VAZ-21013 - 1988 - 1700 Turboprojekti(leimattu).

Takavetoiset Ladat: 2101-2107, myyty Suomessa vuosina 1971-1997

Otsikoi muotoon: TEHTAAN MALLINUMERO - VUOSIMALLI - VAPAAEHTOINEN NIMI - VAPAAMUOTOINEN AUTON TILA (PROJEKTI/KÄYTTIS/YMS.)
Alueen säännöt
Otsikoi postauksesi muotoon:

TEHTAAN MALLINUMERO - VUOSIMALLI - VAPAAEHTOINEN NIMI - VAPAAMUOTOINEN AUTON TILA (PROJEKTI/KÄYTTIS/YMS.)

Huom! Ketjun nimeämisessä saa ja on toivottavaa käyttää hieman mielikuvista sääntöjen puitteissa jotta autosi erottuisi muiden joukosta. Jos autoillasi on esimerkiksi nimi tai joku muu kuvaus projektista olisi suotavaa pelkän mallinumeron ja vuosiluvun lisäksi.
Avatar
veli samara
Lada kerhon jäsen
Viestit: 1102
Liittynyt: 6.5.2009 20:17
Paikkakunta: Etelä-Karjala

Re: VAZ-21013 - 1988 - 1700 Turboprojekti(leimattu).

Viesti Kirjoittaja veli samara »

Ensiks laitetaan sytkä kuntoon ja sitten ruvetaan miettimään ruiskua. Mitään suuria tehoja tästä ei olla ottamassa joten imusarjan virtauksella oo nyt niin merkitystä. Mitäs tuo sekventiaali ohjaus auttaa?
Multa pitäis jossain olla se 1700i päätylevy, mutta se trikkerilevy puuttuu. Mega tais sitä pystyy lukemaan?
Lada samara 1.3 - 87
Mazda mx-5 1.6 -98
hp7500
Lada kerhon jäsen
Viestit: 126
Liittynyt: 24.9.2009 16:10

Re: VAZ-21013 - 1988 - 1700 Turboprojekti(leimattu).

Viesti Kirjoittaja hp7500 »

veli samara kirjoitti:Ensiks laitetaan sytkä kuntoon ja sitten ruvetaan miettimään ruiskua. Mitään suuria tehoja tästä ei olla ottamassa joten imusarjan virtauksella oo nyt niin merkitystä. Mitäs tuo sekventiaali ohjaus auttaa?
Multa pitäis jossain olla se 1700i päätylevy, mutta se trikkerilevy puuttuu. Mega tais sitä pystyy lukemaan?
Sekventaali ohjauksella voidaan ohjata jokaista sylinteriä erikseen oikealla työtahdilla eli bensaa ei suihkuteta kiinni olevaa imuventtiiliä päin ainakaan teoriassa.
Tuolla sekventaalisysteemillä voidaan korjata turbokäytössä huonon imusarjan aiheuttamia ilmamäärä eroja sylinterien välillä. Auttaa myös pienessä koneessa isojen suuttimien kanssa pelatessa.
Avatar
veli samara
Lada kerhon jäsen
Viestit: 1102
Liittynyt: 6.5.2009 20:17
Paikkakunta: Etelä-Karjala

Re: VAZ-21013 - 1988 - 1700 Turboprojekti(leimattu).

Viesti Kirjoittaja veli samara »

Okei. Eli se liittyykin tuohon bensapuoleen enempi.
Eli tuo ms2 v.3 olis niinkuin paras vaihtoehto? Ilmeisesti paljon luotettavempi kuin ms1 versiot?
Lada samara 1.3 - 87
Mazda mx-5 1.6 -98
jaketech racinteam
Viestit: 585
Liittynyt: 28.9.2010 0:14
Paikkakunta: Ii

Re: VAZ-21013 - 1988 - 1700 Turboprojekti(leimattu).

