Lukkoperää

Kaikenlaista asiaa Ladan virittämisestä ulkoisesti ja sisäisesti.
Avatar
iigorr
Viestit: 553
Liittynyt: 23.8.2004 19:33
Paikkakunta: karjalohja

Re: Lukkoperää

Viesti Kirjoittaja iigorr »

ralli lada kirjoitti:Ei ole läheskään kaikissa hiluxeissa lukkoa.
hiluxeissa ei kaikissa olekkaan, kaikis -91 ja uudemmis hiaceis vakiona.
Ex:niva:-89
2101:-75,77,87,89
2104:-88,97
2105:-82x2,88,91x2,93,
2107:-86,87,89,94x3,95,96
2102 -85 1700+remmi,http://www.youtube.com/watch?v=ENUIMdz21y0
nykyiset:konela turbo
waffen

Re: Lukkoperää

Viesti Kirjoittaja waffen »

Kannattaa muuten tarkistaa kun laittaa esim val racinkgin kitkalukon ettei vetarit ole liian pitkä .Itsellä on nivassa kitkalukko perässä ja vetari oli liian pitkä kulutti kitkalukkoa ja sen vetarin pään.
tsikul

Re: Lukkoperää

Viesti Kirjoittaja tsikul »

Kumpaa suosittelisitte torsenia vai kitkaperää? Vai joku muu? Tieliikenteeseen tulisi.

Olisko mitään sivua mihnä olis jotai tietoa noista eri lukkotyypeistä ku ei tunnu oikee löytyvän..
Avatar
toktornivako
Viestit: 2003
Liittynyt: 8.11.2007 23:50
Paikkakunta: Kangasala

Re: Lukkoperää

Viesti Kirjoittaja toktornivako »

Torsen tyyppinen normi katuajoon paras, mitä tietoa niistä haet? Googlella löytyy helposti toimintaa ynnämuuta asiaa.
Tilauksesta Ladan Vara/Viritys osat suoraan entisestä Neuvostoliitosta
Myös Теплостар-Адверс ajoneuvo lämmittimet.

tsikul

Re: Lukkoperää

Viesti Kirjoittaja tsikul »

Huomaako katsastuksessa onko torsen? Taisin ehkä älytä ton kitkan toiminnan, mutta missä kitka olis sitten parempi? Jajaja onko mitä eroa quaifella ja torsenilla?

Laita toktornivako yv paljo torseni/quaife perä tulisi kustantamaan.
Avatar
toktornivako
Viestit: 2003
Liittynyt: 8.11.2007 23:50
Paikkakunta: Kangasala

Re: Lukkoperää

Viesti Kirjoittaja toktornivako »

Mitä se katsastukseen liittyy? Torsen toiminnaltansa vastaava Quaifen kanssa ei käytännön eroa, hinta Venäjältä "Quaif"tyyppinen 230€ "Torsen" +100€ ainakin lisää.
Tilauksesta Ladan Vara/Viritys osat suoraan entisestä Neuvostoliitosta
Myös Теплостар-Адверс ajoneuvo lämmittimet.

tsikul

Re: Lukkoperää

Viesti Kirjoittaja tsikul »

Mietin et pitääkö se muutoskatsastaa.
Avatar
Tooberi
Viestit: 198
Liittynyt: 27.5.2009 19:21
Paikkakunta: Ii

Re: Lukkoperää

Viesti Kirjoittaja Tooberi »

ei tarvi muutoskatsastaa, mutta pitää olla sellainen joka ei 100% lukita.

mulla on hyvin pelannu siviilissä kiristyvä rampillinen kitkalukko. mobilin LS öljyillä tahto paukkua risteyksissä mutta castrollin LS 75W-140 on ollu hiljanen ja pelannu hyvin. nyt teboilin tuotokset murikassa ja tuntuu toimivan.
Lada 2107 1600SL jäärata pirssi
Lada 2101 1600 16v Copper Top
Avatar
veli samara
Lada kerhon jäsen
Viestit: 1102
Liittynyt: 6.5.2009 20:17
Paikkakunta: Etelä-Karjala

