SeosRuuvi: Kiinnipäin-->Laihempi. Aukipäin-->Rikkaampi -SEOS

Eikö pitkät pala? Puoltaako jarrut? Tällä osiolla voit esittää teknisiä kysymyksiä Ladoista.
Avatar
PöyhöinKuusaalt
Viestit: 7252
Liittynyt: 12.3.2007 0:05
Paikkakunta: MarkankyläKuusaa (KouvostoLiitto), KännykkätieKanervala

SeosRuuvi: Kiinnipäin-->Laihempi. Aukipäin-->Rikkaampi -SEOS

Viesti Kirjoittaja PöyhöinKuusaalt »

Yleisluontoisesti seosruuveista seuraavaa:

Miten seosruuvin kääntäminen sisäänpäin eli kireämmälle vaikuttaa seokseen? Ja tietenkin päinvastoin eli miten ulospäin kiertäminen eli avaaminen vaikuttaa seokseen?

Kiristetään --- > Laihempi seos
Löysätään --- > Rikkaampi seos
Viimeksi muokannut PöyhöinKuusaalt, 27.12.2009 20:47. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Ottaa pataan kun Lataan
Mis Min Lapain?
Avatar
Jokari
Viestit: 7715
Liittynyt: 10.3.2005 20:32
Paikkakunta: Kymenlaakso™

Re: Yleisesti Seosruuvien kääntämisen vaikutus seokseen.

Viesti Kirjoittaja Jokari »

Niinkuin äästech-kaaviokuvista näkyy, seosruuvin kääntäminen vaikuttaa samalla tavalla kuin useimmissakin kaasareissa eli neulan pää on kartio joka painuu kanavaan, kiinnipäin kanava pienenee ja bensa/ilma-seos vähenee = seos laihenee ja vice viersa.
- Joka kerta kun liikenteessä näkee etuvetoisen Ladan, niin v*tuttaa ainakin tunnin.

Member of Kymenlaakson Kusipäät™
Avatar
PöyhöinKuusaalt
Viestit: 7252
Liittynyt: 12.3.2007 0:05
Paikkakunta: MarkankyläKuusaa (KouvostoLiitto), KännykkätieKanervala

Re: Yleisesti Seosruuvien kääntämisen vaikutus seokseen.

Viesti Kirjoittaja PöyhöinKuusaalt »

Kiitokset! Minäkin tuosta kaaviosta päättelin tuon ehdotuksen tuonne aloitukseen ja taisi mennä Vahingossa oikein :lol:
Ottaa pataan kun Lataan
Mis Min Lapain?
Vastaa Viestiin