Mitkähän venttiilijouset sitä laittaisi? ladan kisakone

Kaikenlaista asiaa Ladan virittämisestä ulkoisesti ja sisäisesti.
hautakorpi
Viestit: 196
Liittynyt: 25.4.2017 16:20

Mitkähän venttiilijouset sitä laittaisi? ladan kisakone

Viesti Kirjoittaja hautakorpi »

Ketjun esittely:

Ketju käsittelee vakio ladan kannen muokkaustyötä kilpa/turbolle soveltuvaksi kanneksi.
Ketjussa käydään läpi isoventtiili kannen (VFTS tyyppinen/ OHC kansi) rakentaminen sekä haasteita joita tulee kun ladan kanteen laitetaan toisesta moottorista nyt yleisesti suomesta saatavia osia.
Ketju sisältää infoa isoventtiili kannen rakentamista varten, osanumeroineen ja saatavuus tietoineen.


ladan vakiot venttiilijouset:

Venttiilinjouset lada

Iso

pituus vapaana 49,60mm

Halkaisia ulko 32,79 mm
Sisä. 25,22 mm

Langanpaksuus. 3,67mm

Kierrokset. 5kpl


Pieni

Pituus vapaana 39,28mm

Halkaisia ulko 22,88mm
Sisä. 17,61mm

Langanpaksuus 2,74mm

Kierrokset. 5kpl


mitä jousia muut ovat käyttäneet kireempien nokkien kanssa?
Viimeksi muokannut hautakorpi, 29.8.2017 20:14. Yhteensä muokattu 3 kertaa.
Lada? :shock: Kovaa huutoa kolmannella....

Lada? Jotta yksinkertainen mies voisi korjata, yksikertaista autoa, yksinään korvessa itikoiden syötävänä ja jopa onnistua siinä! :lol:
jaketech racinteam
Viestit: 585
Liittynyt: 28.9.2010 0:14
Paikkakunta: Ii

Re: Mitkähän venttiilijouset sitä laittaisi....

Viesti Kirjoittaja jaketech racinteam »

ookko kattonut saako kuplan jousia sopimaa.
kansien kairauksia, megasquirteja ja autojen tehonmittausta.
hautakorpi
Viestit: 196
Liittynyt: 25.4.2017 16:20

Re: Mitkähän venttiilijouset sitä laittaisi....

Viesti Kirjoittaja hautakorpi »

hiukka patetti viritykseltä äkkiseltään tuntuu...mutta niitähän nämä itse rakennetut virikoneet nimen omaan on!!!!

Käyn vilkaisee kirjastossa vanhempien autojen korjaus manuaaleista venttiilinjousten mittoja.

Miten itse rakennan ventiilikoneiston omaani:

Itsellä tulossa ford OHC (1,6 litrainen) venttiiilit koska niissä samat varren mitat kuin ladan venttiileissä (pituus + paksuus) sekä venttiillilin lautaset 42/34mm (katotaan nipistänko 1mm pois imu venttiilistä)

varret venttiileissä on aavistuksen ladan vakioita paksummat, eli imu puolella 8,04mm ja pako 8,02 mm, tämä sopii itselle enemän kuin hyvin koska kalvaimella koneistuksesssa varret saadaan sopimaan nätisti sopivin välyksin suoraan vaikka vanhoihin kannessa paikalla oleviin ladan ohjureihin. Ja foordin kalvaimia löytyy joka koneistamosta...

niin ne osanumerot venttiileille, jos joku muukin suunnittelee samaa:

Motonet
25-2021 ja 25-2221


venttiilien sopivista jäykkyyksistä koneeseen löysin seuraavan manuaalin, jossa sanotaan ohjeeksi seuraavaa.

http://www.newman-cams.com/wp-content/u ... 2016-1.pdf

kisanokilla 160-200lbs väliin. eli 72-90kg väliin jouset, eli noista vapareihin miedoimmat...hulluihin turbo koneisiin jäykemmät.

