eripari renkaat katsastukseen?

Eikö pitkät pala? Puoltaako jarrut? Tällä osiolla voit esittää teknisiä kysymyksiä Ladoista.
Avatar
aropupu
Viestit: 574
Liittynyt: 2.12.2004 12:45
Paikkakunta: Nastola

Re: Vähän yliarviontia

Viesti Kirjoittaja aropupu »

155/80R13 150€ / 4kpl
vanteille asennettuna ja tasapainoitettuna. (sis.RKM)
Avatar
Jokari
Viestit: 7715
Liittynyt: 10.3.2005 20:32
Paikkakunta: Kymenlaakso™

Viesti Kirjoittaja Jokari »

Itse maksoin 185/70/13-kumeista vähän päälle kakssataa. 175:set alkaen 160-170€ noin suurinpiirtein.
- Joka kerta kun liikenteessä näkee etuvetoisen Ladan, niin v*tuttaa ainakin tunnin.

Member of Kymenlaakson Kusipäät™
Avatar
PöyhöinKuusaalt
Viestit: 7252
Liittynyt: 12.3.2007 0:05
Paikkakunta: MarkankyläKuusaa (KouvostoLiitto), KännykkätieKanervala

Viesti Kirjoittaja PöyhöinKuusaalt »

Eihän tuo hinta paha ole. Itse maksoin silloin kesäkumeista 160e 155/13/155. Mutta nyt nämä minun nypittelyt on tosiaan ilmaisia ja pirun hyviä. En käsitä miksi kukaan muu ei oikein näe näiden autuutta. Me rengastamme itse KSS-laitoksella. Eli KouvolanSeudunSähkölaitoksella. Sinne voi jättää vanhat kumit ja kelpaamattomat vanteet.

Nuo kumit ei siis maksa kuin vaivan. Muuten ne menisivät kumijätteeseen. Minulla on melkein kaikki Nokialaisia ja ihan käsittämättömän hyviä. Siis pakasta vedettyjä. Tosiaan vain nastat revitetty heti kankaalle.

No katellaan sitten jossakin kokoontumisessa. Tai ei mulla ne kaikkein parhaat ole tällä hetkellä alla. Taas persus Maunolainen nuukuus eli tarkkuus iski. Mauno on nimemme Äitivainaan puolelta.

No sellasii.
Ottaa pataan kun Lataan
Mis Min Lapain?
Avatar
pressa
Viestit: 10187
Liittynyt: 25.9.2003 13:23
Paikkakunta: Seinäjoki

Viesti Kirjoittaja pressa »

renkaat kannattaa valita käyttötarkoituksen mukaan
kovaan pitkänmatkan ajoon uudet kesärenkaat
lyhyeen rauhalliseen ajoon mitkä tahansa pyöreät mustat

kuitenkin ajonopeus pitää sovittaa renkaiden mukaan
Avatar
Team perseauki racing
Viestit: 1441
Liittynyt: 7.11.2004 13:49
Paikkakunta: jyväskylä

Viesti Kirjoittaja Team perseauki racing »

kivvaa lukea taas on hiekkalaatikko tappelu pystyssä.... joten lyödään lusikka myös tähän soppaan, itse en ole vanhoja micheilinin talvrenkaita huomannut kesä käytössä sen huonomiksi kuin korealaisia tai venäläisiä renkaita. ja jos poliisi sakottaa siitä että toisella akselilla on kesä ja toisella talvirenkaat(nastattomat) kesällä niin ei muuta kuin kieltää sakon ja käräjille, kynsille tulee poliisilla.

tuossa akselseiden väliseen koko eroon oli joku tietty määrä mutta hyvin on konttorilla kelvannu 275/65 r 15 takana ja 225/60 r 15 edessä(ei tosin ladalla kokeiltu) ja muistaakseni saa halkasijassa olla 1" ero mutta tästä en mene varmuuteen
eikä kukaan ole kieltäny etteikö edessä saisi olla leveempiä renkaita kuin takatana, näyttää tosin hölmöltä.

en ainakaan itse näe mitään järkeä hylätä hyvä pintaisia ja kuntoisia renkaita jos nasta hävikki on käynyt mutta jokainen taplaa tyylillään
ei riemulla rajaa kun bensa kasilla ajaa...
Avatar
pressa
Viestit: 10187
Liittynyt: 25.9.2003 13:23
Paikkakunta: Seinäjoki

Viesti Kirjoittaja pressa »

Team perseauki racing kirjoitti:kivvaa lukea taas on hiekkalaatikko tappelu pystyssä....
eipä tämä mitään tappelua ole
kiintoisaa keskustelua vanhoista renkaista
audiq
Viestit: 967
Liittynyt: 5.9.2005 16:17
Paikkakunta: Tuusula

