VAZ-21013 - 1988 - 1700 Turboprojekti(leimattu).
Alueen säännöt
Otsikoi postauksesi muotoon:
TEHTAAN MALLINUMERO - VUOSIMALLI - VAPAAEHTOINEN NIMI - VAPAAMUOTOINEN AUTON TILA (PROJEKTI/KÄYTTIS/YMS.)
Huom! Ketjun nimeämisessä saa ja on toivottavaa käyttää hieman mielikuvista sääntöjen puitteissa jotta autosi erottuisi muiden joukosta. Jos autoillasi on esimerkiksi nimi tai joku muu kuvaus projektista olisi suotavaa pelkän mallinumeron ja vuosiluvun lisäksi.
Otsikoi postauksesi muotoon:
TEHTAAN MALLINUMERO - VUOSIMALLI - VAPAAEHTOINEN NIMI - VAPAAMUOTOINEN AUTON TILA (PROJEKTI/KÄYTTIS/YMS.)
Huom! Ketjun nimeämisessä saa ja on toivottavaa käyttää hieman mielikuvista sääntöjen puitteissa jotta autosi erottuisi muiden joukosta. Jos autoillasi on esimerkiksi nimi tai joku muu kuvaus projektista olisi suotavaa pelkän mallinumeron ja vuosiluvun lisäksi.
- veli samara
- Lada kerhon jäsen
- Viestit: 1102
- Liittynyt: 6.5.2009 20:17
- Paikkakunta: Etelä-Karjala
Re: VAZ-21013 - 1988 - 1700 Turboprojekti(leimattu).
Enään olisi map anturin, vedenlämpö anturin, lambdan sekä virta ja maa piuhat niin olisi sähköt laiteltu.
Sen jälkeen alkaisi bensaletkujen veto edestä taakse, ja paineensäätimen asennus.
Sitten jarrujen päivitys, ja kääntövarsien vaihto. Hyvältä rupee toistaiseksi vaikuttamaan.
Ohessa joutuu rakentelemaan velipojan samaraakin, siitä on oma topicci väärävetoisten osiossa
Sen jälkeen alkaisi bensaletkujen veto edestä taakse, ja paineensäätimen asennus.
Sitten jarrujen päivitys, ja kääntövarsien vaihto. Hyvältä rupee toistaiseksi vaikuttamaan.
Ohessa joutuu rakentelemaan velipojan samaraakin, siitä on oma topicci väärävetoisten osiossa
Lada samara 1.3 - 87
Mazda mx-5 1.6 -98
Mazda mx-5 1.6 -98
- veli samara
- Lada kerhon jäsen
- Viestit: 1102
- Liittynyt: 6.5.2009 20:17
- Paikkakunta: Etelä-Karjala
Re: VAZ-21013 - 1988 - 1700 Turboprojekti(leimattu).
Tähän pitää hommata manselta erilainen letkulähtö kanteen, jossa paikka lämpöanturille ja ylimääräiselle vesikierrolle. Pääsee helpommalla niin. Ja erilainen anturikin siihen pitää hommata, että kierteet täsmäis. Eli varmaankin cossun anturi. PLX:n boksiin pitää yks johto laittaa, niin saa ATeculle lambdatiedon tuotua. Sitten sulake virtajohtoon ja yks piuha lukolle, niin virratkin on kunnossa. Bensapumpulle vielä ohjaus boksilta niin bensa linjojen veto voinee alkaa. Edelliset linjat purettu pois tieltä. Bensa tukkiin pitää vielä AN-nipat töissä tigittää, kun edellisellä kaverilla ollut letkut rohkeasti klemmareilla tukissa.
Sit perus säädöt läppärillä ja auto käyntiin
Sit perus säädöt läppärillä ja auto käyntiin
Lada samara 1.3 - 87
Mazda mx-5 1.6 -98
Mazda mx-5 1.6 -98
- veli samara
- Lada kerhon jäsen
- Viestit: 1102
- Liittynyt: 6.5.2009 20:17
- Paikkakunta: Etelä-Karjala
Re: VAZ-21013 - 1988 - 1700 Turboprojekti(leimattu).
