Nivan liikkeellelähtö

Nelivetoiset Lada Niva ja 4x4 mallisto
mahannus
Viestit: 156
Liittynyt: 2.11.2011 7:48

Nivan liikkeellelähtö

Viesti Kirjoittaja mahannus »

no niin tuli elämän eka niva hommattua, monellaista kysyttävää tulossa, kysytään nyt eka tämä.
Kaasari vehe 83vm, liikkeelle lähdössä joutuu polkaisee kaasua enemmän ettei sammu, niinku houkutella.
Mistä lähtis korjaamaan? sytytys ajoitus vai kaasutin?
vai joku muu?
Avatar
pressa
Viestit: 10174
Liittynyt: 25.9.2003 13:23
Paikkakunta: Seinäjoki

Re: Nivan liikkeellelähtö

Viesti Kirjoittaja pressa »

mahannus kirjoitti: 28.6.2020 9:22liikkeelle lähdössä joutuu polkaisee kaasua enemmän ettei sammu
Verrattuna mihin? Ja jos autossa on seokset laihalla niin ei tahdo jaksaa lähteä. Ensimmäisenä vaihtaa tehostajan alipaineletku, vaikka ei nyt selvää vuotoa näy niin hetken päästä vuotaa (jos siis se kangaspäällysteinen letku on).
mahannus
Viestit: 156
Liittynyt: 2.11.2011 7:48

Re: Nivan liikkeellelähtö

Viesti Kirjoittaja mahannus »

on kangas letku, ei myöskään käy tyhjäkäyntiä ilman imua, kaasarin on vaihdettu ex omistajan toimesta kalvot ja suuttimet
Avatar
pressa
Viestit: 10174
Liittynyt: 25.9.2003 13:23
Paikkakunta: Seinäjoki

Re: Nivan liikkeellelähtö

Viesti Kirjoittaja pressa »

Ja tuo teidän "imu" on varmaan rikastin eli ryyppy?? Tyhjäkäynbnin puuttuminen viitaa tuon letkun vuotamiseen.
mahannus
Viestit: 156
Liittynyt: 2.11.2011 7:48

Re: Nivan liikkeellelähtö

Viesti Kirjoittaja mahannus »

joo imu on ryyppy.
säädin sytytyksen lampulla siihen keskimmäiseen viivaan niistä kolmesta, otin kaasarista sen letkun irti mikä menee tehostajalle ja tukin sen, ei silti käynyt
Mietin onko entinen omistaja kaasariin laittanut jotain väärin.
Katsoin sen tyhjäkäynti kalvon ja näytti olevan uusittu.
onko kaasarin kurkkujen vieressä ne kaksi suutinta vierekkäin mitkä suuttimet?
mahannus
Viestit: 156
Liittynyt: 2.11.2011 7:48

Re: Nivan liikkeellelähtö

Viesti Kirjoittaja mahannus »

Häätynee purkaa kaasari kokonaan pöydälle, jokuhan siinä täytyy nyt olla väärin kun ei ala käymään ilman imua.
Ilmavuotoa en löytänyt ainakaan äkkiseltään, sytytys pitäisi olla lampun mukaan kutakuinkin oikeassa.
Avatar
pressa
Viestit: 10174
Liittynyt: 25.9.2003 13:23
Paikkakunta: Seinäjoki

Re: Nivan liikkeellelähtö

Viesti Kirjoittaja pressa »

mahannus kirjoitti: 28.6.2020 20:43Katsoin sen tyhjäkäynti kalvon ja näytti olevan uusittu.
Öö mikä on tyhjäkäyntikalvo? Onko siinä kalvollinen tyhjäkäyntisuutin? Jos on niin vaihda tavalliseen. Ja vaihda se tehostajan letku ja kun kaasutin on pöydällä niin tarkista ettei ole jalka kiristetty kieroksi.
mahannus
Viestit: 156
Liittynyt: 2.11.2011 7:48

Re: Nivan liikkeellelähtö

Viesti Kirjoittaja mahannus »

tarkoitin niitä kahta pumpun kalvoa, kiihytyspumppu ja se toinen siinä vieressä on vaihdettu.
mikä niistä on tyhjäkäynti suutin? käytin kaikki irti, muut näytti uusilta paitsi se sivussa oleva yksinäinen pikkusen pidempi suutin.
Avatar
jta
Viestit: 4363
Liittynyt: 11.1.2004 22:08
Paikkakunta: Kempele
Viesti:

Re: Nivan liikkeellelähtö

Viesti Kirjoittaja jta »

Ja laita seos ja tk-ruuviin ensin perusasetukset millä pitäisi käydä eli noin 2,5-3 kierrosta auki molemmat.

