VAZ-2105 - 1987 - "Ratalelu" - Rakennetaan ratapäiviä varten
Alueen säännöt
Otsikoi postauksesi muotoon:
TEHTAAN MALLINUMERO - VUOSIMALLI - VAPAAEHTOINEN NIMI - VAPAAMUOTOINEN AUTON TILA (PROJEKTI/KÄYTTIS/YMS.)
Huom! Ketjun nimeämisessä saa ja on toivottavaa käyttää hieman mielikuvista sääntöjen puitteissa jotta autosi erottuisi muiden joukosta. Jos autoillasi on esimerkiksi nimi tai joku muu kuvaus projektista olisi suotavaa pelkän mallinumeron ja vuosiluvun lisäksi.
Otsikoi postauksesi muotoon:
TEHTAAN MALLINUMERO - VUOSIMALLI - VAPAAEHTOINEN NIMI - VAPAAMUOTOINEN AUTON TILA (PROJEKTI/KÄYTTIS/YMS.)
Huom! Ketjun nimeämisessä saa ja on toivottavaa käyttää hieman mielikuvista sääntöjen puitteissa jotta autosi erottuisi muiden joukosta. Jos autoillasi on esimerkiksi nimi tai joku muu kuvaus projektista olisi suotavaa pelkän mallinumeron ja vuosiluvun lisäksi.
VAZ-2105 - 1987 - "Ratalelu" - Rakennetaan ratapäiviä varten
ongelma on yksinkertainen
takavedon kaasuvivuston nivel joka on kiinni venttiilikopassa on jumissa
millähän sen helpoiten ja pienimmillä vaurioilla saisi liikkumaan
auto ollut mutaman vuoden ajamatta
toinen pulma että startti naputtaa kuin tikka eikä pyöritä konetta
pari starttausta toimi ja sitten alkoi vain naputtamaan
traktorista annettiin lisävirtaa eli ei pitäisi sähkön puutteesta johtua
ja autohan on 30km:n päässä eli alvariinsa ei viitsi käydä katsomassa
alkaa pikkuhiljaan tämä asfalttipäivän auton liikkeelle saaminen ahdistamaan
takavedon kaasuvivuston nivel joka on kiinni venttiilikopassa on jumissa
millähän sen helpoiten ja pienimmillä vaurioilla saisi liikkumaan
auto ollut mutaman vuoden ajamatta
toinen pulma että startti naputtaa kuin tikka eikä pyöritä konetta
pari starttausta toimi ja sitten alkoi vain naputtamaan
traktorista annettiin lisävirtaa eli ei pitäisi sähkön puutteesta johtua
ja autohan on 30km:n päässä eli alvariinsa ei viitsi käydä katsomassa
alkaa pikkuhiljaan tämä asfalttipäivän auton liikkeelle saaminen ahdistamaan
Viimeksi muokannut pressa, 24.9.2014 16:46. Yhteensä muokattu 3 kertaa.
- Lada-Jussi
- Viestit: 10210
- Liittynyt: 24.9.2003 17:48
- Paikkakunta: Janakkala
onko se tosiaan siitä nivelkohdasta jumissa? mulla on GLi nappiksessa ilmeisesti kaasuläpän akseli jumissa, vivusto liikkuu sinne asti, mutta kaasuläppää ei saa auki, kertokaas samalla miten se korjataan, ei CRC:t ja muut töhnät auta, uskaltaako kuinka paljon käyttää väkivaltaa?
"Suurin osa kalustosta on ulkotiloissa olosuhteiden pakosta, mutta se lohduttaa vähän kun kalusto huononee kuitenkin hitaammin kuin prässissä" (tai tuningissa)
Jos käynnistin ei pyöritä moottoria virta-avaimesta väännettäessä,mahdollisia syitä on neljä:
(a) Akku purkautunut
(b)Solenoidin,akun ja käynnistimen johtoliitokset eivät päästä virtaa akusta käynnistimen läpi maahan.
(c) Solenoidi viallinen
(d)Käynnistin on joko juuttunut tai sähköisesti viallinen
Koska auto käynnistyi traktorin akusta ei vika ole (a).Koska auto käynnistyi omalla startilla niin tuskin sen (d):kään.Itse epäilisin johtoliitoksia tai solenoidin kärkiä.Kun solenoidin vetäneenä oikosulkee solenoidin kärjet ja auto starttaa on vika kuluneissa solenoidin kärjissä.
(a) Akku purkautunut
(b)Solenoidin,akun ja käynnistimen johtoliitokset eivät päästä virtaa akusta käynnistimen läpi maahan.
