2105 1200s DGV seosongelma
- Motojeppe59
- Viestit: 47
- Liittynyt: 28.9.2015 18:09
- Paikkakunta: Kaupunki jossa toripolliisi
Re: 2105 1200s DGV seosongelma
Kiitos vastauksesta.
Muistiinpanoista kaivoin seuraavat tiedot
tk:t (nyt) 70/100
pääsuuttimet 135/140
ilmat 170/190.
Pitänee tarkistaa asia kun ehtii ja ehkä vaihtaa ykkösen 135 vaikka140 ja tk 70 vaikka 65, jos sais seosta ns. välikierrosalueella 80-90 nopeuksissa rikkaamalle, mene ja tiedä vaikutusta mutta testataan. Noista "ilmat" suuttimista en oikein tiedä meneekö seos rikkaammalle jos pienentää kokoa vai mikä vaikutus?, ois kiva tietää että osaisi ruuvata seosta oikeaan suuntaan.
Muistiinpanoista kaivoin seuraavat tiedot
tk:t (nyt) 70/100
pääsuuttimet 135/140
ilmat 170/190.
Pitänee tarkistaa asia kun ehtii ja ehkä vaihtaa ykkösen 135 vaikka140 ja tk 70 vaikka 65, jos sais seosta ns. välikierrosalueella 80-90 nopeuksissa rikkaamalle, mene ja tiedä vaikutusta mutta testataan. Noista "ilmat" suuttimista en oikein tiedä meneekö seos rikkaammalle jos pienentää kokoa vai mikä vaikutus?, ois kiva tietää että osaisi ruuvata seosta oikeaan suuntaan.
Ulkomaalaisten kulkuneuvvojen isänmaallinen korvike, tekoälyvapaan tekniikan edelläkävijä.
Lada 1200S -88 "Magneettiperä", IC M49
Päästöt kompensoitu
Lada 1200S -88 "Magneettiperä", IC M49
Päästöt kompensoitu
Re: 2105 1200s DGV seosongelma
Onkos tuo muuten kuinka normaalia kun oikealle käännyttäessä mutkassa ja kaasuttaessa seokset vetää vielä normaaliakin laihemmalle kun taas vasemmalle käännyttässä ei? Muistaakseni ei tehnyt silloin aikoinaan ennen vikojen ilmenemistä tällälailla.
- Motojeppe59
- Viestit: 47
- Liittynyt: 28.9.2015 18:09
- Paikkakunta: Kaupunki jossa toripolliisi
Re: 2105 1200s DGV seosongelma
hmm.., tuollaista en ole havainnut, jotenkin tuntuu että jos bensapinta olisi liian alhaalla niin seurauksena voisi olla että bensiini tiukassa kurvissa pakkaa kohokammion toiseen reunaan, silloin kone ei saisi riittävästi polttoainetta, jos purat kaasuttimen kannen pois mihin korkeuteen bensapinta asettuu, tämäkin on yksitapa vertailla.
Muistelen että itse kun purin kaasuttimen sen ollessa paikallaan imusarjassa bensiinin pinta olisi ollut alle puolenvälin reilussa neljäsosassa kammion korkeudesta. Minulla toimii auto tällä hetkellä moitteetta, aiemmat nykimis/laihaseos ongelmat poistui sen jälkeen kun vaihdoin pääsuuttimeksi 140/135 , tyhjäkäynti 60/90 ilma 170/190, kaikki muut alueet AFR on kodillaan paitsi vauhdin tasoittuessa vaikka 90-100kmh seos asettuu laihalle, vedot kuitenkin säilyy joka alueella hyvänä joten olkoon toistaiseksi noin.
Muistelen että itse kun purin kaasuttimen sen ollessa paikallaan imusarjassa bensiinin pinta olisi ollut alle puolenvälin reilussa neljäsosassa kammion korkeudesta. Minulla toimii auto tällä hetkellä moitteetta, aiemmat nykimis/laihaseos ongelmat poistui sen jälkeen kun vaihdoin pääsuuttimeksi 140/135 , tyhjäkäynti 60/90 ilma 170/190, kaikki muut alueet AFR on kodillaan paitsi vauhdin tasoittuessa vaikka 90-100kmh seos asettuu laihalle, vedot kuitenkin säilyy joka alueella hyvänä joten olkoon toistaiseksi noin.
Ulkomaalaisten kulkuneuvvojen isänmaallinen korvike, tekoälyvapaan tekniikan edelläkävijä.
