Apuja tarvitaan: ärsyttävä imuvuoto imusarja/kansi

Eikö pitkät pala? Puoltaako jarrut? Tällä osiolla voit esittää teknisiä kysymyksiä Ladoista.
Avatar
Yogi
Ylläpito
Viestit: 2913
Liittynyt: 2.2.2005 8:38
Paikkakunta: Pori

Apuja tarvitaan: ärsyttävä imuvuoto imusarja/kansi

Viesti Kirjoittaja Yogi »

Pikkusen turhauttavaa remppaa tehnyt lähipäivät; imusarjan ja kannen välissä imuvuotoa, eikä asetu millään. Nyt ollut 3 kertaa imusarja irti, uutta tiivistettä laitettu ja tiivisteliimaa, myös Hylomaria. Viimeisimpään laitoin uuden imusarjankin. Aina vaan vuotaa. Kolmospytyn kohdalla, sitten myös 1- ja 2-pytyn välissä esiintyy. Starttipilotilla sen huomaa. Onko noissa muttereissa joku tärkeä kiristysjärjestys? Olen kiristänyt jokaista vähän kerrallaan. Melko tiukkaankin. Vai onko tässä nyt jokin kikkakolmonen? Ei vaan jaksais tapella. Onko jotain hyvää pastaa tonne tiivisteen seuraksi, joka voisi pitää?

Kyseessä Niva ja 1600 eli "takavetoisen tekniikka".
21013 -88, 21023 -84, Dodge Coronet 440 -66 & Chrysler 300 -62
Avatar
Jokari
Viestit: 7715
Liittynyt: 10.3.2005 20:32
Paikkakunta: Kymenlaakso™

Re: Apuja tarvitaan: ärsyttävä imuvuoto imusarja/kansi

Viesti Kirjoittaja Jokari »

Massatiiviste on niin paksu että se tasaa pienet epätasaisuudet. En oo koskaan laittanut muutakun tiivisteen ja aina on pitänyt. Tiivistepinnat putsattu mattoveitsen terällä niin ettei tunnu pahempia epätasaisuuksia sormella. Hylomaria voi laittaa kyllä varmuudeksi muttei se välttämätöntä ole.

Oletko kattonut että yksikään pinnapultti ei harita mihinkään? Meinaan ei paljon tartte yhden pultin olla vinossa niin sarjat ei mene kunnolla pohjaan, ne on aika tiukka sovite suorilla pulteillakin. Kun on kaikki kunnossa niin sarjat istuu aika nätisti paikalleen ja sen tuntee kyllä että ne on kunnolla pohjassa.
Mutterit oon yleensä kiristänyt tasaisesti kiristellen, ohjemomenttihan noille on muistaakseni noin 40 Nm.

ON kyllä tosi outo juttu :?
- Joka kerta kun liikenteessä näkee etuvetoisen Ladan, niin v*tuttaa ainakin tunnin.

Member of Kymenlaakson Kusipäät™
Avatar
Toveri Sladimir
Viestit: 852
Liittynyt: 13.7.2004 20:16
Paikkakunta: Pöljä

Re: Apuja tarvitaan: ärsyttävä imuvuoto imusarja/kansi

Viesti Kirjoittaja Toveri Sladimir »

Kokeileppa jotain muuta kuin pilottia tuohon vuodon etsimiseen. Pilotti on liian äkäistä myrkkyä. Se imeytyy esim. lähellä olevasta kaasuttimen läppäakselista läpi ja koneen ääni muuttuu heti. Vuodon tarkasteluun käy vaikka tavallinen ruosteenirroitin. Sekin sisältää palavia aineita ja imuvuodon kohdalta tunkeutuu läpi ja saa aikaan käyntiäänen muutoksen.
Pessimisti ei pety, mutta optimistille ei tule iloisia yllätyksiä.
Avatar
Yogi
Ylläpito
Viestit: 2913
Liittynyt: 2.2.2005 8:38
Paikkakunta: Pori

Re: Apuja tarvitaan: ärsyttävä imuvuoto imusarja/kansi

Viesti Kirjoittaja Yogi »

Itse asiassa se on jarrucleaneri, jota olen käyttänyt. Jos antaa kunnon tujaukset tiivisteisiin, meinaa auto sammua. Pakko taas tarkistaa toi pinnapulttijuttu. Ei ne kireältä tunnu, sarjat laskee paikalleen hyvin eikä ota mistään vastaan. Tuli mieleen, josko se pakosarjan ja imusarjan yhdistävä pultinreikä. Jos pakosarjan puolella se jotenkin on elänyt ja imusarja ei saa mentyä ihan pohjaan asti. Tarvii koitta illalla vahvemmalla mönjällä ja taas eri tavalla. En mä kyllä aiemmin oo näihin juuri mönjiä tarvinnut.
21013 -88, 21023 -84, Dodge Coronet 440 -66 & Chrysler 300 -62
Avatar
Ukki
Viestit: 1876
Liittynyt: 3.2.2007 9:00
Paikkakunta: Kajaani

Re: Apuja tarvitaan: ärsyttävä imuvuoto imusarja/kansi

Viesti Kirjoittaja Ukki »

Tervehdykset toivottelen.
Oletko oikaissut imusarjan? Jos et, ota pitkä viila ja viilaa siten, että mahdollisimman moni kanava on yhtä aikaa viilan alla. Muistaakseni voi myös hioa tasaisella pinnalla hiomapaperin avulla. Monesti auttaa, kun imusarja on vedetty paksuilla ja pehmeillä tiivisteillä kieroksi.
Meijän Ukki tietää vanhasta Ladasta melkein kaiken, kun sen velipoika on nähnyt jälet :-)
Avatar
Yogi
Ylläpito
Viestit: 2913
Liittynyt: 2.2.2005 8:38
Paikkakunta: Pori

Re: Apuja tarvitaan: ärsyttävä imuvuoto imusarja/kansi

Viesti Kirjoittaja Yogi »

Viilattu on pitkällä ja leveällä viilalla. Taisi olla hylomaarit kovettuneet ja mun eilen suorittama lämpimän imusarjan jälkilöysennys/kiristys auttaa, sillä tänään ei ilmennyt enää imuvuotoja ja loputkin häiriötekijät lakkasi, kun laitoin ilmanputsarin kopan kiinni suihkauttelujen ajaksi. Muutamalla suihkauksella tosiaan imi kaasariin ainetta ja muutti käyntiä. Toivottavasti pitää, vielä pitkää ratkoa ton hiton weberin outo käytös (siitä juttua Niva-osiossa).
21013 -88, 21023 -84, Dodge Coronet 440 -66 & Chrysler 300 -62
Vastaa Viestiin