VAZ-21044 - 1996 - Nykyinen käyttöauto

Takavetoiset Ladat: 2101-2107, myyty Suomessa vuosina 1971-1997

Otsikoi muotoon: TEHTAAN MALLINUMERO - VUOSIMALLI - VAPAAEHTOINEN NIMI - VAPAAMUOTOINEN AUTON TILA (PROJEKTI/KÄYTTIS/YMS.)
Alueen säännöt
Otsikoi postauksesi muotoon:

TEHTAAN MALLINUMERO - VUOSIMALLI - VAPAAEHTOINEN NIMI - VAPAAMUOTOINEN AUTON TILA (PROJEKTI/KÄYTTIS/YMS.)

Huom! Ketjun nimeämisessä saa ja on toivottavaa käyttää hieman mielikuvista sääntöjen puitteissa jotta autosi erottuisi muiden joukosta. Jos autoillasi on esimerkiksi nimi tai joku muu kuvaus projektista olisi suotavaa pelkän mallinumeron ja vuosiluvun lisäksi.
Avatar
degen
Viestit: 1211
Liittynyt: 30.3.2009 17:11
Paikkakunta: Hερψαντα

Re: VAZ-21044 - 1996 - Nykyinen käyttöauto

Viesti Kirjoittaja degen »

Nyt on ilmaantunut pienimuotoisia murheita. Kävin katsastuksessa Vantaalla eikä mennyt läpi. Oikea ulompi raidetangonpää on väljä eikä mennyt päästöistä läpi. Kierroshäkä oli hieman liian korkea sekä myös lambda-arvokin. Lisäksi huomasin, että pakoputken keskipönttö taitaa vuotaa ja kaupan päälle bensaputket takapyörän takaa alkavat olla aika lailla loppu. Niihin pitää saada korjauspalat. Taidanpa tehdä niin, että laitan Combin telakalle hetkeksi ja ajelen valkoisella tovin, kunnes saan combin taas kondikseen.
Köyhä kansa: revi punalippu, polta Pääoma, ja liity kansallissosialisteihin!
Avatar
degen
Viestit: 1211
Liittynyt: 30.3.2009 17:11
Paikkakunta: Hερψαντα

Re: VAZ-21044 - 1996 - Nykyinen käyttöauto

Viesti Kirjoittaja degen »

Pienten vaikeuksien kautta kuitenkin onnistuin jälkitarkastuksessa. Uusin keskipöntön, raidetangonpään sekä kävin päästötestissä. Päästöarvot olivatkin sitten loistavia ja meni kirkkaasti läpi. Pakokaasu on kuin kuumaa ilmaa, eli se ei haise yhtään miltään.
Jälkitarkastuksessa tuli suullinen lisähuomautus väljästä kuskin puolen alapallonivelestä, sekä karmea ulina rattipylvään ylös-alas -liikkeestä. Siitä olisi haluttu hylätä, mutta korjasin asian auton työkaluilla katsastushallissa. Ne pienet metallilirpakkeet taaemmassa kiinnityksessä olivat väsähtäneet. Naputtelin ne takaisin kiinni ja siltä osin pylväs asettui paikalleen. Pitää ne kuitenkin vaihtaa pultteihin. Itse katsastuksessa tuosta rattipylväästä ei mainittu mitään.

Vanhassa keskipöntössä oli vaimenninosan jälkeisessä mutkassa noin neliösenttimetrin kokoinen reikä. Sen olisi ehkä voinut korjatakin uudella putkella, mutta paras tulos tulee, kun heittää koko putken metalliromuun.
Köyhä kansa: revi punalippu, polta Pääoma, ja liity kansallissosialisteihin!
Avatar
degen
Viestit: 1211
Liittynyt: 30.3.2009 17:11
Paikkakunta: Hερψαντα

Re: VAZ-21044 - 1996 - Nykyinen käyttöauto

Viesti Kirjoittaja degen »

__
Köyhä kansa: revi punalippu, polta Pääoma, ja liity kansallissosialisteihin!
Avatar
pressa
Viestit: 9697
Liittynyt: 25.9.2003 13:23
Paikkakunta: Seinäjoki

Re: VAZ-21044 - 1996 - Nykyinen käyttöauto

Viesti Kirjoittaja pressa »

degen kirjoitti: 31.7.2021 12:21Ne pienet metallilirpakkeet taaemmassa kiinnityksessä olivat väsähtäneet. Naputtelin ne takaisin kiinni ja siltä osin pylväs asettui paikalleen. Pitää ne kuitenkin vaihtaa pultteihin...
Jos vaihdat ne pultteihin niin alkuperäinen kolariturvallisuus heikkenee!!! Ratinpylvään taka kiinnikkeiden tulee antaa periksi kun kuljettaja paiskautuu rattiin auton törmätessä johonkin. Toki jos on varma ettei koskaan törmää mihinkään niin sitten isot prikat ja paksut pultit...
Avatar
degen
Viestit: 1211
Liittynyt: 30.3.2009 17:11
Paikkakunta: Hερψαντα

Re: VAZ-21044 - 1996 - Nykyinen käyttöauto

Viesti Kirjoittaja degen »

Onnistuin sittenkin korjaamaan rattiakselin pylvään huojunnan alkuperäisesti. Löysin siihen sopivat oikeat levyt ja katkeavan pultin uusina alkuperäisosina. Nyt pylväs pysyy kohdallaan. Samalla viiksipakan peruuttaminenkin loppunee. Samalla laitoin uuden rekisterikilven lipan takakontin kanteen sekä uuden keulamerkin vanhojen kauhtuneiden tilalle.
Köyhä kansa: revi punalippu, polta Pääoma, ja liity kansallissosialisteihin!
Vastaa Viestiin