Kytkimen säätö

Eikö pitkät pala? Puoltaako jarrut? Tällä osiolla voit esittää teknisiä kysymyksiä Ladoista.
vote

Kytkimen säätö

Viesti Kirjoittaja vote »

Eli tein kytkin rempan autoon ja irrottelin työsylinterin pois. Mutta nyt kun on uus levy paikoillaan ja larppa miltein kasassa niin rupesin kaverin kans säätämään kytkintä kardaani irrallaa. Toinen jannu polki kytkin polinta ja minä pyöritin vaihelootan päässä olevaa laippaa ja se ei pyöriny vaikka kytkimen säädöt oli tapissaan.Mistä kiikastaa senhän laipan pitäisi teoriassa pyöriä käsivoimin kun kytkinpolin on pohjassa.
Avatar
Jokari
Viestit: 7715
Liittynyt: 10.3.2005 20:32
Paikkakunta: Kymenlaakso™

Re: Kytkimen säätö

Viesti Kirjoittaja Jokari »

Mikä laippa?? Ei oikeasti pysty ymmärtämään mistä on kyse kun ei siellä mitään laippoja ole...
- Joka kerta kun liikenteessä näkee etuvetoisen Ladan, niin v*tuttaa ainakin tunnin.

Member of Kymenlaakson Kusipäät™
vote

Re: Kytkimen säätö

Viesti Kirjoittaja vote »

Jokari kirjoitti:Mikä laippa?? Ei oikeasti pysty ymmärtämään mistä on kyse kun ei siellä mitään laippoja ole...
Siis tarkoitin laipalla sitä Mihin kardaani tulee kiinni vaihekaatikon persiissä
Avatar
pressa
Viestit: 10174
Liittynyt: 25.9.2003 13:23
Paikkakunta: Seinäjoki

Re: Kytkimen säätö

Viesti Kirjoittaja pressa »

-Oll1-

Re: Kytkimen säätö

Viesti Kirjoittaja -Oll1- »

kardaanihan pystyy pyrimään vain jos takapyörät on ilmassa tai kardaani irti peräpäästään. Sitä kai tarkotit.

Se kytkimen painaminen tai vapaalle laittaminen auttaa siihen ettei moottori pyöri kardaanista pyörittäessä.
-Oll1-

Re: Kytkimen säätö

Viesti Kirjoittaja -Oll1- »

Oho :shock: Iski näköjää lukihäiriö tai jotain sinne päin kun luin ton sun alotusviestin :oops: siis kaardaanihan on sulla irrallaan. Sori :)
vote

Re: Kytkimen säätö

Viesti Kirjoittaja vote »

-Oll1- kirjoitti:Oho :shock: Iski näköjää lukihäiriö tai jotain sinne päin kun luin ton sun alotusviestin :oops: siis kaardaanihan on sulla irrallaan. Sori :)
Hyvä että ite korjasit. Meinasin ruveta jo riehumaan :D. Voiko olla käynyt näin että kun mä tyhjensin koko kytkin neste järjestelmän ja mulla on nyt nostettu auton keula metrin korkeuteen Niin voisko olla niin et se ilma ei pääse pois sieltä sylinteristä kun se on siinä asennossa,
rallikuski

Re: Kytkimen säätö

Viesti Kirjoittaja rallikuski »

Ilmaahan siellä varmaan on sen verran ettei kytkin irrota.

Itse ilmasin kytkimen "väärinpäin", eli tippakannuun jarrunestettä ja siihen letku kiinni. Letku sitten työsylinterin ilmausruuviin, ruuvia hieman auki ja tippakannulla lipsuttelemaan nestettä sylinteriin.

Näin ilma pakenee ylöspäin pääsylinterin läpi nestekuppiin.
vote

Re: Kytkimen säätö

Viesti Kirjoittaja vote »

rallikuski kirjoitti:Ilmaahan siellä varmaan on sen verran ettei kytkin irrota.

Itse ilmasin kytkimen "väärinpäin", eli tippakannuun jarrunestettä ja siihen letku kiinni. Letku sitten työsylinterin ilmausruuviin, ruuvia hieman auki ja tippakannulla lipsuttelemaan nestettä sylinteriin.

Näin ilma pakenee ylöspäin pääsylinterin läpi nestekuppiin.
Et sinä ookkaan niin tyhmä kuin mitä ne teboilin pyöreessä pöydässä puhuvat :D. Pitääkin kokeilla vkl. Kiitoksia vinkeistä.Muuten paljon kykimen työsylinterin männän pitäisi liikkua?
Vastaa Viestiin