Megasquirt
-
- Viestit: 294
- Liittynyt: 7.6.2013 13:35
Re: Megasquirt
Tulihan ne viimein! Muutama levy vielä jäljellä.
-
- Viestit: 196
- Liittynyt: 25.4.2017 16:20
Re: Megasquirt
Moi kiinnostunut yhdestä, laitatko sähköpostia minulle: t_parkkinen@hotmail.com
Lada? Kovaa huutoa kolmannella....
Lada? Jotta yksinkertainen mies voisi korjata, yksikertaista autoa, yksinään korvessa itikoiden syötävänä ja jopa onnistua siinä!
Lada? Jotta yksinkertainen mies voisi korjata, yksikertaista autoa, yksinään korvessa itikoiden syötävänä ja jopa onnistua siinä!
-
- Viestit: 294
- Liittynyt: 7.6.2013 13:35
-
- Viestit: 164
- Liittynyt: 6.1.2012 20:10
- Paikkakunta: Kouvostoliitto / kuusaa / mäksä
-
- Viestit: 196
- Liittynyt: 25.4.2017 16:20
Re: Megasquirt
levyt saapuivat postissa, kiitokset niistä. tarkoitus olisi kasailla boksi turbo lada projektiin. Ensimmäinen megasquirt projekti minulle, vaikka elektroniikan kanssa on työnkin puolesta tullut touhuttua aikoinaan vuosia.
tilaus lähti matkaan jo partcolle, mouser ja RS on vuorossa seuraavana...päätin kalustaa molemmat levyt sitten samatein koska aina on mahdollisuus....että joki sanoo...
muutama kyssäri:
jos levyllä on tarkoitus ohjata ladan turbotettua konetta niin voiko levyllä ohjata suoraan 4 x siemens deka suuttimia joiden impedanssi on 12 Ohm? mitä modeja komponettien ladonta ohjeen suhteen tulee huomioida? (en oikein saanut selvää finsquirt boardin postauksestasi)
Miten tuon VR:n kanssa, voiko ladan ruisku anturia käyttää suoraan tuossa vai vaatiiko se sen "pikku levyn" jota homma pelittää? ladassa 1700i koneessa on vakiona 60-2 siimapyörään koneistettuna. Vai onko fiksumpaa mennä suoraan cherryn anturiin, tuleeko noissa kierrosten kasvaessa ongelmaa, jota voisi ratkoa esim harvemmalla triggeripyörällä? Puolaksi aioin laittaa motonetin VAG puolan.
Noitten muitten antureiden kanssa ei pitäisi ilmeisemmin olla ongelmaa, motonestisä tuntuisi vapaasti saavan antureita jotka tuntuvat muilla koneissä pelittävän...kunhan ensin kalibroi ja mittaa ne.
noitten prossujen kanssa? onko niiden hankitaan järkevä hintaista paikkaa euroopan sisältä? Vai ostaako suoraan suomalaiselta toimittajalta?
Emolevyllä oli myös paikka bluetooth modulille, oliko tähän valmis moduli katsottuna? laitatko linkkiä mistä moisen voi hankkia?
Projektissani riittänee MS II prossu, saanko mitään lisähyötyä kalliimmasta MS 3 prossusta?
Kiitos vastauksista etukäteen, mielenkiinnolla odotan miten projekti tältä osin etenee
tilaus lähti matkaan jo partcolle, mouser ja RS on vuorossa seuraavana...päätin kalustaa molemmat levyt sitten samatein koska aina on mahdollisuus....että joki sanoo...
muutama kyssäri:
jos levyllä on tarkoitus ohjata ladan turbotettua konetta niin voiko levyllä ohjata suoraan 4 x siemens deka suuttimia joiden impedanssi on 12 Ohm? mitä modeja komponettien ladonta ohjeen suhteen tulee huomioida? (en oikein saanut selvää finsquirt boardin postauksestasi)
Miten tuon VR:n kanssa, voiko ladan ruisku anturia käyttää suoraan tuossa vai vaatiiko se sen "pikku levyn" jota homma pelittää? ladassa 1700i koneessa on vakiona 60-2 siimapyörään koneistettuna. Vai onko fiksumpaa mennä suoraan cherryn anturiin, tuleeko noissa kierrosten kasvaessa ongelmaa, jota voisi ratkoa esim harvemmalla triggeripyörällä? Puolaksi aioin laittaa motonetin VAG puolan.
