Eli nyt on virtalukkoon oma avain, ovien lukkoon oliSI oma avain mutta lukkopesä sökö. Ja takakonttiin oma avain. Taisipa vielä tankin korkissakin olla lukkopesä, mutta siitä on avain hukassa kokonaan.
Saako noita lukkopesiä jotenkin sarjana, että KAIKKI toimisi yhdellä ja samalla avaimella? Tankinkorkki ei tarvi avainta, mutta virtalukko, ovien lukot ja peräkontti...
Muokkausta heti, lisätäänpäs että 1996 vuosimallin 2107 1700i kyseessä...
Saako kaikki lukot toimimaan yhdellä avaimella?
Re: Saako kaikki lukot toimimaan yhdellä avaimella?
Takavetoisissa ladoissa on kaksiavain järjestelmä, eli virtalukko on eri avaimella mitä luukut. Tankinkorkin lukko on lisävaruste, se että ovet ja taka luukku on eri avaimella niin on jälkeenpäin vaihdettu, tehtaalta lähtiessä toimii samalla avaimella. Virtalukon avain profiili on eri eli ei pysty oven avainta sarjoittaa siihen. Lukon kotisarjoitus on helpohkoa eli menee samaan tyyliin kuin tankinkorkin ja siihen ohjeet oli juuri kerholehdessä. Juuri työmaalla taas yhden maasturin virtalukon "sarjoitin" toimimaan myös kuluneella avaimella...
Re: Saako kaikki lukot toimimaan yhdellä avaimella?
Olisiko sitä sarjoitusohjetta saatavilla..?
Re: Saako kaikki lukot toimimaan yhdellä avaimella?
tästä 2/2020 lehdestä löytyy tankin lukon ohjeet ja ihan soveltamalla samoin sarjoittuu virtalukko ja ovetkin : https://www.ladakerho.fi/ladaboard/view ... 91&t=46494
Re: Saako kaikki lukot toimimaan yhdellä avaimella?
Ok, yhdellä avaimella ei siis saa, jos ei muokkaa jotenkin virtalukkoa. Vinkkejä siihen otan kyllä vastaan!
Mutta nyt on uudet lukot jokapuolella autoa. Kiitos ManseMotors! Eikä ollu kallista. Eikä todellakaan vaikeaa vaihtaa! Se oli kyllä parasta.
Ovipahvit pois, yksi pallonivelen nyrjäytys, yksi U-shimmi pois ja lukko pihalla. Takakontissa 2 kpl 10mm muttereita irti, lukko pois ja avainpesäsysteemi piti painaa sisään. Koko urakka 30 min yhteensä. Voin sanoa että ei missään autossa mahtaisi onnistua samassa ajassa.
Mutta nyt on uudet lukot jokapuolella autoa. Kiitos ManseMotors! Eikä ollu kallista. Eikä todellakaan vaikeaa vaihtaa! Se oli kyllä parasta.
Ovipahvit pois, yksi pallonivelen nyrjäytys, yksi U-shimmi pois ja lukko pihalla. Takakontissa 2 kpl 10mm muttereita irti, lukko pois ja avainpesäsysteemi piti painaa sisään. Koko urakka 30 min yhteensä. Voin sanoa että ei missään autossa mahtaisi onnistua samassa ajassa.