelottaakin että toimiiko akku, mutta lataus pukkaa ilosesti virtaa akkuun ja niin sitten tankkauksen jälkeenkin lada hörähtää iloisesti käyntiin, taisi kaivata maantietä. Ainoa huono puolihan on että joku on laittanut kitkarenkaat talvirenkaiksi ja ne on tollaselle voimamyllylle täällä lapin jäisillä teillä aivan alimitotetut. Noh ladahan pikkuhiljaa kun lähdettiin takaisin Sodankylää kohti niin notkistui ja alkoi menohalujakin löytymään, radio ei toiminut ja nopeusmittaria piti tarkkailla kattovalon varassa, mut olihan se seikkailu, ja ajomukavuuskin on parempi kuin taustalla näkyvässä työautossani.

Kuva

Jotenka, kopenka. Pitäisi löytää näin aluksi syy että miksei radio toimi, kuulemma on toiminut ja perinteinen sulakkeiden pyörittely ei ainakaan nyt auttanut, kun tuolla kirivässä pakkasessa vääntelin ja kääntelin. Kellokaan ei toimi, mutta eihän se toiminut siinä 80-luvun 2107kassakaan, jos ei antanut sähköshokkia, eli kipinöitä akunnavan ja akunkengän välissä, tässä on vaan niin modernia tekniikkaa että tohtiiko tuotakaan kokeilla, käy kotona sisällä näppäämässä näpeille virtaa kelloon.
Oliko radio muuten samassa sulakkeessa kuin tupakansytytin? Ainoa hapettunut.

Sitten pitäisi selvittää onko ominaisuus vai jotain muuta että jaloille tulee kivasti lämpöä mutta tuulilasille hönkii kuin piipunsavussa ollut lehmä, ja lämmönsäätimen vivusto ei tunnu tekevän mitään, kai sen pitäisi kääntää puhallus myös sivuikkunoille, mut ei niistä tule kuin kylmää ulkoilmaa. Lisäksi lämmöt pysyy valkoisella alueella, eikös niiden pitäisi vähintään vihreälle yltää, vai pahvia keulaan?

Ja viimeisenä perä rohisee ja rahisee aika kovaa veto päällä, liekkö öljyn tarvetta huutaa, pitää mennä muistelemaan että mistä aukosta tarkistettiin ja mistä lisättiin, kunhan pikkuisen lauhtuisi nämä siperian paukkupakkaset. Ei muuten mutta on jo vesikello peukalossa ja etusormessa.
-21 °C
SE 3 m/s


Havaintoaika: 29.1. 15.00
Katso havaintohistoria >
Selkeää ja poutaa
Tuntuu kuin: -29°
Mutta siinäpä nämä jorinat tällä kertaa, kevään päälle alkaa varmaan ehostus ainakin ulkokuoreen, toivottavasti kiinnostaa nämä meikäläisen horinat ja oireilut, mutta onhan se kiva pitkästä aikaa ajella ladalla ja vielä tieliikenteessä.

pysytäänhän kuulolla.
EXLada 21072 1300s vm.88
Lada 21073 1700i vm.96


"Jos lada ei lähde -30 asteessa käyntiin, on starttaajassa vika."
Avatar
Flaiman
Moderaattori
Viestit: 1874
Liittynyt: 14.8.2006 19:08
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: VAZ-2107 - 1996 - волк - Harraste

Viesti Kirjoittaja Flaiman »

Siistikuntoinen pelihän tuo.
Vaihda samalla perään ja lootaan öljyt, viisivaihteisena muutenkin herkempi särkymään.
Tupakansytkä, kello ja ovien punaiset tuikut on saman sulakkeen takana. Toimiiko niistä mikään? Tai kellohan nyt ei kävellyt mutta se nyt on normaalia.
Minulla on radion virta ollut vedetty virtalukolta tai tupakansytkältä. Voipi löytyä radion takaa sulakekkin mikä päässyt hapettumaan.
Lada Vesta -17
Lada 1500 Combi deluxe -84
Uaz 3741 -87
Joen musikka
Viestit: 1924
Liittynyt: 30.6.2005 19:58
Paikkakunta: Öllölä,Tuupovaara Joensuu