Lada 1200S -88 "Magneettiperä", IC M49
Päästöt kompensoitu
Lada 1200S -88 "Magneettiperä", IC M49
Päästöt kompensoitu
Re: 2105 1200s DGV seosongelma
Säädin tuossa sitä bensanpintaa hieman korkeammaksi mutta ei vaikuttanut mitään. Vaihdoin toisen neulan myös kun vanha näytti hieman kulahtaneelta ja kokeilin toista bensapumppua mutta mitään muutoksia ei ole tullut mikä ei sinänsä enää yllätä.
Lisäyksenä niihin vikoihin voisin lisätä että jos tyhjäkäynniltä polkaisee kaasun aivan pohjaan niin moottori sammuu kokonaan eli heittää seokset niin laihalle että katoaa asteikolta, mitä ei aikaisemmin ole tehnyt. Luulisi siis että kiihdytyspumpussa tms olisi jotain vikaa mutta kaasua väännellessä näyttäisi kyllä ihan normaalisti ruikkivan kurkkuun bensaa.
Lisäyksenä niihin vikoihin voisin lisätä että jos tyhjäkäynniltä polkaisee kaasun aivan pohjaan niin moottori sammuu kokonaan eli heittää seokset niin laihalle että katoaa asteikolta, mitä ei aikaisemmin ole tehnyt. Luulisi siis että kiihdytyspumpussa tms olisi jotain vikaa mutta kaasua väännellessä näyttäisi kyllä ihan normaalisti ruikkivan kurkkuun bensaa.
Re: 2105 1200s DGV seosongelma
Niin ja näillä kylmillä keleillä tuo laihalle vetäminen on pahentunut aivan sietämättömäksi, kaasua hieman avatessa seokset poukkoilevat 19-20 tienoilla ja veto loppuu ajoittain kokonaan.
Välillä liikennevaloihin pysähtyessä auto meinaa sammua ja on sammunutkin kun tyhjäkäyntiseos alkaa laihtua ihan omiaan ja kierrokset laskevat. Bensanpinta on noin millin vakiota korkeampi ja bensanpaineet tasan 0.25bar että ei pitäisi loppua soppa kesken.
Välillä liikennevaloihin pysähtyessä auto meinaa sammua ja on sammunutkin kun tyhjäkäyntiseos alkaa laihtua ihan omiaan ja kierrokset laskevat. Bensanpinta on noin millin vakiota korkeampi ja bensanpaineet tasan 0.25bar että ei pitäisi loppua soppa kesken.
-
- Viestit: 3624
- Liittynyt: 3.7.2010 22:09
Re: 2105 1200s DGV seosongelma
suodatin tai letku tukkeessa?
Luottamus hyvä, kontrolli parempi.
Neuvostoliitossa ei ollut tätäkään ongelmaa.
Neuvostoliitossa ei ollut tätäkään ongelmaa.
Re: 2105 1200s DGV seosongelma
Suodatin on uusi ja ei kyllä letkuissa pitäisi olla mitään moskaa kun tulee kaasarille asti puhtaana ja riittävällä voimalla.
Aloin tuossa miettiä että mahtaako sillä olla vaikutusta kun imusarjan läpi ei kulje enää jäähäriä kun kannesta on tulpattu ne kanavat mitkä menee imusarjalle.
Re: 2105 1200s DGV seosongelma
Noniiiiiin pikku päivitys eli en saanut tuolla kyseisellä kaasarilla autoa pelittämään niin tilasin vastentahtoisesti kokonaan uuden vastaavan kaasarin.
Vaihdoin kanssa nuo imu/pakosarjan tiivisteet ja porasin ne edellämainitut tulpat kannen vesikanavista pois. Nyt uusi kaasari paikoillaan ja suuttimet seuraavanlaiset:
Tk 60 90
Pää 155 162
Ilma 160 180
Vähän isonpuoleisilta vaikuttaa pääsuuttimet 1200 koneelle mutta pienemmillä vetää vain laihalle milloin missäkin.
Vielä semmoinen kysymys että onko se vain karu fakta että ei DGV kaasarilla 1200 koneessa pysty polkemaan kaasua pohjaan tyhjäkäynniltä ilman pientä epäröintiä kun näilläkään suuttimilla ei tunnu ottavan kierroksia puhtaasti.
