VAZ-2101 - 1970, 1971, 1972 - Neljä mustakilpistä Ladaa

Takavetoiset Ladat: 2101-2107, myyty Suomessa vuosina 1971-1997

Otsikoi muotoon: TEHTAAN MALLINUMERO - VUOSIMALLI - VAPAAEHTOINEN NIMI - VAPAAMUOTOINEN AUTON TILA (PROJEKTI/KÄYTTIS/YMS.)
Alueen säännöt
Otsikoi postauksesi muotoon:

TEHTAAN MALLINUMERO - VUOSIMALLI - VAPAAEHTOINEN NIMI - VAPAAMUOTOINEN AUTON TILA (PROJEKTI/KÄYTTIS/YMS.)

Huom! Ketjun nimeämisessä saa ja on toivottavaa käyttää hieman mielikuvista sääntöjen puitteissa jotta autosi erottuisi muiden joukosta. Jos autoillasi on esimerkiksi nimi tai joku muu kuvaus projektista olisi suotavaa pelkän mallinumeron ja vuosiluvun lisäksi.
Avatar
AI
Lada kerhon jäsen
Viestit: 3582
Liittynyt: 23.9.2003 8:55
Paikkakunta: Kuivanto-City, Orimattila
Viesti:

VAZ-2101 - 1970, 1971, 1972 - Neljä mustakilpistä Ladaa

Viesti Kirjoittaja AI »

Lada 1970 kotisivu


2.11.2006

Lada tuli minulle. Kaupat tuli tehtyä, tai ainakin sovittua autoa näkemättä, ainoastaan netissä olin kuvia nähnyt, kuitenkin juuri katsastettu eli ei ihan kamala pommi luulisi olevan. Ja 1970 Ladoista kun tuota valinnanvaraa ei liiemmin ole niin oli otettava se minkä sai. Ladan kun näin niin se vastasi kyllä odotuksia. Pikainen tutkimus tuotti seuraavanlaisen vika/puutelistan:
- Nokkamerkki puuttuu.
- Kylkilistat puuttuu helmoista.
- Vääränlaiset sivuvilkut. Kuitenkin niissä lukee CCCP.
- Sivupeili vääränmallinen, vieläpä pirun ruma. Mukana pyöreä orkkispeili irtonaisena.
- Kuskin oven ja oikean takaoven ikkunaveivit puuttuu. Vasemman takaoven veivi poikki. Yksikään ikkuna ei aukea paitsi "tupakki-ikkunat" jotka eivät pysy kiinni.
- Oikean takaoven kahva puuttuu. Löytyi palasina takaikkunalta.
- Oikean puoleiset ovet eivät istu oikein kohdalleen, jäävät raolleen vaikka ovat kiinni, säätöä.
- Kojelaudassa jalopuujäljitelmä joka osoittautui onneksi vain kontaktimuoviksi. Revitty irti ja vaihdettu radion luukku alkuperäiseksi, se oli 21011-mallinen jossa aito jalopuujäljitelmä ja joku outo km-mittari liimattuna.
- Kamalat sisälokarit, varsinkin takana.
- Vasen takaheijastin vääränlainen.
- Shiguli-merkki lähes irti.
- Vesiletkut näkyy olevan alkuperäiset, ainakin alkuperäisillä klemmareilla kiinni. Näyttävät kuitenkin ihan ehjiltä paitsi ylävesiletku joka paikattu ilmastointiteipillä.
- Termostaatti todennäköisesti rikki, ei ainakaan lämpömittari nouse normaaliarvoihin. Lämmityslaite kuitenkin puhaltaa lämmintä, ainakin jonkin verran. Termostaatti helppo vaihtaa samalla kun vaihtaa vesiletkut uusiin.
- Lämmityslaitteen vipujen toiminta hieman epämääräistä ja koko systeemi toiselta puolelta irti. Ei sulje lämmityslaitteen hanaa kokonaan. Eli ihan normaali Ladan lämmityslaite...
- Kaasupoljin tehty hitsaamalla raudanpala suoraan kaasuvipuun, saa minun puolesta olla noin.
- Valo/pyyhinkatkaisinyhdistelmästä syttyy mittarivalo valot päälle laitettaessa. Ei siis erikseen mittarivalon kytkimestä. Muutenkin aika jäykän tuntuinen systeemi. Takaikkunalta löytyi palasina samanlainen katkaisinyhdistelmä.
- Vasemman etulokarin maali halkeilee, kittiä, kittiä...
- Oikeassa takalokarissa kolhu josta maalia irronnut, tämä näkyi jo netin kuvista etukäteen.
- Rumat lisävalot, pilaa koko ilmeen.
- Takapuskurin vasen kulma ruosteinen, ylimääräisiä reikiä. Etupuskurissa lisävaloja varten porattu reiät. Pieniä käytön jälkiä ympäri puskureita. Oudon malliset "kävyt", lienevätkö Ladan puskurit ollenkaan. Vaihdetaan uusiin mikäli halvalla saa, muuten saa kelvata.
- Etupenkkien verhous repaleinen. Peitetty kamalilla istuinsuojilla, kuskin penkin suojuksen kiinnitys rikki.
- Vaihdelaatikko omituinen, tästä etukäteen varoitettiinkin. Ykkönen kolmosen kohdalla ja keppi heiluu vaihteen ollessa päällä yhtä paljon kuin olisi vapaalla.
- Rattiakselissa väljää pystysuunnassa eli ei ole kunnolla kiinni ohjaussimpukan boorissa. Tästä oltiin joskus 15-20 vuotta sitten todella tarkkoja katsastuksessa, nykyään näköjään ei.
- Akku irti. Tästä oli kuulemma katsastuksessa huomautettu. Eikä tuota akkua kiinni alkuperäisellä kiinnitysraudalla saakaan kun on liian matala. Mistään kiinnitysrautaa ei löydy eli on jäänyt kotimaahan.
- Konepellin sovitus vähän sinne päin, lokarit noin sentin korkeammalla kuin konepelti. Takaluukun sovituksessa vähän samaa vikaa. Konepellin keskimmäinen "palkki" poikki (miten hitossa se voi katketa?).
Mittarilukema tässä vaiheessa 20651.