Re: Lukkoperää

Viesti Kirjoittaja veli samara »

Kellään tietoa noiden lukkojen kestävyydestä? Mietin vaan kitka vai torsen omaan turbo nappariin.
Lada samara 1.3 - 87
Mazda mx-5 1.6 -98
Avatar
toktornivako
Viestit: 2003
Liittynyt: 8.11.2007 23:50
Paikkakunta: Kangasala

Re: Lukkoperää

Viesti Kirjoittaja toktornivako »

Kadulle/käyttikseen "Torsen"tyyppinen mukavempi, ja ei ainakaan tänne ole moitetta kuulunut?
Tilauksesta Ladan Vara/Viritys osat suoraan entisestä Neuvostoliitosta
Myös Теплостар-Адверс ajoneuvo lämmittimet.

Avatar
START
Lada kerhon jäsen
Viestit: 2542
Liittynyt: 20.7.2006 12:54
Paikkakunta: JÄMSÄ kehityksen keskipiste

Re: Lukkoperää

Viesti Kirjoittaja START »

radalla ym räppäilyssä itse valitsisin kitkan. torseenista ei ole kokemusta kun ei ole vielä kiinni missään. varmaan ihan toimiva sekin, eikä rutise ja pauku varmaan samallatavalla
toi kitka on ainakin lookinen ajettava, kun lyö kiinni niin sit mennään. vertaa vaikka "hiace" tyylisiin esijännitettyihin mitkä pitää kunnes luistaa, eli aina kurvista lähettäessä vaan yhtä raitaa
21013 1500 16vTIC projekti
21013 2300 16vTIC projekti
Avatar
veli samara
Lada kerhon jäsen
Viestit: 1102
Liittynyt: 6.5.2009 20:17
Paikkakunta: Etelä-Karjala

Re: Lukkoperää

Viesti Kirjoittaja veli samara »

Niin torsenissa ei taida lukitus tulla silloin kun "itse haluaa", kuten kitka tekee. Eli lappu lattiaan niin kitka on lukossa. Eipä tuo pauke mua häiritse kun paukkuu auto muutenkin
Lada samara 1.3 - 87
Mazda mx-5 1.6 -98
Avatar
toktornivako
Viestit: 2003
Liittynyt: 8.11.2007 23:50
Paikkakunta: Kangasala

Re: Lukkoperää

Viesti Kirjoittaja toktornivako »

Niin "Torseni" ei sinänsä lukitse mitään vaan siirtää momenttia sille pitävälle pyörälle, eli toimii lähes huomaamattomasti, katuautoon mielyttävin valinta!
Tilauksesta Ladan Vara/Viritys osat suoraan entisestä Neuvostoliitosta
Myös Теплостар-Адверс ajoneuvo lämmittimet.

jaketech racinteam
Viestit: 585
Liittynyt: 28.9.2010 0:14
Paikkakunta: Ii

Re: Lukkoperää

Viesti Kirjoittaja jaketech racinteam »

torsenissa huono puoli siinä että vatii pitoa molemilta pyöriltä. jos pyörä on pitävällä pinnalla ja toinen jäällä ni voima karkaa lukosta pois luistavan puolelle, sama juttu esim jos kurvissa pyörä kevenee ni voima karkaa.
isot rallipojat puhuu että torsen on enemälti luistonrajotin kuin lukkoperä.
kansien kairauksia, megasquirteja ja autojen tehonmittausta.
Avatar
toktornivako
Viestit: 2003
Liittynyt: 8.11.2007 23:50
Paikkakunta: Kangasala

Re: Lukkoperää

Viesti Kirjoittaja toktornivako »

Niin ei se lukko ole, mutta kyllä se juurikin jäällä toimii ja muissa vastaavissa tilanteissa, mutta esim, jos toinen pyörä on ilmassa vailla täysin vastusta niin silloin se karkaa veto sinne vapaaseen pyörään
Tilauksesta Ladan Vara/Viritys osat suoraan entisestä Neuvostoliitosta
Myös Теплостар-Адверс ajoneuvo lämmittimet.

Vastaa Viestiin