Viesti Kirjoittaja jaketech racinteam »

ms1 ja v2.2 on suojakset puutteelliset. kyllä nekin saa toimimaa jos pysyy kolvi kädessä ja osaa rakentaa ja on aikaa ettiä missä vika on. näitä ei mene enää ku jokkisautoihin halvan hinnan takia mutta nykyään saa autotunelta samaan hintaa valmista ohjainta.
kansien kairauksia, megasquirteja ja autojen tehonmittausta.
Avatar
veli samara
Lada kerhon jäsen
Viestit: 1102
Liittynyt: 6.5.2009 20:17
Paikkakunta: Etelä-Karjala

Re: VAZ-21013 - 1988 - 1700 Turboprojekti(leimattu).

Viesti Kirjoittaja veli samara »

Joo noista suojauksista luinkin. Eli nyt sitten mega ja trikkeri kampuralle ja anturi sille niin olis sytkä osat kasassa? Siis jos tekee tolla jakaja sekventiaali ohjauksella.

Nyt on kansi irti, ja neloseltahan se oli pullahtanu vesitilaan. Ei pahasti mutta kuitenkin. Kansi koneistukseen ja sitten uudella metallipahvilla paikoilleen.
Lada samara 1.3 - 87
Mazda mx-5 1.6 -98
Avatar
veli samara
Lada kerhon jäsen
Viestit: 1102
Liittynyt: 6.5.2009 20:17
Paikkakunta: Etelä-Karjala

Re: VAZ-21013 - 1988 - 1700 Turboprojekti(leimattu).

Viesti Kirjoittaja veli samara »

http://autotune.fi/tuote/891/atecu-v3-o ... ksenohjain

Tuota ehdotettiin finsquirtin puolelta. Olis aika sopivan oloinen boxi, hinnaltaakin.
Lada samara 1.3 - 87
Mazda mx-5 1.6 -98
Avatar
veli samara
Lada kerhon jäsen
Viestit: 1102
Liittynyt: 6.5.2009 20:17
Paikkakunta: Etelä-Karjala

Re: VAZ-21013 - 1988 - 1700 Turboprojekti(leimattu).

Viesti Kirjoittaja veli samara »

Tuo boxi tulossa, sitten tulossa myös läppäri jossa sarjaportti että pääsee säätämään. Myös kansi lähtee koneistukseen torstaina, eli hommat luistaa oikein kivasti eteenpäin. Enää puuttuu siis hukkakipinäpuola, trikkeri, anturi ja kasa johtoja. En varmaankaan aio käyttää ladan omaa trikkeriä kun 6 hampaisen kanssa säätötarkkuus kärsii. Joten laitan 24-1 tai 36-1 pyörän.
Lada samara 1.3 - 87
Mazda mx-5 1.6 -98
Avatar
veli samara
Lada kerhon jäsen
Viestit: 1102
Liittynyt: 6.5.2009 20:17
Paikkakunta: Etelä-Karjala

Re: VAZ-21013 - 1988 - 1700 Turboprojekti(leimattu).

Viesti Kirjoittaja veli samara »

Näyttäis venäjän tilauskin tulevan perille. Nyt pystyy jo suomen postin kautta seuraamaan paketin liikkeitä. Eli raja ylitetty :D

EDIT:
Lukenu vissii taas mitä sattuu tosta ladan omasta triggeristä, eikös se ole tämä joka löytyy 1700i:n kampuralta?
http://www.mansemotors.fi/hihnapyora-ka ... igger-60-2

Ei siis 6 hampainen vaan 60 hampainen :lol: :lol: :lol:
Lada samara 1.3 - 87
Mazda mx-5 1.6 -98
Avatar
veli samara
Lada kerhon jäsen
Viestit: 1102
Liittynyt: 6.5.2009 20:17
Paikkakunta: Etelä-Karjala

Re: VAZ-21013 - 1988 - 1700 Turboprojekti(leimattu).

Viesti Kirjoittaja veli samara »

Bensalinjat pitäis uusia nyt samalla, tulevaa ruiskukonversiota varten. Miten kannattaa tehä? Nyt vakio linja painepuolella ja 8mm kupari putkee paluupuolella. Voiko noista saada toimivat? Jonkinlaisia kierreliittimiä sinne pitäis saada ettei tarvii klemmareilla kiristellä.
Lada samara 1.3 - 87
Mazda mx-5 1.6 -98
Avatar
START
Lada kerhon jäsen
Viestit: 2542
Liittynyt: 20.7.2006 12:54
Paikkakunta: JÄMSÄ kehityksen keskipiste

Re: VAZ-21013 - 1988 - 1700 Turboprojekti(leimattu).