tupla jousilla estetään, korkeilla kierroksilla venttiilin pomppimista. (näkyy polttoaine usvana kaasuttimen kurkuissa kierroksilla = venttiili ei sulkeudu, polttoaine seos pääsee takaisin kaasariin päin, männän liikkuessa takaisin ylöspäin.)

ladan vakiot on jotain 36kg (uutena), huomattavaa on se että ladan koneessa on ollut aikoinaan taipumusta nokan kulumisiin, joten liian jäykkiä/ jäykkyydeltään tuntemattomia venttiilin jousia en itse uskaltaisi koneeseeni laittaa...

tosin öljytkin ovat paranneet hurjasti ladan koneen alkuajoista, ja tiedossa on että ladan nokissa oli pintakäsittely ongelmia alussa. (tieto ent. konelan asentajalta)

mutta, ennen kuin liikun venttiilin jousi ostosten kanssa eteenpäin pitää saada noista OHC:n venttiilinjousista mittoja....
Viimeksi muokannut hautakorpi, 25.8.2017 8:41. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Lada? :shock: Kovaa huutoa kolmannella....

Lada? Jotta yksinkertainen mies voisi korjata, yksikertaista autoa, yksinään korvessa itikoiden syötävänä ja jopa onnistua siinä! :lol:
jaketech racinteam
Viestit: 585
Liittynyt: 28.9.2010 0:14
Paikkakunta: Ii

Re: Mitkähän venttiilijouset sitä laittaisi....

Viesti Kirjoittaja jaketech racinteam »

hautakorpi kirjoitti:

tupla jousilla estetään, korkeilla kierroksilla venttiilin pomppimista. (näkyy polttoaine usvana kaasuttimen kurkuissa kierroksilla = venttiili ei sulkeudu, polttoaine seos pääsee takaisin kaasariin päin, männän liikkuessa takaisin ylöspäin.)
voi olla toinenki syy miksi näin tekee.
kansien kairauksia, megasquirteja ja autojen tehonmittausta.
hautakorpi
Viestit: 196
Liittynyt: 25.4.2017 16:20

Re: Mitkähän venttiilijouset sitä laittaisi....

Viesti Kirjoittaja hautakorpi »

kerro toki vapaasti tietosi! Olen kiinnostunut spesifisestä tiedosta jos se on vielä kokemuksen vahvistamaa ladan koneeseen.


***voi olla toinenki syy miksi näin tekee.

Tarkoitatko sitä, että eri venttiilin jousilla on eri värähtely taajuudet (lue: jousen voima vakiot) jolloin pienemmillä jousipaineilla saadaan venttiilit pysymään paremmin kiinni kovemmilla kierroksilla? (tämä siis amistason oppiainetta kone tekniikasta, jota en palstalla hirveästi ole kiinnostunut kertaamaan...:? )

Toki jos haluaa brassailla, niin toki valittaviin jousiin vaikuttaa myös osaltaan käytetty seetimateriaali.
Jos on kovat, jopa kaasun kayttöä kestävät seetit, niitten käyttöä ei kannata suunnitella moottoripyörän koneeseen. Kova seeti materiaali toimii kuin alasin venttiilille...se ei sulkeudu värähtelemättä auki uudelleen...tämä ilmiö siis 10 000kier/min jälkeen...

Ongelma ei käsittääkseni koske ladan koneita...
Lada? :shock: Kovaa huutoa kolmannella....

Lada? Jotta yksinkertainen mies voisi korjata, yksikertaista autoa, yksinään korvessa itikoiden syötävänä ja jopa onnistua siinä! :lol:
jaketech racinteam
Viestit: 585
Liittynyt: 28.9.2010 0:14
Paikkakunta: Ii

Re: Mitkähän venttiilijouset sitä laittaisi....

