VFTS syntyhistoria "pläjäys"

Kaikenlaista asiaa Ladan virittämisestä ulkoisesti ja sisäisesti.
hautakorpi
Viestit: 196
Liittynyt: 25.4.2017 16:20

VFTS syntyhistoria "pläjäys"

Viesti Kirjoittaja hautakorpi »

https://www.drive2.com/b/1588011/

Hyviä kuvia ja kuvaus mitä ne sille koneelle teki tehtaalla...Kun katsoo listaa niin alkaa ymmärtää mikä siinä koneessa maksaa...

Kampiakseli, kevennys, kiilloitus, kaulojen mitta tarkistukset ja tasapainotus ensin. erikseen ja kustom teräs vauhtipyörän kanssa

Kiertokanget, Kevennys, kiilloitus

Männät, takomännät patilla? puristussuhde 10,5-11,5 riippuen käytetystä polttoaineesta

Öljypumppu, koretetuilla rattailla (lisälaippa) ja öljypumpun jalan jatkaminen kumiletkulla?

Öljypohja, suurempi tilavuus 4,2->7,5 litraan

Moottorilohko, Aarporaus (kampilinja suoraan) poraus sylintereille (toleranssit tehtaalta....) kansilinjan oikaisu kampilinjaan nähden, vain maitakseni muutamia

Kansi, isommat ventiilit, 7mm varrella, pronssi ohjurit, avarrus kanaville, titaani lautaset+CroMo lukot, kevyemmät nokan painimet, nokka-akseli joka koneistettu uudelleen teräksestä. kansi keinautettu -2mm tulppine puolelta jotta virtaus saadaan paremmaksi palotilassa...

tähän päälle pakoputkistoa, imusarjaa ja tuplia, kärjetöntä sytkää....
Lada? :shock: Kovaa huutoa kolmannella....

Lada? Jotta yksinkertainen mies voisi korjata, yksikertaista autoa, yksinään korvessa itikoiden syötävänä ja jopa onnistua siinä! :lol:
Avatar
Lada-Jussi
Viestit: 10210
Liittynyt: 24.9.2003 17:48
Paikkakunta: Janakkala

Re: VFTS syntyhistoria "pläjäys"

Viesti Kirjoittaja Lada-Jussi »

mistä toi 4,2 litran alkuperäinen moottoriöljyntilavuus tulee, Nivassa on ensimmäisissä noin 50 000 autoa ollut toi 4,2 litraa ja sitten normaali kuten takavedoissa 3,75 litraa, onko ekoissa Nivoissa ollut eri öljypohja kuin myöhemmin ja onko VFTS ollut lähtökohtaisesti Nivan moottorilla?
Kuva "Suurin osa kalustosta on ulkotiloissa olosuhteiden pakosta, mutta se lohduttaa vähän kun kalusto huononee kuitenkin hitaammin kuin prässissä" (tai tuningissa)
Avatar
samarai
Lada kerhon jäsen
Viestit: 10463
Liittynyt: 25.9.2003 23:24
Paikkakunta: г. Тарту , Э€€P

Re: VFTS syntyhistoria "pläjäys"

Viesti Kirjoittaja samarai »

Eikös Niva puolestaan ollut lähtökohtaisesti VAZ-2106 moottorilla?
Samara. Suomesta ja Venäjältä. Sputnikista Euroon.
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
Avatar
Lada-Jussi
Viestit: 10210
Liittynyt: 24.9.2003 17:48
Paikkakunta: Janakkala

Re: VFTS syntyhistoria "pläjäys"

Viesti Kirjoittaja Lada-Jussi »

samarai kirjoitti:Eikös Niva puolestaan ollut lähtökohtaisesti VAZ-2106 moottorilla?
Nivassa oli 2121 lohko, kun 1600 malli oli 2106 lohkolla, myöhemmin nämä kai yhtenäistettiin, 1700i tapauksissa sekä takaveto että Niva on sama 21213 lohko
Kuva "Suurin osa kalustosta on ulkotiloissa olosuhteiden pakosta, mutta se lohduttaa vähän kun kalusto huononee kuitenkin hitaammin kuin prässissä" (tai tuningissa)
hautakorpi
Viestit: 196
Liittynyt: 25.4.2017 16:20

Re: VFTS syntyhistoria "pläjäys"

Viesti Kirjoittaja hautakorpi »

Lada? :shock: Kovaa huutoa kolmannella....

Lada? Jotta yksinkertainen mies voisi korjata, yksikertaista autoa, yksinään korvessa itikoiden syötävänä ja jopa onnistua siinä! :lol:
Vastaa Viestiin