Annettiin leipää... ehkä liikaa??
Kyllahan vahanki huonommilla renkailla alkaa jo 1,2 taystehonen lata vinkumaan (ainaki ilman lukkoperraa)
Ainaki mulla on alkanu.. En sit tiia sita teijjan tyylia sulattaa kumia, mutta kylla tuo mulla onnistuu
Saiha silla sita savuaki nakyviin.
Pyorittelimpa silla kerran parkkiksella, jossa oli hiekkaa oikeen pitempaanki, kivasti ulvo siinaki
Ainaki mulla on alkanu.. En sit tiia sita teijjan tyylia sulattaa kumia, mutta kylla tuo mulla onnistuu
Saiha silla sita savuaki nakyviin.
Pyorittelimpa silla kerran parkkiksella, jossa oli hiekkaa oikeen pitempaanki, kivasti ulvo siinaki
Vain luoja tietää, en ole kokeilemassa.'aatee' kirjoitti:jokari polttaako kumia paikallaan jarrun kanssa
Kävelin äskön tuosta kaupan pihalta ja kyllähän siinä jopa metrin verran oli hentoista viirua, myös ulkokaarteen puolella, tosin vähemmän tietty...on se lata kyllä hurja peli
On kyllä taas ihan hölmöläisten hommaa...ladalla kumin vingutusta
- Joka kerta kun liikenteessä näkee etuvetoisen Ladan, niin v*tuttaa ainakin tunnin.
Member of Kymenlaakson Kusipäät™
Member of Kymenlaakson Kusipäät™
- NesteHukka
- Viestit: 722
- Liittynyt: 4.10.2003 12:37
- Paikkakunta: Tampere
Keventäminen on päivän sana... Aikanaan meidän peltolada oli luonnollisista syistä keventynyt takaa niin paljon, että se poltti asfaltilla jarrulla kumia ihan kunnolla. Kone oli vakio 1600.
Ihme juttukin tapahtui kerran, minun käyttöLadalla oli yks hullu kerran juoppokuskina, niin se sai Forssan torilla Ladan sutimaan viiden hengen kuormalla, ja se oli 1300S. En edelleenkään ymmärrä tapahtunutta
Ihme juttukin tapahtui kerran, minun käyttöLadalla oli yks hullu kerran juoppokuskina, niin se sai Forssan torilla Ladan sutimaan viiden hengen kuormalla, ja se oli 1300S. En edelleenkään ymmärrä tapahtunutta
Puliukkojen takuuvarma neuvo: Ole varma ja vapaa. Osta tenaa.
kyllähän se minulla pikkusen poltti jarrun kanssa mutta ne etupyörät luistivat lukossa koko ajan eteenpäin oli kyllä ihme päivä muutenkin se kun kaikkea tapahtui'aatee' kirjoitti:jokari polttaako kumia paikallaan jarrun kanssa
kulkineet:
Lada 2104 1200cc '90
Yamaha yz 80cc '01
Derbi senda x-race 80cc Malossi MHR Racing '05
mopoauto aixam 500 480cc '03 ''thyyning''
Lada 2104 1200cc '90
Yamaha yz 80cc '01
Derbi senda x-race 80cc Malossi MHR Racing '05
mopoauto aixam 500 480cc '03 ''thyyning''
hahah se video nettii miten saa ?maurichia kirjoitti:kyllähän se minulla pikkusen poltti jarrun kanssa mutta ne etupyörät luistivat lukossa koko ajan eteenpäin oli kyllä ihme päivä muutenkin se kun kaikkea tapahtui'aatee' kirjoitti:jokari polttaako kumia paikallaan jarrun kanssa
-Humppa Motors-
WEBER CARBURETTORS!!!
WEBER CARBURETTORS!!!
Vai että oikein nakittelua
Nyt on viikon mökkireissu takana ja ankara arki taas edessä
Juu tosiaan toi meitinkin lada on sellainen harrastepeli, eli ei mikään käyttis.
