Kaasuttimen säätö 1200L '88

Takavetoiset Ladat: 2101-2107, myyty Suomessa vuosina 1971-1997
Avatar
Nappis88
Viestit: 6
Liittynyt: 27.3.2021 8:43

Kaasuttimen säätö 1200L '88

Viesti Kirjoittaja Nappis88 »

Tervehdys,

Tätä on varmasti kysytty aikaisemminkin mutta boardia kaivaessani en harmikseni löytänyt apua, siksi tämä.

Käytin 1988 1200L ladan leimalla ja vikalista oli armollinen kolmen kohdan lista. Helmat jotka on nyt tehty ja sitten se kaasutin päästöineen.
HC arvo oli muhkeat 2300 ja 600 olisi käsittääkseni tuolle se max arvo.
Autoon on vaihdettu tulpat (johdot tulevalla viikolla) ja sytytyksen ajoitus on säädetty oikeaksi. Edellisen omistajan toimesta on kärjetön sytytys. Kaasutin on pesty bensassa ja purettu sekä huollettu. Venttiilin kopasta ei huomattavaa huohotusta eikä auto muutenkaan savuta sinisenä. Leimalle ajellessa ei mitään moitittavaa ajossa joskin hiukan korkeat kierrosluvut huomasin. Onko olemassa enään näitä legendaarisia ladaguruja ja jos on niin missä, laajan soittelun ja verkkohakujen jälkeen näyttää olevan kiven alla kaasuttimien säätäjät ylipäänsä. Vastaukset ovat olleet luokkaa "100€ tunti voidaan ihmetellä mutta kannattaa etsiä alan harrastaja". Nyt olisi vinkkimiehen votkapullot tarpeen.. millä kummalla ja missä ja miten noita HardCore arvoja pitäisi alkaa polkemaan.

Ensimmäinen Lada kyseessä ja vielä opetellaan Idän tavoille.

Kiitokset etukäteen

-Nappis
Njet problema, normalnyi katastrofa.
Avatar
pressa
Viestit: 10174
Liittynyt: 25.9.2003 13:23
Paikkakunta: Seinäjoki

Re: Kaasuttimen säätö 1200L '88

Viesti Kirjoittaja pressa »

Ja mitkä oli muut pakokaasu arvot?? Niin, eikä paikkakuntaa kannata mainita...
Avatar
degen
Viestit: 1284
Liittynyt: 30.3.2009 17:11
Paikkakunta: Sipoo

Re: Kaasuttimen säätö 1200L '88

Viesti Kirjoittaja degen »

Tyhjäkäynti on säädetty liian korkealle ja yhtä aikaa liian laihalle. Ryyppy ei saa olla päällä mittaustilanteessa.
Köyhä kansa: revi punalippu, polta Pääoma, ja liity kansallissosialisteihin!
Avatar
Nappis88
Viestit: 6
Liittynyt: 27.3.2021 8:43

Re: Kaasuttimen säätö 1200L '88

Viesti Kirjoittaja Nappis88 »

pressa kirjoitti: 25.4.2021 16:35 Ja mitkä oli muut pakokaasu arvot?? Niin, eikä paikkakuntaa kannata mainita...
Joutokäynti CO 0,10 ja HC 2300 siinä ainoat lukemat mitä lapussa oli.

Auton ja omistajan sijainti Nurmijärvellä Uudellamaalla.
Njet problema, normalnyi katastrofa.
Avatar
pressa
Viestit: 10174
Liittynyt: 25.9.2003 13:23
Paikkakunta: Seinäjoki

Re: Kaasuttimen säätö 1200L '88

Viesti Kirjoittaja pressa »

Eli rikastamalla seosta, siis CO suuremmaksi, (raja muistaakseni 3,5 uusilla katalysaattoriautoilla 0,2) niin HC laskee. Ja tyhjäkäynti pitää olla alle 1000r/min
Vastaa Viestiin