Larppa Nappis, sytkämerkki vaeltaa
Larppa Nappis, sytkämerkki vaeltaa
Nyt se vanhus jo käy.. Ja aika nätisti. Mutta.. Olisko jakaja hampaan pielessä, kun jakaja pittää kääntää niin aikaselleen kuin voi. Jos myöhästää, niin käynti huononee, ja viimein sammuu. Toinen juttu.. strobolla merkki kulkee ja välillä häipyy kokonaan.. Ei pysy näkyvissä siis, vaan seilaa holtittomasti. Sama onko alipaineletku kiinni vai ei.. Voe tätä hommoo..
Re: Larppa Nappis, sytkämerkki vaeltaa
Lähdetään ihan perusasioista liikkeelle eli tarkista kärkipöydän laakeri ettei jumita ja samalla myöskin kärkivälin ja kärkien tarkistus/säätö. Ajoituksen säädöt aina ilman alipainetta niin ei mahdollinen kaasuttimen väärä säätö pääse vaikuttaan tuohon säätöön.
Ja onhan se mahdollista ja myöskin todennäköistä että jakaja on joskus käytetty irti ja menny vähän pieleen. Jakaja ylös, pyörijä nelos sylinterin kohdalle ja pudottaa jakajan takaisin oikeassa asennossa niin saa jo edes samalle tontille tuon sytkän. Ja luonnollisesti tietenkin kampuran ja nokan merkit ensin kohdilleen.
Ja onhan se mahdollista ja myöskin todennäköistä että jakaja on joskus käytetty irti ja menny vähän pieleen. Jakaja ylös, pyörijä nelos sylinterin kohdalle ja pudottaa jakajan takaisin oikeassa asennossa niin saa jo edes samalle tontille tuon sytkän. Ja luonnollisesti tietenkin kampuran ja nokan merkit ensin kohdilleen.
Auto saa olla mikä tahansa, kunhan se vain on takapotku lada
http://oulunseudunladailijat.dy.fi:8080/index.html http://latushka83.dy.fi:8080/latushka/tervetuloa.html
2107 -94, 1200L -88
http://oulunseudunladailijat.dy.fi:8080/index.html http://latushka83.dy.fi:8080/latushka/tervetuloa.html
2107 -94, 1200L -88
Re: Larppa Nappis, sytkämerkki vaeltaa
Jakaja on uusi. Vanha oli niin hapettunut, että hommasin uuden. Kampiakselin merkki kohillaan ja jakajan pyöriä suunnattu jakajan kannen ykköseen. Pitäskös kokeilla neloseem Mikähän syynä siihen seilaamiseen, kun stropolla kahtoo.. Nokkaan ei koskettu. Alipaineletku irti.
Re: Larppa Nappis, sytkämerkki vaeltaa
Laita vain jakaja nelosen kohdalle ja säädä sen mukaan sytytys.
Vaikka jakaja on uusi niin silti hyvä tarkistaa nuo perussäädöt että ovat kohdillaan eli kärkivälys ja varmista että on keskipakosäädin liikkuu herkästi.
Kärjellisessä sytkässähän pientä seilaamista (muutamia asteita) tapahtuu aina mutta ei tietenkään pitäis lähtiä juokseen ihan kadoksiin. Tuolloin kun merkki lähtee vaeltaan niin humpaako kierrokset samalla? Käynnin humpaaminenhan voi myöskin tuota seilaamista aiheuttaa tuon keskipakosäätimen ansiosta.
Vaikka jakaja on uusi niin silti hyvä tarkistaa nuo perussäädöt että ovat kohdillaan eli kärkivälys ja varmista että on keskipakosäädin liikkuu herkästi.
Kärjellisessä sytkässähän pientä seilaamista (muutamia asteita) tapahtuu aina mutta ei tietenkään pitäis lähtiä juokseen ihan kadoksiin. Tuolloin kun merkki lähtee vaeltaan niin humpaako kierrokset samalla? Käynnin humpaaminenhan voi myöskin tuota seilaamista aiheuttaa tuon keskipakosäätimen ansiosta.
Auto saa olla mikä tahansa, kunhan se vain on takapotku lada
http://oulunseudunladailijat.dy.fi:8080/index.html http://latushka83.dy.fi:8080/latushka/tervetuloa.html
2107 -94, 1200L -88
http://oulunseudunladailijat.dy.fi:8080/index.html http://latushka83.dy.fi:8080/latushka/tervetuloa.html
2107 -94, 1200L -88
Re: Larppa Nappis, sytkämerkki vaeltaa
Kiitos taas.. Jatketaan harjoituksia