Ei keretty tätä uutta konetta viime viikolla lainkaan kiusaamaan, kun oltiin koko omistaja joukko siellä mökillä ja ajokuntoinen mies oli yhtä harvinainen ilmestys kuin merikotka
Nyt on viikon mökkireissu takana ja ankara arki taas edessä
Juu tosiaan toi meitinkin lada on sellainen harrastepeli, eli ei mikään käyttis.
Ei keretty tätä uutta konetta viime viikolla lainkaan kiusaamaan, kun oltiin koko omistaja joukko siellä mökillä ja ajokuntoinen mies oli yhtä harvinainen ilmestys kuin merikotka
Vähän tilanneraporttia koneenvaihdon jälkeen...
Eli ennakkoluuloista huolimatta motti o viel kasassa ja käy ja kukkuu kauniisti
Kiekkamittarissa punainen raja kierrettiin siihen 5000rpm:n paikkeille ja sen yli en oo pahemmin viel kierrättänyt (ei oo ollu tarvetta kun potkii todella kivasti alemmillakin kierroksilla).
Sain jopa kakkosella mutkaa sotkiessani märällä asfaltilla aikaiseksi sivuluisua mikä oli vallan hulvatonta
Kolmaskin osakas sai jo korttinsa takaisin ja se nopeasti testaamalla nykäs puoltoista sataa tasaisella, sitten loppus suora. Ei ole pienintäkään epäilystä, ettei tuo nappais mittaria pohjaan tasaisella
Eli sellasta taas tällä kertaa... kohta tarttee varmaan kiertää punarajaa tonnilla ylöspäin, ettei totuus pääse unohtumaan
Eli ennakkoluuloista huolimatta motti o viel kasassa ja käy ja kukkuu kauniisti
Kiekkamittarissa punainen raja kierrettiin siihen 5000rpm:n paikkeille ja sen yli en oo pahemmin viel kierrättänyt (ei oo ollu tarvetta kun potkii todella kivasti alemmillakin kierroksilla).
Sain jopa kakkosella mutkaa sotkiessani märällä asfaltilla aikaiseksi sivuluisua mikä oli vallan hulvatonta
Kolmaskin osakas sai jo korttinsa takaisin ja se nopeasti testaamalla nykäs puoltoista sataa tasaisella, sitten loppus suora. Ei ole pienintäkään epäilystä, ettei tuo nappais mittaria pohjaan tasaisella
Eli sellasta taas tällä kertaa... kohta tarttee varmaan kiertää punarajaa tonnilla ylöspäin, ettei totuus pääse unohtumaan
SE on siis vielä läjässä...no mutta eihän ladan pannu kierroksista pahastu kuhan nyt ei ihan hulluna huudata koko aikaa
Olen nyt hieman testinyt tuota 1700i:tä ja ja vasta nyt rupeaa tuntumaan että voimaahan on mukavasti. Niinkin yksinkertainen asia kuin pehmeähköllä hiekalla pieni pyörittely, ruiskulla menee kunnon kahvassa pienellä kaasulla kun taas 1500S:llä saa vetää melkein lämä lattiassa samaan lopputulokseen päästäkseen
Kumit on kyllä ympäriinsä vanhat ja kovat yokohamat, mutta ihan kivasti ulvoo kumi kun vetää kakkosella vähän reilummin mutkia, itseasiassa jopa hyvin pienellä kaasulla rupeaa jo vikisemään kun tassu keventyy sopivasti...tonniviissatasella ei toivoakaan samasta.
Kova pelihän se on kyllä. Muutenhan minä ajelen melkein kuin mummot mutta pitäähän sitä vähän testailla uuden hankinnan voimavaroja
Eli jos Qulle vielä kovempaa kyytiä haluat niin kannattaa yrittää etsiä se 1700 pata. Takaan että ero on reilu.