Viesti Kirjoittaja jaketech racinteam »

kanavan virtausnopeus ei voita männän tekemää paineetta ku mäntä nousee ylös imutahdin lopussa. virtaus kääntyy takasinpäin eli suoraan sanottuna kansi ei toimi virtauksiltaan. monia tämmösiä vikoja tultu korjailutua vuosien aikana ku pojat itte kairanneet kansia.
kansien kairauksia, megasquirteja ja autojen tehonmittausta.
hautakorpi
Viestit: 196
Liittynyt: 25.4.2017 16:20

Re: Mitkähän venttiilijouset sitä laittaisi....

Viesti Kirjoittaja hautakorpi »

kotikairaajat ovat hiukka tälläisiä, kait se on sitä hot roddingin puhtainta olemusta, vähän niinkuin alkemisteilla aikoinaan:

yritetään verkonpainoksi soveltuvasta tavarasta loihtia jotain hienoa ja kiiltänää :lol:

noh, ladan kannet on halpoja, ja kansi on tekniseltä toteukseltaan (palotila) sellainen värkki että melkoisia taikoja saa tehdä että saa säilytettyä puristukset, samaan aikaan kun pitäis saada venttiilin ympäristö virtaamaan tasaisesti
Lada? :shock: Kovaa huutoa kolmannella....

Lada? Jotta yksinkertainen mies voisi korjata, yksikertaista autoa, yksinään korvessa itikoiden syötävänä ja jopa onnistua siinä! :lol:
hautakorpi
Viestit: 196
Liittynyt: 25.4.2017 16:20

Re: Mitkähän venttiilijouset sitä laittaisi....

Viesti Kirjoittaja hautakorpi »

Mitattu Ford OHC 2,0 vakiot, yksinkertaiset jouset:

Iso

pituus vapaana 48,02mm

Halkaisia ulko 31,56 mm
Sisä. 23,77 mm

Langanpaksuus. 3,96mm

Kierrokset. 5kpl

mitattu vanhasta jousesta, kuten ladankin jousi

!!omaan projektiini tilasin käytetyt venttiilikiilat, jouset (mittaus tarkoitus) sekä jousi lautaset purkukannesta 50e!!!
Viimeksi muokannut hautakorpi, 25.8.2017 8:42. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Lada? :shock: Kovaa huutoa kolmannella....

Lada? Jotta yksinkertainen mies voisi korjata, yksikertaista autoa, yksinään korvessa itikoiden syötävänä ja jopa onnistua siinä! :lol:
hautakorpi
Viestit: 196
Liittynyt: 25.4.2017 16:20

Re: Mitkähän venttiilijouset sitä laittaisi....

Viesti Kirjoittaja hautakorpi »

Venttiili horinat jatkuu, selvittely työtä kannen rakennusta silmällä pitäen:

laitan mitat näköisälle jotta tekemästäni työstä on toivottavasti apua muillekin jotka painivat viri nokkien kanssa.

ladan vakio venttiilin jousen mitta puristuneena kannessa. 34,50mm (iso jousi)

jos jousilangan paksuun on 3,90 mm ja jousessa 5 kierrosta, jousen teräs vie noin x5,5 / x6 matkasta eli. 3,90 mm x 5,5 kierrosta = 21,45mm

ilmavälit jousen kierrosten väliin 0,5mm X 4 = 2,00mm

yhteensä 21,45 x 2,00mm = 23,45mm

yllä oleva mitattu ford OHC venttiilin jouselta

eli OHC venttiilinjousen maksimi nokan nosto olisi (rummun pärinää) ladan kannessa 34,50mm-23,45mm= 11,05mm

havassyn kataloogi tukee ajatukseni juoksua, 11mm asti kaikki pitäis olla kohtuu ok?

http://www.havassy-motorsport.hu/en/lada/

tässä kohtaa ajatukseni on syventää venttiilin jousen vastike pintaa 2mm alemmas kannessa (koneistus alu kannelle) = lepopaine laskee hieman (jäykempi jousi kompensoi) mutta venttiilien jousi kierrosten väliin jää enemmän tilaa = johtaa venttiilijousten eliniän kasvuun melkoisesti, poistaa tuhoisan "coil bind" mahdollisuuden joka voi johtaa totaali katastrofiin koneessa, korkea nostoisilla nokilla.