Muutamaa päivää myöhemmin aamulla oli -19 pakkasta. Päätin tarkistaa onko jäähdytysneste nestemäistä. Syylärin korkin kun avasi niin näkyi vain kuiva kenno. Ei kuitenkaan lammikkoa alla.

Pakkasten hellitettyä vähän laitoin Ladan käymään. Hyvin lähti ja siirsin sen autotalliin talviunille. Muutaman päivän kun suli niin ikkunat näköjään toimivat. Katto kun suli niin löytyi pari lommoa, oikealla vähän suurempi. Tai pieni sekin on, riippuu mistä suunnasta katsoo ja missä valossa.


27.11.2006

Posti toi rekisterikilvet ja tarvittavat paperit. Kun talvesta ei ole tietoakaan, päätin herätellä Ladan talviunilta ja ottaa sen noin viikoksi ajoon. Iltasella asensin rekisterikilvet, etukilven laitoin tilapäisesti etumaskiin kun puskurissa ei tarvittavia kiinnitysvermeitä ollut enkä jaksanut alkaa moisia virittelemään. Asensin maskiin myös nokkamerkin ja poistin lisävalot puskurista. Vaihdoin kesärenkaat alle. Enpä ole koskaan noin ohutta jarrulevyä nähnyt kuin tässä vasemmalla puolella on. Paksuutta ehkä joku 4 mm, jarrupaloissa sen sijaan pintaa reilusti, uudet kun kuulemma ovat. Jarrupalojen kiinnitystappien sokat vasemmalle väännetty mig-hitsauslangasta (kuuluu kai sarjaan "Köyhät patentit"). Takaa poistin nuo kamalat sisälokarit, alla ehjät lokarit eli ei oltu mätävikoja piiloteltu. Pientä ruosteen alkua alareunoista löytyi mutta ei aiheuta toimenpiteitä. Edestä en poistanut, olisi vaatinut alumiinilokarin poiston. Systeemiä tutkiessa tuli naamalle kourallinen kuivunutta savea. Tupakki-ikkunat suljin nauloilla. Noin kahden ja puolen tunnin urakan jälkeen Lada oli valmis ajoon.