(c) Solenoidi viallinen
(d)Käynnistin on joko juuttunut tai sähköisesti viallinen
Koska auto käynnistyi traktorin akusta ei vika ole (a).Koska auto käynnistyi omalla startilla niin tuskin sen (d):kään.Itse epäilisin johtoliitoksia tai solenoidin kärkiä.Kun solenoidin vetäneenä oikosulkee solenoidin kärjet ja auto starttaa on vika kuluneissa solenoidin kärjissä.
kiitoksia aktiivisista vastauksista
jussille kyllä se todellakin on se venakopan nivel jumissa (ei saisi olla liian puhdas konetila)
jaskalle autohan ei käynnistynyt mutta pyöritti muutaman kerran
sitten alkoi vain tuo naputus
eli ilmeisesti pitää ottaa ja ensin tarkistaa akunkenkien ja startin liitokset
ja sitten ottaa startti käteen ja purkaus puhdistus
auto on siitä inhottavassa paikassa ettei saa pois ellei omalla konevoimalla liiku
muuten olisi jo vedetty traktorilla käyntiinkin
ompa tässä vielä hetki aikaa tuonne jurvaan mutta ??
jussille kyllä se todellakin on se venakopan nivel jumissa (ei saisi olla liian puhdas konetila)
jaskalle autohan ei käynnistynyt mutta pyöritti muutaman kerran
sitten alkoi vain tuo naputus
eli ilmeisesti pitää ottaa ja ensin tarkistaa akunkenkien ja startin liitokset
ja sitten ottaa startti käteen ja purkaus puhdistus
auto on siitä inhottavassa paikassa ettei saa pois ellei omalla konevoimalla liiku
muuten olisi jo vedetty traktorilla käyntiinkin
ompa tässä vielä hetki aikaa tuonne jurvaan mutta ??
hommat etenee
venakopan nivel saatu liikkumaan öljyliotuksen ja vasaran avulla
starttiongelman syynä hapettuma solenoidia ohjaavassa releessä
lisäongelmana oli vielä jumittunut pensapumpun läppä yms pientä
mutta nyt autoa jo liikutettu omalla konevoimalla 1 metri
onhan tässä vielä aikaa saada se ladosta ulos
laitettavana on vielä vesiletkujen klemmarit, yksi jarrusatulan ruuvi, kytkimen työsylinterin palautin jousi ja jotain mitä vielä ilmenee
venakopan nivel saatu liikkumaan öljyliotuksen ja vasaran avulla
starttiongelman syynä hapettuma solenoidia ohjaavassa releessä
lisäongelmana oli vielä jumittunut pensapumpun läppä yms pientä
mutta nyt autoa jo liikutettu omalla konevoimalla 1 metri
onhan tässä vielä aikaa saada se ladosta ulos
laitettavana on vielä vesiletkujen klemmarit, yksi jarrusatulan ruuvi, kytkimen työsylinterin palautin jousi ja jotain mitä vielä ilmenee
taas edistystä
auto ajettu seinäjoelle 30km
vettä ja öljyä lisätty koneeseen
jarrusatulan puuttuva kiinnityspultti esti jarrun käytön koska satula nousi ja hakkasi vanteeseen
eli nyt kun ehtisi tuon katkenneen pultin poraamaan pois ja uutta tilalle
niin voisi jarrutella levyjä kiiltämään
flektin sähköt ryöstettiin ajovalolta siirron ajaksi
"ulosajo"-video tulossa kunhan saadaan ulos kamerasta
auto ajettu seinäjoelle 30km
vettä ja öljyä lisätty koneeseen
jarrusatulan puuttuva kiinnityspultti esti jarrun käytön koska satula nousi ja hakkasi vanteeseen
eli nyt kun ehtisi tuon katkenneen pultin poraamaan pois ja uutta tilalle
niin voisi jarrutella levyjä kiiltämään
flektin sähköt ryöstettiin ajovalolta siirron ajaksi
"ulosajo"-video tulossa kunhan saadaan ulos kamerasta
jarr7usatulan pultti porattu ja uusi laitettu
pojan kanssa ajeltu pihassa rinkiä ja jokin jarru laahaa koska ei rullaa kovin hyvin
muuten tuntuisi jo pelaavan
taloyhtiön kevätkökkä vei tämänpäivän voimat
huomenna pitäisi mennä koskenkorvan radiohullujen hf-rigfi testiin eli harrastukset haittaavat harrastamista