En tiedä minkälaisia jousia havassy kayttää, tuplat vaiko jopa triplat? mutta vaikuttaisi äkkiseltään siltä että houkutus tupla jousiin ladan koneessa on nimen omaan langan vahvuuden saaminen alaspäin = tilaa jää jousikierrosten väliin enemmän = mahdollistaa suurempi nostoisen nokan.

harmi että havassy ei spesifioi mitä jousta käyttää viri nokkien kanssa, olisi mielenkiintoista tehdä vertailut asian tiimoilta.

koska OHC:n jousi on jousi kierroksiltaan ja yhteneväinen ladan oman jousen kanssa, mutta on "single" versio sitä voi käyttää ladan koneessa, jos: ottaa ladan jousilautasesta sorvilla jousen vastinpintaa kapeammaksi. FORD OHC:n venttiilit ovat melko paljon ladan omia venttiilejä painavammat = lue jouset ovat jäykemät ja sopivat jäykemiksi jousiksi suoraan ladan koneeseen.

Jos taas vaihtaa ladan kanteen fordin venttiilit, lukot ja jousilautaset (kuten minä) tässä voisi olla oiva vaihtoehto hiukka jäykemmiksi jousiksi, varsinkin jos tuuppaa OHC:n jousen sisään ladan vakio pikku jousen.
mittailujeni ja kokeiluitteni perusteella tässä voisi olla oikein oiva paketti myös ahdettuihin koneisiin. Jahka pääsen jousi paine mittariin käsiksi, pääsen näkemään todelliset jousipaineet ja jos ne vielä asettuvat tuonne 170-200 paunan väliin, niin tässäpä tämä tiketti sitten halpohin, kohtuu nostot salliviin jousiin olisi sitten tarjolla, kasattuna halvoista vakio jousista.

Jousi lautasten mitat:


FORD OHC


jousi lautasen halkaisia. 31,58mm

jousikiilan reiän halkaisia iso 11,04mm
jousikiilan reiän halkaisia pieni. 9,55mm

ison venttiilin jousen minimi halkaisia (vastinpinta) 22,20mm
pienen venttiilin jousen minimi halkaisia (vastinpinta) 17,00mm
pienen venttiilin jousen maksimi halkaisia 21,50mm (katso että jouset sopii sisäkkäin)

LADA ketjukone

jousi lautasen halkaisia. 32,13mm

jousikiilan reiän halkaisia iso 10,50mm
jousikiilan reiän halkaisia pieni. 9,26mm

ison venttiilin jousen minimi halkaisia (vastinpinta) 25,40mm
pienen venttiilin jousen minimi halkaisia (vastinpinta) 17,92mm
pienen venttiilin jousen maksimi halkaisia 24,00mm (katso että jouset sopii sisäkkäin)

Huom!!!

lisäksi huomattavaa on että fordin ohc koneen jousilautasten tila nostimen venttiiliä painavalle käpäpinnalle on varattu kapeampi tila.(15.00 mm vs. 20,00mm) Hommasta selviää tarvittaessa hiomalla nostajan nokkaa hieman kapeammaksi...Tosin tämä ei liene ongelma vakio nostajilla, (käpäläpinta 15,50mm) vaan törmäsin tähän ongelmaan kun käpistelin lada sportin ultra harvinaisia nokan keinuvipuja (kiillotettu, paljon laajempi nokan vastinpinta + kevyemmät vaikka materiaalia paljon enemmän kuin vakion keinuissa.

oen myös tutkaillut seuraavia jousia:

http://www.hotcars.net/loadframe.asp?pa ... od1118.ASP

ja

http://aircooled.suomalainenverkkokaupp ... et-hd-scat

näistä en ole vielä päässyt selvyyteen sen tarkemmin. kiinostus olisi myös sitä asiaa kohden, onko kuplan jousi lautaset sopivat lada/fordin venttiileille ja kiiloille...selvitellään....

lisäys: eivät sovi, älkää haaskatko kuplan jousiin ladan koneessa, liina pitkät ja kasaan puristeluna aivan liian jäykät
Viimeksi muokannut hautakorpi, 17.9.2017 20:17. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Lada? :shock: Kovaa huutoa kolmannella....