28.11.2006
Lada käymään ja pihalle. Eipäs lähtenytkään, käynnistyi mutta sammui välittömästi. Sen jälkeen ei yrittänytkään. Ilman ryyppyä kaasu pohjassa käynnistyi mutta meinasi sammua kun ryyppyä laittoi päälle. Pakkasella tuo toimi mutta lämpimällä ilmeisesti rikastaa liikaa. Pihalla kun kävi pari minuuttia, alkoi nousta höyryä hanskalokeron tienoilta. Mikään ei vuotanut, ilmeisesti on vaan sen verran kostea että lämmetessä höyryää hetken. Sitten tielle. Ensimmäisenä huomio kiinnittyi jurinaan joka koveni nopeuden mukana. Todennäköisesti (ja toivottavasti) kardaanin ristikkonivelet ovat lopussa. 70 km/h vauhdissa koko Lada tärisee niin että hampaista meinaa paikat irrota, pitää siis ajaa ainakin kahdeksaakymppiä. Yhdeksässäkympissä tärina alkaa uudelleen, kovempaa ei uskaltanut ajaakaan. Nyt ymmärsin miksi edellinen omistaja halusi tämän vaihtaa nopeasti, tiedä millä hetkellä koko kardaani tippuu tielle... Ristikkonivelvikaan viittaa sekin että takakontissa oli uudet sellaiset. Ohjaus myös tuntui todella nihkeältä, kuitenkin kun parikymmentä kilometriä ajoi niin ohjaus keveni, outoa. Tuskin siihen noin nopeasti tottuikaan... Latauksen merkkivalokin alkoi kummittelemaan, kuitenkin vilkut ja pyyhkimet toimivat normaalinopeudella eli todennäköisesti vain merkkivalo temppuilee. Ilmeisesti vikaa on ollut ennekin kun merkkivalon rele on vaihdettu. Vilkku vasemmalle myös toimii ja ei toimi, viikseä heiluttelemalla alkaa toimimaan. Kytkintä nostaessa alkoi kuulua outo nirsk-äänipolkimen tienoilta. Taustapeili rämisee. Tuulilasin pesulaitetta saa pumpata parikymmentä kertaa ennen kuin lasille tulee mitään. Mitään sähköpumppuahan tässä ei ole. Minuutin-parin päästä jos tarvitsee lasia pestä niin on taas parikymmentä kertaa pumpattava! Ilmeisesti systeemiin kuuluisi joku takaiskuventtiili joka estäisi nesteen valumisen takaisin säiliöön. Pakoputkikaan kaikista edellisen omistajan ponnisteluista huolimatta ei ole täysin tiivis, ei nyt häiritsevästi huuda mutta käyntiin laittaessa murahtaa. Noin 80 km ajoin ja perille pääsin. Reissulla poikkesin vakuutusyhtiössä ja rekisteröin auton itselleni.
Viimeksi muokannut AI, 20.10.2014 14:30. Yhteensä muokattu 7 kertaa.
VAZ 2101 1970
Lada 2101 1972
Lada 2101 1973
Lada 2101 1974
Lada Niva 1991
Avatar
markku
Viestit: 1098
Liittynyt: 31.3.2004 14:12
Paikkakunta: Neuvoton / Hamina

Viesti Kirjoittaja markku »