Noitten muitten antureiden kanssa ei pitäisi ilmeisemmin olla ongelmaa, motonestisä tuntuisi vapaasti saavan antureita jotka tuntuvat muilla koneissä pelittävän...kunhan ensin kalibroi ja mittaa ne.
noitten prossujen kanssa? onko niiden hankitaan järkevä hintaista paikkaa euroopan sisältä? Vai ostaako suoraan suomalaiselta toimittajalta?
Emolevyllä oli myös paikka bluetooth modulille, oliko tähän valmis moduli katsottuna? laitatko linkkiä mistä moisen voi hankkia?
Projektissani riittänee MS II prossu, saanko mitään lisähyötyä kalliimmasta MS 3 prossusta?
Kiitos vastauksista etukäteen, mielenkiinnolla odotan miten projekti tältä osin etenee
Lada? Kovaa huutoa kolmannella....
Lada? Jotta yksinkertainen mies voisi korjata, yksikertaista autoa, yksinään korvessa itikoiden syötävänä ja jopa onnistua siinä!
Lada? Jotta yksinkertainen mies voisi korjata, yksikertaista autoa, yksinään korvessa itikoiden syötävänä ja jopa onnistua siinä!
-
- Viestit: 294
- Liittynyt: 7.6.2013 13:35
Re: Megasquirt
Vastasin tuonne squirtin sivuille...
-
- Viestit: 196
- Liittynyt: 25.4.2017 16:20
Re: Megasquirt
osat tilailtu kahteen levyyn, tilaukset tulivat mouserilta,partcolta, ja RS-onlinelta (yleiselektroniikka) partcon tilaus ei sisältänyt alvia joten lopulliset summat menivät 274e+76e+56e= 406+piirilevyt 2kpl 60e
osat yhteen levyyn ilman prossua, 233e
kun ladaan rakentaa megan kaikkine imusarjoineen yms saa touhu tonnin menemään helposti...
osat yhteen levyyn ilman prossua, 233e
kun ladaan rakentaa megan kaikkine imusarjoineen yms saa touhu tonnin menemään helposti...
Lada? Kovaa huutoa kolmannella....
Lada? Jotta yksinkertainen mies voisi korjata, yksikertaista autoa, yksinään korvessa itikoiden syötävänä ja jopa onnistua siinä!
Lada? Jotta yksinkertainen mies voisi korjata, yksikertaista autoa, yksinään korvessa itikoiden syötävänä ja jopa onnistua siinä!
-
- Viestit: 294
- Liittynyt: 7.6.2013 13:35
Re: Megasquirt
Kyllä tuon megan rakentaminen/toteuttaminen tonnin vie jos kaikki joutuu hommaamaan kaasaripelin muuttamiseksi ruiskuksi. Pelkän boksin vaihto on 200...500e riippuen toteutuksesta. Omani on 70% kasattu, pitää vieeeelä kerran vaihtaa 1k vastukset kun Mouserilta tuli 0805 koteloidut ja kun Partcolta tilasin niin kotelo oli oikea, mutta vastusarvo 1M Onneksi on sinnepäin tänään muutakin menoa niin pääsee vaihtamaan, setti 60kpl.
-
- Viestit: 585
- Liittynyt: 28.9.2010 0:14
- Paikkakunta: Ii
Re: Megasquirt
riipuu miten tekee. mulla jäi kilpurissa alle 1000e ja siinä on atecun hinta ja läppärungot. sähkösarjan tein ite.
vaikka auto oli ruisku alkujaan ni ei alkuperäistä jäänyt ku triggeripyörä ja vr anturi.
vaikka auto oli ruisku alkujaan ni ei alkuperäistä jäänyt ku triggeripyörä ja vr anturi.
kansien kairauksia, megasquirteja ja autojen tehonmittausta.
-
- Viestit: 196
- Liittynyt: 25.4.2017 16:20
Re: Megasquirt
Nakkaan muutamia osanumeroita ja linkkejä palstalle, muitten mega projektien helpottamiseksi.
Vag Cop (pääteasteellinen hukkakipinä) puola 4 sylinteriselle motonet 10-1141
kaasuläpän säätövastus (anturi). motonet 28-1416
vedenlämpö anturi. (bosch ford) motonet 37-3322
Ilmanlämpö anturi (bosch ford cosworth/turbo nopea avoin anturi) motonet 37-3320
Bosch antureille liitin (AMP junior power timer) 2-nap (vedenlämpö/ilmanlämpö) motonet 48-7502
*suljettu anturi, käy myös öljynlämmölle
Bosch antureille liitin (AMP junior power timer) 3-nap (kaasuläppä) motonet 48-7503
Turboja: http://www.maxspeedingrods.co.uk/t25-fl ... t2860.html
Ladan yksiosaisia imusarjan ja pakosarjan laippoja saatavilla myös laippoja eri turbolle, pakosarjalle, imusarjalle ja vaaka tuplien laippoja 40-45mm
OJL Engineering Oy /liminka puh: 040 824 3454.