Re: VAZ-2107 - 1996 - волк - Harraste

Viesti Kirjoittaja Joen musikka »

Tule terveh!(karjalainen toivotus) Mukava lukea ymmärrettävää tekstiä ja sitäpaitsi kiinnostavaa aihetta.
Vuotta nuorempi 2107! on tyttärelläni.Mielelläni pysyn jyvällä. :D
2112,-04,hopea
2112,-06,musta
2111,-06,musta
2x 1119,-08,hopea
ex:2105x3,2107x3,2104x2,2109x2,2110x2,2108,2111x2,2112x2,1117.
Vielä kun pääsis Popetan kyytiin!
Avatar
Samza
Viestit: 264
Liittynyt: 17.9.2007 1:00
Paikkakunta: Sodankylä & Jyväskylä

Re: VAZ-2107 - 1996 - волк - Harraste

Viesti Kirjoittaja Samza »

Flaiman kirjoitti:Siistikuntoinen pelihän tuo.
Vaihda samalla perään ja lootaan öljyt, viisivaihteisena muutenkin herkempi särkymään.
Tupakansytkä, kello ja ovien punaiset tuikut on saman sulakkeen takana. Toimiiko niistä mikään? Tai kellohan nyt ei kävellyt mutta se nyt on normaalia.
Minulla on radion virta ollut vedetty virtalukolta tai tupakansytkältä. Voipi löytyä radion takaa sulakekkin mikä päässyt hapettumaan.
Punaset tuikut on kokoajan toiminut, vaikka konehuoneen puolelta oli lattasulakkeen pää hapettunut kokonaan pois. Muut ei taida toimia, ainakaan radio. Liekkö Blapunkt Casablanca heitti veivinsä, jos tänään tutkisi sit johdotukset, kun päivän päälle meinasi olla akku taas tyhjä. :? Ilosesti se lataa kuitenkin kun hetken saa käydä parkit päällä, omistaja epäili radioa kyllä syylliseksi muutenkin.

Näin olen kuullut vuosien saatossa ja nähnytkin muutaman 5-lovisen laatikon pöydällä, kun on herkempi särkymään. Naapuri pelotteli että se ei tarvi ku kerran narskahtaa niin on rattaat sileänä, niin vaihdot on tosi maltillisia ja ajatuksella. :)

Kelpaako sinne Teboilin öljyt jos vaikka nyt viikonloppuna ryömisi auton alle ihmettelemään pohjaa?

Vieläkin pahoittelen kuvien puutetta, ainoasta digikamerastakin akun laturi jossain täällä talossa, tietäis vaan että missä. :D
EXLada 21072 1300s vm.88
Lada 21073 1700i vm.96


"Jos lada ei lähde -30 asteessa käyntiin, on starttaajassa vika."
Avatar
Samza
Viestit: 264
Liittynyt: 17.9.2007 1:00
Paikkakunta: Sodankylä & Jyväskylä

Re: VAZ-2107 - 1996 - волк - Harraste

Viesti Kirjoittaja Samza »

Löytyhän se syykin miksei radio pelaa, vaikka kesällä kuulemma pelasi.. Joku pirulainen käynyt muuttamassa liittimet!

Kuva

Sen verran nyt pitäisi selvittää että ratiolle pitäisi saada oma heräte niin että muisti säilyy mutta muuten sammuu kun kääntää virrat pois. Ihan hyvin tehty muuten sähkötyöt, mutta heräte ja +12 piuha tulee molemmat yhdellä johdolla sulakkeen kautta suoraan akulta lattaliittimestä joka on ilmiselvästi aina ajon jälkee nyppästy pois.. :lol:

Tupakansytyttimeltä kenties?
EXLada 21072 1300s vm.88
Lada 21073 1700i vm.96


"Jos lada ei lähde -30 asteessa käyntiin, on starttaajassa vika."
Avatar
Flaiman
Moderaattori
Viestit: 1874
Liittynyt: 14.8.2006 19:08
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: VAZ-2107 - 1996 - волк - Harraste