No AI , enhän minä sen takia vaihtanut " kiireellä " tultiin BA3 :sen kanssa kaasupohjassa hesasta silloin ja ei tärissyt yhtään ja oli meinaan painoa ja ilman takajarruja .... tietysti laitettavaa ( sama minulla ) luulitko että 100 % kunto , autolla 36 v ikää ....hei camoon ... mutta mukavaa luettavaa silti :?
Avatar
samarai
Lada kerhon jäsen
Viestit: 10463
Liittynyt: 25.9.2003 23:24
Paikkakunta: г. Тарту , Э€€P

Viesti Kirjoittaja samarai »

Mukavaa luettavaa on tosiaan :)

Ei toi tärinä muuten välttämättä niitä ristikoista johdu vaan esim. siitä että se kardaani on mahdollisesti epätasapainossa. :roll:

Itselle nimittäin kävi vieläpä niin, että vaihdoin tohon Transitiin kaikki uudet ristikot (3kpl) kun niissä oli hieman väljyyttä -tärinää ei ollut lainkaan. Jäi hätäpäissään purkaessa kunnolla ritsaamatta se kardaani (meni ehkä putket 180°) ja kun lähdin koeajolle "uusilla ristikoilla", niin tärisi niin vietävästi juuri noilla samoilla nopeuksilla. Meinasin jo viedä sen kardaanin Juvanmalmille tasapainotukseen, mutta sitten kokeilin sitä "köyhää klemmaripatenttia" - niin tärinä omaksi suureksi yllätyksesi hävisi kokonaan.

Käyn ensi viikolla katsomassa vieläkö siellä Tartossa on ne uudet 2101 puskurit liikkeessä.
Samara. Suomesta ja Venäjältä. Sputnikista Euroon.
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
RTJN65
Viestit: 1617
Liittynyt: 29.9.2003 7:46
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja RTJN65 »

Mulla olis tohon "uutta osaa hyllyssä". Viiksikytkintä, sähkökytkimiä, laturia,yms.

Niitä takaheijastimia oli vain noin myydyt, ei muita.

Hienoa että auto meni harrastajalle (minäkin yritin). Ehkä myyjä tajusi että yksi pelastusprojekti riittää, joka on oikein :D :D .
Lada rules
Avatar
AI
Lada kerhon jäsen
Viestit: 3582
Liittynyt: 23.9.2003 8:55
Paikkakunta: Kuivanto-City, Orimattila
Viesti:

Viesti Kirjoittaja AI »

RTJN65 kirjoitti:Mulla olis tohon "uutta osaa hyllyssä". Viiksikytkintä, sähkökytkimiä, laturia,yms.
Uutta osaa löytyy itseltänikin mutta tuo valo/tuulilasinpyyhinyhdistelmäkatkaisin kelpaisi jos on vanhaa mallia eli järjestyksessä vasemmalta oikealle: ajovalot, mittarivalot, pyyhkimet. Uudemmassa järjestys on jostain syystä päinvastainen.

Laturi ja startti kiinnostaa ottaa varalle mikäli hinta alle "viipurinhinnan". Eli jotain 50 euroa. Taitavat vaan mennä paremmallakin hinnalla kaupaksi...
RTJN65 kirjoitti: Niitä takaheijastimia oli vain noin myydyt, ei muita.
Pitää porata sitten se reikä keväällä. Jos joku ihmettelee mikä reikä niin takaheijastimet tässä 1970 molemmat erilaiset, uudemmissa samanlaiset. Ainoana erona että reikä on pellissä eri kohdassa. Olisi joutunut laittamaan heijastimen ylösalaisin.
RTJN65 kirjoitti: Hienoa että auto meni harrastajalle (minäkin yritin).
Taisi käydä niin että paras tarjous voitti...
VAZ 2101 1970
Lada 2101 1972
Lada 2101 1973
Lada 2101 1974
Lada Niva 1991
Avatar
AI
Lada kerhon jäsen
Viestit: 3582
Liittynyt: 23.9.2003 8:55
Paikkakunta: Kuivanto-City, Orimattila
Viesti:

Viesti Kirjoittaja AI »

