Megasquirt

Kaikenlaista asiaa Ladan virittämisestä ulkoisesti ja sisäisesti.
Ladanautti
Viestit: 294
Liittynyt: 7.6.2013 13:35

Re: Megasquirt

Viesti Kirjoittaja Ladanautti »

Tulihan ne viimein! :D Muutama levy vielä jäljellä.
hautakorpi
Viestit: 196
Liittynyt: 25.4.2017 16:20

Re: Megasquirt

Viesti Kirjoittaja hautakorpi »

Moi kiinnostunut yhdestä, laitatko sähköpostia minulle: t_parkkinen@hotmail.com
Lada? :shock: Kovaa huutoa kolmannella....

Lada? Jotta yksinkertainen mies voisi korjata, yksikertaista autoa, yksinään korvessa itikoiden syötävänä ja jopa onnistua siinä! :lol:
Ladanautti
Viestit: 294
Liittynyt: 7.6.2013 13:35

Re: Megasquirt

Viesti Kirjoittaja Ladanautti »

matomaukka
Viestit: 164
Liittynyt: 6.1.2012 20:10
Paikkakunta: Kouvostoliitto / kuusaa / mäksä

Re: Megasquirt

Viesti Kirjoittaja matomaukka »

Mua kiinnostaa kanssa. YV?
"älä lyö kiinni sitä, se on paskana"
hautakorpi
Viestit: 196
Liittynyt: 25.4.2017 16:20

Re: Megasquirt

Viesti Kirjoittaja hautakorpi »

levyt saapuivat postissa, kiitokset niistä. tarkoitus olisi kasailla boksi turbo lada projektiin. Ensimmäinen megasquirt projekti minulle, vaikka elektroniikan kanssa on työnkin puolesta tullut touhuttua aikoinaan vuosia.

tilaus lähti matkaan jo partcolle, mouser ja RS on vuorossa seuraavana...päätin kalustaa molemmat levyt sitten samatein koska aina on mahdollisuus....että joki sanoo... :shock:

muutama kyssäri:

jos levyllä on tarkoitus ohjata ladan turbotettua konetta niin voiko levyllä ohjata suoraan 4 x siemens deka suuttimia joiden impedanssi on 12 Ohm? mitä modeja komponettien ladonta ohjeen suhteen tulee huomioida? (en oikein saanut selvää finsquirt boardin postauksestasi)

Miten tuon VR:n kanssa, voiko ladan ruisku anturia käyttää suoraan tuossa vai vaatiiko se sen "pikku levyn" jota homma pelittää? ladassa 1700i koneessa on vakiona 60-2 siimapyörään koneistettuna. Vai onko fiksumpaa mennä suoraan cherryn anturiin, tuleeko noissa kierrosten kasvaessa ongelmaa, jota voisi ratkoa esim harvemmalla triggeripyörällä? Puolaksi aioin laittaa motonetin VAG puolan.

Noitten muitten antureiden kanssa ei pitäisi ilmeisemmin olla ongelmaa, motonestisä tuntuisi vapaasti saavan antureita jotka tuntuvat muilla koneissä pelittävän...kunhan ensin kalibroi ja mittaa ne.

noitten prossujen kanssa? onko niiden hankitaan järkevä hintaista paikkaa euroopan sisältä? Vai ostaako suoraan suomalaiselta toimittajalta?

Emolevyllä oli myös paikka bluetooth modulille, oliko tähän valmis moduli katsottuna? laitatko linkkiä mistä moisen voi hankkia?

Projektissani riittänee MS II prossu, saanko mitään lisähyötyä kalliimmasta MS 3 prossusta?

Kiitos vastauksista etukäteen, mielenkiinnolla odotan miten projekti tältä osin etenee :D
Lada? :shock: Kovaa huutoa kolmannella....

Lada? Jotta yksinkertainen mies voisi korjata, yksikertaista autoa, yksinään korvessa itikoiden syötävänä ja jopa onnistua siinä! :lol:
Ladanautti
Viestit: 294
Liittynyt: 7.6.2013 13:35

Re: Megasquirt

Viesti Kirjoittaja Ladanautti »

Vastasin tuonne squirtin sivuille...
hautakorpi
Viestit: 196
Liittynyt: 25.4.2017 16:20

Re: Megasquirt

Viesti Kirjoittaja hautakorpi »

osat tilailtu kahteen levyyn, tilaukset tulivat mouserilta,partcolta, ja RS-onlinelta (yleiselektroniikka) partcon tilaus ei sisältänyt alvia joten lopulliset summat menivät 274e+76e+56e= 406+piirilevyt 2kpl 60e

osat yhteen levyyn ilman prossua, 233e

kun ladaan rakentaa megan kaikkine imusarjoineen yms saa touhu tonnin menemään helposti...
Lada? :shock: Kovaa huutoa kolmannella....