Vaihdoin kanssa nuo imu/pakosarjan tiivisteet ja porasin ne edellämainitut tulpat kannen vesikanavista pois. Nyt uusi kaasari paikoillaan ja suuttimet seuraavanlaiset:
Tk 60 90
Pää 155 162
Ilma 160 180
Vähän isonpuoleisilta vaikuttaa pääsuuttimet 1200 koneelle mutta pienemmillä vetää vain laihalle milloin missäkin.
Vielä semmoinen kysymys että onko se vain karu fakta että ei DGV kaasarilla 1200 koneessa pysty polkemaan kaasua pohjaan tyhjäkäynniltä ilman pientä epäröintiä kun näilläkään suuttimilla ei tunnu ottavan kierroksia puhtaasti.
Re: 2105 1200s DGV seosongelma
Kyllähän tuo fakta on. En muista että oliko se tuolla Jokarin weberi topicissa vai jossain muualla mainittu tuo samainen että kaasun saa lyödä pohjaan vasta kun kierrokset on noussu riittävästi.
Ja tuo ongelmahan esiintyy oikeastaan lähes kaikilla kaasareilla. Pienet kierrokset ja läpät selällään niin ei siellä alkuun paljon mitään tapahdu.
Ja tuo ongelmahan esiintyy oikeastaan lähes kaikilla kaasareilla. Pienet kierrokset ja läpät selällään niin ei siellä alkuun paljon mitään tapahdu.
Auto saa olla mikä tahansa, kunhan se vain on takapotku lada
http://oulunseudunladailijat.dy.fi:8080/index.html http://latushka83.dy.fi:8080/latushka/tervetuloa.html
2107 -94, 1200L -88
http://oulunseudunladailijat.dy.fi:8080/index.html http://latushka83.dy.fi:8080/latushka/tervetuloa.html
2107 -94, 1200L -88
Re: 2105 1200s DGV seosongelma
Mites jarrutehostimen letku?
Lada Vesta -17
Lada 1500 Combi deluxe -84
Uaz 3741 -87
Lada 1500 Combi deluxe -84
Uaz 3741 -87
- Motojeppe59
- Viestit: 47
- Liittynyt: 28.9.2015 18:09
- Paikkakunta: Kaupunki jossa toripolliisi
Re: 2105 1200s DGV seosongelma
Jos ilmavuodot tarkistettu, tarkista kakkoskurkun säätö, sulkeutuu kunnolla, ettei ohivuoda.
Mulla vastaavassa autossa nyt suuttimina
ilmat170/190, pääsuut.140/135, tk 60/90, toimii näillä moitteitta.
Mulla vastaavassa autossa nyt suuttimina
ilmat170/190, pääsuut.140/135, tk 60/90, toimii näillä moitteitta.
Ulkomaalaisten kulkuneuvvojen isänmaallinen korvike, tekoälyvapaan tekniikan edelläkävijä.
Lada 1200S -88 "Magneettiperä", IC M49
Päästöt kompensoitu
Lada 1200S -88 "Magneettiperä", IC M49
Päästöt kompensoitu
Re: 2105 1200s DGV seosongelma
Pitääpä kattella tässä noita vielä. Onko sulla muuten vakio kone kaasaria lukuunottamatta? Mulla tossa ton kaasarin lisäksi Nivan nokka, kanavia vähän kairattu, peltisatsi + 2" putki jne että mahtaako niillä olla suurta vaikutusta noihin suutimien kokoon.Motojeppe59 kirjoitti: ↑23.1.2021 11:01 Jos ilmavuodot tarkistettu, tarkista kakkoskurkun säätö, sulkeutuu kunnolla, ettei ohivuoda.
Mulla vastaavassa autossa nyt suuttimina
ilmat170/190, pääsuut.140/135, tk 60/90, toimii näillä moitteitta.
- Motojeppe59
- Viestit: 47
- Liittynyt: 28.9.2015 18:09
- Paikkakunta: Kaupunki jossa toripolliisi
Re: 2105 1200s DGV seosongelma
Vakio on, vain imusarjaa avarettu dgv kurkuille sopivaksi sekä kohdistettu kannen imuaukkoihin.
Ulkomaalaisten kulkuneuvvojen isänmaallinen korvike, tekoälyvapaan tekniikan edelläkävijä.
Lada 1200S -88 "Magneettiperä", IC M49
Päästöt kompensoitu
Lada 1200S -88 "Magneettiperä", IC M49
Päästöt kompensoitu
Re: 2105 1200s DGV seosongelma
Niin,32/32 dgv olisi paras pikku koneelle,tai dcd jossa vaihettavat sisäkurkut,dgv 32/36 liian isot sisäkurkut 1200 koneelle.