1.12.2006

Loppui täristys. Vaihdettu autotallin nurkasta kattipaskan kardaani nivelineen ja tukilaakereineen, kuminivel tuli ihan uusi. Etummainen ristikkonivel olikin todella kehnossa kunnossa, kardaanin ja vaihdelaatikon välinen kuminivel oli melko pehmeä. Kaikki ääni ei kuitenkaan loppunut, etupyörien laakerit taitaa jurnuttaa, sellaista vähän epäilinkin kun renkaita vaihtaessa tutkiskelin. Keväällä laakerit vaihtuu samalla kun jarrulevyn vaihtaa paksumpaan. Kardaania vaihtaessa tuli pohjaakin tarkemmin vilkaistua, yhtään paikattua kohtaa ei silmään pistänyt. Takajarruilta puuttuu paineensäätöventtiili putkineen ja vipuineen kokonaan. Ohjauksen tahmeus on kadonnut kokonaan, mikä lie sitäkin vaivasi, ei tykännyt kolmen viikon seisotuksesta? Pimeällä ajaessa hoksasin miksi joskus siirryttiin hehkulampuista halogeeneihin, eihän noilla meinaa nähdä mitään. Kesäautoksi kun tulee niin saavat jäädä hehkulappu-umpiot paikoilleen, kaapista kyllä löytyy niihin sopivat halogeenilaput. Bensamittari hyppii villisti edestakaisin kun tankkasin tankin täyteen, taitaa Lada vain olla innoissaan kun sai tankin täyteen. Nyt uskalsin jo satasta ajaa, rupeaa vaan nykimään ilkeästi kun mittari nousee 110 km/h, ylämäessä myös 100 km/h:ssa nykii, ei taida sytytys ihan kohdallaan olla. Renkaat muuttuivat tänään laittomiksi. Ajokilometrejä kertyi reilut sata.

Lisäystä vika/puutelistaan (muisti kun palailee pätkittäin)
- Sisävalot palaa oli ne päällä tai ei. Joutuu taiteilemaan kytkimen keskiasentoon että sammuu.
- Laturilta roikkuu jokin johto/eristenauhasykkyrä melkein maahan asti. Olisivatko jotain lisävalojen johtoja?
VAZ 2101 1970
Lada 2101 1972
Lada 2101 1973
Lada 2101 1974
Lada Niva 1991
Avatar
AI
Lada kerhon jäsen
Viestit: 3582
Liittynyt: 23.9.2003 8:55
Paikkakunta: Kuivanto-City, Orimattila
Viesti:

Viesti Kirjoittaja AI »

markku kirjoitti:luulitko että 100 % kunto , autolla 36 v ikää
En joo uudenveroista kuvitellutkaan saavani. Täysin tyytyväinen olen vielä tähän mennessä ollut. Riittääpähän harrastettavaa. Pääasia että noita hitsaushommia ei ihan heti tarvinne tehdä (tai vieraalla teettää).
VAZ 2101 1970
Lada 2101 1972
Lada 2101 1973
Lada 2101 1974
Lada Niva 1991
Avatar
AI
Lada kerhon jäsen
Viestit: 3582
Liittynyt: 23.9.2003 8:55
Paikkakunta: Kuivanto-City, Orimattila
Viesti:

Viesti Kirjoittaja AI »

Tänään Citymarketista tullessa hukkasin jo autoni. Ihan varma olin että tähän väliin sen jätin eikä näkynyt missään. Sitten hoksasin että olinkin valkoisella Ladalla liikkeellä enkä sinisellä...
VAZ 2101 1970
Lada 2101 1972
Lada 2101 1973
Lada 2101 1974
Lada Niva 1991
Avatar
markku
Viestit: 1098
Liittynyt: 31.3.2004 14:12
Paikkakunta: Neuvoton / Hamina

Viesti Kirjoittaja markku »