Olen nyt hieman testinyt tuota 1700i:tä ja ja vasta nyt rupeaa tuntumaan että voimaahan on mukavasti. Niinkin yksinkertainen asia kuin pehmeähköllä hiekalla pieni pyörittely, ruiskulla menee kunnon kahvassa pienellä kaasulla kun taas 1500S:llä saa vetää melkein lämä lattiassa samaan lopputulokseen päästäkseen
Kumit on kyllä ympäriinsä vanhat ja kovat yokohamat, mutta ihan kivasti ulvoo kumi kun vetää kakkosella vähän reilummin mutkia, itseasiassa jopa hyvin pienellä kaasulla rupeaa jo vikisemään kun tassu keventyy sopivasti...tonniviissatasella ei toivoakaan samasta.
Kova pelihän se on kyllä. Muutenhan minä ajelen melkein kuin mummot mutta pitäähän sitä vähän testailla uuden hankinnan voimavaroja
Eli jos Qulle vielä kovempaa kyytiä haluat niin kannattaa yrittää etsiä se 1700 pata. Takaan että ero on reilu.
- Joka kerta kun liikenteessä näkee etuvetoisen Ladan, niin v*tuttaa ainakin tunnin.
Member of Kymenlaakson Kusipäät™
Member of Kymenlaakson Kusipäät™
Nostetaas tämäkin taas toisten riemuksi ja toisten kiusaksi pinnalle
Eli nyt ei olla vielä liikaa leipää annettu, niin kuin otsikko voisi antaa ymmärtää...
Kysymys kuuluukin, että voiko vakioputki olla syypää siihen, että tolla 1500:lla padalla kiertää tosi heleästi sinne 5000 rpm ja vähän ylikin, mutta sitten alkaa selväti kierrosten nouseminen hidastua??
Eli siellä on se ihan vakioputki, joka tosin oli miltei käyttämätön, kun se sinne laitettiin... vakioputki siksi, että ei tule naapureilta landella sanomisia, kun otetaan optimi ajolinjoja illan pimeydessä
Vai onko tuo kohta ladan koneella sellainen, jossa sen kuuluukin alkaa ottamaan vähäsen vastaan??
Eli nyt ei olla vielä liikaa leipää annettu, niin kuin otsikko voisi antaa ymmärtää...
Kysymys kuuluukin, että voiko vakioputki olla syypää siihen, että tolla 1500:lla padalla kiertää tosi heleästi sinne 5000 rpm ja vähän ylikin, mutta sitten alkaa selväti kierrosten nouseminen hidastua??
Eli siellä on se ihan vakioputki, joka tosin oli miltei käyttämätön, kun se sinne laitettiin... vakioputki siksi, että ei tule naapureilta landella sanomisia, kun otetaan optimi ajolinjoja illan pimeydessä
Vai onko tuo kohta ladan koneella sellainen, jossa sen kuuluukin alkaa ottamaan vähäsen vastaan??
1600SL "Jallulada" - kovassa ajossa \o/
Weber / Torsen / Plaza Sport -30mm
Weber / Torsen / Plaza Sport -30mm
No vakioputki on kyllä melko hanurista, takapönttö on tukkoinen. Ruiskupeliin vaihdatin läpihönkivän pöntön taakse orkkispöntön tilalle ja selvästi herkemmin tuntui vetävän yläkierroksilla. Tosin aika hyödytön lisäys, koska ruisku kulkee jo neljällä tonnilla mukavasti ja harvemmin tulee ajeltua yli 5k.
Eihän ladan pitkäiskuiset koneet mitään ihmeellisiä kiertäjiä ole, sama se on tossa mun topoviissatasessa (siinäkin läpihönkivää viimeisenä). Kyllähän se vetää sinne 6500 mutta tuhat kierrosta vähemmänkin tuntuu olevan ihan turhaa vedätystä...
Eihän ladan pitkäiskuiset koneet mitään ihmeellisiä kiertäjiä ole, sama se on tossa mun topoviissatasessa (siinäkin läpihönkivää viimeisenä). Kyllähän se vetää sinne 6500 mutta tuhat kierrosta vähemmänkin tuntuu olevan ihan turhaa vedätystä...
- Joka kerta kun liikenteessä näkee etuvetoisen Ladan, niin v*tuttaa ainakin tunnin.
Member of Kymenlaakson Kusipäät™
Member of Kymenlaakson Kusipäät™