rotta-lintta-tuning-raiskaus

Kaikenlaista asiaa Ladan virittämisestä ulkoisesti ja sisäisesti.
Avatar
Lada-Jussi
Viestit: 10210
Liittynyt: 24.9.2003 17:48
Paikkakunta: Janakkala

rotta-lintta-tuning-raiskaus

Viesti Kirjoittaja Lada-Jussi »

tossa kattelin noita kuvia ensimmäisestä Lada kokoontumisesta siis mobilian perutava kokoontuminen vuonna 1997.

onkohan toi rotta-auto kyhäelmä (vai mikä lienee) vielä elossa, näytti jo aika huonolta tuolloin.

Kuva

katto on siis vähän madallettu, jos ei tosta kuvasta sitä huomannut! Auto oli jostain tuplalamppu mallista tehty :roll: :cry:
Kuva "Suurin osa kalustosta on ulkotiloissa olosuhteiden pakosta, mutta se lohduttaa vähän kun kalusto huononee kuitenkin hitaammin kuin prässissä" (tai tuningissa)
Avatar
LamaAjanElvis
Viestit: 561
Liittynyt: 10.5.2004 21:24

Viesti Kirjoittaja LamaAjanElvis »

no sehän on harvinaisuus, kun ihan sopattu on... säälihän se on jos tommonen tehään ja työnnetään sitten suohon/paaliin. mutta kyllä yhden tommosen ymmärtää jos se pidetään aina liikenteessä katsastuksien kera niinkun tosi lintat... en tuota linttausta tossa ihaile vaan choppausta.

eli jos tuo olisi choppauksen lisäksi,
-suorapeltinen
-sisemmät valot pois maskista (leveemmän näköinen)
-putkimaski
-mattolaituri (perää vähän jatkettu)
-fender skirtsit (takarenkaat piilossa)
-full moon kapselit (kokopeittävät kromikapselit)
-tai kromatut käännetyt vanteet
-curb feelerit etunurkkiin
-valkosivurenkaat
-kromipeilit ovien yläkarmeissa
-hakuvalo kuskin puolella/ tai kummallakin
-matala alusta, perä hieman alempana.
-kromiset feikkisivuputket ja yleensäkkin kaikki kromiosat hiplattuna
-tuck 'n' roll sisusta, valko/mustaa, puna/mustaa tai puna/valkeeta makkarakuvioo nahkaa käyttäen.
-tear drop nuppeja kabiinissa/ kromiset pääkallonupit ovissa
-ainakin takaoven kahvat ulkoa umpeen
-mielellään remmikone (hiljainen)
-kolmepöttöinen pakari (hiljainen sekin)
-automaattiloota (kruisailu loota)
-syvämusta, puolikiiltävä musta tai hyvin maalattu mattamusta
-keulaan/kylkiin liekitys tai scallope maalaus... takaluukkuun pienet straipit. tai sitten vaan pelkkänä mustana koko "laiva"

olisi minusta aika maukas peli... mutta maukas se on orkkiksenakin... 8)
"I can speak for every guy in this room here tonight. Guys, if you could blow yourselves, ladies, you'd be in this room alone right now. Watching an empty stage." -Bill Hicks
Avatar
veli alexei
Moderaattori
Viestit: 3286
Liittynyt: 19.11.2003 13:18
Paikkakunta: Sastamala

Viesti Kirjoittaja veli alexei »

Tuossa on kyllä asennetta tai ainakin yritystä. Mutta olen kyllä aivan varma että kyllä tuo auto on jollain käytössä...kattiloina. Mutta mihin ovat kadonneet tällaiset rakennelmat. Sateenkaariladaakaan ei tainnut näkyä kun vuosikokouksessa kohta vuosi sitten viimeksi.
Teoria on sitä, että kaikki tiedetään, mutta mikään ei toimi.
Käytäntö on sitä, että kaikki toimii, mutta kukaan ei tiedä miksi.
Meillä teoria ja käytäntö ovat sekoittuneet siten,
että mikään ei toimi ja kukaan ei tiedä miksi.
Avatar
,_,/ukka
Viestit: 3007
Liittynyt: 19.5.2004 12:16
Paikkakunta: PohjoisPohjanmaa