AI kirjoitti:
markku kirjoitti:luulitko että 100 % kunto , autolla 36 v ikää
En joo uudenveroista kuvitellutkaan saavani. Täysin tyytyväinen olen vielä tähän mennessä ollut. Riittääpähän harrastettavaa. Pääasia että noita hitsaushommia ei ihan heti tarvinne tehdä (tai vieraalla teettää).
Hieno homma että tyytyväinen olet , sitten molemminpuolinen takuu 8)
Avatar
AI
Lada kerhon jäsen
Viestit: 3582
Liittynyt: 23.9.2003 8:55
Paikkakunta: Kuivanto-City, Orimattila
Viesti:

Viesti Kirjoittaja AI »

2.12.2006

Lasinpesusysteemiin lisätty takaiskuventtiili. Muistin nähneeni kanttilampun lampunpesimissä sellaisen joskus, ja sellainenhan siellä olikin. Nyt kun tuttia pumppaa niin suuttimista lentää vaahtoa lasille, onko sitten yhtään parempi? Oikeaan takaoveen laitettu kahva, "lainattu" pihassa seisovasta -74:stä. Eilisen kardaaninvaihdon jälkeen kuuluu välillä liikkeellelähdössä vaihdelaatikon kohdalta narahdus, hyvin samanlainen kuin vetäisi käsijarrun päälle. En muista aiemmin kuuleeni.
VAZ 2101 1970
Lada 2101 1972
Lada 2101 1973
Lada 2101 1974
Lada Niva 1991
Avatar
markku
Viestit: 1098
Liittynyt: 31.3.2004 14:12
Paikkakunta: Neuvoton / Hamina

Viesti Kirjoittaja markku »

Eikös narahdus kuulu ladoihin ... ainakin 2103 sama naksahdus kuuluu liikkeelle lähdettäessä ! .
Avatar
Jokari
Viestit: 7715
Liittynyt: 10.3.2005 20:32
Paikkakunta: Kymenlaakso™

Viesti Kirjoittaja Jokari »

Ei se ääni ominaisuus ole. Joko etupään ristikko tai tukilaakeri narahtaa. Samaa vikaa mulla tossa neuvosto-ässässä reippaammin lähetettäessä. Katsotaan katoaako rutinat ja tärinät kardaanirempan jälkeen.
- Joka kerta kun liikenteessä näkee etuvetoisen Ladan, niin v*tuttaa ainakin tunnin.

Member of Kymenlaakson Kusipäät™
Avatar
AI
Lada kerhon jäsen
Viestit: 3582
Liittynyt: 23.9.2003 8:55
Paikkakunta: Kuivanto-City, Orimattila
Viesti:

Viesti Kirjoittaja AI »

3.12.2006

Pimeällä ajaessa hoksasin että mittarivalo ei toimi lainkaan. Mittariston merkkivalot vain "vuotaa" mittariin.

4.12.2006

Aamulla piti lähteä Mäntsälään pimeään aikaan. Ryyppy ei toimi edelleenkään. Lähtee parhaiten käymään kun ensin vetää ryypyn päälle ja käynnistää, sammuu samantien, sitten ryyppy pois ja kaasu pohjassa starttaa ja kun käynnistyy niin varovasti ryyppyä päälle. Muutamaan kertaan olen yrittänyt kylmänä käynnistää ilman ryyppyä kaasun kanssa, ryyppy puolivälissä tai melkein puolessa välissä tai vähän yli puolen välin mutta ei käynnisty. Pakkasella siis lähti ryyppy päällä normaalisti käymään, näillä lämpimillä ilmoilla ei. Matkalla sammuili valojen merkkivalo ja siis mittarikin pimeni. Välillä valo paloi, välillä ei. Orimattilassa piti pysähtyä niin katsoin toimiiko seisontavalot, eivät toimineet eikä siis takavalotkaan. Ajoin kuitenkin perille asti ilman takavaloja. Mäntsälästä takaisinpäin lähtiessä laitoin valot päälle ja katkaisin tuntui perin veltolle, ei enää syttynyt ajovalojakaan. Kaivelin valokatkaisinyhdistelmän irti ja takakontista virittelin mukana tulleen palasina olleen katkaisimen valokatkaisimen tilalle ja valot, myös takavalot toimivat. Tuulilasin pesunestettä ei tullut lasille ajaessa lainkaan, vain jotain pieniä roiskeita lasin alareunaan. Eli takaiskuventtiili ei ollut hyvä idea. Ja onko tuo kanttilampun lampunpesureiden letkussa oleva mötikkä takaiskuventtiili, paineenrajoittimelta paremminkin tuntui. Kotona vaihdoin uuden valokatkaisinyhdistelmän, nyt toimii mittarivalokin katkaisimesta. Poistin pesulaitteen letkun mötikän ja nyt lasille tulee taas vettä, kunhan vain jaksaa tarpeeksi kauan kumituttia painella. Samalla huomasin että pesunestesäiliönä toimiva pullo ei ole millään kiinni, se on vain sopivan kokoinen ja pysyy pitkittäispalkin, jäähdyttimen ja öljynsuodattimen välisessä kolossa nätisti paikoillaan. Mikä lie pullo, kyljessä on jotain venäjänkielistä tekstiä.

