2107 -85 tyhjäkäynti ja öljynpaineet
2107 -85 tyhjäkäynti ja öljynpaineet
Eli nyt loppuu itseltä ymmärrys kesken. Auto käy kylmänä ihan hyvin ja kirerrokset on siinä tonnin paikkeilla. Kun kone lämpiää kierrokset putoo ja ehkä sen takia öljyvalo alkaa palamaan? Tosin vilkkuu se välillä tonnissakin? Olen vaihtanu just uuden kaasarin (orginaali). Mistä sitä vikaa lähtis seuraavaksi hakemaan? Tuntuu ettei käy nyt edes rikkaalla ainakaan tulppien osalta? Vanhalla kaasarilla tulpat oli aivan mustat?
-mono-
-mono-
Re: 2107 -85 tyhjäkäynti ja öljynpaineet
Väljä öljypumppu. Ensiapuna voi ruuvata tyhjäkäyntiä korkeammaksi, mutta katsastusaseman setä ei taida siitä tykätä.
Re: 2107 -85 tyhjäkäynti ja öljynpaineet
Ei perskele saa enää tyhjäkäyntiä suuremmalle tai siis se toimii kylmänä mut koneen lämmettyä alkaa ongelmat? Rupeen jo miettimään voisko vika olla jossain sähköpuolella?
Re: 2107 -85 tyhjäkäynti ja öljynpaineet
Tarkista öljynpaine anturi, saattaa vuotaa hivenen läpi. Ja toki kannattaa vaihtaa suosiolla kun ei ole mikään kallis osa: http://www.mansemotors.fi/Oljynpainevalon-anturi-2101
Jos vielä vaihdon jälkeenkin vilkkuu niin sitten mittaa anturin reästä paljonko ne paineet on. Sitten jos oikeasti pienet niin vaatiikin jo enemmän toimenpiteitä, mitä öljyä ja minkälainen suodatin??
Jos vielä vaihdon jälkeenkin vilkkuu niin sitten mittaa anturin reästä paljonko ne paineet on. Sitten jos oikeasti pienet niin vaatiikin jo enemmän toimenpiteitä, mitä öljyä ja minkälainen suodatin??
Re: 2107 -85 tyhjäkäynti ja öljynpaineet
Suodatin on joku Motonetin suodatin ja öljyt taitaa olla 15-40 jos en ihan väärin muista? Tuo on jännä et toi tyhjäkäyntiin häviää koneen lämmittyä?
Re: 2107 -85 tyhjäkäynti ja öljynpaineet
Kumpi on se ongelma?? Öljynpaineen varoitusvalo vai huono tyhjäkäynti?? Millä suuttimilla uusi kaasutin on? Ja onko siis oikeasti uusi, ettei joku vanha käytetty?
Re: 2107 -85 tyhjäkäynti ja öljynpaineet
Enempi se tyhjäkäynti. Luulen et jos sais tyhjäkäynnin toimimaan toi öljynpaine vois parantua. Kaasari on eilen tullu Venäjältä ja aivan uusi. Suuttumusta ei tietoa kun laitoin sen tehdasuutena paikoilleen. Ja tosiaan kylmänä toimii tyhjäkäynti aivan moitteettomasti niin kuin aikaisemmin kirjoitin.pressa kirjoitti:Kumpi on se ongelma?? Öljynpaineen varoitusvalo vai huono tyhjäkäynti?? Millä suuttimilla uusi kaasutin on? Ja onko siis oikeasti uusi, ettei joku vanha käytetty?
Re: 2107 -85 tyhjäkäynti ja öljynpaineet
Oliskohan syytä käyttää se jossain kaasarin säädätyksessä......Uusi kaasarihan on tehdassäädöissään, ja vaatii toimiakseen vielä säädätyksen...
Tuosta öljynpaineesta......Suosittelen laittamaan ainakin paksummat öljyt koneeseen (jos ei siis itse öljynpaineissa ole vikaa).
Tuosta öljynpaineesta......Suosittelen laittamaan ainakin paksummat öljyt koneeseen (jos ei siis itse öljynpaineissa ole vikaa).
Re: 2107 -85 tyhjäkäynti ja öljynpaineet
Oudolta vaikuttaa jos tyhjäkäyntiä ei saa säädettyä ylemmäksi kuin n. 1000 rpm. Ettei vaan olisi mennyt tyhjäkäynnin seosruuvi ja kaasuläpän rajoitinruuvi sekaisin. Itsellä parhaat muistikuvat on eri merkkisistä kaasuttimista, mutta silti uskoisin että Ladan alkuperäisessäkin kaasuttimessa tyhjäkäynnin saa halutessaan säädettyä todella korkealle. Tyhjäkäynnin seokset jos on pielessä, niin se voisi selittää miksi lämpimänä ilman ryyppyä käy huonosti.