Lada? Jotta yksinkertainen mies voisi korjata, yksikertaista autoa, yksinään korvessa itikoiden syötävänä ja jopa onnistua siinä! :lol:
Ladanautti
Viestit: 294
Liittynyt: 7.6.2013 13:35

Re: Megasquirt

Viesti Kirjoittaja Ladanautti »

Kyllä tuon megan rakentaminen/toteuttaminen tonnin vie jos kaikki joutuu hommaamaan kaasaripelin muuttamiseksi ruiskuksi. Pelkän boksin vaihto on 200...500e riippuen toteutuksesta. Omani on 70% kasattu, pitää vieeeelä kerran vaihtaa 1k vastukset kun Mouserilta tuli 0805 koteloidut ja kun Partcolta tilasin niin kotelo oli oikea, mutta vastusarvo 1M :? Onneksi on sinnepäin tänään muutakin menoa niin pääsee vaihtamaan, setti 60kpl.
jaketech racinteam
Viestit: 585
Liittynyt: 28.9.2010 0:14
Paikkakunta: Ii

Re: Megasquirt

Viesti Kirjoittaja jaketech racinteam »

riipuu miten tekee. mulla jäi kilpurissa alle 1000e ja siinä on atecun hinta ja läppärungot. sähkösarjan tein ite.
vaikka auto oli ruisku alkujaan ni ei alkuperäistä jäänyt ku triggeripyörä ja vr anturi.
kansien kairauksia, megasquirteja ja autojen tehonmittausta.
hautakorpi
Viestit: 196
Liittynyt: 25.4.2017 16:20

Re: Megasquirt

Viesti Kirjoittaja hautakorpi »

Nakkaan muutamia osanumeroita ja linkkejä palstalle, muitten mega projektien helpottamiseksi.

Vag Cop (pääteasteellinen hukkakipinä) puola 4 sylinteriselle motonet 10-1141

kaasuläpän säätövastus (anturi). motonet 28-1416

vedenlämpö anturi. (bosch ford) motonet 37-3322

Ilmanlämpö anturi (bosch ford cosworth/turbo nopea avoin anturi) motonet 37-3320

Bosch antureille liitin (AMP junior power timer) 2-nap (vedenlämpö/ilmanlämpö) motonet 48-7502
*suljettu anturi, käy myös öljynlämmölle

Bosch antureille liitin (AMP junior power timer) 3-nap (kaasuläppä) motonet 48-7503

Turboja: http://www.maxspeedingrods.co.uk/t25-fl ... t2860.html

Ladan yksiosaisia imusarjan ja pakosarjan laippoja saatavilla myös laippoja eri turbolle, pakosarjalle, imusarjalle ja vaaka tuplien laippoja 40-45mm
OJL Engineering Oy /liminka puh: 040 824 3454.

Imusarjan VFTS tyylinen laippa on sellainen, jossa on paikka ylimääräiselle kiinnitys pultille imukanavien päällä, laippa on yksi osainen ja imusarjan laippa sopii erityisesti stingerin vapari putkiston päälle.
Pakosarjan laippa (HUOM!!! turbo sarjojen rakentajat) menee suoraan imusarjan laipan alle saumattomasti. Tukeva yksi osainen laippa.

stingerin putkisto:
https://ladapower.com/catalog/tunning-2 ... ger-detail


Cop puolan liitin: http://autotune.fi/tuote/358/liitin-vag ... milla-4nap

Läppärunkoja: FAJS http://www.lautamakimotorsport.fi/lapparungot.htm

http://tt-motors.com/kauppa/index.php/c ... n57oslb9s3

suojasukkaa kaapelisarjalle (vaatii johtujen teippaamisen ennen suojasukan asennusta)
http://m.motonet.fi/fi/tuote/487058/4-C ... 1225mm-10m

jospa noista olisi jotain apua heille, jotka tyhjästä potkivat projektia pystyyn... :D
Viimeksi muokannut hautakorpi, 13.3.2018 9:17. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Lada? :shock: Kovaa huutoa kolmannella....