Bensalinjat vedetty tankilta paineensäätimelle ja myös tankilta suutintukin kulmalle. Suutintukkiin hitsaan toissä nipat ens viikon aikana, niin saan loputkin bensalinjat paikoilleen.
Vesiletkut ja vedenlämpöanturi paikoillaan, alipaineletkuja vedetty tarvittaviin paikkoihin. Ahtoputkille pitää hommata pari silikoni mutkaa, niin nekin on sit valmiit.
Eli viikon päästä rupee starttaus lähenemään
Vesiletkut ja vedenlämpöanturi paikoillaan, alipaineletkuja vedetty tarvittaviin paikkoihin. Ahtoputkille pitää hommata pari silikoni mutkaa, niin nekin on sit valmiit.
Eli viikon päästä rupee starttaus lähenemään
Lada samara 1.3 - 87
Mazda mx-5 1.6 -98
Mazda mx-5 1.6 -98
- veli samara
- Lada kerhon jäsen
- Viestit: 1102
- Liittynyt: 6.5.2009 20:17
- Paikkakunta: Etelä-Karjala
Re: VAZ-21013 - 1988 - 1700 Turboprojekti(leimattu).
Hommat edenny niin että kaikki sähköt vedetty, bensalinjat valmiit ja nesteet koneessa.
Läppäri kiinni ja tunerstudiolla perusasetukset kohdalleen, tai ainakin ne jotka ohje sanoi että pitää olla. Trikkerin kulma asetus on vielä hieman epävarma, mutta eiköhän se selviä. Yritetty kyllä siis jo käynnistää, mutta ihan vain sen takia että näkee vuotaako linjat yms. Yks suuttimen o-rengas oli mennyt huonosti ja vuoti, mutta sen sain pitämään pienellä suuttimen heiluttelulla.
Eli edistystä tapahtunut. Jos joku osaa heittää trikkerin asento arvon suoraan, sais ehkä tänään käyntiinkin. Ladan oma anturin jalka ja 60-2 pyörä käytössä.
Pitää vielä laittaa anturia lähemmäs pyörää ettei ainakaan siitä jää kiinni käynnistyminen.
Läppäri kiinni ja tunerstudiolla perusasetukset kohdalleen, tai ainakin ne jotka ohje sanoi että pitää olla. Trikkerin kulma asetus on vielä hieman epävarma, mutta eiköhän se selviä. Yritetty kyllä siis jo käynnistää, mutta ihan vain sen takia että näkee vuotaako linjat yms. Yks suuttimen o-rengas oli mennyt huonosti ja vuoti, mutta sen sain pitämään pienellä suuttimen heiluttelulla.
Eli edistystä tapahtunut. Jos joku osaa heittää trikkerin asento arvon suoraan, sais ehkä tänään käyntiinkin. Ladan oma anturin jalka ja 60-2 pyörä käytössä.
Pitää vielä laittaa anturia lähemmäs pyörää ettei ainakaan siitä jää kiinni käynnistyminen.
Lada samara 1.3 - 87
Mazda mx-5 1.6 -98
Mazda mx-5 1.6 -98
- veli samara
- Lada kerhon jäsen
- Viestit: 1102
- Liittynyt: 6.5.2009 20:17
- Paikkakunta: Etelä-Karjala
Re: VAZ-21013 - 1988 - 1700 Turboprojekti(leimattu).
Sadellut vettä tässä niin kehdannut mitään tehdä. Mutta jos huomenna kerkeisin. Niin ja tässähän oli kytkin jämähtäny jumiin, tai sylkät varmaan. Poljin ei siis liiku mihinkään. se pitää fiksata jossain vaihees. Ja trikkerin kulma lienee jotain 110-120 asteen tienoilla, laskeskellaan tarkemmin kun auton luokse taas pääsee.
