-84 2107 kaasari ongelmia

Takavetoiset Ladat: 2101-2107, myyty Suomessa vuosina 1971-1997
ladaismi
Viestit: 57
Liittynyt: 25.4.2019 12:41

-84 2107 kaasari ongelmia

Viesti Kirjoittaja ladaismi »

Tehty mekaaninen 2 kurkku edellisen omistajan toimiesta. Kun lähtee rampilta kiihdyttämään, niin jos kaasua painaa yli puolivälin, lada booaa ja vauhti hidastuu muutaman sekunnin. Sitten alkaa kiihdyttämään normaalisti.

Tänä aamuna oli -15 pakkasta. Imu täysin kiinni ja starttia. ei käynnisty. Oumppaamalla kaasua ja sahaamalla n. 20 sekuntia vaivalloisesti starttasi. Sen jälkeen kyllä pelaa normaalisti.

Mistä tuota lähtis tutkimaan? Sytytys osat on uudet edellinen omistaja laittanut.
ladaismi
Viestit: 57
Liittynyt: 25.4.2019 12:41

Re: -84 2107 kaasari ongelmia

Viesti Kirjoittaja ladaismi »

Auto lämpimässä tallissa päivän, imu täysin auki, käynnistyy niinkuin pitääkin.

Tuossa ajaessa testailin kaasun toimivuutta. Eli kun painaa yli puolivälin, booaa pari sekuntia, sitten alkaa kiihtymään. Ja kun löysää kaasun alle puolivälin, booaa taas hetken ennenkuin normalisoituu.

Eilen illalla tutkin tuota kaasuvivustoa, se kun jumittaa välillä, niin kun kaasun painaa/vetää pohjaan, ylivuotoputkesta tirahtaa heti pensaa.
Avatar
pressa
Viestit: 10174
Liittynyt: 25.9.2003 13:23
Paikkakunta: Seinäjoki

Re: -84 2107 kaasari ongelmia

Viesti Kirjoittaja pressa »

Tuo "imu" on ilmeisesti rikastin eli ryyppy?? Ja mistä ylivuotoputkesta? Siitäkö mikä on imusarjasta muutaman sentin kapeneva pilli. Vai lirahtaako kaasuttimen kurkussa kiihdytyspumpulta kuten kuuluukin? Vai sittenkin liian vähän?
Seuraavaksi kun auto on ollut yön ulkona, pumppaa käsikäyttövivulla kaasutin ensin täyteen bensaa ja paina poljin kolme kertaa pohjaan ja sitten ryyppy päällä starttaus. Lähteekö käyntiin. useita tapauksia kun polttoainelinja valuu tyhjäksi niin ei käynnistyy vasta pitkällä startilla.
ladaismi
Viestit: 57
Liittynyt: 25.4.2019 12:41

Re: -84 2107 kaasari ongelmia

Viesti Kirjoittaja ladaismi »

Joo imu on rikastin. Meilläpäin aina imuksi sanottu. Eli rikastin täysin vedetty ulos.

Joo semmonen pikku pilli letku joka on alaspäin avoinna, siitä tippas heti kun kaasun veti pohjaan. Eikö tuo liene ylivuotoletku.
Avatar
pressa
Viestit: 10174
Liittynyt: 25.9.2003 13:23
Paikkakunta: Seinäjoki

Re: -84 2107 kaasari ongelmia

Viesti Kirjoittaja pressa »

ladaismi kirjoitti: 4.3.2021 17:46pikku pilli letku joka on alaspäin avoinna
Missä oleva? Kaasuttimen kurkussa vai imusarjassa?
ladaismi
Viestit: 57
Liittynyt: 25.4.2019 12:41

Re: -84 2107 kaasari ongelmia

Viesti Kirjoittaja ladaismi »

Auto on lämpimässä tallissa ollut 5 tuntia. Otin videon tuosta niin selviää. Imu ei ole päällä tai mikään muukaan. Aukaisin konepellin ja vedin kaasuvivusta. Toisella vedolla ruikkaa pensaa.

https://youtu.be/jKClQKdrVCE
Avatar
pressa
Viestit: 10174
Liittynyt: 25.9.2003 13:23
Paikkakunta: Seinäjoki

Re: -84 2107 kaasari ongelmia

Viesti Kirjoittaja pressa »

Jaa siis auto sammuksissa, eli kiihdytys pumppu toimii ja siksi tulee tuosta hivenen pois. tuo on siksi että tulviva kaasutin ei täytä mitään sylinteriä bensalla. Niet bropleml
ladaismi
Viestit: 57
Liittynyt: 25.4.2019 12:41

Re: -84 2107 kaasari ongelmia

Viesti Kirjoittaja ladaismi »

Ok, mutta entäs tuo kylmäkäynnistys ja kaasu puolivälin yli-nykiminen?
Avatar
pressa
Viestit: 10174
Liittynyt: 25.9.2003 13:23
Paikkakunta: Seinäjoki