Lada? Jotta yksinkertainen mies voisi korjata, yksikertaista autoa, yksinään korvessa itikoiden syötävänä ja jopa onnistua siinä! :lol:
Avatar
veli samara
Lada kerhon jäsen
Viestit: 1102
Liittynyt: 6.5.2009 20:17
Paikkakunta: Etelä-Karjala

Re: Megasquirt

Viesti Kirjoittaja veli samara »

Tuo nailon sukka on kyllä mukavaa tavaraa laittaa johtojen päälle. Kunhan muistaa laittaa kutistesukat ja nailon sukan ennekuin laittaa liittimen johtojen päihin :D
Ja tosiaan johtojen pään teippaus riittää kun sukkaa laittaa. Ainakaan itse en nähnyt tarpeelliseksi teipata muuten johtoja yhteen, kun sukka kiristää johdot hyvin nippuun kun ei vaan jätä yhtään löysää matkalle.

Muutenkin näyttää olevan samoja osia tuossa listauksessa kun itselläni.
Karttoja pitäis vaan saada jossain vaihees hierottua. Auttais jos sattus löytymään edes sinnepäin kartta josta vois ruveta korjaamaan paremmaks.
Lada samara 1.3 - 87
Mazda mx-5 1.6 -98
Ladanautti
Viestit: 294
Liittynyt: 7.6.2013 13:35

Re: Megasquirt

Viesti Kirjoittaja Ladanautti »

Hommasin mm. Biltemasta tuollaista, mutta en muista mistä ostin kiepin samanlaista mutta paljon paksumpaa, jotain 25mm rokkatorvea. Noita yhdistelemällä ja haaroittamalla saa suhtkoht siistin johtosarjan. Polypropeenin luulis kestävän konehuoneessakin...

Sytytyspuolaksi valitsin tämän.
jaketech racinteam
Viestit: 585
Liittynyt: 28.9.2010 0:14
Paikkakunta: Ii

Re: Megasquirt

Viesti Kirjoittaja jaketech racinteam »

veli samara kirjoitti: Karttoja pitäis vaan saada jossain vaihees hierottua. Auttais jos sattus löytymään edes sinnepäin kartta josta vois ruveta korjaamaan paremmaks.
omasta mielestä molemilla yhtä nopeaa. itekki sain joku vuosi sitte yhteen vakio moottoriin kartat ni sai niitä muuttaa aika paljon. yhtä nopee oli tehä peruskartasta.
kansien kairauksia, megasquirteja ja autojen tehonmittausta.
Avatar
veli samara
Lada kerhon jäsen
Viestit: 1102
Liittynyt: 6.5.2009 20:17
Paikkakunta: Etelä-Karjala

Re: Megasquirt

Viesti Kirjoittaja veli samara »

jaketech racinteam kirjoitti:
veli samara kirjoitti: Karttoja pitäis vaan saada jossain vaihees hierottua. Auttais jos sattus löytymään edes sinnepäin kartta josta vois ruveta korjaamaan paremmaks.
omasta mielestä molemilla yhtä nopeaa. itekki sain joku vuosi sitte yhteen vakio moottoriin kartat ni sai niitä muuttaa aika paljon. yhtä nopee oli tehä peruskartasta.
En usko että bensakartan kanssa on niin paljoa miettimistä kuin sytkän kanssa. Seokset kuitenki näkee mittarista, mutta sytkän vaikutus on vaan kokeiltava. Eniten mietityttää vaan ennakoiden määrä eri tilanteissa.
Lada samara 1.3 - 87
Mazda mx-5 1.6 -98
jaketech racinteam
Viestit: 585
Liittynyt: 28.9.2010 0:14
Paikkakunta: Ii

Re: Megasquirt

Viesti Kirjoittaja jaketech racinteam »

veli samara kirjoitti:
jaketech racinteam kirjoitti:
veli samara kirjoitti: Karttoja pitäis vaan saada jossain vaihees hierottua. Auttais jos sattus löytymään edes sinnepäin kartta josta vois ruveta korjaamaan paremmaks.
omasta mielestä molemilla yhtä nopeaa. itekki sain joku vuosi sitte yhteen vakio moottoriin kartat ni sai niitä muuttaa aika paljon. yhtä nopee oli tehä peruskartasta.
En usko että bensakartan kanssa on niin paljoa miettimistä kuin sytkän kanssa. Seokset kuitenki näkee mittarista, mutta sytkän vaikutus on vaan kokeiltava. Eniten mietityttää vaan ennakoiden määrä eri tilanteissa.
dynossaha ne saa kohileen.
kansien kairauksia, megasquirteja ja autojen tehonmittausta.
Vastaa Viestiin