1700i sähkö ongelmat

Takavetoiset Ladat: 2101-2107, myyty Suomessa vuosina 1971-1997
Saiga2107
Viestit: 5
Liittynyt: 4.9.2021 13:13

1700i sähkö ongelmat

Viesti Kirjoittaja Saiga2107 »

Ongelma on että auto tuntuu rajoittavan 4500 ja samalla paukkuu ja rätisee, ei siinä kyllähän auton pitää paukkua ja rätistä mutta tuntuu että tuo olisi vähän turhan matalalla. Tulpat ja tulpanjohdot on vaihdettu samoin bensapumppu ja kaasuläpän asentotunnistin. Myös toinen vika on että jos painaa kaasua alkaa kajarit rätisemään, kajareihin vedettyä uudet johdot ja samoin radio maadotettu samaan pisteeseen kuin laturi.
Avatar
pressa
Viestit: 9671
Liittynyt: 25.9.2003 13:23
Paikkakunta: Seinäjoki

Re: 1700i sähkö ongelmat

Viesti Kirjoittaja pressa »

Millä vaihteella vedät tuohon 4500 kierrokseen?
Miksi radion maadoitus on viety moottorin kylkeen? Laturihan maadoittaa kiinnitys kohdastaan.
Saiga2107
Viestit: 5
Liittynyt: 4.9.2021 13:13

Re: 1700i sähkö ongelmat

Viesti Kirjoittaja Saiga2107 »

pressa kirjoitti: 4.9.2021 14:40 Millä vaihteella vedät tuohon 4500 kierrokseen?
Miksi radion maadoitus on viety moottorin kylkeen? Laturihan maadoittaa kiinnitys kohdastaan.
Ei oo oikeestaan väliä millä vaihtella tai miten nii rajoitin yleensä tökkää 4500-4900. Ja maadoitus vedetty ihan sen takia ettei kyseessä ole maadoitus ongelma radion kanssa.
Avatar
pressa
Viestit: 9671
Liittynyt: 25.9.2003 13:23
Paikkakunta: Seinäjoki

Re: 1700i sähkö ongelmat

Viesti Kirjoittaja pressa »

No joo.
Itse olen niin vähän vasta autolla ajanut että en useasti ole vielä normaali liikenteessä tarvinnut yli 4500 kierroksen huudattamista, yleensä olen vaihtanut isommalle jo huomattavasti ennemmin. Eikä normaali ajossa viitosvaihteella (eikä nelosellakaan) ole tuo kierrosraja tullut vastaan. Mutta onko perus asiat kunnossa? eli jakoketjun kireys oikea, venttiilivälykset oikeat?

Ja sitten radio. Maadoitus pitää olla aina mahdollisimman lyhyt johto suoraan runkoon ja kunnollinen puhdas liitos. Mistä virta on otettu? Tuleeko suoraan akulta eikä tule sytytysyksikön tai moottorin ohjainlaitteen läheltä?
Saiga2107
Viestit: 5
Liittynyt: 4.9.2021 13:13

Re: 1700i sähkö ongelmat

Viesti Kirjoittaja Saiga2107 »

pressa kirjoitti: 4.9.2021 17:56 No joo.
Itse olen niin vähän vasta autolla ajanut että en useasti ole vielä normaali liikenteessä tarvinnut yli 4500 kierroksen huudattamista, yleensä olen vaihtanut isommalle jo huomattavasti ennemmin. Eikä normaali ajossa viitosvaihteella (eikä nelosellakaan) ole tuo kierrosraja tullut vastaan. Mutta onko perus asiat kunnossa? eli jakoketjun kireys oikea, venttiilivälykset oikeat?

Ja sitten radio. Maadoitus pitää olla aina mahdollisimman lyhyt johto suoraan runkoon ja kunnollinen puhdas liitos. Mistä virta on otettu? Tuleeko suoraan akulta eikä tule sytytysyksikön tai moottorin ohjainlaitteen läheltä?
Venttiilien välyksiä en oo vielä kattonu kun meinasin sen tehä sitten samalla kun vaihan venttiilikopan tiivisteen ja pitää tuo jakoketju kiristää tässä joku päivä kun on aikaa. Pitää tarkistaa mistä se virta tulee ku laitettu suoraan valmiina oleviin liittimiin.
Avatar
pressa
Viestit: 9671
Liittynyt: 25.9.2003 13:23
Paikkakunta: Seinäjoki

Re: 1700i sähkö ongelmat

Viesti Kirjoittaja pressa »

Toistatko muuten keskustelussa aina toisen keskustelijan sanomiset? Vai miksi aina lainaat vaikka suoraan seuraavana vastaat? Viestin alta vasemmalta löytyy kohta VASTAA VIESTIIN, ei tarvitse käyttää tuota oikean yläreunan vastaa lainaamalla. Vai epäiletkö että muutan kirjoituksiani jälkeenpäin??
Saiga2107
Viestit: 5
Liittynyt: 4.9.2021 13:13

Re: 1700i sähkö ongelmat

Viesti Kirjoittaja Saiga2107 »

pressa kirjoitti: 4.9.2021 19:52 Toistatko muuten keskustelussa aina toisen keskustelijan sanomiset? Vai miksi aina lainaat vaikka suoraan seuraavana vastaat? Viestin alta vasemmalta löytyy kohta VASTAA VIESTIIN, ei tarvitse käyttää tuota oikean yläreunan vastaa lainaamalla. Vai epäiletkö että muutan kirjoituksiani jälkeenpäin??
Jos sua häiritsee että vastaan lainauksin nii voithan sää lopettaa sitten kommentoimisen, on se kumma ku aikuinen mies suuttuu näin pienistä asioista. :D :D :D
Warre 1000
Viestit: 96
Liittynyt: 20.8.2015 19:55

Re: 1700i sähkö ongelmat

Viesti Kirjoittaja Warre 1000 »

Voisi olla että huono sytytyspuola ei enää ehtii mukana. Toinen mahdollisuus olisi huono kampiakselin tunnistin. Opelissani kampiakselin tunnistin alkoi reistailla kun moottia oli lämmintä ja vikavalo syttyi. Oli pakko antaa moottorin jäähtyä, ennenkuin se voitiin käynnistää uudestaan.

Syttyyko vikavaloa?
Saiga2107
Viestit: 5
Liittynyt: 4.9.2021 13:13

Re: 1700i sähkö ongelmat

Viesti Kirjoittaja Saiga2107 »

Joo ongelma ilmeisesti oli kampiakselin asentotunnistimen ja sytytyspuolan johdoissa jotka puhdistin ja teippasin. Samalla myös lisäsin puolalta maadoituksen moottoriin ja vaihdoin polttoaine suodattimen, tämä yhdistelmä korjasi ongelman. Radio ongelmaa en ole vielä saanut korjattua mutta se ei ole nyt niin iso ongelma.
Warre 1000
Viestit: 96
Liittynyt: 20.8.2015 19:55

Re: 1700i sähkö ongelmat

Viesti Kirjoittaja Warre 1000 »

Hyvä, että sait moottoria taas toimimaan.
Vastaa Viestiin