Viesti Kirjoittaja Flaiman »

Tuo on se yleisin kytkentä silloin kun halutaan kuunnella radiota silloinkin kun virrat ei ole päällä.
Lada Vesta -17
Lada 1500 Combi deluxe -84
Uaz 3741 -87
Avatar
Samza
Viestit: 264
Liittynyt: 17.9.2007 1:00
Paikkakunta: Sodankylä & Jyväskylä

Re: VAZ-2107 - 1996 - волк - Harraste

Viesti Kirjoittaja Samza »

Flaiman kirjoitti:Tuo on se yleisin kytkentä silloin kun halutaan kuunnella radiota silloinkin kun virrat ei ole päällä.
Ainoa että nyt on tämä nykyteknologian omaava radio kokoajan päällä, eikä mene ns. valmiustilaan.. muuten hyvä.
EXLada 21072 1300s vm.88
Lada 21073 1700i vm.96


"Jos lada ei lähde -30 asteessa käyntiin, on starttaajassa vika."
Avatar
Flaiman
Moderaattori
Viestit: 1874
Liittynyt: 14.8.2006 19:08
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: VAZ-2107 - 1996 - волк - Harraste

Viesti Kirjoittaja Flaiman »

Minulla Pioneerissa jää näyttöön teksit pyörimään vaikka radion sammuttaa, siinä alakulmasta löytyy nappi niin sitten sammmuu niinkuin pitää, ei vaivaa enää sen jälkeen kuin sitten vasta, kun akun irrottaa. Varmaan monessa muussakin nykyradiossa sama, lukaise käyttöohjeet, tai painele joka nappia ja katso mitä tapahtuu,
Lada Vesta -17
Lada 1500 Combi deluxe -84
Uaz 3741 -87
Avatar
Samza
Viestit: 264
Liittynyt: 17.9.2007 1:00
Paikkakunta: Sodankylä & Jyväskylä

Re: VAZ-2107 - 1996 - волк - Harraste

Viesti Kirjoittaja Samza »

Flaiman kirjoitti:Minulla Pioneerissa jää näyttöön teksit pyörimään vaikka radion sammuttaa, siinä alakulmasta löytyy nappi niin sitten sammmuu niinkuin pitää, ei vaivaa enää sen jälkeen kuin sitten vasta, kun akun irrottaa. Varmaan monessa muussakin nykyradiossa sama, lukaise käyttöohjeet, tai painele joka nappia ja katso mitä tapahtuu,
Mullakin pioneerin DEH-9600BT enkä oo saanu muutakun offille sen jolloin näkyy kirkkaana kello ja päivämäärä vaikka avain olisi 0-asennossa ja nappeja paineltu, kun taas muissa autoissa oikein kytkettynä kun vääntää avaimen 0-asentoon, niin radio sammuu ja päästää merkkiäänensä, silti jääden valmiustilaan. Sen takia häiritsee niin paljon tämä pienikin homma. :)
EXLada 21072 1300s vm.88
Lada 21073 1700i vm.96


"Jos lada ei lähde -30 asteessa käyntiin, on starttaajassa vika."
Avatar
Jarkko_I
Viestit: 574
Liittynyt: 26.11.2013 8:41
Paikkakunta: Kausala

Re: VAZ-2107 - 1996 - волк - Harraste

Viesti Kirjoittaja Jarkko_I »

Nois pioneerin soittimissa saa yleens sieltä menusta pistettyä kaikki virransäästötilat päälle niin kun sammuttaa napista niin menee kaikki pimeäksi eikä syö akkua tyhjäksi
Avatar
degen
Viestit: 1284
Liittynyt: 30.3.2009 17:11
Paikkakunta: Sipoo

Re: VAZ-2107 - 1996 - волк - Harraste

Viesti Kirjoittaja degen »

Minä tein semmosen systeemin, että virrat saa poikki radiosta erillisellä katkaisijalla. Muistivirtaa radio saa aina.
Köyhä kansa: revi punalippu, polta Pääoma, ja liity kansallissosialisteihin!
Avatar
Samza
Viestit: 264
Liittynyt: 17.9.2007 1:00
Paikkakunta: Sodankylä & Jyväskylä

