2105 1200s DGV seosongelma
2105 1200s DGV seosongelma
Elikkä sii laitoin viimekesänä tollasen Fajs dgv kaasarin tuohon larppaan ja sain säädettyä ihan viimesen päälle ja sen jälkeen tullut kilometrejä liki 15k ilman ongelmia. Kokeilin tuossa joku viikko sitten laittaa yhden dcoe kaasarin ihan kokeilumielessä kiinni josko sitä saisi säädettyä tolle pikkulohkolle mutta eipä siitä mitään tullut.
Vaihdoin sitten sen dgv takaisin mutta nyt normaalissa kaupunkiajossa aina kiihdytyksessä seokset vetää todella laihalle (16-18afr) ja kaasulta nostaessa heittää taas erittäin rikkaalle
(8-9afr). Suuttimet on samat mitkä siinä on sen alkuperäisen säädön jälkeen olleet ja putsasin koko kaasarin ilman vaikutusta.
Mistäköhän tässä alkaisi sitä vikaa etsimään kun itsellä alkaa motivaatio mennä tuohon?
Mittarina toimii AEM laajakaista
Vaihdoin sitten sen dgv takaisin mutta nyt normaalissa kaupunkiajossa aina kiihdytyksessä seokset vetää todella laihalle (16-18afr) ja kaasulta nostaessa heittää taas erittäin rikkaalle
(8-9afr). Suuttimet on samat mitkä siinä on sen alkuperäisen säädön jälkeen olleet ja putsasin koko kaasarin ilman vaikutusta.
Mistäköhän tässä alkaisi sitä vikaa etsimään kun itsellä alkaa motivaatio mennä tuohon?
Mittarina toimii AEM laajakaista
Re: 2105 1200s DGV seosongelma
Mikä on "normaalia kaupunki kiihdyttelyä" jossa laihalle menee? Kakkoskurkku aukeaa ja siltä ei tule polttoainetta riiittävästi? Nyt pitää lukea tuo weber fuck ja pyytää kymenlaakson apua, nuo vieraslajit ovat vaikeita...
Re: 2105 1200s DGV seosongelma
Kiihdyttelyllä meinasin esim 40kmh -> 60kmh kiihdytystä ilman että kakkoskurkku aukee.
Re: 2105 1200s DGV seosongelma
Luulisi kyllä että ei ole suuttimista kiinni koska kuitenkin toiminut moitteetta samoilla suuttimille mitkä sielä nyt on paikoillaan
Re: 2105 1200s DGV seosongelma
Ilma vuotoa epäilisin.
Re: 2105 1200s DGV seosongelma
Imuvuodot oon kattonu mutta kai ne vois tsekkaa vielä kerran.
Re: 2105 1200s DGV seosongelma
Noniin eihän siinä mennytkään kauaa mutta nyt on tsekattu imuvuodot ja kaasari putsattu vielä kertaalleen uudestaan mutta vika ei ole korjaantunut.
Re: 2105 1200s DGV seosongelma
Ei kyllä muuta keksi kuin että tarkistihan että koho on säädöissään eikä takertele?
Auto saa olla mikä tahansa, kunhan se vain on takapotku lada
http://oulunseudunladailijat.dy.fi:8080/index.html http://latushka83.dy.fi:8080/latushka/tervetuloa.html
2107 -94, 1200L -88
http://oulunseudunladailijat.dy.fi:8080/index.html http://latushka83.dy.fi:8080/latushka/tervetuloa.html
2107 -94, 1200L -88
Re: 2105 1200s DGV seosongelma
Kokeilin tuossa kans huvikseni muuttaa tuon bensanpinnan 35 -> 41mm ja tuntui sen jälkeen jopa ottavan kierroksia vähän helpommin mutta ei muuttanut tuota laihalle veto ongelmaa.
Ihme juttuja kyllä.....
Ihme juttuja kyllä.....
Re: 2105 1200s DGV seosongelma
AFR 16-18 pitäisi tuntua perseessä. Ei kiihdy noin mihinkään, ainoastaa rykii. Oletko varma että missään ei ole imuvuotoa juuri ennen lambda-anturia? Onko käytössä laajakaista vai vakio?
