Mitkähän venttiilijouset sitä laittaisi? ladan kisakone

Kaikenlaista asiaa Ladan virittämisestä ulkoisesti ja sisäisesti.
kale
Viestit: 5
Liittynyt: 2.5.2018 6:52

Re: Mitkähän venttiilijouset sitä laittaisi? ladan kisakone

Viesti Kirjoittaja kale »

Noniin elikkä tuli tuossa tilattua kännipäissään uusi nokka "https://ladapower.com/catalog/niva-1700 ... rpm-detail". Olen suht kokematon virittäjä joten kysyn teiltä! ajatuksena olisi muokata 1700i ladan kansi e85 ja turbolle sopivaksi. Minkälaiset venttiilin jouset/venttiilit pitäisi laittaa? Mitä ongelmia vakiokannen kanssa voi koitua?
jaketech racinteam
Viestit: 585
Liittynyt: 28.9.2010 0:14
Paikkakunta: Ii

Re: Mitkähän venttiilijouset sitä laittaisi? ladan kisakone

Viesti Kirjoittaja jaketech racinteam »

hautakorpi kirjoitti: Ladan kansi on ihan ok valu alumiinia työstää, eli on niitä huonompiakin materiaaleja kuuleman mukaan kansissa nähty.
on ladan kansissakin laatueroja. 4 oon tehnyt tässä puolen vuoden sisään ja jokainen ollut erilaisia työstää. on pehmeetä valua ja kovempaa missä on huokosia paljon seassa.
kansien kairauksia, megasquirteja ja autojen tehonmittausta.
hautakorpi
Viestit: 196
Liittynyt: 25.4.2017 16:20

Re: Mitkähän venttiilijouset sitä laittaisi? ladan kisakone

Viesti Kirjoittaja hautakorpi »

Kansi hommat riippuu täysin budjetista, ohjurien ja seetien vaihto hommista on palstalla ollut juttua aika paljon...eli BMW:n ohjurit (parempaa materiaalia/mittatarkkuus aivan omaa luokkaansa + paremmat seetit, noihin uppoaa se 500e helposti Fordin venojen kanssa...

Toki mulla saattaisi olla juuri koneistettu kilpa kansi pronssi ohjurein ja kovin seetein ja 42/34mm venoille koneistettuna, ylimääräisenä myytävänä.

...Ihan kolmea uutta kantta en tarvitse :-)
Lada? :shock: Kovaa huutoa kolmannella....

Lada? Jotta yksinkertainen mies voisi korjata, yksikertaista autoa, yksinään korvessa itikoiden syötävänä ja jopa onnistua siinä! :lol:
hautakorpi
Viestit: 196
Liittynyt: 25.4.2017 16:20

Re: Mitkähän venttiilijouset sitä laittaisi? ladan kisakone

Viesti Kirjoittaja hautakorpi »

päivitelläämpä ketjua hiukan.

Eli viritys pajat euroopassa käyttää paljolti ladan koneessa Schrick:in valmistamaa venttiilin jousia. (Vissautom, havassy jne.) sopinee käsitykseni mukaan suoraan paikoilleen ladan kanteen, ja mahdollistaa ne suuri nostoiset nokka-akselit.

Luonnollisesti ko. venttiilin jousen tarkempia speksejä ei hirveästi huudella viripajojen toimesta, koska halutaan myydä niitä itse asiakkaille...

no tulinpa sitten kaivaneeksi senkin tiedon lopulta esiin...

Eli mistä ja mikä malli:

tuote numero 001302064 ja 001302026, esim. saksasta.

https://www.gladen-motorsport.de/en/VW+ ... stroke.htm

https://www.maxrpm.de/Set-of-Schrick-Sp ... 60-engines

myös valmistajalta voi tilata suoraan. https://produkte.schrick.com/en/catalog/2


Schrick 001302064


pituus vapaana 34,00mm
pituus puristettuna 21,00mm. (maks. puristuma 13,00mm)

Halkaisia ulko 31,30 mm
. Sisä. 23,60 mm

Langanpaksuus. 3,85mm

jousipaine vapaana 202N (n.20kg)
jousipaine 13mm painuneena 630N (n.63kg)

Volkkarin koneeseen tulevassa satsissa näyttäisi tulevan myös sisempi jousi, eli paketille hintaa 160-190e euroopasta ostettuna.

Siihen päänsärkyyn nähden minkä itse olen käynyt läpi etsiessäni sopivaa jousi kombinaatiota kannelle, isoille venttiileille ja suuri nostoiselle nokalle, loikkaisin tänään tähän ratkaisuun jos en olisi kerennyt rakentaa jo kantta valmiiksi...
Lada? :shock: Kovaa huutoa kolmannella....

Lada? Jotta yksinkertainen mies voisi korjata, yksikertaista autoa, yksinään korvessa itikoiden syötävänä ja jopa onnistua siinä! :lol:
hautakorpi
Viestit: 196
Liittynyt: 25.4.2017 16:20

Re: Mitkähän venttiilijouset sitä laittaisi? ladan kisakone

Viesti Kirjoittaja hautakorpi »

katselin kantta 21011-1003015-10. tuossa näkyisi olevan tehtaan vahvistuksen paikoillaan paljealueelle.
Lada? :shock: Kovaa huutoa kolmannella....

Lada? Jotta yksinkertainen mies voisi korjata, yksikertaista autoa, yksinään korvessa itikoiden syötävänä ja jopa onnistua siinä! :lol:
Vastaa Viestiin