Viesti Kirjoittaja audiq »

Team perseauki racing kirjoitti:... ja jos poliisi sakottaa siitä että toisella akselilla on kesä ja toisella talvirenkaat(nastattomat) kesällä niin ei muuta kuin kieltää sakon ja käräjille, kynsille tulee poliisilla...
Tämä oli ilmeisesti minulle suunnattu, niin täsmennetään, että tämä oma tapaukseni koski sekarengastusta, eli samalla akselilla oli kesä ja talvirengas.
Avatar
Jusu
Viestit: 2540
Liittynyt: 4.2.2004 19:49
Paikkakunta: Jämsä

Viesti Kirjoittaja Jusu »

Itse ostin Ladaan 160 eurolla uudet kesärenkaat viime keväänä, ettei tartte enää metsästää jotain vanhoja paskoja kun ei niitäkään tahdo ilmaiseksi saada.
Vanha talvirengas kun ei oikein kauaa kesäajoa kestä, niin niitä saa olla myötäänsä vaihtamassa ja jos niistä pitäisi pilkkahintakin maksaa ja vielä jossain vanteille väännättää niin on äkkiä useampi kymppi nurin. Alle parinsadan satsilla uusia taas saattaa ajaa useamman kesän, niin voipi äkkiä olla halvempata. :idea:

Talvikorollaan taas laitoin nypityt pinnatut paskat, kun vanhoja talvirattaita oli ylimääräisenä valmiiksi vanteilla mutta säällisiä kesärenkaita taas ei yhtään. Painoja meni satoja grammoja eikä niistä tulleet hyvät sittenkään, mutta paska se on autokin ja saatan sen johonkin hävittää jos löydän ensi talveksi paremman joten ei ole paljon tolkkua ruveta ostelemaan renkaita.
Avatar
PöyhöinKuusaalt
Viestit: 7252
Liittynyt: 12.3.2007 0:05
Paikkakunta: MarkankyläKuusaa (KouvostoLiitto), KännykkätieKanervala

Viesti Kirjoittaja PöyhöinKuusaalt »

Vaihettiin tosiaan kaverin kans velipojalt saaduille aluvanteille 165 nypityt. No, ei saatu painoja laitettuu. Taisin jo aiemmin kertoo, että oltiipa nerokkaita. Ei siis tasapainotettu mitenkään. Kävin ajelemassa. Ajelin tohon 140km/h asti, eikä mitään ravistelua, vänkäystä, tärinää tai pörinää ilmennyt. Tais olla murha säkä. Toivottavasti ne ei ala myöhemmin pörisemään. Katotaan nyt miten kauan niillä sitten pääsee etiä ja välillä taakse päin. :oops:
Ottaa pataan kun Lataan
Mis Min Lapain?
Avatar
pappa- igor
Viestit: 1099
Liittynyt: 12.4.2005 18:51
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja pappa- igor »

kun näistä renkaisen hinnoista nyt puhutaan ja vertaillaan... niin ostin viimekuussa euromasterilta uudet 195/50 15 renkaat (4kpl) maksoin 160€, joskus taannoin ostin 185/70 13 renkaat (4kpl) maksoin 140€, kylläkin paikalliselta huoltoasemalta joka kuiteskin otti jotain välistä... Jos ostatte rengasliikkeestä renkaita niin niiden hinnat eivät ole todellakaan mitään apteekin hintoja, muistakaa tinkiä ja paljon... sillä muistaakseni ovh. hinta yllä mainitsemilleni 15" renkaille oli noin 250€ joten teki päivän tilin kun tinki :wink:
Lada 1200L ***** TURBO IC -89
Avatar
Team perseauki racing
Viestit: 1441
Liittynyt: 7.11.2004 13:49
Paikkakunta: jyväskylä

Viesti Kirjoittaja Team perseauki racing »

audiq kirjoitti:
Team perseauki racing kirjoitti:... ja jos poliisi sakottaa siitä että toisella akselilla on kesä ja toisella talvirenkaat(nastattomat) kesällä niin ei muuta kuin kieltää sakon ja käräjille, kynsille tulee poliisilla...
Tämä oli ilmeisesti minulle suunnattu, niin täsmennetään, että tämä oma tapaukseni koski sekarengastusta, eli samalla akselilla oli kesä ja talvirengas.[/quote

tuli luettua ilmeisesti liian nopeasti.. juu samalla akselilla ei saa olla eri pari pyöriä. mutta eri akseleilla saa olla eri pyörät
ei riemulla rajaa kun bensa kasilla ajaa...
Vastaa Viestiin