Lada samara 1.3 - 87
Mazda mx-5 1.6 -98
Mazda mx-5 1.6 -98
- veli samara
- Lada kerhon jäsen
- Viestit: 1102
- Liittynyt: 6.5.2009 20:17
- Paikkakunta: Etelä-Karjala
Re: VAZ-21013 - 1988 - 1700 Turboprojekti(leimattu).
Trikkerin kulma 114 astetta, anturien kalibrointi ja auto käyntiin. Sitten hieman ihmettelyä ja tyytyväisenä pelit seis, ja opiskelemaan lisää säätämisen saloja.
Jos hommat pelaa niinkuin pitää niin pakko sanoa, että ei ole kovin vaikeeta tuota atecua asentaa. Suosittelen
Instagramin puolella kyselty setuppia niin laitetaan tähän nyt tämän hetkinen setup:
1700 kone teräspahvilla ja 1200 kannella
Moposportin 4-lapainen jäykkä sintteri, saffan asetelmalla
Uusi 2105 mallin.syyläri nivan mekaanisella flektillä
Nivanokka säädettävällä pyörällä
Garrett GT17 ahdin saabista
550x140 kiina cooleri
2" ahtoputket silikonimutkilla
2,5" putkisto alusta loppuun yhdellä vaimentimella
Vakiopakosarja jossa jatke turbolle
Selfmade imusarja saabin kaasuläpällä
350cc suuttimet 9000 saabista
ATecu v3 moottorinohjaus
Bilteman walbro bensapumppu
PTFE AN6 bensalinjat ja 1700i tankki
Kiina bensapaineen säädin
Selfmade bensakisko
Volkkarin hukkakipinäpuola motonetin yleismallin tulpanjohdoilla
7 arvolla olevat R-tulpat
Lämpöanturit fordista ja opelista
Trikkeri ladan oma 60-2 mallinen
Cherry hall anturi
Saabin 2,5bar map anturi
Saabin kaasuläpänasento anturi
Plx dm-6 laajakaista lambda
Jotain jäi vielä varmaan mainitsematta mutta onhan tuolla aikaisemmin kertoiltu kaikenlaista.
Jos hommat pelaa niinkuin pitää niin pakko sanoa, että ei ole kovin vaikeeta tuota atecua asentaa. Suosittelen
Instagramin puolella kyselty setuppia niin laitetaan tähän nyt tämän hetkinen setup:
1700 kone teräspahvilla ja 1200 kannella
Moposportin 4-lapainen jäykkä sintteri, saffan asetelmalla
Uusi 2105 mallin.syyläri nivan mekaanisella flektillä
Nivanokka säädettävällä pyörällä
Garrett GT17 ahdin saabista
550x140 kiina cooleri
2" ahtoputket silikonimutkilla
2,5" putkisto alusta loppuun yhdellä vaimentimella
Vakiopakosarja jossa jatke turbolle
Selfmade imusarja saabin kaasuläpällä
350cc suuttimet 9000 saabista
ATecu v3 moottorinohjaus
Bilteman walbro bensapumppu
PTFE AN6 bensalinjat ja 1700i tankki
Kiina bensapaineen säädin
Selfmade bensakisko
Volkkarin hukkakipinäpuola motonetin yleismallin tulpanjohdoilla
7 arvolla olevat R-tulpat
Lämpöanturit fordista ja opelista
Trikkeri ladan oma 60-2 mallinen
Cherry hall anturi
Saabin 2,5bar map anturi
Saabin kaasuläpänasento anturi
Plx dm-6 laajakaista lambda
Jotain jäi vielä varmaan mainitsematta mutta onhan tuolla aikaisemmin kertoiltu kaikenlaista.
Viimeksi muokannut veli samara, 7.9.2017 17:11. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Lada samara 1.3 - 87
Mazda mx-5 1.6 -98
Mazda mx-5 1.6 -98
- veli samara
- Lada kerhon jäsen
- Viestit: 1102
- Liittynyt: 6.5.2009 20:17
- Paikkakunta: Etelä-Karjala
Re: VAZ-21013 - 1988 - 1700 Turboprojekti(leimattu).
