Lämpöistä asiaa

Nelivetoiset Lada Niva ja 4x4 mallisto
Mika961
Viestit: 4
Liittynyt: 6.8.2020 14:21

Lämpöistä asiaa

Viesti Kirjoittaja Mika961 »

Mikähän mahtaa olla 1600 nivassa vikana kun lähtee kylmänä hyvin käyntiin mutta kun lämpimäksi ajaa ja sammuttaa niin ei meinaa käynnistyä, täytyy antaa viilentyä jonkin aikaa ennen kuin lähtee käyntiin ja lämpimänä ajaessa saattaa sammua kun nostaa kaasun pois päältä, jos jollakin viisaamalla olisi parempaa tietoa niin saisi huoletta ajeltua syksyllä :D ja vuosimallia on -90.
T. Turhautunut
Avatar
pressa
Viestit: 10174
Liittynyt: 25.9.2003 13:23
Paikkakunta: Seinäjoki

Re: Lämpöistä asiaa

Viesti Kirjoittaja pressa »

Pitääkö kylmänä käyttää rikastinta eli ryyppyä että lähtee käyntiin? Kuinka pitkän startin vaatii? Ja eikö kuumana lähde kaasupoljin pohjassakaan startaten käyntiin?
Mika961
Viestit: 4
Liittynyt: 6.8.2020 14:21

Re: Lämpöistä asiaa

Viesti Kirjoittaja Mika961 »

Moro. Rikastinta pitää käyttää käynnistyksessä. Lämpimäksi kun ajaa ja sammuttaa niin saisi starttaa vaikka akun tyhjäksi kaasu pohjassa eikä siltikään käynisty, kylmänä ei tarvi startata kuin noin 5 sekuntia mutta välillä se sammuu käynnistyksen jälkeen.
Avatar
pressa
Viestit: 10174
Liittynyt: 25.9.2003 13:23
Paikkakunta: Seinäjoki

Re: Lämpöistä asiaa

Viesti Kirjoittaja pressa »

Koita seuraavaan kuumastarttiin pumpata käsivivulla lisää bensaa kaasuttimeen, joskus voi olla "höyrylukko". Eihän kaasutin tulvi kun sammutat kuumana?
Avatar
Lada-Jussi
Viestit: 10210
Liittynyt: 24.9.2003 17:48
Paikkakunta: Janakkala

Re: Lämpöistä asiaa

Viesti Kirjoittaja Lada-Jussi »

eikös toi ole enemmän ominaisuus kuin vika, tosta "höyrylukosta" aina puhutaan ja ite olen aina pistänyt sen piikkiin, Lada on selvästi tehty kylmiin olosuhteisiin, kun kuumana käynnistys on niin pirun vaikeeta. Toi on myös tuttua, että usein pitkän moottoritieajon jälkeen kun tulee risteykseen niin ei pysy enää tyhjäkäynnillä. Ruiskumallit ei tee samaa.
Kuva "Suurin osa kalustosta on ulkotiloissa olosuhteiden pakosta, mutta se lohduttaa vähän kun kalusto huononee kuitenkin hitaammin kuin prässissä" (tai tuningissa)
Mika961
Viestit: 4
Liittynyt: 6.8.2020 14:21

Re: Lämpöistä asiaa

Viesti Kirjoittaja Mika961 »

pressa kirjoitti: 6.8.2020 17:48 Koita seuraavaan kuumastarttiin pumpata käsivivulla lisää bensaa kaasuttimeen, joskus voi olla "höyrylukko". Eihän kaasutin tulvi kun sammutat kuumana?
Isäntä muisteli että kaasari mahtoi tulvia lämpimänä mutta itse en ole tätä vielä todennut.
Mika961
Viestit: 4
Liittynyt: 6.8.2020 14:21

Re: Lämpöistä asiaa

Viesti Kirjoittaja Mika961 »

Lada-Jussi kirjoitti: 7.8.2020 7:44 eikös toi ole enemmän ominaisuus kuin vika, tosta "höyrylukosta" aina puhutaan ja ite olen aina pistänyt sen piikkiin, Lada on selvästi tehty kylmiin olosuhteisiin, kun kuumana käynnistys on niin pirun vaikeeta. Toi on myös tuttua, että usein pitkän moottoritieajon jälkeen kun tulee risteykseen niin ei pysy enää tyhjäkäynnillä. Ruiskumallit ei tee samaa.
Ikävä vaan kun keskellä kylää valoissa auto sammuu nii kellään ei ole hauskaa :D ilmeisesti pitäisi talvi harrastukseksi ottaa tuo autoilu.
Vastaa Viestiin