Imusarjan VFTS tyylinen laippa on sellainen, jossa on paikka ylimääräiselle kiinnitys pultille imukanavien päällä, laippa on yksi osainen ja imusarjan laippa sopii erityisesti stingerin vapari putkiston päälle.
Pakosarjan laippa (HUOM!!! turbo sarjojen rakentajat) menee suoraan imusarjan laipan alle saumattomasti. Tukeva yksi osainen laippa.
stingerin putkisto:
https://ladapower.com/catalog/tunning-2 ... ger-detail
Cop puolan liitin: http://autotune.fi/tuote/358/liitin-vag ... milla-4nap
Läppärunkoja: FAJS http://www.lautamakimotorsport.fi/lapparungot.htm
http://tt-motors.com/kauppa/index.php/c ... n57oslb9s3
suojasukkaa kaapelisarjalle (vaatii johtujen teippaamisen ennen suojasukan asennusta)
http://m.motonet.fi/fi/tuote/487058/4-C ... 1225mm-10m
jospa noista olisi jotain apua heille, jotka tyhjästä potkivat projektia pystyyn...
Vag Cop (pääteasteellinen hukkakipinä) puola 4 sylinteriselle motonet 10-1141
kaasuläpän säätövastus (anturi). motonet 28-1416
vedenlämpö anturi. (bosch ford) motonet 37-3322
Ilmanlämpö anturi (bosch ford cosworth/turbo nopea avoin anturi) motonet 37-3320
Bosch antureille liitin (AMP junior power timer) 2-nap (vedenlämpö/ilmanlämpö) motonet 48-7502
*suljettu anturi, käy myös öljynlämmölle
Bosch antureille liitin (AMP junior power timer) 3-nap (kaasuläppä) motonet 48-7503
Turboja: http://www.maxspeedingrods.co.uk/t25-fl ... t2860.html
Ladan yksiosaisia imusarjan ja pakosarjan laippoja saatavilla myös laippoja eri turbolle, pakosarjalle, imusarjalle ja vaaka tuplien laippoja 40-45mm
OJL Engineering Oy /liminka puh: 040 824 3454.
Imusarjan VFTS tyylinen laippa on sellainen, jossa on paikka ylimääräiselle kiinnitys pultille imukanavien päällä, laippa on yksi osainen ja imusarjan laippa sopii erityisesti stingerin vapari putkiston päälle.
Pakosarjan laippa (HUOM!!! turbo sarjojen rakentajat) menee suoraan imusarjan laipan alle saumattomasti. Tukeva yksi osainen laippa.
stingerin putkisto:
https://ladapower.com/catalog/tunning-2 ... ger-detail
Cop puolan liitin: http://autotune.fi/tuote/358/liitin-vag ... milla-4nap
Läppärunkoja: FAJS http://www.lautamakimotorsport.fi/lapparungot.htm
http://tt-motors.com/kauppa/index.php/c ... n57oslb9s3
suojasukkaa kaapelisarjalle (vaatii johtujen teippaamisen ennen suojasukan asennusta)
http://m.motonet.fi/fi/tuote/487058/4-C ... 1225mm-10m
jospa noista olisi jotain apua heille, jotka tyhjästä potkivat projektia pystyyn...
Viimeksi muokannut hautakorpi, 13.3.2018 9:17. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Lada? Kovaa huutoa kolmannella....
Lada? Jotta yksinkertainen mies voisi korjata, yksikertaista autoa, yksinään korvessa itikoiden syötävänä ja jopa onnistua siinä!
Lada? Jotta yksinkertainen mies voisi korjata, yksikertaista autoa, yksinään korvessa itikoiden syötävänä ja jopa onnistua siinä!
- veli samara
- Lada kerhon jäsen
- Viestit: 1102
- Liittynyt: 6.5.2009 20:17
- Paikkakunta: Etelä-Karjala
Re: Megasquirt
Tuo nailon sukka on kyllä mukavaa tavaraa laittaa johtojen päälle. Kunhan muistaa laittaa kutistesukat ja nailon sukan ennekuin laittaa liittimen johtojen päihin
Ja tosiaan johtojen pään teippaus riittää kun sukkaa laittaa. Ainakaan itse en nähnyt tarpeelliseksi teipata muuten johtoja yhteen, kun sukka kiristää johdot hyvin nippuun kun ei vaan jätä yhtään löysää matkalle.