Rengasliikkeessä kävin ennen kevään ruuhkia laitattamassa combin kesärenkaita vanteille. Rengasliikkeen tyyppi meni vipuun, kysyi onko Lada museorekisterissä. Se MU-kilpi...

Lisäys tuonne alun puutelistaan:
- Virtalukossa ei rattilukko asento toimi. Ladaa ei voi jättää seisomaan ilman avaimia seisontavalot päällä.
VAZ 2101 1970
Lada 2101 1972
Lada 2101 1973
Lada 2101 1974
Lada Niva 1991
Avatar
AI
Lada kerhon jäsen
Viestit: 3582
Liittynyt: 23.9.2003 8:55
Paikkakunta: Kuivanto-City, Orimattila
Viesti:

Viesti Kirjoittaja AI »

markku kirjoitti:Eikös narahdus kuulu ladoihin ... ainakin 2103 sama naksahdus kuuluu liikkeelle lähdettäessä ! .
Siinä on varmaan se kuminivel ihan lötkö/murtuillut jolloin se jyrähtää liikkeelle lähtiessä heti kun on saanut kytkimen ylös. Tuossa 1970:ssä ääni on sellainen niin kuin joku raapaisisi koriin. Ajaessa ei kuulu mitään, ainoastaa liikkeelle lähdössä. Ja koriin raapaisua tukee (tai sitten ei) sekin kun on tavaraa takakontissa niin ääntä ei kuulu, tyhjänä kuuluu.
VAZ 2101 1970
Lada 2101 1972
Lada 2101 1973
Lada 2101 1974
Lada Niva 1991
Avatar
AI
Lada kerhon jäsen
Viestit: 3582
Liittynyt: 23.9.2003 8:55
Paikkakunta: Kuivanto-City, Orimattila
Viesti:

Viesti Kirjoittaja AI »

6.12.2006

Ensimmäinen pidempi reissu, Vantaalle LadaShopille tapaamiseen, mittarin mukaan matkaa yhteen suuntaan 113 km. Ongelmitta meni reissu, latauksen merkkivalokaan ei palanut kertaakaan. Kotiin tullessa ajoin mittarin mukaan 70 km/h nopeusnäyttötauluun joka näytti peräti 81 km/h! Ihmettelinkin kun menomatkalla muut ajoivat 60-70 km/h vaikka rajoitus oli 80. Ilmeisesti mittari on kalibroitu 155/80-renkaille, nyt takana on 185/70. -71:ssä taas mittari näyttää noilla 185/70-renkailla tarkasti samaa kuin nopeusnäyttötaulu. Tämä päivä olikin viimeinen kun Lada on liikenteessä. Nyt Lada siirtyy pesun jälkeen talliin odottamaan kevättä.
VAZ 2101 1970
Lada 2101 1972
Lada 2101 1973
Lada 2101 1974
Lada Niva 1991
Vastaa Viestiin