Terve,
Vaihdoin muutama sata kilometriä sitten 2101:een tuon vaihdelaatikossa kiinni olevan mittarinvaijerin kulmavaihteen - mikä siis liikuttaa mittarin vaijeria. Nyt se meni rikki??? Olisiko asennuksessa pitänyt tehdä jotain erikoista - voidella jotain tms eikä pelkästään laittaa kiinni?
Mansemotorsissa näkyi ko osa olevan tilapäisesti loppu. Löysin uuden Ladapowerista mutta eihän se nyt noin saa hajoilla... Voiko asennuksessa tai valmisteluissa mennä jotain pieleen. Vaijeri ei pyöri ajaessa (kokeilin mittari irrotettuna) eli kulmavaihde jämähti.
Terveisin,
Jarmo
Mittarinvaijerin kulmavaihde
Re: Mittarinvaijerin kulmavaihde
Hajosiko alkuperäinenkin vai miksi ylipäätään sen vaihdoit uuteen?
Olihan se uusi oikealla välityksellä?
Ilmeisesti 4v-loota kyseessä? 5-vaihteisissä saattaa sellainen peltilevy aikaa myöten irrota ja kiilautua väliin mutta muistaakseni nelivaihteisissa ei tätä peltiä ole, joten en osaa kyllä sanoa mikä hajoamisen voisi aiheuttaa.
Olihan se uusi oikealla välityksellä?
Ilmeisesti 4v-loota kyseessä? 5-vaihteisissä saattaa sellainen peltilevy aikaa myöten irrota ja kiilautua väliin mutta muistaakseni nelivaihteisissa ei tätä peltiä ole, joten en osaa kyllä sanoa mikä hajoamisen voisi aiheuttaa.
Lada Vesta -17
Lada 1500 Combi deluxe -84
Uaz 3741 -87
Lada 1500 Combi deluxe -84
Uaz 3741 -87
-
- Viestit: 2
- Liittynyt: 19.6.2021 20:41
Re: Mittarinvaijerin kulmavaihde
Se alkuperäinenkin tosiaan hajosi ja siksi vaihdoin. Siinä eivät akselit enää pyörineet ja muoviset hammasrattaat olivat rikki sisältä. Laskin siitä hampaat - 12 - ja ostin sellaisen, missä oli yhtä monta hammasta.
Kyseessä on 4v-loota.
Kyseessä on 4v-loota.