Viesti Kirjoittaja START »

säähän tarttet 4 erillistä puolaa jos meinaat sekventaalisesti niitä ohjata..
bensaa vai etanoolia? jotkut tehny kuorma-auton ilma letkuista, niitä saa joko ns. pikaliittimillä tai sisäholkkien kanssa helmiliitoksilla. etanolia ne liittimet ei taho kai kestää
21013 1500 16vTIC projekti
21013 2300 16vTIC projekti
Avatar
veli samara
Lada kerhon jäsen
Viestit: 1102
Liittynyt: 6.5.2009 20:17
Paikkakunta: Etelä-Karjala

Re: VAZ-21013 - 1988 - 1700 Turboprojekti(leimattu).

Viesti Kirjoittaja veli samara »

En ohjaa sekventiaalisesti, haluun eroon jakajasta kokonaan. Niin mennään ihan kampuran trikkeröinnillä. En meinannu viinaa sotkea tähän autoon, eli ihan tavan bensalla. Lukenu tuosta kuorma-autojen ilmaletkuista. Oisko jotai linkkii mistä niitä sais
Lada samara 1.3 - 87
Mazda mx-5 1.6 -98
Avatar
veli samara
Lada kerhon jäsen
Viestit: 1102
Liittynyt: 6.5.2009 20:17
Paikkakunta: Etelä-Karjala

Re: VAZ-21013 - 1988 - 1700 Turboprojekti(leimattu).

Viesti Kirjoittaja veli samara »

Pa12 putki olisi ilmeisesti toimivaa. Sitä saa monen kokosena ja liittimiäkin monen moista. Jos tuolla vetäis linjat auton alle, takakontti ja konehuone letkuilla. Tai ainakin kuumimmat paikat letkuilla. Nekin tekee kunnon liittimillä niin luulis tulevan hyvä.

Venäjän pakettikin tuli perille ja oikeet palikat paketissa. Mukana tuli myös venäläinen maatuska vunderbaum :lol:
Lada samara 1.3 - 87
Mazda mx-5 1.6 -98
squide
Viestit: 67
Liittynyt: 27.1.2009 1:03
Paikkakunta: Orimattila

Re: VAZ-21013 - 1988 - 1700 Turboprojekti(leimattu).

Viesti Kirjoittaja squide »

Jos hyvät haluut nii hae esim biltemasta an-liittimiä ja an-letkua. Samoja liittimiä pystyy käyttämään uudelleen jos myöhemmin tekee jotain muutoksia ym.
Avatar
veli samara
Lada kerhon jäsen
Viestit: 1102
Liittynyt: 6.5.2009 20:17
Paikkakunta: Etelä-Karjala

Re: VAZ-21013 - 1988 - 1700 Turboprojekti(leimattu).

Viesti Kirjoittaja veli samara »

Siis an-letkulla koko matka? Vai pelkästään nuo letku osuudet?
Lada samara 1.3 - 87
Mazda mx-5 1.6 -98
jaketech racinteam
Viestit: 585
Liittynyt: 28.9.2010 0:14
Paikkakunta: Ii

Re: VAZ-21013 - 1988 - 1700 Turboprojekti(leimattu).

Viesti Kirjoittaja jaketech racinteam »

squide kirjoitti:Jos hyvät haluut nii hae esim biltemasta an-liittimiä ja an-letkua. Samoja liittimiä pystyy käyttämään uudelleen jos myöhemmin tekee jotain muutoksia ym.
kalliita on bilteman letkut. esim 10mm sisäreijällä teräspunosta saa 7e/metri kisaosia myyvistä kaupoista.
kaveri haki hydrauliikka liikeesta 10m metriä teräspunosta ja ei pysty vertaan bilteman hintaa ku oli nii halpaa.
kansien kairauksia, megasquirteja ja autojen tehonmittausta.
Vastaa Viestiin