Viesti Kirjoittaja ,_,/ukka »

veli alexei kirjoitti:Tuossa on kyllä asennetta tai ainakin yritystä. Mutta olen kyllä aivan varma että kyllä tuo auto on jollain käytössä...kattiloina. Mutta mihin ovat kadonneet tällaiset rakennelmat. Sateenkaariladaakaan ei tainnut näkyä kun vuosikokouksessa kohta vuosi sitten viimeksi.
Muutamia syitä keksin:
-Aihioita ei ole. Ei kannata alkaa jostakin loppuunajetusta puhkiruostuneesta tekeen, koska työtä on niin paljo.
-Laki tiukentunut kaikkien muutoksien osalta
-Rakenteluikäisten ihmisten kädentaidot huonontunut
-Tilat tekemiseen puuttuu, rakenteluikäiset ihmiset muuttaa koulun/työn perässä kasvukeskuksiin.

,_,/ukka
Autoton on huoleton
Avatar
LamaAjanElvis
Viestit: 561
Liittynyt: 10.5.2004 21:24

Viesti Kirjoittaja LamaAjanElvis »

choppaus ei itsessään maksas mitään jos ois tilat missä tehä ja (osais), mutta lasit pitäis leikkauttaa jossain ammattipaikassa ja niille ammattilaisille pitäis osata antaa oikeat mitat sun muut... joskus sai vielä sivulasit tehdä pleksistä ja silloin ne olisi voinut tehdä itse, ei olisi tarttenu leikkauttaa kuin tuulilasi...
muuten choppaus on edelleen laillista...

ja puhkiruostuneet olisi siinä mielessä parempia aihioita että hyvät orkkikset säilyisivät.
"I can speak for every guy in this room here tonight. Guys, if you could blow yourselves, ladies, you'd be in this room alone right now. Watching an empty stage." -Bill Hicks
Avatar
veli alexei
Moderaattori
Viestit: 3286
Liittynyt: 19.11.2003 13:18
Paikkakunta: Sastamala

Viesti Kirjoittaja veli alexei »

,_,/ukka kirjoitti:
veli alexei kirjoitti:Tuossa on kyllä asennetta tai ainakin yritystä. Mutta olen kyllä aivan varma että kyllä tuo auto on jollain käytössä...kattiloina. Mutta mihin ovat kadonneet tällaiset rakennelmat. Sateenkaariladaakaan ei tainnut näkyä kun vuosikokouksessa kohta vuosi sitten viimeksi.
Muutamia syitä keksin:
-Aihioita ei ole. Ei kannata alkaa jostakin loppuunajetusta puhkiruostuneesta tekeen, koska työtä on niin paljo.
-Laki tiukentunut kaikkien muutoksien osalta
-Rakenteluikäisten ihmisten kädentaidot huonontunut
-Tilat tekemiseen puuttuu, rakenteluikäiset ihmiset muuttaa koulun/työn perässä kasvukeskuksiin.

,_,/ukka
No kyllähän nyt autoja vielä on. Ja Ladojakin jos jonkilaista mallia löytyy vielä suht helposti. Että kyllä sieltä ehjänkin löytää. Ja ruostui ne autot ennenkin.

Tuo laki juttu on kyllä totta. Ennen se oli suht vapaata ainakin tuon tekniikan vaihtelun jne. osalta. Nyt se on tehty liki mahdottomaksi. Siis ainakin uudempiin autoihin.

Tuosta kädentaidon huonontumisesta voi olla montaakin mieltä. Ainakin tämä tuunink on uusi juttu ja nuoria kiinnostaa. Mutta onko sitten rakentelu paljolti 'pappa petaalar'-meininkiä on eri asia.

No ei niitä tiloja kyllä ennenkään oltu. Nykyään vaan on tultu niin äärettömän tarkoiksi hienohelmoiksi monissa jutuissa että pitäs olla lämpimät tallit ja työkalut viimestä huutoa jne. Ja jos viittasit maalla rakenteluun niin kyllä maalla viellä moni asuu. Ja jos muuttoa kaupunkeihin on tapahtunut niin kyllähän ne tilat siellä ovat. Ei niitä nyt kai kaikkia Caterpillar:lla ole kumoon tönätty.
Teoria on sitä, että kaikki tiedetään, mutta mikään ei toimi.
Käytäntö on sitä, että kaikki toimii, mutta kukaan ei tiedä miksi.
Meillä teoria ja käytäntö ovat sekoittuneet siten,
että mikään ei toimi ja kukaan ei tiedä miksi.
Avatar
,_,/ukka
Viestit: 3007
Liittynyt: 19.5.2004 12:16
Paikkakunta: PohjoisPohjanmaa

