Lukkoperää

Kaikenlaista asiaa Ladan virittämisestä ulkoisesti ja sisäisesti.
rokrok

Re: Lukkoperää

Viesti Kirjoittaja rokrok »

Kiitoksia vastauksista. Sain käsityksen että lukkoperä huonontaa reilusti ajettavuutta, joten en sitten tieten tahtoen sitä lähde huonontamaan. Ajamme siis hyväksi havaitulla vakioperällä
Fast2105

Re: Lukkoperää

Viesti Kirjoittaja Fast2105 »

tai yks vaihtoehto että laitat farmarin perän siihen. siinähän on jo jonkinlainen lukko vakiona ja tiheämpi välitys?
Avatar
Jokari
Viestit: 7715
Liittynyt: 10.3.2005 20:32
Paikkakunta: Kymenlaakso™

Re: Lukkoperää

Viesti Kirjoittaja Jokari »

Mistä tuo käsitys tulee että vanhoissa farkuissa olisi lukko? Ei todellakaan ole. Välitys on niissä vain tihein mitä löytyy eli 4.44. Ja nämä perät on kiven alla.
- Joka kerta kun liikenteessä näkee etuvetoisen Ladan, niin v*tuttaa ainakin tunnin.

Member of Kymenlaakson Kusipäät™
Fast2105

Re: Lukkoperää

Viesti Kirjoittaja Fast2105 »

no en sitte tiiä mikä se oli. nois mun sedan mallisis ladois on ollu sellanen juttu että kummatkin pyörät saa kytkintä potkemalla vetämään kaasulla ei, ja combissa sai helposti kaasulla kummatkin pyörät vetämään...
rokrok

Re: Lukkoperää

Viesti Kirjoittaja rokrok »

joo tommonen farmari mulla on kakkosautona, nyt kun nappista aletaan ruuvaan,nii ei siinä mitään lukkoo ole mutta pirun tihee välitys kylläki.
Avatar
Aapo89
Viestit: 155
Liittynyt: 9.4.2006 14:21
Paikkakunta: Oulu

Re: Lukkoperää

Viesti Kirjoittaja Aapo89 »

2107 ladaan on joskus saanut lisävarusteena lukkoperän mutta ei niitä taija olla etes kiven alla kovin montaa.
Lada 1200s/1700cc
Kostaja

Re: Lukkoperää

Viesti Kirjoittaja Kostaja »

Tuossa tänään tuli taas huomattua kuin hirveä lada on ajaa tuolla hitsatulla lukolla. Tiet loskassa ja myöhemmin jääty niin sai tosiaanki kielikeskellä suuta ajaa että pysy tiellä. Todella arvaamaton ja tuntu kokoajan olevan "irti" tiestä. Taitaa olla niin että se vakioperä löytää paikalleen mahdollisimman pian. Ja nyt huomasin tuon puskemisen myös aikasemmissa ladoissa ollu kans hitsilukkoa mut en oo niinkään kiinnittäny huomiota puskemiseen :shock: Meinas ekopisteen pönttö olla melko lähellä vaikka vauhtia ei ollu paljoa ja normaalisti yritin kääntää vaan puski kohti pömpeliä.. Eli jotka harkihtee hitsilukkoa niin hommatkaa vaan niitä vakio periä vaikka rekkalastillinen ennen kuin laitatte kempin laulamaan.. Aivan hirveä... Itsehän yhtään hitsiperää en ole asentanu vaan tuntuu olevan lisävarusteena eksyneet mun ladoihin :lol: No toki jää/pelto vehkeet erikseen mut kuka nyt ladaa niihin hommiin raiskais..
Avatar
Team perseauki racing
Viestit: 1441
Liittynyt: 7.11.2004 13:49
Paikkakunta: jyväskylä

Re: Lukkoperää

Viesti Kirjoittaja Team perseauki racing »

itse opin myös tämän kantapääin kautta ja tielle hommasin kitkalukon, tosin täytyisi sekin laakeroida kuhan kerkiää
ei riemulla rajaa kun bensa kasilla ajaa...
onte

Re: Lukkoperää

Viesti Kirjoittaja onte »

kertokaas tietämättömälle näistä lukoista et mikä on kitkalukko, viskolukko ja hitsilukko? mitä eroja niillä on? ja saatavuus vai tehäänkö ite?
ralli lada
Viestit: 848
Liittynyt: 12.4.2005 20:38
Paikkakunta: jämsä�

Re: Lukkoperää

Viesti Kirjoittaja ralli lada »

hitsilukko- tehdään itse hitsaamalla, jolloin lukko on 100% pitävä eli molemmat takarenkaat pyörivät samalla nopeudella jatkuvasti.
kitkalukko- kytkeytyy kun renkaiden pyörintänopeus ero kasvaa, eli käytännössä kun polkaisee kaasua ensin vähän rivaa toinen rengas ja sitten lukko nappaa kiinni ja molemmat vetää.
viskolukko- vähän niin kuin kitkalukko muttei sinne päinkään :)
21013 2300tic
onte

Re: Lukkoperää

Viesti Kirjoittaja onte »

voiko tollasen kitkalukon tehdä itse vai pitääkö se ostaa? mistä vois löytää?
ralli lada
Viestit: 848
Liittynyt: 12.4.2005 20:38
Paikkakunta: jämsä�

Re: Lukkoperää

Viesti Kirjoittaja ralli lada »

melkoinen seppä pitää olla jos kitkalukon itse tekee.
Jostain saa ihan uusia ja hinta on jossain 500e tai yli.
Käytettyjä on joskus tarjolla, jonkun fiiatin perä on sovitettavissa ladan akseliin mutta ei mitenkään helposti. Tosin ladaanhan voi sovittaa jonkun muun auton lukollisen akselin esim. hilux :?
21013 2300tic
Aku

Re: Lukkoperää

Viesti Kirjoittaja Aku »

ralli lada kirjoitti:hitsilukko- tehdään itse hitsaamalla, jolloin lukko on 100% pitävä eli molemmat takarenkaat pyörivät samalla nopeudella jatkuvasti.
kitkalukko- kytkeytyy kun renkaiden pyörintänopeus ero kasvaa, eli käytännössä kun polkaisee kaasua ensin vähän rivaa toinen rengas ja sitten lukko nappaa kiinni ja molemmat vetää.
viskolukko- vähän niin kuin kitkalukko muttei sinne päinkään :)
mites tommonen hitsilukko tehhään? voisko joku antaa jotai neuvoo ?
Avatar
START
Lada kerhon jäsen
Viestit: 2542
Liittynyt: 20.7.2006 12:54
Paikkakunta: JÄMSÄ kehityksen keskipiste

Re: Lukkoperää

Viesti Kirjoittaja START »

siitä vaan kempillä tasaus pyörästö jumiin
21013 1500 16vTIC projekti
21013 2300 16vTIC projekti
..lada..

Re: Lukkoperää

Viesti Kirjoittaja ..lada.. »

ittellani kans on kempin lukkoperä ja hyvin on kestäny..tein kaverille meijän Telwin hitsillä ja sekin o kestäny vaik löin melkee vetoo et ei kestä päivääkää kun tuli niin räkä saumat kun on hiilidioksidi kaasua..ens kerralla ostetaa seos kaasua kun tol ei saa yhtää saumaa tulee vaan sellas saakelin kökköö..mulla katkes tos viikko sitte vetari:DDittekki ihmettelin et
miten on mahdollista mutta syy oli se että se oli ollu ennen jossain muussa autossa vastakkaisella puolella.:D
Vastaa Viestiin