Lada? Jotta yksinkertainen mies voisi korjata, yksikertaista autoa, yksinään korvessa itikoiden syötävänä ja jopa onnistua siinä! :lol:
hautakorpi
Viestit: 196
Liittynyt: 25.4.2017 16:20

Re: Mitkähän venttiilijouset sitä laittaisi....

Viesti Kirjoittaja hautakorpi »

Muokattu 25.8.17, lisää infoa ja tarkennuksia.

No niin nyt olisi venttiilin jousia mittailtu kunnon penkissä. Tässäpä ihan oikeaa infoa pohtimisien sijaan.

Vakio ladan kannessa (romut paikoilaan) venttiilin jousi on puristuneena noin 34mm paksuiseksi.

ladan vakio tupla venttiilin jouset:

33mm = 31,75kg = 70psi
23mm = 56,7 kg = 125-130psi
(kuluneet, ajossa olleet +100tkm)

Ford OHC 2.0 (sierra,taunus) vakio yksikerteiset venttiilin jouset:

33mm = 36,28kg = 80psi
23mm = 81kg =180psi
(kuluneet, ajossa olleet +100tkm)

Ford OHC isojousi + sisässä ladan vakio pikkujousi:

33mm = 49,9kg = 110psi
23mm = 95,25kg = 210psi

kuplan scatin tupla jousi sarja

http://www.aircooled.fi/tuote/88/ventti ... et-hd-scat

Alla olevat valmistajan ilmoittamia arvoja:

* Jousipaine 39.6mm korkeudella: 50kg = 110psi

* Jousipaine 25.4mm korkeudella: 118kg = 260psi

* Jousen korkeus kokoon puristettuna: 22.4mm

mittaan näitten jousien todelliset arvot jahka saan ne käsiini

mitatut arvot, no jälleen kerran ilmoitetut arvot eivät ole sitä mitä ne oikeasti ovat...

molemmat jouset yhdessä:

33mm = 99,8kg = 220psi
23mm = noin +150kg =+350psi (pohjaa)

isojousi yksi

33mm = 77,1kg = 170psi
23mm = 81kg =300psi (pohjaa)

pieni jousi yksin

33mm = 29,5kg = 65psi
23mm = 56,8kg =125psi (pohjaa)



Ajatuksia jousien sopivuuksista ladan kanteen:

1. vakio jouset = vakio ladan romuille, ei tästä enempää.

huomio!

Mitä olen ladan kansia purkanut ladan kansissa tuntuu seeti pinnat leviävän, parhaista olen mittaillut 5mm levyisiä seetipintoja! leveä tiivistepinta on herkkä roskille = pako venttiili voi jäädä kantamaan roskan takia ja palaa helposti. Silmämääräisellä havainnoinilla päättelen seuraavaa, seeti materiaali on liian pehmeää/ heikkolaatuista ladan kannessa jo vakio venttiilien jäkkyyksille, tai sitten se vaatisi sitä lyijyä polttoaineen mukaan. (lue: jos laitat jäykät jouset ,niin seetit kandee vaihtaa parempaan ja kovempaan materiaaliin)

2. Äkkiseltään vakio ladan vakio venoilla OHC:n jouset olisi buenot, jos sipaisee sorvissa ladan venttiilin lautaisesta ison jousen tilaa hiukka suuremmaksi. hyvä jousi jos kierrättää konetta ylemmäs