Liikkuuko ryyppyläppä kunnolla? Ettei vaijeri luista pitimessä kunnes tökkää vaijerin mutkaan tms.
Liikkuuko ryyppyläppä kunnolla? Ettei vaijeri luista pitimessä kunnes tökkää vaijerin mutkaan tms.
Re: 2107 -85 tyhjäkäynti ja öljynpaineet
Ei oo menny ruuvit sekaisin Sen verran olen tuota vanhaa purkanut ja kasannut. Ja niinkuin tuossa jo aikaisemmin laitoinkin kierrokset saa kylmänä säädettyä ihan hyvin? Ongelmat alkaa koneen lämmettyä. Ryypyn kanssa saa toki kierroksia ja tyhjäkäyntiä nostettua mut ei liene se itseistarkoitus. Lähden talliin tutkimaan asiaa lisää.Nivaismi kirjoitti:Oudolta vaikuttaa jos tyhjäkäyntiä ei saa säädettyä ylemmäksi kuin n. 1000 rpm. Ettei vaan olisi mennyt tyhjäkäynnin seosruuvi ja kaasuläpän rajoitinruuvi sekaisin. Itsellä parhaat muistikuvat on eri merkkisistä kaasuttimista, mutta silti uskoisin että Ladan alkuperäisessäkin kaasuttimessa tyhjäkäynnin saa halutessaan säädettyä todella korkealle. Tyhjäkäynnin seokset jos on pielessä, niin se voisi selittää miksi lämpimänä ilman ryyppyä käy huonosti.
Liikkuuko ryyppyläppä kunnolla? Ettei vaijeri luista pitimessä kunnes tökkää vaijerin mutkaan tms.
- Lada-Jussi
- Viestit: 10210
- Liittynyt: 24.9.2003 17:48
- Paikkakunta: Janakkala
Re: 2107 -85 tyhjäkäynti ja öljynpaineet
ei kai kaasuttimen tyhjäkäyntipuolen pitäisi millään tapaa olla lämpötilasta riippuvainen, eli jos tyhjäkäynti kylmänä ilman ryyppyä on hyvä niin ei sen koneen lämmittyä pitäisi muuttua, ettei siellä joku sylinteri (ensimmäinen yleensä) putoa pois pelistä sytytyksen osalta, eli tulpassa vika ja tosiaan öljynpainevalo voi palaa jos tyhjäkäytikierrokset on liian matalat.
"Suurin osa kalustosta on ulkotiloissa olosuhteiden pakosta, mutta se lohduttaa vähän kun kalusto huononee kuitenkin hitaammin kuin prässissä" (tai tuningissa)
Re: 2107 -85 tyhjäkäynti ja öljynpaineet
Kyllä voi muuttua jos pakosarjassa on alipaineella toimiva EGR, sitä ohjaa imusarjassa oleva vettiili joka lämmön mukaan säätää alipainetta. Eli jos on kalvo rikki niin saa liikaa ilmaa eikä tyhjäkäynnin säätö pelaa. Oletan että on Otsoni kyseessä? Oisko Pressalla kuvaa systeemistä?
Re: 2107 -85 tyhjäkäynti ja öljynpaineet
-85 ei ole egr-venttiiliä kun ei ole axtec. Ihmettelen jos tyhjäkäynti on hyvä kylmänä vai onko se hyvä vain ryyppy päällä? Ettei olisi ykköspiiri tukossa? Joskus noissa uusissa kaasuttimissa ollut työstömöhnää sisällä.
Re: 2107 -85 tyhjäkäynti ja öljynpaineet
Yks vaihtoehtohan on, että se uusi kaasari on tehtaan jäljiltä liian rikkaalla=Kylmänään käy hyvin......Ja sitten, kun lämpenee, niin tyhjäkäynti huononee=liian rikkaan seoksen takia
Re: 2107 -85 tyhjäkäynti ja öljynpaineet
Mulla on 87 niva otsonilla ja siinä on pakosarjassa alipaineella toimiva juttu mikä sitten lieneekään? Valve recirculating 21011-1213010pressa kirjoitti:-85 ei ole egr-venttiiliä kun ei ole axtec. Ihmettelen jos tyhjäkäynti on hyvä kylmänä vai onko se hyvä vain ryyppy päällä? Ettei olisi ykköspiiri tukossa? Joskus noissa uusissa kaasuttimissa ollut työstömöhnää sisällä.