Viesti Kirjoittaja ,_,/ukka »

veli alexei kirjoitti:
,_,/ukka kirjoitti:
veli alexei kirjoitti:Tuossa on kyllä asennetta tai ainakin yritystä. Mutta olen kyllä aivan varma että kyllä tuo auto on jollain käytössä...kattiloina. Mutta mihin ovat kadonneet tällaiset rakennelmat. Sateenkaariladaakaan ei tainnut näkyä kun vuosikokouksessa kohta vuosi sitten viimeksi.
Muutamia syitä keksin:
-Aihioita ei ole. Ei kannata alkaa jostakin loppuunajetusta puhkiruostuneesta tekeen, koska työtä on niin paljo.
-Laki tiukentunut kaikkien muutoksien osalta
-Rakenteluikäisten ihmisten kädentaidot huonontunut
-Tilat tekemiseen puuttuu, rakenteluikäiset ihmiset muuttaa koulun/työn perässä kasvukeskuksiin.

,_,/ukka
No kyllähän nyt autoja vielä on. Ja Ladojakin jos jonkilaista mallia löytyy vielä suht helposti. Että kyllä sieltä ehjänkin löytää. Ja ruostui ne autot ennenkin.

Tuo laki juttu on kyllä totta. Ennen se oli suht vapaata ainakin tuon tekniikan vaihtelun jne. osalta. Nyt se on tehty liki mahdottomaksi. Siis ainakin uudempiin autoihin.

Tuosta kädentaidon huonontumisesta voi olla montaakin mieltä. Ainakin tämä tuunink on uusi juttu ja nuoria kiinnostaa. Mutta onko sitten rakentelu paljolti 'pappa petaalar'-meininkiä on eri asia.

No ei niitä tiloja kyllä ennenkään oltu. Nykyään vaan on tultu niin äärettömän tarkoiksi hienohelmoiksi monissa jutuissa että pitäs olla lämpimät tallit ja työkalut viimestä huutoa jne. Ja jos viittasit maalla rakenteluun niin kyllä maalla viellä moni asuu. Ja jos muuttoa kaupunkeihin on tapahtunut niin kyllähän ne tilat siellä ovat. Ei niitä nyt kai kaikkia Caterpillar:lla ole kumoon tönätty.
No tuninki on enempi valmiiden osien kiinni ruuvaamista, eli onnistunee ihan käyttöautoonkin yhden viikonlopun aikana. Sitte näyttelyvehkeet erikseen...
Ne tilat vaan on siellä "maalla" ja jollakin siellä pitää päästä kulkemaan, maksaa, lisäksi kahden auton yläpitokin maksaa. Tai kilvistäpoiston jälkeen on edessä rekisteröinti katsastus ja voimassa tiukemmat pykälät.
Kyllähän nämä yksittäiset syyt on helppo kumota, mutta kun mikään asia ei ole helpottunut auton rakentamisessa niin pienetkin vaikeudet vähentää harrastajia.

,_,/ukka
Autoton on huoleton
DJ_Anza

Viesti Kirjoittaja DJ_Anza »

Olihan sateenkaarilada liikenteessä lokakuun loppuun kunnes leima meni umpeen. Piti olla kompin viimenen kesä mutta toisin kävi: ihan yleisön pyynnöstä ja sateenkaaren suosiosta johtuen hommataan siihen vielä leima ja ajetaan ensi kesä.
Avatar
Nonnis
Lada kerhon jäsen
Viestit: 4089
Liittynyt: 5.10.2003 19:37
Paikkakunta: Hämeenkyrö

Viesti Kirjoittaja Nonnis »

Ylläolevan kuvan yksilö on havaittu tässä ihan naapurissa elikkä Tampereen Tammelassa, en minä mutta tuolta takaa kuului kommenttia kun kuva läjähti ruudulle että "toi se oli!". Havainnosta aikaa jokunen viikko.
Reippaina käymme rekkain alle Kuva
Avatar
Lada-Jussi
Viestit: 10210
Liittynyt: 24.9.2003 17:48
Paikkakunta: Janakkala