3. Miksatuilla jousilla (OHC+ladan pikkujousi) seetipaineet voisi sopia mainiosti esim vakio nivan nokalla varustetulle turbomyllylle [/u] ala painetta seetille on riittävästi että venttiiilit pysyy kiinni paine päällä imusarjassa, ja ylä painekin jäisi jonnekkin 180-185psi kohdille. (optimaalinen)
hirveästi nostoa ei nivan nokka tarjoa joten tällä sektorilla ollaan turvallisilla vesillä.
jos nostoja haluaa nokalle lisää, niin venttiili jousi taskuja kairaamaamalla voisi saada turvalliset +2mm lisää nostoja.

hyvää vakio jousilla tehty kombinaatio = halpaa hupia

4. Kuplan tupla jouset tilasin omaan koneeseeni nuo scatin jouset, ajatuksena on pudottaa jousi taskuja alaspäin kannessa 2-3mm tuoden venttiilin lepopaine tuonne 110psi paikeille ja mahdollistaa turvallisesti 12-13mm nostot nokalla ilman että jousi pohjaa. se että tuleeko koneeni sitten olemaan turbomylly vai villi vapari, molemmille tuo ratkaisu lienee sopiva. jos jousipaineet on liika kovat, menen ladan pikkujousi ja OHC isojousi komboon. mutta tämä selviää jahka saan jouset käsiini ja pääsen koneistajan venttiilin jousi mittarin kimppuun. mitään ei voi olettaa vaan on tarkistettava ja mitattava.

Scatin/kuplan T-1 jouset eivät toimi ladan koneessa, liian pitkät ja jäykät :? eli siitä se...

Suunnitelma nyt omaan kanteen:

isot ja tukevat 41+34mm venttiilit (30 asteen back cut:illa) (ford 2,0 OHC), fordin lautaset ja lukot,FORD OHC+ ladan pikkujouset venttiilijousiksi, jousitaskut lasketaan kannesta 2-3mm alaspäin, pronssi ohjurit, E85 sopivat ja turbottamisen kestävät seetit, erikoisella hyvinvirtaavalla kulmahionnalla jota käyttävät kilpavenkeissä. (R-hionta)

porttaus on oma juttunsa jota en tässä tarkemmin käsittele, liian pitkä aihe käsiteltäväksi tähän ketjuun.

loppu kone kulkee samaa latua, mm öljysuihkut lohkoon männille, VFTS tyyppinen öljypumppu, tasapainoitettu teräs kampura, teräs vauhtis, aarporaus, lohko tasojen oikaisut...jne.

hinta? heh selvinneen vuoden vaihteeseen mennessä!!! ladan hinta tulee monin kertaistumaan, se lienee jo selvä...

aika samoilla linjoilla rakentamisen suhteen tuntui koneistaja olevan kanssani, ladan koneessa on paljon suden kuoppia, niihin toki löytyy nyky tekniikalla jota on ollut saatavilla vasta muutaman vuoden ajan apuja. Kehitys menee siis tälläkin saralla eteenpäin.

ps.koneistaja jonne jätin ladan kannen työstettäväksi rakentaa suomeen eri kilpatalleille +4000hv kiihdytys kilpureiden koneita, ja tuntui tekevän kaikkia mielenkiintoisia jippoja erityyppisiin koneisiin...tunnettu rakentaja suomessa, ja vissiin rakentaa nyt myös minun konettani 8)
Viimeksi muokannut hautakorpi, 17.9.2017 20:15. Yhteensä muokattu 3 kertaa.
Lada? :shock: Kovaa huutoa kolmannella....

Lada? Jotta yksinkertainen mies voisi korjata, yksikertaista autoa, yksinään korvessa itikoiden syötävänä ja jopa onnistua siinä! :lol:
Avatar
raul
Viestit: 655
Liittynyt: 4.6.2006 21:20
Paikkakunta: Etelä

Re: Mitkähän venttiilijouset sitä laittaisi....

Viesti Kirjoittaja raul »

Minkälainen koneestasi muuten tulee ja mihin käyttöön ja mihin koriin?
☭ GAZ 24 Volga ☭ VAZ 2121 ☭ VAZ 2106 ☭ VAZ 2103 ☭ VAZ 21013 ☭ VAZ 21083 RU 21099 RU 21093 RU VAZ 21083 ☭ VAZ 21093 ☭ Moskvitsh 1500SL ☭ MTZ-501
ex VAZ 21063 VAZ 21051 VAZ 210993
hautakorpi
Viestit: 196
Liittynyt: 25.4.2017 16:20

Re: Mitkähän venttiilijouset sitä laittaisi....