21013 1200L/1700 '87 RedBull &
2101 1200 '74 Kopeeka Classic &
21023 1500DL/1600 16V '83 Hoponderos
11x2101 2x2102 2x2103 2x2104 2x2105 7x2107 5x2108 2x2109 7x2111 4x2112 1x117 3x119
Lada on tilava perheauto, mutta kaikkien pää ei sovi sinne
2101 1200 '74 Kopeeka Classic &
21023 1500DL/1600 16V '83 Hoponderos
11x2101 2x2102 2x2103 2x2104 2x2105 7x2107 5x2108 2x2109 7x2111 4x2112 1x117 3x119
Lada on tilava perheauto, mutta kaikkien pää ei sovi sinne
Re: 2105 1200s DGV seosongelma
Pitää kattella tuo lambdan lähialue läpi vielä ja sen kyllä tuntee kun kiihdyttäessä afr menee sinne 16-17 paikkeille, veto alkaa hyytymään ja nykimään mutta kaasua vähentäessä tai kierrosten noustessa tarpeeksi korkealle seokset alkaa rikastumaan niin veto palautuu normaaliksi. Mittarina on AEM Uego X Series laajakaista
- Motojeppe59
- Viestit: 47
- Liittynyt: 28.9.2015 18:09
- Paikkakunta: Kaupunki jossa toripolliisi
Re: 2105 1200s DGV seosongelma
Alkoi kiinnostaa minkä kokoiset suuttimet sinulla on paikallaan, laitoin juuri lambdan omaan kärryyn jotta saan jotain tuntumaa. Aiemmin oli nykimistä tasakaasulla 60 vauhdissa jouduin isontaan tyhjäkäynti suutinta kokoon 70 ? jolla ongelma poistui, tasakaasulla menee 80 vauhdissa laihalle >100 vaudissa ok. Enää ei missään tilanteessa nykimistä. Säätely vasta alussa joten olen noviisi tässä vaiheessa tutkimusta. Mitää käsitystä myöskään polttoaineen kulutukseen operaation jälkeen ei ole ehtinyt kertyä.
Ulkomaalaisten kulkuneuvvojen isänmaallinen korvike, tekoälyvapaan tekniikan edelläkävijä.
Lada 1200S -88 "Magneettiperä", IC M49
Päästöt kompensoitu
Lada 1200S -88 "Magneettiperä", IC M49
Päästöt kompensoitu
Re: 2105 1200s DGV seosongelma
Motojeppe59 kirjoitti: ↑5.10.2020 16:59 Alkoi kiinnostaa minkä kokoiset suuttimet sinulla on paikallaan, laitoin juuri lambdan omaan kärryyn jotta saan jotain tuntumaa. Aiemmin oli nykimistä tasakaasulla 60 vauhdissa jouduin isontaan tyhjäkäynti suutinta kokoon 70 ? jolla ongelma poistui, tasakaasulla menee 80 vauhdissa laihalle >100 vaudissa ok. Enää ei missään tilanteessa nykimistä. Säätely vasta alussa joten olen noviisi tässä vaiheessa tutkimusta. Mitää käsitystä myöskään polttoaineen kulutukseen operaation jälkeen ei ole ehtinyt kertyä.
En kyllä nyt ihan tarkalleen muista kaikkien suuttimien kokoja mitkä on mutta tk- suuttimet tais olla 65 ja 80, ilmasuuttimista ei oikeen muistikuvaa ole saattoi olla 150 ja kakkoskurkulla 150-170 väliltä ja pääsuuttimet oli 140 ja 162 mutta vaihdoin tuon 140 ->145 silloin vikojen ilmettyä ja sain kulkemaan vähän paremmin.
Re: 2105 1200s DGV seosongelma
Kaffi kirjoitti: ↑5.10.2020 19:02Motojeppe59 kirjoitti: ↑5.10.2020 16:59 Alkoi kiinnostaa minkä kokoiset suuttimet sinulla on paikallaan, laitoin juuri lambdan omaan kärryyn jotta saan jotain tuntumaa. Aiemmin oli nykimistä tasakaasulla 60 vauhdissa jouduin isontaan tyhjäkäynti suutinta kokoon 70 ? jolla ongelma poistui, tasakaasulla menee 80 vauhdissa laihalle >100 vaudissa ok. Enää ei missään tilanteessa nykimistä. Säätely vasta alussa joten olen noviisi tässä vaiheessa tutkimusta. Mitää käsitystä myöskään polttoaineen kulutukseen operaation jälkeen ei ole ehtinyt kertyä.
En kyllä nyt ihan tarkalleen muista kaikkien suuttimien kokoja mitkä on mutta tk- suuttimet tais olla 65 ja 80, ilmasuuttimista ei oikeen muistikuvaa ole saattoi olla 150 ja kakkoskurkulla 150-170 väliltä ja pääsuuttimet oli 140 ja 162 mutta vaihdoin tuon 140 ->145 silloin vikojen ilmettyä ja sain kulkemaan vähän paremmin.
Ja noilla suuttimilla siis silloin aikoinaan antoi tasaista 12-14 AFR lukemaa.