Re: VAZ-2107 - 1996 - волк - Harraste

Viesti Kirjoittaja Samza »

Täytyy siis tutkia ja kokeilla, kun mietin vain että jääkö sitten myös vahvistimellekkin virta päälle jos sellaset poppivehkeet asentaa kun mankalta ottaa sinisestä piuhasta herätteen. En nyt itse muista noita hommia mutta pitää tutkia asiaa tarkemmin kun alkaa ruuvaileen äänentoistoa paikalleen. :)
EXLada 21072 1300s vm.88
Lada 21073 1700i vm.96


"Jos lada ei lähde -30 asteessa käyntiin, on starttaajassa vika."
Avatar
Samza
Viestit: 264
Liittynyt: 17.9.2007 1:00
Paikkakunta: Sodankylä & Jyväskylä

Re: VAZ-2107 - 1996 - волк - Harraste

Viesti Kirjoittaja Samza »

Kävin ajelemassa voimalaitoksella päin tuossa vähän matkan päässä ja otin tuolla lelukameralla parit kuvat tässä pakettia ootellessa ladaan. Toivottavasti noista saa jotain selvää.

Internetin ihmeellisessä maailmassa kuulu taas ihmeellisyyksiä, Pitäisi kuulemma heivata tuo sytkäsysteemi pois ja ruiskukin, tilalle weberi ja kärjetön jakaja. Tulee kuulemma tehoa.

Mutta kuvia.

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva
EXLada 21072 1300s vm.88
Lada 21073 1700i vm.96


"Jos lada ei lähde -30 asteessa käyntiin, on starttaajassa vika."
Avatar
pressa
Viestit: 10174
Liittynyt: 25.9.2003 13:23
Paikkakunta: Seinäjoki

Re: VAZ-2107 - 1996 - волк - Harraste

Viesti Kirjoittaja pressa »

Samza kirjoitti: Pitäisi kuulemma heivata tuo sytkäsysteemi pois ja ruiskukin, tilalle weberi ja kärjetön jakaja. Tulee kuulemma tehoa.
Kyllä ehdottomasti näin. Ruiskun yms sähköt purkaa johdot katkomalla ja palikat roskikseen, ihmetellä sitten katsastuksessa kun ei mene läpi eikä enää saa ennalleen...
Avatar
Samza
Viestit: 264
Liittynyt: 17.9.2007 1:00
Paikkakunta: Sodankylä & Jyväskylä

Re: VAZ-2107 - 1996 - волк - Harraste

Viesti Kirjoittaja Samza »

pressa kirjoitti:
Samza kirjoitti: Pitäisi kuulemma heivata tuo sytkäsysteemi pois ja ruiskukin, tilalle weberi ja kärjetön jakaja. Tulee kuulemma tehoa.
Kyllä ehdottomasti näin. Ruiskun yms sähköt purkaa johdot katkomalla ja palikat roskikseen, ihmetellä sitten katsastuksessa kun ei mene läpi eikä enää saa ennalleen...
Jep, ihmettelin samaa hänelle, mutta kuulemma 110% luotettavampi systeemi kuin tuo nykyinen ruisku ja puolajärjestelmä. Kannattaa varmaan uskoa kun hänellä on ollut nappis puolivuotta fiat punton jälkeen, kyllä internet tietää..

Ei tuossa muuta vikaa ole ollut kuin hiukan meinaa kipinää tyhjäkäynnillä hukata käyntiäänestä päätellen, silloin tällöin toimii normaalisti. Tulpat ja tulpanjohdot voisi vaihtaa tässä lähiaikoina kun tulee käytyä tarvikeliikkeessä, ja jos vaikka saisi hallin lainaa, tosin sieläkin kävi vesivahinko joten pohjolan talli kutsuu. :?
EXLada 21072 1300s vm.88
Lada 21073 1700i vm.96


"Jos lada ei lähde -30 asteessa käyntiin, on starttaajassa vika."
Vastaa Viestiin