-84 2107 kaasari ongelmia

Takavetoiset Ladat: 2101-2107, myyty Suomessa vuosina 1971-1997
Avatar
Lada-Jussi
Viestit: 10209
Liittynyt: 24.9.2003 17:48
Paikkakunta: Janakkala

Re: -84 2107 kaasari ongelmia

Viesti Kirjoittaja Lada-Jussi »

se on tehtaalla asetettu tyhjäkäyntipiirin säädin, johon ei saa tai tarvitse koskea, se on tulpattu 1977 lähtien kun tuli EEC R15/02 käyttöön
Kuva "Suurin osa kalustosta on ulkotiloissa olosuhteiden pakosta, mutta se lohduttaa vähän kun kalusto huononee kuitenkin hitaammin kuin prässissä" (tai tuningissa)
Avatar
Lada-Jussi
Viestit: 10209
Liittynyt: 24.9.2003 17:48
Paikkakunta: Janakkala

Re: -84 2107 kaasari ongelmia

Viesti Kirjoittaja Lada-Jussi »

niin ja toi alempi on kakkoskurkun kaasuläpän asennon rajoitin, sillä voi säätää kaasuläpän asentoa, mutta sekään ei normaali huoltokohde, kaasuttimen peruskorjauksessa tietty hyvä tarkistaa
Kuva "Suurin osa kalustosta on ulkotiloissa olosuhteiden pakosta, mutta se lohduttaa vähän kun kalusto huononee kuitenkin hitaammin kuin prässissä" (tai tuningissa)
ladaismi
Viestit: 57
Liittynyt: 25.4.2019 12:41

Re: -84 2107 kaasari ongelmia

Viesti Kirjoittaja ladaismi »

Mietin tuossa tuota suutinsarjaa, ei vissin löydy valmista sarjaa enää mistään. Moposportilla on irtosuuttimia, mitkä noista kannattaisi tilata?

https://www.moposport.fi/auto/kaasuttim ... -suuttimet

Tyhjäkäyntisuutin 2 kurkkuun vissin voisi auttaa tuota nykäisyä puolikaasun yli/ali? Mitä muita kokoja ja suuttimia kannattaisi tilata samalla kertaa, postikulut kuitenki 9 e, niin kerralla mahdollisimman sopiva setti.
Avatar
pressa
Viestit: 10174
Liittynyt: 25.9.2003 13:23
Paikkakunta: Seinäjoki

Re: -84 2107 kaasari ongelmia

Viesti Kirjoittaja pressa »

Nopein on ostaa 1,2mm poranterä ( https://www.ikh.fi/fi/metalliporantera- ... al60401201 ) ja porata sillä tuo ykkösen (107) suutin kokoon noin 120. Silloin voi olla että nykäys pienenee.
ladaismi
Viestit: 57
Liittynyt: 25.4.2019 12:41

Re: -84 2107 kaasari ongelmia

Viesti Kirjoittaja ladaismi »

Ei löydy rovaniemeltä mistään 1.2 mm poranterää. 1.4 mm olis tarjolla, mutta tuleeko liian iso reikä sitten?
Avatar
pressa
Viestit: 10174
Liittynyt: 25.9.2003 13:23
Paikkakunta: Seinäjoki

Re: -84 2107 kaasari ongelmia

Viesti Kirjoittaja pressa »

Mielestäni 1,4mm on liian iso, mutta mistä Rovaniemeltä et löydä 1,2mm ?
Minä kun katson täältä etelämpää niin kaksi paikkaa ilmoittaa olevansa IHK myymälöitä ja molemmat ovat verkkokauppa noutopisteitäkin. Ja ainakin täällä IHK:lla toimii siten että tilaavat myymälään tavaraa seuraavan lähetyksen mukana, ettei ole erikseen kuluja.
Tarvikekeskus Oy Rovaniemi Keskusväylä 7 96910 ROVANIEMI +358 (0)20 743 7000 info@tarvikekeskusoy.fi Avoinna: ma-pe 9-17, la 10-14
Hovimäki Teollisuustie 5 96300 ROVANIEMI +358 (0)75 328 5539 info@hovimaki.fi Avoinna: ma-pe 8-19, la 9-17, su 11-17
ladaismi
Viestit: 57
Liittynyt: 25.4.2019 12:41

Re: -84 2107 kaasari ongelmia

Viesti Kirjoittaja ladaismi »

Ikh:lta kysyin, ei oo, tilaustuote. Puuilo, motonet, terra eivät myy.
ladaismi
Viestit: 57
Liittynyt: 25.4.2019 12:41

Re: -84 2107 kaasari ongelmia

Viesti Kirjoittaja ladaismi »

Tilasin moposportilta pääsuuttimet koossa: 115, 125, 130 ja tyhjäkäyntisuuttimet 75 ja 80. Toivottavasti tiistaiksi tulisivat.

Mitkä noista kannattis laittaa paikalleen, mitkä olis toimivimmat?
ladaismi
Viestit: 57
Liittynyt: 25.4.2019 12:41

Re: -84 2107 kaasari ongelmia

Viesti Kirjoittaja ladaismi »

Noniin, suuttimet tuli.

Eli jos laitan 125 eka kurkkuun pääsuuttimetksi? Pitikö tuo tyhjäkäyntisuutin jompaan kumpaan kurkkuun vaihtaa?
Liitteet
20210331_184141.jpg
ladaismi
Viestit: 57
Liittynyt: 25.4.2019 12:41

Re: -84 2107 kaasari ongelmia

Viesti Kirjoittaja ladaismi »

Kaasuvivuston palautusjousi, millainen sen pitäisi olla ja mihin tulee jousen päät kiinni? Tuossa on vain 3 cm jousi joka menee imusarjan alipainenippaan.

Kysyn tätä koska tyhjäkäynti tipahtaa 500 nurkille jos kassupoljinta nostaa varpailla. Eli jousi ei palauta kaasuvivustoa pohjaan asti. Jos kuvia olisi aiheesta, oliskn kiitollinen.
Partner_r420
Viestit: 57
Liittynyt: 22.9.2021 9:36

Re: -84 2107 kaasari ongelmia

Viesti Kirjoittaja Partner_r420 »

Terve! Mulla on kans samantyylistä oiretta, mustat tulpat ja liikaa bensaa.
Minulla oli kakkoskurkun läppä vääntynyt juuri sieltä reunasta missä on 2. seosreijät, eli imi periaatteessa 2. seokset vaikka läppä oli kiinni, siksi saattoi saada bensaa sikana?
No kakkoskurkun läpän suoristus ja katsoa että valo ei paista sen ollessa kiinni ja ne pikkureijät pitäisi olla läpän ja ilmanputsarinpuolella näkyvissä kun läppä kiinni eikä läpän ja imusarjanpuolella käsittääkseni?
Vastaa Viestiin