pojan kanssa ajeltu pihassa rinkiä ja jokin jarru laahaa koska ei rullaa kovin hyvin
muuten tuntuisi jo pelaavan
taloyhtiön kevätkökkä vei tämänpäivän voimat
huomenna pitäisi mennä koskenkorvan radiohullujen hf-rigfi testiin eli harrastukset haittaavat harrastamista
auto käytetty kuntokartoituksessa viimeviikolla
huomioidut viat ja puutteet:
ajovalo oikea etu pimeä-> tuli kuntoon kun siivosin sulakkeen
takajarru vasen tehoton-> kunnossa kun vaihdoin oikealle jarrukengät
auto olisi nyt rekisteröintikunnossa mikäli rekisteriin haluaisi
tänään asennettu kierosluku mittari ja todettu pientä kytkimen luistoa
no porasin kytkinkoteloon valmiin reiän mistä kokista sisään ellei muten pidä
huomioidut viat ja puutteet:
ajovalo oikea etu pimeä-> tuli kuntoon kun siivosin sulakkeen
takajarru vasen tehoton-> kunnossa kun vaihdoin oikealle jarrukengät
auto olisi nyt rekisteröintikunnossa mikäli rekisteriin haluaisi
tänään asennettu kierosluku mittari ja todettu pientä kytkimen luistoa
no porasin kytkinkoteloon valmiin reiän mistä kokista sisään ellei muten pidä
Re: radalle pääsy ontuu???
No niin, on sillä radallakin oltu
taas on ratapäivät lähellä ja tekemistä riittäisi. Auto on taas tuolla 30 km päässä ja etujarrut pitäisi putsata. Etupään madalluspalat sada valmiiksi ja asennettua. Taka iskunvaimentimien muutos (pieniä koritöitä). Perään lisätä öljyä. Pieniä perustarkistuksia ja jotain muuta pientä.
taas on ratapäivät lähellä ja tekemistä riittäisi. Auto on taas tuolla 30 km päässä ja etujarrut pitäisi putsata. Etupään madalluspalat sada valmiiksi ja asennettua. Taka iskunvaimentimien muutos (pieniä koritöitä). Perään lisätä öljyä. Pieniä perustarkistuksia ja jotain muuta pientä.
Viimeksi muokannut pressa, 30.5.2015 15:20. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
- START
- Lada kerhon jäsen
- Viestit: 2542
- Liittynyt: 20.7.2006 12:54
- Paikkakunta: JÄMSÄ kehityksen keskipiste
Re: radalle pääsy ontuu???
niin kyllä munkin pitäs loota laittaa paikalleen, vaihtaa eteen iskarit, tehä laakeroitu apusimpukka ja vaihtaa simpukkaan öljyt. kiire taitaa täälläkin tulla
21013 1500 16vTIC projekti
21013 2300 16vTIC projekti
21013 2300 16vTIC projekti
Re: radalle pääsy ontuu???
Tänään kävin herkistelemässä oikeaa etujarrua ja laitoin sinne myös madalluspalan. Perään öljyn lisäys. Takaluukkuun tehtiin reiät iskareille ja mallattiin tukipalkin paikkaa mihin iskarit tulisi. Tuoretta bensaakin tuli tankkiin kaadettua ja renkaisiin ilmaa lisättyä. Pian ollaan siirto kunnossa ja voisi testiä alkaa ajaa.
- veli alexei
- Moderaattori
- Viestit: 3286
- Liittynyt: 19.11.2003 13:18
- Paikkakunta: Sastamala
Re: radalle pääsy ontuu???
Omankin kaluston suhteen paljastui taas yksi hidaste, kun panhard on taipunut osumasta. Ei se ihan poikki ole, mutta melko paha on taitos kuitenkin. Vaan huoltoa hidastaa mm. yli 100 km etäisyys kalustoon. Jos tänä vuonna radalle asti päästään (viime vuonna meni viime metreillä koko reissu pieleen), niin varmaan pelit laukee viimeistään radalla aivan totaalisesti.
Teoria on sitä, että kaikki tiedetään, mutta mikään ei toimi.
Käytäntö on sitä, että kaikki toimii, mutta kukaan ei tiedä miksi.
Meillä teoria ja käytäntö ovat sekoittuneet siten,
että mikään ei toimi ja kukaan ei tiedä miksi.
Käytäntö on sitä, että kaikki toimii, mutta kukaan ei tiedä miksi.
Meillä teoria ja käytäntö ovat sekoittuneet siten,
että mikään ei toimi ja kukaan ei tiedä miksi.