Viesti Kirjoittaja Lada-Jussi »

sinänsä hupaisa yksityiskohta että ovien kehyksiin on jätetty kromilistat kiinni vaikka autosta on muuten karsittu kaikkea pois ja ei paljoa kiiltele!!

mulla on se käsitys että tolla vehkeellä liikkuneet oli joitain jenkkiharrastajia ja tuo oli niillä talviautona. voisi olla ehkä hienompi jos olisi kans tehty kunnolla rahan ja vaivan kanssa. normi linttamobiilihan voisi olla sitten katoltaan ihan normaalikin?
Kuva "Suurin osa kalustosta on ulkotiloissa olosuhteiden pakosta, mutta se lohduttaa vähän kun kalusto huononee kuitenkin hitaammin kuin prässissä" (tai tuningissa)
Avatar
Vanja-eno
Viestit: 1978
Liittynyt: 25.9.2003 2:31
Paikkakunta: Bönde
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Vanja-eno »

Kyllähän tuo näytti ihan rehellisesti ruostuneelta, ettei ollut ainakaan kovin paljon tahallaan "lintattu"... mutta tuo olisi kyllä Lada meikäläisen makuun...
* ORIGINAL IS BEAUTIFUL *
"Natseilla oli järjestys. Junat kulki aikataulussa. Kahdeksalta asemalla. Oli natseilla juna. Aina tasalta siinä. Raiteilla kulki natsi." - Rauno Repomies -
Avatar
veli alexei
Moderaattori
Viestit: 3286
Liittynyt: 19.11.2003 13:18
Paikkakunta: Sastamala

Viesti Kirjoittaja veli alexei »

Nonnis kirjoitti:Ylläolevan kuvan yksilö on havaittu tässä ihan naapurissa elikkä Tampereen Tammelassa, en minä mutta tuolta takaa kuului kommenttia kun kuva läjähti ruudulle että "toi se oli!". Havainnosta aikaa jokunen viikko.
Ai perskele. Pitääpä alkaa kattella. Vaikka toki se on voinut olla vaan käymässä täällä. Vaikka kyllähän täällä paljon noita Ladoja pyörii.
Teoria on sitä, että kaikki tiedetään, mutta mikään ei toimi.
Käytäntö on sitä, että kaikki toimii, mutta kukaan ei tiedä miksi.
Meillä teoria ja käytäntö ovat sekoittuneet siten,
että mikään ei toimi ja kukaan ei tiedä miksi.
R-J
Viestit: 1691
Liittynyt: 24.7.2004 3:44
Paikkakunta: Näläkämoan peäkaupunki

Viesti Kirjoittaja R-J »

,_,/ukka kirjoitti:
veli alexei kirjoitti:
,_,/ukka kirjoitti: Muutamia syitä keksin:
-Aihioita ei ole. Ei kannata alkaa jostakin loppuunajetusta puhkiruostuneesta tekeen, koska työtä on niin paljo.
-Laki tiukentunut kaikkien muutoksien osalta
-Rakenteluikäisten ihmisten kädentaidot huonontunut
-Tilat tekemiseen puuttuu, rakenteluikäiset ihmiset muuttaa koulun/työn perässä kasvukeskuksiin.

,_,/ukka
No kyllähän nyt autoja vielä on. Ja Ladojakin jos jonkilaista mallia löytyy vielä suht helposti. Että kyllä sieltä ehjänkin löytää. Ja ruostui ne autot ennenkin.

Tuo laki juttu on kyllä totta. Ennen se oli suht vapaata ainakin tuon tekniikan vaihtelun jne. osalta. Nyt se on tehty liki mahdottomaksi. Siis ainakin uudempiin autoihin.

Tuosta kädentaidon huonontumisesta voi olla montaakin mieltä. Ainakin tämä tuunink on uusi juttu ja nuoria kiinnostaa. Mutta onko sitten rakentelu paljolti 'pappa petaalar'-meininkiä on eri asia.