Re: -84 2107 kaasari ongelmia

Viesti Kirjoittaja pressa »

ladaismi kirjoitti: 4.3.2021 9:04Tehty mekaaninen 2 kurkku edellisen omistajan toimiesta.
Siksi siis boaa kun nopeasti painaa pohjaan.
pressa kirjoitti: 4.3.2021 16:41Seuraavaksi kun auto on ollut yön ulkona, pumppaa käsikäyttövivulla kaasutin ensin täyteen bensaa ja paina poljin kolme kertaa pohjaan ja sitten ryyppy päällä starttaus. Lähteekö käyntiin. useita tapauksia kun polttoainelinja valuu tyhjäksi niin ei käynnistyy vasta pitkällä startilla.
Eikö tällä ollut muutosta??
ladaismi
Viestit: 57
Liittynyt: 25.4.2019 12:41

Re: -84 2107 kaasari ongelmia

Viesti Kirjoittaja ladaismi »

pressa kirjoitti: 5.3.2021 18:37
ladaismi kirjoitti: 4.3.2021 9:04Tehty mekaaninen 2 kurkku edellisen omistajan toimiesta.
Siksi siis boaa kun nopeasti painaa pohjaan.

Ei tarvi painaa nopeasti. Voi puolikaasulla painaa pitkälle ja hitaasti hivuttaa kaasua pohjaam ja silti tekee saman booauksen. Tuntuu kaasupolkimessa ehkä semmoinen kohta jossa on joku este ja sen yli kun menee, booaa.
pressa kirjoitti: 4.3.2021 16:41Seuraavaksi kun auto on ollut yön ulkona, pumppaa käsikäyttövivulla kaasutin ensin täyteen bensaa ja paina poljin kolme kertaa pohjaan ja sitten ryyppy päällä starttaus. Lähteekö käyntiin. useita tapauksia kun polttoainelinja valuu tyhjäksi niin ei käynnistyy vasta pitkällä startilla.
Eikö tällä ollut muutosta??
En tätä kokeillut, kuinka monta kertaa pitää käsipumppua pumpata, että ei vain tulvi? Näkeekö tai tunteeko jostaki että kaasarissa on tarpeeksi pensaa?
Avatar
pressa
Viestit: 10174
Liittynyt: 25.9.2003 13:23
Paikkakunta: Seinäjoki

Re: -84 2107 kaasari ongelmia

Viesti Kirjoittaja pressa »

Jos koho ja neulaventtiili ehjä niin ei tulvi vaikka pumppaisit "maailman tappiin". Äänessä ja vastuksessa tapahtuu pieni muutos kun kaasutin täynnä. Niin ja moottori pitää olla sellaisessa kohdassa että bensapumpun kalvo pääsee palauttamaan (oma "leikkiauto" sammuu aina sellaiseen kohtaan että pumpussa työntö päällä eli pitää ensin pyöräyttää konetta ennekuin pumppaa).
Avatar
jta
Viestit: 4362
Liittynyt: 11.1.2004 22:08
Paikkakunta: Kempele
Viesti:

Re: -84 2107 kaasari ongelmia

Viesti Kirjoittaja jta »

Miten tuo mekaanisesti aukeaminen on toteutettu?
Auto saa olla mikä tahansa, kunhan se vain on takapotku lada
Kuva
http://oulunseudunladailijat.dy.fi:8080/index.html http://latushka83.dy.fi:8080/latushka/tervetuloa.html

2107 -94, 1200L -88
ladaismi
Viestit: 57
Liittynyt: 25.4.2019 12:41

Re: -84 2107 kaasari ongelmia

Viesti Kirjoittaja ladaismi »

Toivottavasti tuosta videosta selviää, itellä ei ole hajuakaan.

https://youtu.be/lXeE3FvbkRg

Bensapumpussa ei ole vipuja mistä vääntää? Liitteenä pensapumpusta kuva
Liitteet
20210307_110157.jpg
Avatar
pressa
Viestit: 10174
Liittynyt: 25.9.2003 13:23
Paikkakunta: Seinäjoki

Re: -84 2107 kaasari ongelmia

Viesti Kirjoittaja pressa »

Saako kameraa heilutettua enemmän kun kuvaa? No kuitenkin näyttää että kaasuttimeen on tehty vivustoon pakko ohjaus.
Polttoainepumppu on vaihdettu näköjään tarvikepumppuun jossa ei käsikäyttövipua ole. Alkuperäisessä pumpussa on vipu.
Kuva
ladaismi
Viestit: 57
Liittynyt: 25.4.2019 12:41

Re: -84 2107 kaasari ongelmia

Viesti Kirjoittaja ladaismi »

Ko piät toisella kädellä kameraa ahtaassa välissä ja toisella vedät kaasuvipua ja samalla yrität nähä mitä kamera kuvaa, tuskin saa enempää heilutettua.
Vastaa Viestiin