Tk-suutin on se noiden yllämainittujen ruuvien yläpuolella oleva suutin eli juuri se sivussa oleva.

Jos on tyhjäkäynti kalvolla niin varmista että siitä on vedetty alipaineletku imusarjaan. Ilman sitä ei toimi. Hieman muistelen ettei tainnu tuon ikäisessä nivassa vielä olla tuota alipainesysteemiä alunperin joten voi olla ettei ole imusarjassa paikkaakaan sille. Tuossa on tosiaan varmempi jos vaihtaa sentyhjäkäynninsäädön mekaaniseksi.

Ja tuohon tehostajanletkuun niin ilmeisesti imusarjasta otit sen irti ja tukit sen imusarjan lähdön?
Auto saa olla mikä tahansa, kunhan se vain on takapotku lada
Kuva
http://oulunseudunladailijat.dy.fi:8080/index.html http://latushka83.dy.fi:8080/latushka/tervetuloa.html

2107 -94, 1200L -88
Warre 1000
Viestit: 98
Liittynyt: 20.8.2015 19:55

Re: Nivan liikkeellelähtö

Viesti Kirjoittaja Warre 1000 »

Tässä on pitkä juttu, kun pojan Nivassa oli samanlaiset oireet, ja miten harhailimme eksyneenä.

https://www.ladakerho.fi/ladaboard/view ... 28&t=43194

Meillä löytyi kaasuttimessa yhden suutin tukossa, mutta yksi ratkaisevaa hommaa oli kai suodatinkotelon pohjassa olevan tukkiutuneen reiän. Sitä voidaan varmuuden vuoksi tarkistaa. Ja jos ei muuta auttaa, niin voit polttaa vähän rahaa, ja kokeile vaihtaa tyhjäkäynnin kalvoa.
mahannus
Viestit: 156
Liittynyt: 2.11.2011 7:48

Re: Nivan liikkeellelähtö

Viesti Kirjoittaja mahannus »

Kiitos viesteistä, alan käymään läpi ajatuksen kanssa ja ilmoitan kun saan homman toimiin.
mahannus
Viestit: 156
Liittynyt: 2.11.2011 7:48

Re: Nivan liikkeellelähtö

Viesti Kirjoittaja mahannus »

purin kaasarin, puhdistin ja vaihdoin letkut uusiin, nyt käy tyhjäkäyntiä, edelleen liikkeelle lähdössä joutuu nostamaan kierroksia, en tiedä miten niva ylipäänsä pitäis lähteä kun en ole koskaan ajanut muilla nivoilla.
Avatar
pressa
Viestit: 10174
Liittynyt: 25.9.2003 13:23
Paikkakunta: Seinäjoki

Re: Nivan liikkeellelähtö

Viesti Kirjoittaja pressa »

mahannus kirjoitti: 4.7.2020 8:59edelleen liikkeelle lähdössä joutuu nostamaan kierroksia, en tiedä miten niva ylipäänsä pitäis lähteä kun en ole koskaan ajanut muilla nivoilla.
pressa kirjoitti: 28.6.2020 11:11Verrattuna mihin?
eli edelleen kysyn että mhinkä vertaat ja paljonko niitä kierroksia pitää olla että pääset liikkeelle?
mahannus
Viestit: 156
Liittynyt: 2.11.2011 7:48

Re: Nivan liikkeellelähtö

Viesti Kirjoittaja mahannus »

asentaja kaveri meinas ettei sais tarpeeksi bensaa, bensapumppu on uus, mieleen tuli joko tukos tankin ja pumpun välillä tai edelleen kaasarissa joku tukos.
Onko mansemotorin kaasuttimen korjaus sarjan uimurin koho oikeassa säädössä vai voisko olla että sulkee liian aikaisin kammioon bensan virtauksen?
Avatar
pressa
Viestit: 10174
Liittynyt: 25.9.2003 13:23
Paikkakunta: Seinäjoki

Re: Nivan liikkeellelähtö

Viesti Kirjoittaja pressa »

Kenenkään myymä koho ei ole säädetty sinun kaasuttimesi mukaan, eli koho kun vaihdetaan pitää bensapinta säätää.
Vastaa Viestiin