No ei niitä tiloja kyllä ennenkään oltu. Nykyään vaan on tultu niin äärettömän tarkoiksi hienohelmoiksi monissa jutuissa että pitäs olla lämpimät tallit ja työkalut viimestä huutoa jne. Ja jos viittasit maalla rakenteluun niin kyllä maalla viellä moni asuu. Ja jos muuttoa kaupunkeihin on tapahtunut niin kyllähän ne tilat siellä ovat. Ei niitä nyt kai kaikkia Caterpillar:lla ole kumoon tönätty.
No tuninki on enempi valmiiden osien kiinni ruuvaamista, eli onnistunee ihan käyttöautoonkin yhden viikonlopun aikana. Sitte näyttelyvehkeet erikseen...
Ne tilat vaan on siellä "maalla" ja jollakin siellä pitää päästä kulkemaan, maksaa, lisäksi kahden auton yläpitokin maksaa. Tai kilvistäpoiston jälkeen on edessä rekisteröinti katsastus ja voimassa tiukemmat pykälät.
Kyllähän nämä yksittäiset syyt on helppo kumota, mutta kun mikään asia ei ole helpottunut auton rakentamisessa niin pienetkin vaikeudet vähentää harrastajia.

,_,/ukka
Kuluja moisesta rakentelusta tulee, ei ole helppoa, eikä halpaa ylläpitää kahta autoa. Koska talvi olis hyvää rakenteluaikaa, kyllä väh. lämmin talli tai vastaava olis hyvä olla olemassa. Ja vaikka intoa sattuisi jollakin sällillä olemaankin, niin taitolajihan toi on. Ja jos on peukalo niin keskellä kämmentä kuin ikinä olla voi (kuten esim allekirj.), niin on kyllä parempi jättää homma suosiolla niille jotka sen osaa.
R-J
Voihan vee, Sussulla on Pösö... (onneksi ilmastoitu)
Avatar
Lada-Jussi
Viestit: 10210
Liittynyt: 24.9.2003 17:48
Paikkakunta: Janakkala

Viesti Kirjoittaja Lada-Jussi »

veli alexei kirjoitti:
Nonnis kirjoitti:Ylläolevan kuvan yksilö on havaittu tässä ihan naapurissa elikkä Tampereen Tammelassa, en minä mutta tuolta takaa kuului kommenttia kun kuva läjähti ruudulle että "toi se oli!". Havainnosta aikaa jokunen viikko.
Ai perskele. Pitääpä alkaa kattella. Vaikka toki se on voinut olla vaan käymässä täällä. Vaikka kyllähän täällä paljon noita Ladoja pyörii.
minulla on myöskin se käsitys että olivat tamperelaisia, eikös tampere ole rokkiukkojen pääkaupunki suomessa?
Kuva "Suurin osa kalustosta on ulkotiloissa olosuhteiden pakosta, mutta se lohduttaa vähän kun kalusto huononee kuitenkin hitaammin kuin prässissä" (tai tuningissa)
Avatar
Lada-Jussi
Viestit: 10210
Liittynyt: 24.9.2003 17:48
Paikkakunta: Janakkala

Viesti Kirjoittaja Lada-Jussi »

R-J kirjoitti: Kuluja moisesta rakentelusta tulee, ei ole helppoa, eikä halpaa ylläpitää kahta autoa. Koska talvi olis hyvää rakenteluaikaa, kyllä väh. lämmin talli tai vastaava olis hyvä olla olemassa. Ja vaikka intoa sattuisi jollakin sällillä olemaankin, niin taitolajihan toi on. Ja jos on peukalo niin keskellä kämmentä kuin ikinä olla voi (kuten esim allekirj.), niin on kyllä parempi jättää homma suosiolla niille jotka sen osaa.
vanhoilla raadoilla kun ajaa on parempi pitää kahta autoa, kulut on vielä suht edulliset vanhoissa ja kun toinen hajoaa on toinen vielä varalla.

lämmin talli helpottaa oloa, mutta ei mikään välttämättömyys, kyllä sen verran pitää sissihenkeä olla että pihalle pakkaseen.

ja jos peukalo on keskellä kämmentä niin esim harrastebiili, joka muutenkin on ikuisuusprojekti, voi hyvin harjoitella ja ehkä joskus isona osaa tehdä monia temppuja ihan ite
Kuva "Suurin osa kalustosta on ulkotiloissa olosuhteiden pakosta, mutta se lohduttaa vähän kun kalusto huononee kuitenkin hitaammin kuin prässissä" (tai tuningissa)
Vastaa Viestiin