Ois varmaan mukavaa puuhaa tuo säätäminen jos vaan osais. Ei oikein meinaa lähteä ollenkaan luistamaan.
Lada samara 1.3 - 87
Mazda mx-5 1.6 -98
Mazda mx-5 1.6 -98
- veli samara
- Lada kerhon jäsen
- Viestit: 1102
- Liittynyt: 6.5.2009 20:17
- Paikkakunta: Etelä-Karjala
Re: VAZ-21013 - 1988 - 1700 Turboprojekti(leimattu).
Säätöhommat edistyy melko hitaasti, mutta edistyy kuitenkin. Viikonlopun aikana pitää vielä asettaa sytkä täysin kohdalleen, nyt vain nopeasti vilastu että samalla hehtaarilla. Meinaa olla vaikeeta vaan kattoa ajoitu lampun kans, kun nää sinne mistää kunnolla. Ja merkitkin pitää vielä tehdä että näkee tarkemmin. Tähän tarkastamiseen ajattelin hommata endoskoopin, jos sillä pääsis kattomaan tarkemmin.
B-paineensäätimen paluu lähtö pitää tilkitä, kun meinaa vuotaa, sitten voisi pakoputkea hieman parannella kiinnityksen suhteen. Ja laittaa kunnon jäähdytysnesteet koneeseen, ennenkuin pakkaset iskee. Niin ja kytkin rupes liikkumaan kun paino poljinta lujempaa.
B-paineensäätimen paluu lähtö pitää tilkitä, kun meinaa vuotaa, sitten voisi pakoputkea hieman parannella kiinnityksen suhteen. Ja laittaa kunnon jäähdytysnesteet koneeseen, ennenkuin pakkaset iskee. Niin ja kytkin rupes liikkumaan kun paino poljinta lujempaa.
Lada samara 1.3 - 87
Mazda mx-5 1.6 -98
Mazda mx-5 1.6 -98
- veli samara
- Lada kerhon jäsen
- Viestit: 1102
- Liittynyt: 6.5.2009 20:17
- Paikkakunta: Etelä-Karjala
Re: VAZ-21013 - 1988 - 1700 Turboprojekti(leimattu).
Kohta kun saadaan jarrut päivitettyä niin alkaa puuhakilvillä ajelu ja säätö. Sen verran säädelty tässä että tyhjäkäyntiä nostettu vähän ylemmäs että käy nätimmin. Vähän uutta vannetta tuloillaan kun ei enää vakio vanteet sovi jarrujen eteen, mutta niistä lisää myöhemmin.
Lada samara 1.3 - 87
Mazda mx-5 1.6 -98
Mazda mx-5 1.6 -98
- veli samara
- Lada kerhon jäsen
- Viestit: 1102
- Liittynyt: 6.5.2009 20:17
- Paikkakunta: Etelä-Karjala
Re: VAZ-21013 - 1988 - 1700 Turboprojekti(leimattu).
Minun ja ladan yhteinen taival on nyt päättynyt. Uusi omistaja jatkakoon haluamaansa suuntaan. 10 vuotta riitti minulle.
Lada samara 1.3 - 87
Mazda mx-5 1.6 -98
Mazda mx-5 1.6 -98
- toktornivako
- Viestit: 2003
- Liittynyt: 8.11.2007 23:50
- Paikkakunta: Kangasala
Re: VAZ-21013 - 1988 - 1700 Turboprojekti(leimattu).
Hyvä valinta, onnea ja menestystä valitsemallanne tiellä.
Tilauksesta Ladan Vara/Viritys osat suoraan entisestä Neuvostoliitosta
Myös Теплостар-Адверс ajoneuvo lämmittimet.
Myös Теплостар-Адверс ajoneuvo lämmittimet.