Muutenkin näyttää olevan samoja osia tuossa listauksessa kun itselläni.
Karttoja pitäis vaan saada jossain vaihees hierottua. Auttais jos sattus löytymään edes sinnepäin kartta josta vois ruveta korjaamaan paremmaks.
Ja tosiaan johtojen pään teippaus riittää kun sukkaa laittaa. Ainakaan itse en nähnyt tarpeelliseksi teipata muuten johtoja yhteen, kun sukka kiristää johdot hyvin nippuun kun ei vaan jätä yhtään löysää matkalle.
Muutenkin näyttää olevan samoja osia tuossa listauksessa kun itselläni.
Karttoja pitäis vaan saada jossain vaihees hierottua. Auttais jos sattus löytymään edes sinnepäin kartta josta vois ruveta korjaamaan paremmaks.
Lada samara 1.3 - 87
Mazda mx-5 1.6 -98
Mazda mx-5 1.6 -98
-
- Viestit: 294
- Liittynyt: 7.6.2013 13:35
Re: Megasquirt
Hommasin mm. Biltemasta tuollaista, mutta en muista mistä ostin kiepin samanlaista mutta paljon paksumpaa, jotain 25mm rokkatorvea. Noita yhdistelemällä ja haaroittamalla saa suhtkoht siistin johtosarjan. Polypropeenin luulis kestävän konehuoneessakin...
Sytytyspuolaksi valitsin tämän.
Sytytyspuolaksi valitsin tämän.
-
- Viestit: 585
- Liittynyt: 28.9.2010 0:14
- Paikkakunta: Ii
Re: Megasquirt
omasta mielestä molemilla yhtä nopeaa. itekki sain joku vuosi sitte yhteen vakio moottoriin kartat ni sai niitä muuttaa aika paljon. yhtä nopee oli tehä peruskartasta.veli samara kirjoitti: Karttoja pitäis vaan saada jossain vaihees hierottua. Auttais jos sattus löytymään edes sinnepäin kartta josta vois ruveta korjaamaan paremmaks.
kansien kairauksia, megasquirteja ja autojen tehonmittausta.
- veli samara
- Lada kerhon jäsen
- Viestit: 1102
- Liittynyt: 6.5.2009 20:17
- Paikkakunta: Etelä-Karjala
Re: Megasquirt
En usko että bensakartan kanssa on niin paljoa miettimistä kuin sytkän kanssa. Seokset kuitenki näkee mittarista, mutta sytkän vaikutus on vaan kokeiltava. Eniten mietityttää vaan ennakoiden määrä eri tilanteissa.jaketech racinteam kirjoitti:omasta mielestä molemilla yhtä nopeaa. itekki sain joku vuosi sitte yhteen vakio moottoriin kartat ni sai niitä muuttaa aika paljon. yhtä nopee oli tehä peruskartasta.veli samara kirjoitti: Karttoja pitäis vaan saada jossain vaihees hierottua. Auttais jos sattus löytymään edes sinnepäin kartta josta vois ruveta korjaamaan paremmaks.
Lada samara 1.3 - 87
Mazda mx-5 1.6 -98
Mazda mx-5 1.6 -98
-
- Viestit: 585
- Liittynyt: 28.9.2010 0:14
- Paikkakunta: Ii
Re: Megasquirt
dynossaha ne saa kohileen.veli samara kirjoitti:En usko että bensakartan kanssa on niin paljoa miettimistä kuin sytkän kanssa. Seokset kuitenki näkee mittarista, mutta sytkän vaikutus on vaan kokeiltava. Eniten mietityttää vaan ennakoiden määrä eri tilanteissa.jaketech racinteam kirjoitti:omasta mielestä molemilla yhtä nopeaa. itekki sain joku vuosi sitte yhteen vakio moottoriin kartat ni sai niitä muuttaa aika paljon. yhtä nopee oli tehä peruskartasta.veli samara kirjoitti: Karttoja pitäis vaan saada jossain vaihees hierottua. Auttais jos sattus löytymään edes sinnepäin kartta josta vois ruveta korjaamaan paremmaks.
kansien kairauksia, megasquirteja ja autojen tehonmittausta.