Viesti Kirjoittaja hautakorpi »

***Minkälainen koneestasi muuten tulee ja mihin käyttöön ja mihin koriin?

2105 vm 1990, käyttö puhtaana harrasteajoneuvona, eikai tälläistä kukaan päivittäiseen ajoon...

lohko nyt 1200s koska alkuperäiseen koneeseen saa tehdä eniten "turbo-taikoja" katsastus inssin mukaan.

ladassa laskeskelin on melko helppoa tilavuuden/tehon muutos kun tuo lohko on hirmu tukeva jo valmiina...jos kone on rakennettu oikeasti kunnolla(€) niin tilavuus ei juuri ole se tehon kannalta rajoittava tekiä...noh ainakaan sen mitä itse olen hakemassa...

hauskana pointtina: mitattiin ladan lohkoa, omassani on lohkon kansi pinta koneistettu valmiiksi 0,20mm vinoon pitkittäin, joten joka pytyllä on ollut ihan omat puristuspaineet....eli kun rakennatte koneitanne niin kannattaa ottaa huomiin että kone voi olla koneistettu päin persettä pahasti jo vakiona...

1990 ja "toljatin" tehtaalla alkoi viissiin kiinnostaa enemmän mitä maassa oikein tapahtuu, kuin tuleeko ladan koneesta priimaa...ilmassa liene ollut "vjallankjumouksen hjumua ja kourassa vjotkaa...."

vähän tähän malliin:

https://www.youtube.com/watch?v=3RJXP1tfSBM
Viimeksi muokannut hautakorpi, 17.9.2017 20:18. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Lada? :shock: Kovaa huutoa kolmannella....

Lada? Jotta yksinkertainen mies voisi korjata, yksikertaista autoa, yksinään korvessa itikoiden syötävänä ja jopa onnistua siinä! :lol:
jaketech racinteam
Viestit: 585
Liittynyt: 28.9.2010 0:14
Paikkakunta: Ii

Re: Mitkähän venttiilijouset sitä laittaisi....

Viesti Kirjoittaja jaketech racinteam »

hautakorpi kirjoitti: hauskana pointtina: mitattiin ladan lohkoa, omassani on lohkon kansi pinta koneistettu valmiiksi 0,20mm vinoon joten joka pytyllä on ollut ihan omat puristuspaineet....eli kun rakennatte koneitanne niin kannattaa ottaa huomiin että kone voi olla koneistettu päin persettä pahasti jo vakiona...

on noita kilpaautojenki lohkoja ja kansia koneistettu vinoon. syy on just noissa venttiileissä ku ei voi ottaa tavaraa pois ku tulee seetirengas eteen ni koneistetaan vinoon.
kansien kairauksia, megasquirteja ja autojen tehonmittausta.
Avatar
toktornivako
Viestit: 2003
Liittynyt: 8.11.2007 23:50
Paikkakunta: Kangasala

Re: Mitkähän venttiilijouset sitä laittaisi....

Viesti Kirjoittaja toktornivako »

hautakorpi kirjoitti:
hauskana pointtina: mitattiin ladan lohkoa, omassani on lohkon kansi pinta koneistettu valmiiksi 0,20mm vinoon joten joka pytyllä on ollut ihan omat puristuspaineet....eli kun rakennatte koneitanne niin kannattaa ottaa huomiin että kone voi olla koneistettu päin persettä pahasti jo vakiona...
Ei kyllä vaikuta tuon taivaallista puristuspaineissa moinen!
Tilauksesta Ladan Vara/Viritys osat suoraan entisestä Neuvostoliitosta
Myös Теплостар-Адверс ajoneuvo lämmittimet.

Vastaa Viestiin