Sivu 1/1

Lada 1200 kaasari

Lähetetty: 10.1.2005 17:00
Kirjoittaja Oskar
Eli tietoa tästä kaasarista..
Miten toimii, lähinnä toisiokurkun kanssa ongelmaa..?
Mitä kannataa tarkistaa?
Miten säädetään??
Ja mistä saa tiivisteitä?
Ja minkä merkkinen ja mallinen se on?

Lada ei nimittäin pahemmin kaasuun vastaa, eikä kai ihme kun toisiokurkun läppä ei liiku ollenkaan.

Lähetetty: 10.1.2005 20:01
Kirjoittaja Lada-Jussi
riippuu vähän mallista, mutta olisiko 80-lukuinen 1200 malli, eli Ozon kaasuttimella jossa alipaine käyttöinen kakkoskurkku. paikallaan kaasutellessa ei alipainetta saakaan tarpeeksi kakkosen aukaisemiseen, mutta jos ei aukea muutenkaan voisi vikaa etsiä siitä lentävänlautasen muotoisesta mötikästä kaasutimen sivussa ylhäällä, siellä on alipaine kalvosysteemit ja siitä lähtee ohjain tikkus kaasuläpän vivustoille. kaasutin siis tyyppiä, 2105-1107010 tai 2105-1107010-20.

vai onko sitten kyseessä vanhemman mallinen kaasutin 2101-1107010 jossa kakkonen aukeaa mekaanisesti?

Lähetetty: 10.1.2005 21:46
Kirjoittaja Oskar
Auto on vuosimallia 82..

Lähetetty: 10.1.2005 21:49
Kirjoittaja Lada-Jussi
Oskar kirjoitti:Auto on vuosimallia 82..
no sitten pitäisi olevan ozon eli alipaine kakkosella

Lähetetty: 10.1.2005 21:52
Kirjoittaja Oskar
Voiko tämän muuttaa mekaanisesti toimivaksi?
Ja miten säädetään?

Lähetetty: 10.1.2005 21:57
Kirjoittaja Lada-Jussi
Oskar kirjoitti:Voiko tämän muuttaa mekaanisesti toimivaksi?
Ja miten säädetään?
jotkut on jotenkin pakottaen tehneet kakkosesta mekaanisen, eli vähän uutta vivustoa, mutta enpä sitten tiedä miten toimii?

tota kakkosen mekaniikkaa ei juurikaan voi säädellä, eikä periaatteeessa ole tarviskaan. Jos kakkonen ei oikeesti toimi niin vika varmaan siinä alipainekalvossa tai sitten alipaine käytävätukossa. Mutta lähtisin kyllä varmemmin hakemaan vikaa jostain muualta.

tosta säätämisestä ja tuunaamisesta osaa joku muu varmaan kertoa enempi?

Lähetetty: 11.1.2005 13:33
Kirjoittaja Oskar
no osaako kukaan kertoa tarkempaa tietoa?

Lähetetty: 11.1.2005 21:22
Kirjoittaja Lada-Jussi

Lähetetty: 11.1.2005 23:29
Kirjoittaja meedio74
Pikaisella googlettamalla löytyi 2105-1107010-20 kaasuttimesta läpileikkauskuvat. Osien nimien kääntämisessä suomen kielelle saattaa tuottaa vaikeuksia :? , mutta jospa joku foorumin kokeneimmista jäsenistä voi siinäkin auttaa?

http://prestig-auto.ru/mechanism/s1-6.html

http://www.ladaklubi.ee/foorum/viewthre ... 380&page=1

http://www.niva.auto.ru/tehnika/dvigatel/karb/weber.htm

Re: Lada 1200 kaasari

Lähetetty: 14.5.2021 16:57
Kirjoittaja Tallipäällikkö
Itse voimistellut ton toisiokurkun toiminnan kanssa ja nyt selvisi vika. Laitoin joku aika sitten uuden letkun kaasarilta ilmanputsariin, jonka jälkeen toisio puoli pois pelistä. Vika oli kaasarin puoleisan letkuklemmarin ruuvi osuu vivuston tielle ja estää aukeamasta loppuun asti. Käännä klemmari poispäin vivustosta, johan pelit tää. PS. Sama pää kesät talvet😱

Re: Lada 1200 kaasari

Lähetetty: 14.5.2021 17:18
Kirjoittaja pressa
Hienoa että vain kuudentoista vuoden jälkeen ehdit tulla vastaamaan tähän pulmaan, toki kysyjää ei enää foorumilla ole ( eli vähän turhaa)...

Re: Lada 1200 kaasari

Lähetetty: 25.10.2021 7:28
Kirjoittaja hautakorpi
itse kyllästyin tappelemaan ladan omien kaasarien kanssa, ja menin suoraan weberiin tai siis sen kiinalaiseen kopioon FAJS DGV 36/32 joka toimii nyt vaan hiton paljon paremmin....valkkaa suoraan kaasariksi vesi/sähkö toimisella ryypyllä oleva malli niin ei tarvitse tapella ryyppy vaijerin kanssa.

Pikkulohko 1200S vakio kone

seosputket. F50 ensiö / F50 Toisio (tuli kaasarin mukana)
hajoittimet 3,5 / 4,5 (kaasarin mukana)
pääsuuttimet 130 / 140
ilmat. 170 / 180
tyhjäkäynti. 60 / 80


kun ostat kaasarin niin huolehdi että ostat samalla nuo suuttimet jotak on tummalla, pääsuuttimeksi voit kokeille eka kurkulla myös 140 kokoista. ensiö kukun puolella tuo 60 koon suutin on erimallinen kuin normi webereissä, huomio tämä kun suuttimia ostat.

Ilman putsari kannattaa joko ostaa samalla uusi ja sopiva, tai suosiolla se weberin oma sovitelaippa tai sitten hitsaat vanhan putsarin laajennettuun kaasarin aukkoon sopivan pellin, nostat kumitiivisteillä putsaria ylös jotta saat putsarin paikoilleen, tähän laske päivä harrastelu aikaa.

Kun parannat konetta kaasarilla, seuraava kohde on sitten se sytytys, hanki vaikka LADAPOWERILTA kärjetön sytytys sarja (se lyhyempi pikkukoneseen, ei 1500/1600 tai 1700 sarjaa) niin kone käynnistyy huomattavasti paremmin. Kun laitat kärjettömän sytkän juodut tekemään johtosarjan sarjaan uusiksi, alkuperäiset venäläiset liittimet ovat pers... tilalle motonetin AMP junior 3 ja 7 napaiset liittimet ja kunnos 1mm2 kupari piuhat jotka kierrät toistensa ympäri niin homma pelaa luotettavasti.

fiksu ostaa se varaboxin sarjan mukaan, noita tiedetään pimenneen ajoittain, maksaa 7-8e ladapowerilla...ei paha...

Re: Lada 1200 kaasari

Lähetetty: 25.10.2021 20:08
Kirjoittaja jta
hautakorpi kirjoitti: 25.10.2021 7:28 Kun laitat kärjettömän sytkän juodut tekemään johtosarjan sarjaan uusiksi, alkuperäiset venäläiset liittimet ovat pers... tilalle motonetin AMP junior 3 ja 7 napaiset liittimet ja kunnos 1mm2 kupari piuhat jotka kierrät toistensa ympäri niin homma pelaa luotettavasti.
Eikä välttämättä pelkästään liittimet. Tullut niitäkin vastaan että uudessa johtosarjassa on sisäisesti johto poikki. Jännite tuli läpi mutta ei virtaa.